;
coinex

لی دو هیون (Lee Do Hyun) ؛ بیوگرافی و بهترین سریال ها

لی دو هیون (Lee Do Hyun) یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین بازیگران کره‌ای است که در این مطلب به معرفی او می‌پردازیم. تا پایان این نوشتار همراه ما باشید.

لی دو هیون (Lee Do Hyun) متولد 11 آپریل 1995 در کره جنوبی و یکی از موفق‌ترین بازیگران کره‌‌ای در سالیان اخیر است که بیش از هرچیز به خاطر بازی در سریال‌های هتل دل لونا در سال 2019، دوباره هجده‌ سالگی در سال 2020، خانه شیرین در سال 2020 و جوانان ماه مه در سال 2021 معروف شده است.

در این مطلب ضمن پرداختن به زندگینامه لی دو هیون (Lee Do Hyun) به معرفی بهترین سریال های لی دو هیون می‌پردازیم و در طول مطلب بهترین عکس های لی دو هیون را هم ارائه می‌کنیم.

لی دو هیون (Lee Do Hyun)

لی دو هیون (Lee Do Hyun) در خانواده‌ای 4 نفره در گویانگ از استان گیونگی کره جنوبی متولد شد و پسر بزرگ خانواده خود محسوب می‌شود. او برادری کوچکتر به نام ایم دونگ هیوک دارد که از لحاظ ذهنی دچار معلولیت است.

دو هیون دانشجوی دپارتمان فیلم و تئاتر در دانشگاه چونگ آنگ بود و بعد از فارغ‌التحصیلی از سال 2017 و زمانی که تنها 22 سال داشت بازیگری حرفه‌ای را آغاز کرد و در زمینه مدلینگ نیز مشغول به کار شد.

لی دو هیون 182 سانتی‌متر قد و 67 کیلوگرم وزن دارد و در سریال‌های مهم زیادی بازی کرده است. بنابر خاطرات بیوگرافی Lee Do Hyun ، او در خانواده فقیری بزرگ شده و پدر و مادرش مجبور بودند برای پرداخت بدهی‌ها و هزینه‌های زندگی به سختی کار کنند.

اما او می‌گوید حالا خیالش راحت است که حقوق بازیگری و مدلینگ کفاف خانواده‌اش را می‌دهد و آن‌ها دیگر مجبور به عذاب کشیدن نیستند. نکته جالب درباره دوهیون اینکه او علاقه و استعداد زیادی به ورزش بسکتبال داشته اما به دلیل مخالفت پدرش آن را کنار گذاشته است. در ادامه زندگینامه لی دو هیون با ما باشید.

آغاز حرفه تئاتر

لی دو هیون (Lee Do Hyun) ؛ بیوگرافی و بهترین سریال ها
عکس های لی دو هیون

لی دو هیون (Lee Do Hyun) کار بازیگری را با تئاتر آغاز کرد اما در این مورد هم خانواده او بسیار مخالف بودند به طوری که دوهیون به طور پنهانی به کلاس‌های بازیگری می‌رفت.

او بعدها در مصاحبه‌ای اعتراف کرد که برای راضی کردن والدین خود برای اینکه به او اجازه دهند به بازیگری ادامه دهد، او آن‌ها را به یک نمایش تئاتر با بازی خودش دعوت کرده و آن‌ها بعد از دیدن عکس پسرشان روی پوسترهای تئاتر شوکه شده و به او افتخار می‌کنند و نهایتا این سبب می‌شود تا به لی اجازه می‌دهند تا به دنبال علاقه خود برود.

لی دو هیون برای اولین بار در سال 2017 و زمانی که 22 سال سن داشت برای ایفای نقش در کمدی دفترچه زندان جلوی دوربین رفت. از اینجا مسیر زندگی وی تغییر می‌کند و او همواره به طور صعودی پیش می‌رود. در ادامه بیوگرافی Lee Do Hyun به زندگی حرفه‌ای وی می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:

بیشترین فالوور اینستاگرام کره ای

گروه کیپاپ کارد (KARD)

حرفه بازیگری

لی دو هیون (Lee Do Hyun) ؛ بیوگرافی و بهترین سریال ها
عکس های لی دو هیون

همانطور که گفتیم، لی دو هیون (Lee Do Hyun) اولین تجربه بازیگری خود را در کمدی سیاه دفترچه زندان در سال 2017 انجام داد و در آن نقش جوانی شخصیت جونگ کیونگ هو را ایفا کرد.

در سال 2018، دو هیون در سریال تلویزیونی عاشقانه‌ای به نام سی اما هفده ساله به عنوان عضوی از باشگاه قایقرانی دبیرستان و همچنین دوست نقش دوم مرد انتخاب شد.

در این سریال و با بازی در کنار آن هیو سوپ و جو هیون شیک،‌ لی دو هیون به شهرت خوبی رسید و در جشنواره جوایز دراما اس بی اس 2018 به عنوان شخصیت سال نامزد شد. این سه بازیگر در طول این مراسم حتی یک آهنگ را از یک گروه معروف اجرا کردند.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازیگران کره ای زن و مرد در سال 2021

بهترین گروه های کیپاپ (K-Pop)

در طول سال 2018، لی دو هیون (Lee Do Hyun) در سریال حالا با عشق تمیز کن نیز در نقش برادر کوچک نقش اول زن ایفای نقش کرد که یک ورزشکار آینده‌دار در زمینه تکواندو محسوب می‌شد.

در سال 2019، لی دو هیون به جمع بازیگران سریال محبوب هتل دل لونا پیوست که به یکی از بالاترین امتیاز درام‌های کره‌ای بدل شد. او همچنین حضوری افتخاری در سریال محبوب نمایش بزرگ داشت که از شبکه تی وی ان پخش می‌شد.

به خاطر بازی در سریال گزارش پیشاهنگی که پنجمین درام از فصل دهم درامای ویژه کی بی اس محسوب می‌شد او موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در یک درام / ویژه / کوتاه شد از سی و سومین دوره جشنواره اهدای جوایز درام کی بی اس شد.

در سال 2020 لی دو هیون در سریال دوباره هجده سالگی ظاهر شد که در ژانر کمدی و رمانتیک ساخته شده بود و او در آن نقش زک افران را ایفا می‌کرد. این اولین نقش اصلی بیوگرافی Lee Do Hyun است که البته نقش اصلی مشترک را با یون سانگ هیون داشت.

درخشش لی دو هیون (Lee Do Hyun) در این درام جذاب سبب شد تا او جایزه بهترین بازیگر تازه‌کار تلویزیون را پنجاه و هفتمین مراسم اهدای جوایز هنری بکسانگ کسب کند. در همان سال 2020، لی دو هیون (Lee Do Hyun) در قامت دومین شخصیت برجسته مرد در داستان سریال خانه شیرین ایفای نقش کرد که از نتفلیکس پخش می‌شد.

در سال 2021 لی دو هیون در فیلم فراتر از شیطان با بازی در نقش جوانی شین ها کیون حاضر شد و همچنین در همین سال برای ایفای نقش در سریال جوانان ماه مه قراردادی امضا کرد. این سریال قرار است از شبکه کی بی اس 2 پخش شود.

در ژوئیه 2021، لی دو هیون (Lee Do Hyun) برای پیوستن به درام مالیخولیا تایید شد تا با ایم سو جونگ همبازی شود. این درام هم از نیمه دوم سال 2021 در حال پخش است.

البته دو هیون راضی به این‌ها نیست و قصد دارد مرزهای جدیدی در بازیگری را درنوردد. برای مثال او در حال تلاش سخت برای یادگیری زبان انگلیسی برای ورود به سینمای هالیوود است و گفته آنقدر سخت تلاش می‌کند تا روزی به این مرحله برسد.

بیشتر بخوانید:

بهترین کانال تلگرام فیلم و سریال کره ای

بهترین فیلم های کره ای کمدی

برنامه های تلویزیونی

لی دو هیون (Lee Do Hyun) ؛ بیوگرافی و بهترین سریال ها
عکس های Lee Do Hyun

بخشی از بیوگرافی Lee Do Hyun مربوط به فعالیت‌های تلویزیونی او است که باعث شهرت و محبوبیت بیشتری برای او شد. او چند بار در برنامه محبوب و معروف Running Man ظاهر شده و به خاطر آن طرفداران و محبوبیت زیادی به دست آورد.

دیگر برنامه تلویزیونی مشهوری که لی دو هیون در آن حاضر شد برنامه Knowing Brothers است. دو هیون همچنین در مورد سرگرمی‌های خود به بسکتبال، گیتار و بازی با سگش اشاره کرده است.

او با خواننده و بازیگر محبوب IU در جریان سریال هتل دل لونا بسیار صمیمی شد و گفته دوست دارد با او در یک ملودرام بازی کند. او همچنین در مصاحبه‌ای درباره عادت‌های خود گفته که ترجیح می‌دهد عصرها درخانه بماند اما شب‌ها بیرون برود چون عاشق شب است. در ادامه زندگینامه لی دو هیون (Lee Do Hyun) به فعالیت مدلینگ، روابط عاشقانه و دیگر جزئیات زندگی او می‌پردازیم.

کار مدلینگ

در طول سال 2021 و سرآغاز شهرت لی دو هیون بود که او به عنوان یک جوان خوشتیپ و زیبا به عنوان سفیر کالکشن پاییز و زمستان برند COVERNAT انتخاب شد. او بعد از آن با چند برند دیگر در حوزه پوشاک نیز فعالیت داشته است.

روابط عاشقانه

در سال 2020 شایعاتی درباره رابطه لی دو هیون با یک دختر غیرسلبریتی منتشر شد. ماجرا از این قرار بود که در میان هدیه طرفدارانش به او، یک کلاه عروسکی وجود داشت که دقیقا بعدها همان کلا در پستی اینستاگرامی بر سر دختری ناشناس رویت شد.

بسیاری بر این باور بودند که دو هیون با این دختر وارد رابطه شده است اما نهایتا مشخص شد که این دختر تنها از اقوام دو هیون است و اطرافیان دیگر او هم با کلاه عکس دارند. در ادامه زندگینامه لی دو هیون (Lee Do Hyun) به بهترین سریال های لی دو هیون می‌پردازیم و در پایان بهترین عکس های  Lee Do Hyun را ارائه می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های چینی

بهترین فیلم های کره ای تاریخی

دفترچه زندان

لی دو هیون (Lee Do Hyun) ؛ بیوگرافی و بهترین سریال ها
عکس های Lee Do Hyun

سریال دفترچه زندان اولین تجربه بازیگری لی دو هیون (Lee Do Hyun) است که در 16 قسمت در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در قسمت‌هایی 90 دقیقه پخش می‌شد.

داستان این سریال درباره اتفاقات و حوادثی که در یک زندان در جریان است و روایت‌های گوناگونی از زندانیان و نحوه به زندان افتادن‌شان را برای ما شرح می‌دهد.

آنچه در این سریال مد نظر است اوضاع و احوال زندانیان است و پیام اصلی آن هم این است که گرچه زندانیان خلافکار و برهم زننده نظم اجتماعی هستند اما با اقدامات اصلاحی می‌توان آن‌ها را به جایی هدایت کرد که برای جامعه مفید باشند.

داستان سریال هم دقیقا می‌کوشد تغییراتی که در رفتار زندانیان به مرور رخ می‌دهد و داستان زندگی هر یک را به طور جدی بررسی کند.

سی اما هفده ساله

لی دو هیون (Lee Do Hyun) ؛ بیوگرافی و بهترین سریال ها
عکس های Lee Do Hyun

سریال سی اما هفده در سال 2018 در کره ساخته شد و در ژانرهای خانوادگی، درام، رازآلود، موزیکال، عاشقانه و کمدی به عنوان یکی از پربیننده‌ترین سریال‌ها مطرح شد و همچنین از بهترین سریال های کمدی کره ای محسوب می‌شود.

این سریال نه تنها از حضور کارگردان معروف، جو سو ون بهره‌مند است بلکه ستارگانی چون Yang Se jong – Shin Hye sun نیز در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند که به سهم خود در محبوبیت بیشتر سریال موثر بوده است.

داستان سریال درباره دو نفر است که هر دو در نوجوانی ضرباتی را متحمل شده‌اند که نظر و دیدگاه ایشان به زندگی را به طور کامل عوض کرده است و آن‌ها را به شخصیت‌هایی متفاوت از جامعه بدل کرده که هریک حالا معیارهای مختلفی برای زندگی دارند.

این دو حالا به دلیل تجارب تلخی که داشته‌اند بیشتر ترجیح می‌دهند که در تنهایی و انزوا زندگی کنند و در میان جمع نباشند چراکه تنها حس و حال بهتری دارند و به علاوه زندگی تنها چالش کمتری دارد. هر یک عقاید متفاوتی دارند و کاملا تنها هستند تا اینکه با هم روبرو می‌شوند و اتفاقات جالبی رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کره ای 2021

بهترین فیلم های کره ای 2020

حالا با عشق تمیز کن

لی دو هیون (Lee Do Hyun) ؛ بیوگرافی و بهترین سریال ها

سریال حالا با عشق تمیز کن به عنوان یکی از بهترین سریال های لی دو هیون در 16 قسمت پخش شد و هر قسمت مدت زمانی 70 دقیقه‌ای داشت. این سریال در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه پخش می‌شد و در ژانر درام، عاشقانه و کمدی ساخته شده بود.

داستان این سریال درباره آشنایی دو نفر با هم با شخصیت‌هایی نسبتا متفاوت و متضاد است که هر یک شیوه زندگی خاصی دارند و باید دید آیا می‌توانند با هم کنار بیایند یا نه.

رویارویی‌های این دو صحنه‌های جذابی را در این سریال رقم زده که بسیار جذاب است و این دو با وجود تضادهایی که با هم دارند وقتی در کنار هم هستند تضاد را به شکل متفاوتی بازتاب می‌دهند.

نمایش بزرگ

لی دو هیون (Lee Do Hyun) ؛ بیوگرافی و بهترین سریال ها

سریال نمایش بزرگ داستان خیلی جذابی دارد و درباره یک سیاستمدار است که سابقه مهمی به عنوان نماینده مجلس داشته و سخنران بسیار توانایی است.

اما همه چیز مطابق میل او نیست و او با مشکلاتی هم مواجه است و از روزهای موفقیت فاصله گرفته است. در اوایل سریال متوجه می‌شویم که شخصیت اصلی داستان فردی شکست خورده در کار و حرفه خود است که در حال سپری کردن زندگی عادی خود است اما در این میان اتفاقاتی روند عادی زندگی‌اش را تغییر می‌دهد.

این نماینده سابق مجلس طی جریاناتی تصمیم می‌گیرد دوباره به کار اصلی خود و عرصه سیاست بازگردد و اعتبارش را بازپس گیرد ولی در این میان ناگهان با کسی روبرو می‌شود که مدعی است فرزند اوست و مدت‌هاست دنبال او گشته.

حال باید دید آیا سیاستمدار داستان می‌تواند به سادگی راه بازگشت به سیاست را بپیماید؟ و اینکه پیدا شدن ناگهانی پسرش چه تاثیری در روند داستان دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کره ای

بهترین فیلم های ترسناک کره ای

هتل دل لونا

لی دو هیون (Lee Do Hyun) ؛ بیوگرافی و بهترین سریال ها

هتل دل لونا یکی از بهترین سریال های لی دو هیون (Lee Do Hyun) است که با بازی لی جی ایون و یو جین گو به ترتیب در نقش صاحب و مدیر هتلی که برای خدمت به ارواح ساخته شده ساخته و پخش شده است.

نویسندگی فیلمنامه این اثر با خواهران هونگ بوده و اوه چونگ هوان نیز کارگردانی آن را بر عهده داشته است. این سریال از 13 ژوئیه تا 1 سپتامبر 2019 از شبکه تی وی ان پخش شد.

سریال هتل دل لونا به عنوان یکی از بهترین سریال های Lee Do Hyun پربیننده‌ترین درام شبکه تی وی ان در سال 2019 هم بود و بدل به یکی از پردرآمدترین درام‌های کره‌ای در تاریخ تلویزیون شد.

دوباره هجده سالگی

لی دو هیون (Lee Do Hyun) ؛ بیوگرافی و بهترین سریال ها

یکی از بهترین سریال های Lee Do Hyun بر اساس فیلم دوباره 17 محصول سال 2009 ساخته شد. این سریال بازسازی از این فیلم با حضور بازیگرانی چون کیم ها نول،‌ یون سانگ هیون و لی دو هیون است که از 21 سپتامبر تا 10 نوامبر 2020 هر دوشنبه و سه‌شنبه در ساعت 21:35 از شبکه جی تی بی سی پخش می‌شد.

این کیدراما آنقدر به شهرت رسید که حتی در نتفلیکس، آی چی یی و ویو با زیرنویس‌هایی به چند زبان در دسترس قرار گرفت تا به عنوان یکی از بهترین سریال های کره ای نتفلیکس شناخته شود.

داستان سریال از این قرار است که جونگ دا جونگ چند سالی است که با هونگ ده یونگ ازدواج کرده و دو فرزند 18 ساله دارد. با وجود اینکه مدت زیادی از ازدواج این دو می‌گذرد،‌ جونگ دا جونگ می‌کوشد برای حفظ تعادل زندگی بکوشد اما جر و بحث‌ها با همسرش تمامی ندارد.

با اخراج هونگ ده یونگ از کار و افتادن پلیس به دنبال او، جونگ دا جونگ درخواست طلاق می‌دهد تا از او جدا شود. اما از سویی هونگ ده یونگ خود که خود را یک فرد میانسال و شکست خورده می‌بیند از کارهای خود پشیمان است و در جریان اتفاقاتی که می افتد جسم خود را به یکباره در 18 سالگی خود می‌بیند در حالی که روحی با سن میانسالی دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های تاریخی

بهترین سریال های سیتکام

خانه شیرین

لی دو هیون (Lee Do Hyun) ؛ بیوگرافی و بهترین سریال ها

خانه شیرین به کارگردانی لی یونگ بوک، جانگ یانگ وو  پارک سو هیون محصول 2020 کره و از بهترین سریال های Lee Do Hyun  است که در آن چا هیون سو به عنوان یک دانش‌آموز دبیرستانی و  منزوی شخصیت اصلی را دارد. چا خیلی کم از خانه بیرون می‌رود و در داخل خانه هم خود را در اتاق محبوس کرده و کمتر با پدر و مادرش حرف می‌زند.

او اما ناگهان همه اعضای خانواده را در تصادفی وحشتناک از دست می‌دهد و حالا کاملا تنها شده و به آپارتمانی کوچک اسباب‌کشی می‌کند. در این بین اتفاقات مرموزی رخ می‌دهد که باعث بدل شدن ساکنان آپارتمان به هیولا می‌شود. چا حالا برای بقا ناگزیر به مبارزه با این هیولاها است. خانه شیرین یکی از بهترین سریال های 2020 کره ای محسوب می‌شود.

فراتر از شیطان

لی دو هیون (Lee Do Hyun) ؛ بیوگرافی و بهترین سریال ها

فراتر از شیطان محصول سال 2021 کره و از بهترین سریال های Lee Do Hyun  است که در ژانر اکشن و هیجان‌انگیز ساخته شده است. این سریالی 14 قسمتی در ژانر هیجان‌انگیز و رازآلود است که در سال 2021 ساخته شد.

از مهمترین بازیگران فراتر از شیطان باید به شین هاکیون، یو جین گو و چوی سونگ یون اشاره کرد. داستان سریال درباره دو کارآگاه پلیس به نام‌های هان جو وون و لی دونگ شیک است که در جریان اتفاقاتی با هم همکار شده و باید برای حل یک پرونده تلاش کنند که مربوط به یک قاتل سریالی در شهر مانیانگ است.

در جریان حل پرونده و تلاش برای یافتن قاتل آن‌ها بارها به کارهایی اقدام می‌کنند که مرز باریک میان انسان بودن و شیطان بودن را برایشان تیره و تار می‌کند. فراتر از شیطان از بهترین سریال های جنایی کره ای محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های خارجی

ترتیب تماشای سریال های مارول

جوانان ماه مه

لی دو هیون (Lee Do Hyun) ؛ بیوگرافی و بهترین سریال ها

جوانان ماه مه محصول 2021 کره جنوبی و از بهترین سریال های کره ای 2021 با بازی ستارگانی چون لی دو هیون، گو مین شی، لی سانگ یی و کوم سه روک است که از تاریخ 3 ماه مه 2021 هر دوشنبه و سه‌شنبه از شبکه کی بی اس 2 پخش شد و تا 12 قسمت ادامه داشت.

جوانان ماه مه در سال ۱۹۸۰ و در جریان قیام گوانگجو جریان دارد و داستان افرادی را نشان می‌دهد که درگیر یک رابطه پیچیده شده‌اند.

کیم میونگ هی، پرستاری است که برای تحصیل در آلمان تلاش می‌کند و با این حال پول کافی برای خرید بلیط هواپیما را ندارد. بهترین دوست او لی سو ریون، قول می‌دهد که تا زمانی که او را در قرار کور جایگزین کند مقداری پول به او قرض می‌دهد پس کیم میونگ هی با دانشجویی به نامک هوانگ هی ته ملاقات می‌کند. اما این دو به هم علاقه‌مند می‌شوند. این یکی از بهترین سریال های کره ای مدرسه ای است.

مالیخولیا

لی دو هیون (Lee Do Hyun) ؛ بیوگرافی و بهترین سریال ها

یکی از بهترین سریال های کره ای 2022 سریال مالیخولیا است. جی یون سو معلمی در یک مدرسه خصوصی است که ریاضی تدریس می‌کند و عاشق ریاضیات است. بک سونگ یو دانش‌آموز همان مدرسه است که گذشته شگفت‌انگیزی داشته و قبلا برنده چندین المپیاد هم شده حالا فردی کم حرف با نمرات ضعیف شده است. آیا جی یون سو می‌تواند به بک سونگ یو کمک کند تا به گذشته درخشانش بازگردد؟ این بی‌تردید یکی از بهترین سریال های عاشقانه کره‌ای است.

مطالب بیشتر در تکراتو

نظر شما در خصوص بیوگرافی لی دو هیون چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر