;
coinex

فعالسازی تیک آبی مقامات طالبان در توییتر ؛ امارات اسلامی توسط توییتر رسمیت یافت!

فعالسازی تیک آبی مقامات طالبان در توییتر در شرایطی رخ می‌دهد که اینترنت در افغانستان در حال حاضر با محدودیت‌های زیادی مواجه شده است.

مقامات طالبان هم با توجه به سازوکار جدید این شبکه اجتماعی که امکان خرید تیک آبی را در دسترس همه کاربران قرار می‌دهد، اقدام به پرداخت هزینه و دریافت تیک آبی کرده‌اند. چند مقام و برخی از حامیان بزرگ و شناخته‌شده طالبان هم با همین روش تیک آبی خود را دریافت کرده‌اند. طالبان پیش از این هم شبکه‌های اجتماعی برای کسب قدرت استفاده کرده بودند.

بیشتر بخوانید: ممنوعیت رمزارزها توسط طالبان : معامله‌گران در افغانستان دستگیر می‌شوند!

فعالسازی تیک آبی مقامات طالبان در توییتر

تیک آبی توییتر که در گذشته نشانگر «حساب‌های فعال، برجسته و معتبر شناخته شده» بود و امکان خرید آن وجود نداشت حالا با تصمیمات جدید ایلان ماسک، به عنوان بخشی از اشتراک توییتر بلو قابل خریداری و فعالسازی برای همه افراد است.

بنابر گزارشی از بی‌بی‌سی، حداقل دو تن از مقامات طالبان و چهار حامی بزرگ دولت طالبان در افغانستان در حال حاضر از تیک آبی این شبکه احتماعی برخوردار شده‌اند.

در حال حاضر حساب توییتری هدایت‌الله هدایت، رئیس سازمان دسترسی به اطلاعات طالبان، با 187 هزار دنبال کننده که دائما توییت‌هایی در خصوص عملکرد دولت طالبان منتشر می‌کند، تیک آبی دریاف کرده است.

عبدالحق حماد، وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان که بر رسانه‌های این کشور نظارت می‌کند هم با 170 هزار دنبال‌کننده تیک آبی خود را فعال کرده است.

فعالسازی تیک آبی مقامات طالبان در توییتر

برخی از حامیان شناخته شده دولت طالبان هم تیک آبی را خریداری کرده‌اند. محمد جلال، که پیشتر یکی از مقامات طالبان محسوب می‌شد، روز دوشنبه از مالک جدید توییتر تقدیر کرد و گفت ایلان ماسک «عظمت را دوباره به توییتر برمی‌گرداند.»

حضور رهبران تندرو در توییتر مدت‌ها است که به یکی از بحث‌های داغ در این شبکه اجتماعی بدل شده است. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، که در پی حمله طرفدارانش به ساختمان مجلس آمریکا دسترسی خود به توییتر را از دست داد، در ماه اکتبر ۲۰۲۱ گفت:

«ما در جهانی زندگی می‌کنیم که طالبان حضور پررنگی در توییتر دارد، اما رئیس جمهور محبوبتان را ساکت کرده‌اند. این قابل قبول نیست.»

توییتر بلو با قیمت ماهانه ۸ دلار برای کاربران اندروید و وب و ۱۱ دلار برای کاربران اپل عرضه می‌شود. مشترکان توییتر بلو در راستای مقابله با حساب‌های جعلی و ربات‌ها از مزایایی مثل «اولویت در جستجو، منشن‌ها و پاسخ‌ها» برخودار می‌شوند.

هیچ کدام از حساب‌های طالبانی که بی‌بی‌سی در گزارش خود به آنها اشاره کرده پیش از عرضه توییتر بلو تیک آبی نداشتند. طالبان پس از به قدرت رسیدن در سال ۲۰۲۱، کنترل حساب‌های وریفای شده دولت قبلی از جمله هیات کریکت افغانستان را به دست گرفت. این حساب توییتری در حال حاضر از تیک طلایی برخوردار مختص حساب‌های تجاری برخوردار است.

مقامات و حامیان طالبان از این پلتفرم برای اعلام بیانیه و انتشار پیام‌های مهم استفاده می‌کنند. توییتر هنوز به درخواست اظهارنظر در این‌باره پاسخی نداده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره فعالسازی تیک آبی مقامات طالبان در توییتر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر