coinex
راهنمای خرید تکراتو

قابلیت ارتباط ماهواره ای آیفون 14 احتمالا در اپل واچ 8 نیز قرار می‌گیرد

شرکت اپل قصد دارد علاوه بر گوشی‌های هوشمند نسل بعدی خود از جمله آیفون 14، در اپل واچ 8 نیز از قابلیت ارتباط ماهواره ای استفاده کند.

قابلیت ارتباط ماهواره ای درست پس از گذشت مدت کوتاهی از مجهز شدن گوشی‌های هوشمند آیفون به این ویژگی سخت‌افزاری، به ساعت‌های هوشمند اپل از جمله اپل واچ سری 8 اضافه خواهد شد. در این مطلب می‌خواهیم به ویژگی‌ و کاربردهای ارتباطات ماهواره‌ای در اپل واچ 8 بپردازیم؛ پس با تکراتو همراه باشید.

قابلیت ارتباط ماهواره ای در اپل واچ 8

اخیرا شرکت اپل، با توسعه قابلیت‌های سخت‌افزاری در اپل واچ‌ها، سعی در بهبود عملکرد آن‌ها در شرایط اضطراری دارد تا کاربر بتواند در شرایطی مانند غرق شدن کشتی و قایق، سقوط هواپیما و آتش‌سوزی تنها با پاسخ دادن چند پرسش که برای او ارسال می‌شود، درخواست کمک کند. در واقع این قابلیت به این گونه عمل می‌کند که شما در زمانی که در وضعیتی بحرانی و سخت قرار گرفته‌اید، برای نجات جان خود سیگنالی اضطراری ارسال می‌کنید.

قابلیت ارتباط ماهواره ای

اینکه این سیگنال چگونه و برای چه کسی ارسال می‌شود، هنوز به طور کامل مشخص نیست. شرکت اپل هم در این مورد تا به الان اطلاعات دقیقی نداده است؛ اما سعی در توسعه این قابلیت در نسل بعدی محصولات خود دارد. حال باید ببینیم که آیا به طور قطعی، اپل واچ 8 دارای این ویژگی خواهد بود یا خیر.

طبق گفته‌های بلومبرگ، اپل واچ بعدی از پشتیبانی سلولی برخوردار خواهد شد. این ساعت‌های هوشمند جدید قابلیت اتصال به ماهواره‌ها در مدار‌های پایینی زمین را دارند. این بدان معنا است که این دستگاه‌ها بدون استفاده از شبکه‌های اپراتور تلفن‌همراه و حتی دسترسی به اینترنت تنها از طریق ماهواره‌ها امکان ارسال پیام‌های کوتاه را دارند.

چه ویژگی‌هایی به زودی به ساعت‌های هوشمند اپل اضافه خواهند شد؟

با توجه به پیش‌بینی‌های مارک گورمن از بلومبرگ در مورد برنامه‌ها و همچنین محصولات اپل، به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد قابلیت اندازه‌گیری فشار خون را به ساعت‌های هوشمند خود اضافه کند. ناگفته نماند که این شرکت از 4 سال پیش بر روی توسعه این ایده کار می‌کند؛ اما انجام آن با دقت بالا کاری چندان آسان نیست و در مسیر ارتقای این ویژگی، هربار دچار مشکلاتی می‌شود که آن را به تعویق می‌اندازد.

قابلیت ارتباط ماهواره ای آیفون 14 احتمالا در اپل واچ 8 نیز قرار می‌گیرد

گفتنیست که در بهترین حالت، این ویژگی در ساعت‌های هوشمند سال 2024 قابل اجرا است. همچنین ممکن است توسعه این ویژگی تا سال 2025 نیز طول بکشد. گفتنیست که علاوه بر قابلیت اندازه‌گیری فشار خون، ارائه سنسور کنترل سطح قند خون و دمای بدن نیز در دستور کار شرکت اپل است.

قابلیت اندازه‌گیری فشار خون در ابتدای مسیر خود است و هنوز فاصله‌ی زیادی با اجرایی شدن این ایده در ساعت‌های هوشمند اپل وجود دارد؛ اپل همچنان روی توسعه آن برای آینده نه چندان دور، کار می‌کند. درواقع این قابلیت، شاخص‌های عددی خاصی را نمایش نمی‌دهد بلکه به روش فشارسنج‌های سنتی عمل می‌کند تا کاربر بتواند از وضعیت خود مطلع شود و برای مشورت به پزشک مراجعه کند. همچنین به نظر می‌رسد که علاوه بر این ویژگی، اپل واچ‌های آینده به حسگر‌های قندخون برای تشخیص و اندازه‌گیری میزان قند خون کاربر، مجهز خواهند شد.

از دیگر برنامه‌های شرکت اپل در جهت سلامت جسم کاربران، افزودن دماسنج تخصصی برای اندازه‌گیری دمای بدن است. در حقیقت این دماسنج مقادیر دقیقی از دمای بدن انسان را نشان نمی‌دهد. تنها پیشنهاد می‌کند که به پزشک مراجعه کند یا از یک دماسنج تخصصی استفاده کند. این قابلیت می‌تواند برای همگان بسیار کاربردی و مفید باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره قابلیت ارتباط ماهواره ای چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر