;
coinex

اسامی برندگان سامانه یکپارچه تخصیص خودرو [+لینک پیگیری]

اسامی برندگان سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اعلام شد. متقاضیان محصولات ایران خودرو، سایپا، مدیران خودرو، کرمان موتور و دیگر خودروسازی‌ها می‌توانند اسامی خود را در سامانه مربوط به هر خودروسازی چک کنند. در ادامه قصد داریم به نحوه پیگیری متقاضیانی که در قرعه‌کشی خودرو ثبت‌نام کردند، بپردازیم؛ پس با تکراتو همراه باشید.

نتایج اولین دوره از فروش خودرو در سامانه جدید یکپارچه تخصیص خودرو مشخص شد. کسانی که در این قرعه‌کشی شرکت کرده‌اند، می‌توانند تنها با وارد کردن کد ملی و کد پیگیری، اسامی برندگان سامانه یکپارچه تخصیص خودرو را مشاهده کنند. با آغاز مرحله اول قرعه‌کشی این سامانه، نزدیک به 4 میلیون متقاضی برای خرید خودرو ثبت‌نام کردند. قرعه‌کشی دوره اول در نهم خرداد ماه برگزار شده و نتایج آن نیز در یازدهم خرداد 1401 اعلام شد.

اسامی برندگان سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اعلام شد

در اولین دوره فروش در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، خودروهایی از جمله پژو 206 تیپ 2، پژو 206 تیپ 3 با سقف شیشه‌ای، پارس سال سفارشی با موتور XU۷P، پارس تی یو فایو، 207 دستی با سقف شیشه‌ای، تارا اتوماتیک، دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک، رانا پلاس و سورن پلاس از شرکت ایران خودرو، در دو طرح فروش فوق‌العاده عادی و فروش فوق‌العاده ویژه مادران، ارائه شدند.

اسامی برندگان سامانه یکپارچه تخصیص خودرو [+نحوه پیگیری]

 

همچنین در طرح پیش‌فروش عرضه ایران خودرو نیز خودروهایی اعم از پژو 206 تیپ 3 با سقف شیشه‌ای، پارس سال سفارشی ELX با موتور XU۷P، پارس سال سفارشی با موتور XU۷P، دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک، 207 دستی با سقف شیشه‌ای، پژو 207 اتوماتیک 6 سرعته، تارا اتوماتیک، تارا دستی، دنا پلاس توربو دستی، رانا پلاس، سورن پلاس، هایما S۷ پلاس اتوماتیک و هایما S5 پلاس برای ثبت‌نام، در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو موجود بودند.

از بین 4 میلیون و 157 هزار و 352 نفر متقاضی که در سامانه ثبت‌نام کردند، تعداد 3 میلیون و 878 هزار و 301 نفر در طرح عادی و 297 هزار و 51 نفر در طرح ویژه مادران که به منظور حمایت از خانواده و جوانی آغاز شده است، ثبت‌نام کردند. با توجه به ظرفیت تولید شرکت‌های خودروسازی، در این دوره، 176 هزار و 911 خودرو، برای فروش در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اختصاص داده شده بود که عرضه این خودروها، تنها در 115 طرح فروش متنوع در نظر گرفته شده، امکان‌پذیر است. این طرح‌ها شامل فروش فوری، فروش فوق‌العاده، طرح ویژه مادران، فروش‌های کمتر از یک سال و مشارکت در تولید می‌شوند.

ثبت‌نام خودرو در سامانه

اولین دوره ثبت‌نام در این سامانه، برای متقاضیان خودروهای شرکت‌های ایران خودرو، سایپا، بهمن موتور، کرمان موتور، آرین پارس موتور و مدیران خودرو از 27 اردیبهشت آغاز شد و در طی بازه یک هفته‌ای یعنی در 3 خرداد ماه به پایان رسید. گفتنیست که در این مرحله، خودروسازی‌های مذکور، هر کدام طرح‌های فروش خود را در این سامانه ارائه دادند که در مجموع 115 طرح متنوع در سامانه یکپارچه فروش خودرو، بارگزاری شد.

سایت ثبت‌نام شرکت‌های خودروسازی

طبق گفته‌ی وزارت صمت، این نهاد به هیچ وجه در قرعه‌کشی‌ها نقشی ندارد و تنها بر روند قرعه‌کشی نظارت می‌کند. بنابراین صفر تا صد مراحل قرعه‌کشی اعم از جمع‌آوری اطلاعات و شناسایی متقاضیان، صحت‌سنجی مدارک و اطلاعات دریافت شده از ثبت‌نام کنندگان، فرآیند قرعه‌کشی، دریافت وجه و عرضه، پس از اعلام اسامی برندگان سامانه یکپارچه تخصیص خودرو تماما بر عهده شرکت خودروسازی مربوطه است. دولت و وزارت صمت وظیفه دارند که بر روی انجام درست کارها از جمله عرضه خودروها تنها در سامانه یکپارچه فروش خودرو، نظارت کنند. درواقع می‌توان گفت که بخش نظارت بر عهده دولت بوده و بخش اجرایی توسط خودروسازان انجام می‌شود.

متقاضیان می‌توانند از طریق سایت خودروسازان، مشخصات خودرو مورد نظر را مشاهده کنند. همچنین از بخشنامه‌های موجود مطلع شوند. در ادامه آدرس سامانه‌های مربوط به شرکت‌های خودروسازی را برای شما آورده‌ایم:

اسامی برندگان سامانه یکپارچه تخصیص خودرو [+نحوه پیگیری]

شرایط پرداخت وجه خودرو

افرادی که نامشان در لیست اسامی برندگان سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اعلام شده است، می‌بایست پس از تکمیل مراحل فروش شرکت‌های خودروسازی، نسبت به پرداخت وجه خود اقدام نمایند. گفتنیست که پس از اطلاع‌رسانی زمان پرداخت و همچنین نحوه پرداخت توسط سایت خودروسازی مربوطه، افراد باید تنها ظرف 3 روز کاری، وجه خود را واریز نمایند. در غیر این صورت شانس خود را برای خریداری خودرو از دست خواهند داد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد فروش خودروها تنها از طریق سامانه یکپارچه‌سازی تخصیص خودرو، چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو و دیگر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    سلام، خدمت مسولان ایران خودرو، و دوستانی که کامنت من را می‌بینند، لطفا راهنمایی کنید مخصوصا مدیران محترم ایرانخودرو، من پدرم در طرح پیش فروش ایرانخودرو سامانه یکپارچه سازی ایرانخودرو آذرماه ۱۴۰۱ ثبت نام و نامشان بعنوان برنده اعلام شد ، اما سؤالم اینه که متاسفانه پدرم فوت کردند حالا میخواستم بدونم که ایا خودروی برنده شده ، به وارث تحویل داده می‌شود یا نه ؟ زمان فوت شان هم حدودا یکماه بعداز قرعه‌کشی هست.الان بلاتکلیف هستم که ایا خودرو در بازار آزاد خریداری کنم یا صبر کنم شرکت ایرانخودرو، خودروی پژو پارس که پدرم ثبت نام کرده تحویل من می‌دهند یا نه کارهای انحصار وراثت هم انجام دادیم و ورثه هم به تفهام رسیدیم که خودرو را تحویل بگیریم ، سپاسگزارم از مسولان محترم ایرانخودرو و نشریه محترم ،بخاطر انتشار و اطلاع رسانی شان ، لطفا جواب دهید تا از بلاتکلیفی بیرون بیاییم 🌷🙏🏼

    پاسخ

    چرامن کدملی زدم بعدازتبریک گفت شمامنتخب قرعه کشی هستین وبعدش واردشدم نوشت برنده نشدی،اخرش شدم یانه داستان چیه لطفا

    پاسخ