;
coinex

شرایط خرید خودروهای وارداتی از بورس کالا مشخص شد

تا به امروز حدود 55 هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شدند و حالا شرایط خرید خودروهای وارداتی از بورس کالا با شرکت در مزایده بورس کالا اعلام شده است.

در سال جاری بالاخره شاهد ورود محموله‌های متعدد خودروهای خارجی به کشور بودیم و طبق اطلاعات اخیر، حدود 55 هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شده‌اند.

همچنین اعلام شده که تا پایان خردادماه، میزان خودروهای وارداتی در کشور به 200 هزار دستگاه خواهد رسید که همگی از طریق بورس کالا به متقاضیان عرضه خواهند شد. حالا نیز شرایط خرید خودروهای وارداتی از بورس کالا اعلام شده است.

با توجه به اینکه بورس کالا به عنوان یک بستر فروش شفاف و منصفانه محسوب می‌شود؛ عرضه خودرو در بورس کالا به علت کشف قیمت واقعی توجه تعداد زیادی از مسئولان را به خود جلب کرده است. البته مخالفت‌های بسیاری هم از سوی نهادهایی مانند سازمان بازرسی کل کشور نسبت به این روش عرضه خودرو مطرح شده‌ است.

ولی در هر صورت مطابق آیین‌نامه واردات خودرو، باید عرضه خودروهای وارداتی حتما در بورس کالا صورت پذیرد و از طرفی مکانیزم عرضه هم نیز به صورت مزایده‌ای انجام خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:‌ ممنوعیت پیش فروش خودروهای وارداتی ثبت سفارش نشده توسط بورس کالا اعلام شد

شرایط خرید خودروهای وارداتی از بورس کالا

جهت مشارکت در طرح فروش خودروهای وارداتی در مزایده بورس کالا باید علاوه بر مراجعه به کارگزاری‌ها و دریافت کد بورسی، نسبت به افتتاح حساب وکالتی و واریز بخش یا کل مبلغ خرید خودرو در آن اقدام کرد. البته در این رابطه باید منتظر اطلاعیه فروشنده درباره جزئیات بیشتر در چند روز قبل از عرضه خودروها نیز باشید.

شرایط خرید خودروهای وارداتی از بورس کالا

اخیراً در جلسه هیئت پذیرش بورس کالا، چیزی بالغ بر 19 هزار خودروی چانگان چینی و 2140 خودروی کیای کره‌ای مورد تأیید و پذیرش واقع شده‌اند. در واقع در حال حاضر بورس کالا در حال تدارک آمادگی مورد نیاز جهت عرضه خودروهای وارداتی است و لذا درست به محض ورود به کشور، پس از انجام امور گمرکی و ترخیص آن‌ها امکان عرضه خودروهای خارجی برای خریداران به‌وجود می‌آید.

لازم به ذکر است که کلیه 19 هزار خودروی چانگان از سوی سایپا به کشور ورود پیدا کرده‌اند. علاوه بر این، تمامی 2140 خودروی کیا، نیز به‌صورت یک‌جا و هم‌زمان در بورس کالا به معرض فروش گذاشته خواهند شد. همچنان محدودیت‌های پیشین خرید خودرو در بورس کالا نیز برای ماشین‌های وارداتی نیز وجود خواهد داشت. لذا هر کد ملی تنها قادر به ثبت سفارش یک خودرو خواهد بود. محدودیت سابقه خرید از سال 1398 نیز یکی دیگر از شرایط خرید خودروهای وارداتی از بورس کالا خواهد بود.

به هر حال توجه به این نکته هم حائز اهمیت بوده که با وجود تمرکز دولت بر ورود خودروهای اقتصادی، اما مدل‌های کیا و چانگان در بورس کالا آنچنان هم برای خریداران به قیمت ارزانی تمام نخواهند شد.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره شرایط خرید خودروهای وارداتی از بورس کالا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر