coinex
راهنمای خرید تکراتو

ماشین رئیسی برای حضور در مجلس جنجالی شد؛ از نیسان تینا چه می‌دانیم؟

ماشین رئیسی برای حضور در مجلس یک جنجال جدید ایجاد کرد. خودرو لوکس رئیس‌جمهور از یک برند ژاپنی‌ست که بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

تصاویری عجیب از ماشین رئیسی برای حضور در مجلس منتشر شده که مورد توجه کاربران فضای مجازی و رسانه‌های کشور قرار گرفته است. ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشور با یک دستکاه خودرو نیسان تینا در مجلس حضور پیدا کرد و همین موضوع جنجالی جدید بوجود آورده است. حال سؤال اینجاست چرا رئیس جمهور کشور از خودروهای ساخت داخل برای تردد استفاده نمی‌کند؟

بیشتر بخوانید:‌ ارزانترین ماشین در ایران ؛ اقتصادی‌ترین خودروهای بازار ایران کدامند؟

ماشین رئیسی برای حضور در مجلس خبرساز شد

اواخر خردادماه ۱۴۰۲، ابراهیم رییسی برای حضور در مجلس شورای اسلامی از یک برند محبوب صنعت خودروسازی ژاپن استفاده کرده، که این موضوع واکنش‌های بسیاری را به همراه داشته است.

ماشین رئیسی برای حضور در مجلس خبرساز شد

طبق تصاویر منتشرشده از رییس‌جمهور در ۲۸ خردادماه، ایشان برای حضور در مجلس شورای اسلامی و ترددهای شهری خود از خودرو ژاپنی نیسان تینا استفاده می‌کنند، که این موضوع در فضای مجازی و اکثر رسانه‌ها فراگیر بوده است و مخاطبان واکنش‌های بسیاری نسبت‌به این اقدام نشان داده‌اند و پرسشی پرتکرار را با این مضمون که چرا رییس‌جمهور کشور از تولیدات داخلی برای تردد در شهر استفاده نمی‌کند پیش کشیده‌اند.

ماشین رئیسی برای حضور در مجلس خبرساز شد

نیسان تیانا مونتاژی به یک پیشرانه شش سیلندر مجهز شده است. حجم موتور نیسان تینا ۲.۵ لیتر است و این موتور می‌تواند حداکثر ۲۲۸ نیو‌تن گشتاور خروجی و حداکثر قدرتی معادل ۱۸۲ اسب‌بخار تولید کند و این نیرو از طریق گیربکس CVT به‌چرخ‌ها منتقل می‌شود.

مشخصات فنی نیسان تیانا نشان می‌دهد سرعت آن نهایتاً تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می‌کند و در بهترین حالت سرعت نیسان تیانا ظرف ۹.۵ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.

نیسان تیانا البته نسبت به اغلب خودرو‌های داخلی در مصرف سوخت اشتهای بیشتری دارد و گفته می‌شود به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت ترکیبی آن به ۹.۴ لیتر می‌رسد که البته این عدد در شهری مثل تهران تا ۱۲.۵ لیتر به‌ازای ۱۰۰ کیلومتر بالا می‌رود. تیانا با طول و عرض ۴.۸ و ۱.۸ متری در دسته سدان‌های بزرگ قرار می‌گیرد و چیزی نزدیک ۱.۵ تن وزن دارد. روی کاغذ هم گنجایش حجم باک بنزین نیسان تیانا ۷۰ لیتر است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ماشین رئیسی برای حضور در مجلس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر