coinex
راهنمای خرید تکراتو

مرکز آمار: بیشترین فعالیت کاربران ایرانی در اینترنت چیست؟

بیشترین فعالیت کاربران ایرانی در اینترنت چیست؟ مرکز آمار در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که بیشترین علاقه‌ کاربران اینترنت در ایران مربوط به چه مواردی می‌شود.

مرکز آمار ایران در یکی از تازه ترین گزارش های خود اعلام کرده است که بیشترین علاقه‌ کاربران ایرانی مربوط می‌شود به شبکه های اجتماعی گروهی. با توجه به اختلالات اینترنت در روز‌ها و ماه‌های اخیر و اعلام جرم علیه تولید محتوا در برخی از پلتفرم‌ها، انتشار این آمار توجه بیشتری را به خود جلب می‌‌کند.

رسانه های گروهی بیشترین فعالیت کاربران ایرانی در اینترنت بوده است

بسیاری از ایرانیان لااقل عضو یکی از شبکه های اجتماعی هستند. حضور فعال کاربران ایرانی در رسانه ای گروهی اجتماعی با وجود محدودیت ها و فیلترینگ در سال‌های گذشته، همچنان ادامه دارد. بسیاری از شبکه های اجتماعی مثل تلگرام در ایران با فیلترینگ روبرو هستند.

به کزارش مرکز آمار ایران، ایرانیان در سال‌های 98 و 99 بیشترین زمان صرف‌شده خود در فضای مجازی را به فعالیت‌های دسته «فرهنگ، فراغت، رسانه‌های گروهی، تمرین‌های ورزشی» اختصاص داده‌اند. بنا بر این آمار، زنان عموماً کمتر از مردان از فضای مجازی استفاده می‌کنند.

گزارش دفتر جمعیت، نیروی کار و سرشماری مرکز آمار ایران درباره فعالیت کاربران اینترنت در ایران

دفتر جمعیت، نیروی کار و سرشماری مرکز آمار ایران، آماری از متوسط زمان صرف‌شده مردم ایران در فضای مجازی در سال‌های ۹۸ و ۹۹ در مناطق شهری منتشر کرده است. در این گزارش، زمانی که مردم در فضای مجازی صرف می‌‌کنند در چندین دسته تقسیم‌بندی شده است.

علاقه مندی کاربران اینترنت در ایران به رسانه های گروهی

بر این اساس، مردان 15 ساله و بزرگ‌تر روزانه 28 دقیقه و زنان در این سن، روزانه 24 دقیقه از زمان خود را در فضای مجازی به موضوعات «فرهنگ، فراغت، رسانه‌های گروهی و تمرین‌های ورزشی» اختصاص می‌دهند. مردان اما در سنین 15 تا 29 سال، روزانه 58 دقیقه و زنان روزانه 49 دقیقه زمان خود را صرف این موضوعات می‌کنند.

پس از این مورد، افراد بیشترین زمان را صرف «معاشرت، ارتباط، مشارکت اجتماعی و آداب و رسوم دینی» می‌کنند. زنان و مردان بالاتر از 15 سال روزانه پنج دقیقه و زنان و مردان 15 تا 29 سال، به ترتیب روزانه 11 و 10 دقیقه، صرف این موضوعات می‌کنند.

افراد در ایران کمتر از هر موضوعی در فضای مجازی به «فعالیت‌های مرتبط با شغل، مزد و تولید» می‌پردازند. زنان روزانه یک دقیقه و مردان 2 دقیقه در فضای مجازی فعالیت‌های مرتبط با شغل‌شان را انجام می‌دهند.

مطالب بیشتر در تکراتو:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر