;
coinex

سامانه بررسی جریمه های ترافیکی راه‌اندازی شد

یک فناوری ناب دیگر به دستان شرکت‌های دانش‌بنیان کشور ساخته و معرفی شد. سامانه بررسی جریمه های ترافیکی (ربات پلیس) راه‌اندازی شد.

سامانه بررسی جریمه های ترافیکی توسط یک شرکت دانش‌بنیان راه‌اندازی شد. این سامانه به صورت اتوماتیک شماره پلاک خودرو را با مشخصات خودرو تطابق می‌دهد تا میزان خطای قرائت شماره پلاک‌ها به وسیله سامانه‌های کنترل ترافیک موجود و میزان مراجعه و اعتراض مردم به قبوض جریمه کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اعلام سن فرسودگی خودروها [+جزئیات]

سامانه بررسی جریمه های ترافیکی

هادی عاشری مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در خصوص ربات پلیس اظهار داشت:

این سامانه به صورت اتوماتیک شماره پلاک خودرو را با مشخصات خودرو تطابق می‌دهد تا میزان خطای قرائت شماره پلاک‌ها به وسیله سامانه‌های کنترل ترافیک موجود و میزان مراجعه و اعتراض مردم به قبوض جریمه کاهش یابد.

این کار قبلاً بوسیله نیروی انسانی انجام می‌شد که البته غالباً با تأخیر و و هزینه‌های بالا همراه برای پلیس بود. هادی عاشری در این باره گفت: « هدف سامانه مکانیزه کردن این فرایند است تا خطای انسانی حذف و سرعت بررسی جریمه‌ها افزایش یابد، همچنین در مواردی که ربات نتواند نظر قطعی اعلام کند اصلاح پلاک (در صورت اشتباه بودن پلاک) نیز صورت می‌گیرد تا زمینه بررسی سریع‌تر اپراتورهای انسانی فراهم شود.»

سامانه بررسی جریمه های ترافیکی

سامانه بررسی جریمه های ترافیکی تاکنون بیش از 55 میلیون جریمه را به صورت اتوماتیک به پلیس اعلام کرده است. عاشری در خصوص دیگر ویژگی‌های این سامانه توضیح داد:

پشتیبانی از تمام مدل‌های خودرو، بررسی با دقت بالا در تشخیص پلاک، مدل کارخانه رو رنگ خودرو (تشخیص ناخوانا بودن تصویر خودرو و تشخیص ناخوانا بودن پلاک ثبت شده)، امکان بررسی حدود ۸۰۰ هزار جریمه در روز، تعیین وضعیت بیش از ۹۰ درصد جریمه‌ها (دو حالت تأیید و مغایرت)، دقت ۱۰۰ درصدی در جریمه‌های تأیید شده و اعلام مغایرت از مشخصه‌های برجسته این محصول است.

عاشری با بیان نیاز به سامانه بررسی جریمه های ترافیکی گفت: «با توجه به اینکه تمام شرکت‌های موجود در کشور، کلیه موارد جریمه‌های بررسی شده خود را در دوربین‌های بین شهری به سرور ربات پلیس ارسال می‌کنند و در سرور ربات نیز توسط نرم‌افزار ربات پلیس آنالیز و بررسی و نتیجه مجدد به سرور ربات پلیس برگردانده می‌شود و از آنجایی که ربات پلیس از نظر سخت افزاری توانایی بررسی روزانه حدود ۸۰۰ هزار جریمه را دارد و این میزان بیش از نیاز روزانه پلیس است، در نتیجه می‌توان گفت این محصول صددرصد نیاز بازار داخل را تأمین می‌کند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد سامانه بررسی جریمه های ترافیکی چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر