;
coinex

ایردراپ چیست (Airdrop) ؛ نحوه کسب درآمد و فهرست سایت های ایردراپ

اگر شیوه های دریافت ارزهای دیجتال به صورت رایگان برای شما اولویت دارد با ما تا پایان همراه باشید چراکه این جستار به این میپردازد که ایردراپ چیست ؟

مایکل جی. کیسی (Michael J. Casey)، رئیس هیئت مشاور صرافی شناخته شده کوین‌ دسک و مشاور ارشد طرح تحقیقاتی دانشگاه MIT در حوزه بلاک‌ چین می‌ گوید که موفقیت یک پروژه رمزارزی در گرو بازاریابی گسترده است.

به نظر او آن ارز دیجیتالی که به طور وسیع با استقبال سرمایه گذاران مواجه نشود، سرنوشتی جز شکست ندارد. اقبال وسیع هم میسر نمی شود جز با بازاریابی موفق و در این بین است که ایردراپ وارد میدان می شود. اما ایردراپ چیست و لیست سایت های معرفی Airdrop کدام است؟

ایردراپ چیست (Airdrop)

کسب درآمد از ایردراپ

پیش از ظهور اینترنت، کسب و کارها مجبور بودند مبالغ زیادی را صرف تبلیغ محصولات و خدمات خود از طریق رسانه سنتی مانند تلویزیون، رادیو و روزنامه‌ ها کنند. فروش درب منزل و توزیع فیزیکی بروشورها و آگهی‌ ها نیز راهبردی رایج در بازاریابی بود. با این وجود، ظهور اینترنت و شبکه‌ های اجتماعی باعث شد تا کسب و کارها بتوانند به طور موثرتر و با هزینه بسیار کمتری به مخاطبان هدف خود برسند.

در دنیای ارزهای رمزنگاری شده، شکل نوین و جدیدی از بازاریابی توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. این پدیده جدید که در ادامه با آن بیشتر آشنا می‌ شویم ایردراپ (Airdrop) نامیده می‌ شود.

ایردراپ به فرایندی گفته میشود که مقدار زیادی توکن و یا کوین دیجیتال به صورت کاملا رایگان به کیف پول الکترونیکی افراد واریز میشود، یکی از مهمترین علت های این امر تبلیغ برای ارزهای دیجیتال نوپاست.

از آنجایی که این توکن ها به طور رایگان واریز می شوند، پس افراد بیشتری با ارزهای نوظهور آشنا می شوند و احتمال دارد تعدادی از ایشان به دنبال جستجوی درباره توکن جدید، کارکرد و هدف آن بروند و در نتیجه احتمال جلب سرمایه بالا برود. به طور کلی باید گفت ایردراپ استراتژی بازاریابی است که عرضه کنندگان رمزارزها برای به دست آوردن توجه سرمایه گذاران از آن استفاده می کنند. اما هدف ایردراپ و لیست سایت های معرفی Airdrop چیست؟

بیشتر بخوانید:

توکن Bafe IO چیست

پیش بینی قیمت پای نتورک در سال 2021

هدف ایردراپ چیست ؟

ایردراپ چیست (Airdrop) ؛ نحوه کسب درآمد و فهرست سایت های ایردراپ

هر محصولی برای پیشرفت ناگزیر باید مدتی در معرض توجهات باشد تا افراد به جستجوی آن بپردازند. ایردراپ روشی با این کارکرد و مختص دنیای کریپتوکارنسی است که توکن رایگان میان تعداد زیادی از افراد توزیع می‌ شود. بیشتر افراد بعد از دریافت توکن ‌های رایگان در گوگل به جستجو می پردازند تا درباره آن توکن تحقیق ‌کنند. به این ترتیب ایردراپ به هدف خود که آگاه شدن علاقمندان از وجود و انتشار یک رمزارز جدید است، می رسند.

همچنین هر شخص با دریافت این توکن ها با شخص دیگری درباره آن صحبت می کند، بنابراین افراد دیگری نیز از وجود این ارز آگاهی می یابند. به این ترتیب ایردراپ با واریز مقدار ناچیزی توکن به هدفش که آگاه شدن هزاران نفر از این توکن جدید است، رسیده است.

بیشتر بخوانید:

توکن دفینیتی ICP چیست

میم کوین چیست

حال اگر پس از واریز این توکن ‌ها، افراد وجود آنها را نادیده بگیرید، ایردراپ در هدفش که آگاهی سازی کاربران و افزایش اطلاعات آنها از رمزارز جدید است با شکست روبرو خواهد شد.

ابداع ‌کنندگان رمزارز، از ایردراپ در حکم روشی برای افزودن ارزش ارز جدید خود و فروش آن استفاده کردند که حالا امکان کسب درآمد از ایردراپ را نیز میسر کرده است. آنها با برگزاری ایردراپ ارز خود را به معرض فروش گذاشتند و در آن به افرادی که قصد خرید ارز مورد نظر را داشتند متناسب با موجودی کل کیف پول شان، ارز رایگان پاداش دادند.

کاربرانی که می خواهند روی ارزهای رمزنگاری سرمایه گذاری کنند، برای دریافت ارز رایگان لازم است ارز مورد نظر را بخرند. بنابراین اگر می خواهند ارز رایگان بیشتری را به عنوان پاداش بگیرند، باید ارز بیشتری را خریداری کنند.

فیس‌بوک در سیاست گذاری جدید خود، تبلیغ ICO ها یا همان عرضه اولیه ارزهای رمزنگاری جدید را ممنوع نمود. بنابراین بسیاری از انتشار دهندگان این رمزارزها به ایردراپ روی آوردند و از آن به عنوان یک روش جایگزین برای تبلیغات کلیکی استفاده کردند.

بسیاری از ICO ها براین باورند که با ایردراپ وجود این ارز رمزنگاری را به صاحبان کیف پول خبر می دهند و آنها نیز این ارز را به دوستان و آشنایان خود معرفی می کنند. پس به روش شبکه ‌ای مشتریان جدیدی برای آنها پیدا می شود.

انواع ایردراپ چیست ؟

ایردراپ چیست (Airdrop) ؛ نحوه کسب درآمد و فهرست سایت های ایردراپ

ایرداپ‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام به مجموعه فعالیت‌ های مختلف یا انطباق با مجموعه‌ ای از الزامات نیاز دارند. ایردراپ‌ ها به دسته‌ هایی تقسیم می شوند که به قرار زیر است:

 ایردراپ استاندارد

ایردراپ‌ های استاندارد معمولا از شما می‌ خواهند که برای بروزرسانی‌ها یا خبرنامه‌ ها در وب سایت پروژه ثبت نام کنید. تنها باید نام و آدرس ایمیل خود را ثبت نمایید و کسب درآمد از ایردراپ به سادگی میسر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

ماشین حساب چیا

دوج کوین رایگان

 ایردراپ‌ های جایزه‌ای

این ایردراپ‌ ها شما را ملزم به انجام برخی از اقدامات اجتماعی مانند توییت کردن لینک وب سایت پروژه یا تشویق سایر کاربران برای شرکت در ایردراپ می‌ کنند. پروژه در ازای هر عملی که با موفقیت انجام می‌ دهید به شما کوین می‌ دهد و کسب درآمد از ایردراپ میسر خواهد بود

ایردراپ برای دارندگان

این نوع ایردراپ شما را ملزم به داشتن کوین خاصی مانند بیت کوین (BTC) یا اتریوم (ETH) می‌ کند که در کیف پول ارز رمزنگاری شده شما ذخیره شده است. در این حالت کوین‌ های ایردراپ شده را با توجه به نسبت تعیین شده توسط پروژه دریافت خواهید کرد. به عنوان مثال، نسبت 1:5 بیت کوین به شما اجازه می‌دهد تا به ازای هر بیت کوین، 5 کوین رایگان به دست آورید که کسب درآمد از ایردراپ را ممکن می کند.

ایردراپ انحصاری

ایردراپ چیست (Airdrop) ؛ نحوه کسب درآمد و فهرست سایت های ایردراپ
لیست سایت های معرفی Airdrop

ایردراپ‌ های انحصاری معمولا توسط وب سایت‌ ها و حساب‌ های شبکه‌ های اجتماعی با فالوئرهای زیاد مدیریت و ارائه می‌شود. شما به عنوان عضوی از سایت یا داشتن یک حساب کاربری در شبکه‌ های اجتماعی، حق شرکت در یک ایردراپ را دارید که مختص آن جامعه خاص است که در آن عضو هستید. وب سایت‌ هایی مانند Airdrop.io به شما این امکان را می‌ دهند که در صورت ورود به خبرنامه آن‌ ها، به صورت انحصاری در ایردراپ‌ ها شرکت و کسب درآمد از ایردراپ راعملی کنید.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت چیا در سال 2021

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران

راه های دریافت و کسب درآمد از ایردراپ چیست ؟

ایردراپ چیست (Airdrop) ؛ نحوه کسب درآمد و فهرست سایت های ایردراپ

یکی از متداول ترین شیوه های وقوع احتمالی ایردراپ، انشعاب سخت یا هارد فورک رمزارزهای اصلی است. برای مثال در سال 2019 دست کم 20 انشعاب سخت در رمزارزهای مختلف به وقوع پیوست.

در برخی از این انشعاب‌ ها شماری از سرمایه‌ گذاران تنها به‌ واسطه نگهداری مقادیر از بیت‌کوین در کیف‌ پول‌ های خود، موفق به دریافت توکن‌ های جدید شده‌ اند. از جمله انشعاب‌ هایی که چنین اتفاقاتی در آن رخ داده، می‌ توان به اترزیرو (EtherZero)، لایت‌کوین‌ کش (LitecoinCash) و مونرووی (MoneroV) اشاره کرد.

فارغ از انشعاب های سخت می توان به روش های مختلفی ایردراپ های رایگان را ردیابی کرد. تا چندی پیش از این برای اطلاع از پروژه های رمزارزی جدید و ایردراپ های مرتبط با آن ها چاره ای جز سر زدن مرتب به انجمن های معروفی همچون بیت کون تاک نبود.

امروز اما یافتن ایردراپ‌ های رایگان از همیشه آسان‌ تر شده است. ظهور وب‌ سایت‌ های اختصاص ایردراپ و کانال‌ های اطلاع‌ رسانی در شبکه‌ های اجتماعی که به‌ طور روزانه در مورد ایردراپ‌ ها مطلب منتشر می‌ کنند، کار را برای جویندگان ایردراپ ساده کرده است. بنابراین برای یافتن و دریافت ایردراپ‌ های رایگان، کافی است به موارد زیر توجه داشته باشید.

کیف‌ پول اتریوم: این با کیف‌ پولی که در صرافی‌ ها هست متفاوت است. این کیف‌ پول باید با ERC20 سازگار باشد، زیرا بیشتر توکن‌ هایی که در ایردراپ‌ ها ارائه می‌ شوند توکن‌ های ERC20 هستند که در اصل ICO های مبتنی بر اتریوم هستند یا قبلا مبتنی بر اتریوم بودند و الان تغییر کرده‌ اند. توصیه می‌ شود برای شروع از MetaMask یا MyEtherWallet استفاده کنید، اما بعدها بهتر است یک کیف‌پول سخت‌افزاری مانند Ledger Nano نیز داشته باشید.

کیف‌ پول‌ تان باید فعال باشد: منظور این است که باید از کیف‌ پول‌ تان استفاده کنید. بسیاری از ایردراپ‌ ها فعالیت‌ های کیف‌ پول‌ تان را بررسی می‌ کنند تا مطمئن شوند که این کیف‌ پول واقعا فعال است. زیرا ممکن است برخی افراد تعداد زیادی کیف‌ پول با آدرس‌ های متفاوت بسازند تا توکن‌های رایگان بیشتری دریافت کنند و این اصلا عادلانه نیست. این بدان معنی است که اگر فعالیتی در کیف‌ پول‌ تان مشاهده نشود، ممکن است توکن رایگان از ایردراپ دریافت نکنید. گاهی اوقات برگزارکنندگان ایردراپ به وضوح حتی برخی از انواع موجودی حساب را نیز مورد بررسی قرار خواهند داد.

بیشتر بخوانید:

بهترین توکن های NFT کدامند

بهترین اپلیکیشن های بیت کوین رایگان برای اندروید

حساب‌ کاربری در تلگرام: بسیاری از این ICO ها از تلگرام به عنوان ابزار گفتگو استفاده می‌ کنند و دلایل خوبی هم برای این کار دارند. عرضه‌ کنندگان رمزارزهای جدید می‌ خواهند تعداد مخاطبان‌ شان را افزایش دهند و چه چیزی از این بهتر که افراد به گروه یا کانال تلگرام‌ رسمی آن ها ملحق شوند. به یاد داشته باشید تا زمانی که در کیف‌ پول اتریوم خود ارز را دریافت نکرده‌ اید از گروه یا کانال تلگرام عرضه‌ کنندگان خارج نشوید، زیرا ممکن است به دلیل خروج‌ تان توکن‌ ها را به حساب‌ تان واریز نکنند.

حساب‌کاربری توییتر: یک حساب کاربری در توییتر بسازید. دقیقا مانند تلگرام، ممکن است بسیاری از ایردراپ‌ ها از شما بخواهند در توییتر آنها را دنبال کنید. برخی از آنها حتی ممکن است از شما بخواهند برخی از توییت‌ ها را ریتوییت کنید.

نشانی ایمیل: برخی ایردراپ‌ ها ممکن است نشانی ایمیل‌ شما را درخواست کنند. اگر تمایل ندارید آدرس ایمیل اصلی‌ خود را بدهید، یک ایمیل دیگر بسازید و صرفا برای بیزینس ارزهای دیجیتال استفاده کنید. مراقب باشید رمز عبورش را گم نکنید، زیرا احتمالا از شما خواهند خواست ایمیل‌تان را تأیید کنید.

راه های به دست آوردن ایردراپ چیست ؟

ایردراپ چیست (Airdrop) ؛ نحوه کسب درآمد و فهرست سایت های ایردراپ
لیست سایت های معرفی Airdrop

با عضویت در EARN می توانید لیست سایت های معرفی Airdrop و بهترین رویدادهای ایردراپ را جستجو نمایید. برگزارکنندگان ICO‌ ها و ارائه کنندگان ارزهای رمزنگاری، در راه ‌اندازی ایردراپ ها با هم همکاری دارند. علاقمندان با پرداخت یک دلار می توانند در هر ایردراپ شرکت کنند.

به طور معمول پس از یکی دو ماه که از اتمام ایردراپ بگذرد، توکن های رایگان را به کیف پول شرکت کنندگان واریز می کنند. زیرا باید دوره زمانی فروش توکن ها به اتمام رسد تا بتوانند توکن ها را توزیع نمایند. برای آنکه از واریز توکن ها به کیف‌ پول خود مطلع شوید، بایستی حتما به سایت اتراسکن سری بزنید.

بیشتر بخوانید:

توکن شیبا چیست و نحوه خرید ارز دیجیتال Shiba Inu

نحوه خرید ارز دیجیتال شیبا اینو

آدرس کیف پول اتر خود را در فیلد جستجو وارد کنید. همانطور که گفته شد اگر توکن در کیف پول تان واریز شده باشد، در صفحه کاربری ولت، یک منو بار با عبارت Token Tracker نشان داده خواهد شد. اگر این عبارت را نمی‌بینید مشخص است که توکنی در کیف پولتان واریز نشده است. در تصویر زیر این عملیات نشان داده شده است:

ایردراپ چیست (Airdrop) ؛ نحوه کسب درآمد و فهرست سایت های ایردراپ
لیست سایت های معرفی Airdrop

وقتی توکن ها را دریافت کردید، می توانید آنها را توسط سرویس هایی مانند My Ether Wallet یا به اختصار MEW برداشت نمایید. توسط MetaMask ،Ledger Nano یا بعضی ابزار‌های دیگر به کیف پول خود دسترسی پیدا کرده و توکن مورد نظر خود که قصد برداشت آن را دارید انتخاب نمایید. توصیه می شود هیچگاه کلید خصوصی کیف پول را جهت وارسی موجودی حساب خود یا برای ورود به ولت، به کار نبرید.

بازی های دریافت ایردراپ چیست ؟

شاید در نگاه اول کمی عجیب به‌ نظر برسد، اما یکی از ساده‌ ترین روش‌ های دریافت ایردراپ، انجام بازی‌ های رایانه‌ای است. با ظهور و رشد اپلیکیشن‌ های توزیع‌ شده، روز به روز بر تعداد گیم‌ هایی که می‌ خواهند با اهدای توکن، کاربران را به سمت خود بکشانند، افزوده می‌ شود. البته همه این گیم‌ ها، توکن‌ بومی خود را به کاربران اهدا نمی‌کنند و شماری از آن‌ ها از رمزارزهای اصلی همچون بیت‌ کوین برای تشویق کاربران بهره می برند.

از جمله این گیم‌ها می‌ توان به سوئیس‌ برگ (Swissborg) اشاره کرد که در آن شما می‌ توانید در یک بازی پیش‌ بینی قیمت بیت‌ کوین شرکت کنید. تاکنون 500 هزار دلار به بانک جوایز این بازی اختصاص داده شده است. هرچه شما بتوانید قیمت بیت‌ کوین را بهتر پیش‌ بینی کنید، بخت بیشتری برای دریافت جوایز خواهید داشت.

بیشتر بخوانید:

توکن سهام قابل معامله (Tradable Stock Token) چیست

پیش بینی قیمت هدرا هش گراف در سال 2021

یک منبع درآمد همیشگی : ایردراپ چیست ؟

در حالت کلی باید این نکته را در نظر داشته باشید که به دو شیوه دریافت ایردراپ ممکن است. اما این شیوه های دریافت ایردراپ چیست ؟

  • خرید کیف پول های ارز دیجیتال: هنگام خرید کیف پول در انواع سخت افزاری و یا حتی کیف پول نرم افزاری، که به صورت آنلاین انجام می شود، مقداری توکن رایگان برای شما واریز می شود. اگر در زمان هایی که ایردراپ اعلام می شود اقدام به خرید ولت نمایید، توکن رایگان به عنوان هدیه دریافت خواهید کرد. البته اگر کیف پول خود را فعال نگه دارید، پس از چند وقت در ایردراپ های دیگر امکان واریز توکن رایگان وجود دارد.
  • هنگام خرید ارزهای اتریوم و یا بیت کوین: در مواردی با خرید مقدار معینی بیت کوین و یا اتریوم برای شما کوین های رایگان واریز می گردد. این کار البته باعث فعال سازی کیف پول شما نیز خواهد شد.

البته باید گفت به هر حال ایردراپ تنها یک روش تبلیغاتی از طرف شرکت ارائه دهنده ارز جدید است. بنابراین نمی شود برای فعالیت طولانی مدت در بازار ارزهای رمزنگاری بر روی ایردراپ هایی که از طریق موسسات برگزار می شود، حساب باز کرد.

نکات امنیتی مرتبط با ایردراپ چیست ؟

در نظر داشته باشید که مانند سایر بخش های دنیای دیجیتال در بخش ارزهای دیجیتال و در مورد توکن ها نوظهور، همواره باید رعایت جانب اختیاط را در نظر داشت.

ایردراپ چیست (Airdrop) ؛ نحوه کسب درآمد و فهرست سایت های ایردراپ
لیست سایت های معرفی Airdrop

راهکار ایردراپ اگرچه شیوه نوینی برای تبلیغات و سود و منفعت دوطرفه برای خالفان کوین ها و پلتفرم ها از یک سو و کاربران از سوی دیگر است، اما پتانسیل بالایی برای کلاهبرداری دارد و باید جوانب امر را همواره بسنجید. از جمله توجه کنید هیچگاه به ایمیل هایی که در ازای ارائه ایردراپ یا کوین رایگان از شما درخواست دریافت وجه و یا موارد دیگر را دارند پاسخی ندهید. ما پیش از این در نوشتاری ایردراپ های جدید 2021 را به شما معرفی کرده بودیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ایردراپ چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    سلام کسی میدونه که ایردراپ ها کجا لیست میشن؟

    پاسخ

    دوستان زیاد سوال کردن در مورد دریافت ارز رایگان شیبا
    جهت دریافت ١٠میلیون ارز رایگان شیبا از طریق ایر دراپ تلگرام از طریق لینک زیر اقدام کنید
    @ShibaAirdrop_bot

    پاسخ