coinex
راهنمای خرید تکراتو

اهواز گرمترین شهر جهان شد

بنابر اطلاعات موثق هواشناسی، اهواز هم‌اکنون گرمترین شهر جهان است. دمای خوزستان در 24 ساعت اخیر به شدت افزایش یافته و این روند فرایند صعودی خود را همچنان حفظ کرده است.

ایستگاه پلسرویل در کالیفورنیای آمریکا، نام 15 شهر جهان را که در 24 ساعت گذشته بالاترین دما در کره زمین را ثبت کرده‌اند، منتشر کرد. در این لیست نکته قابل توجه، شهر اهواز است که در رتبه 1 قرار دارد و هم‌اکنون لقب گرمترین شهر جهان را دریافت کرده است. همچنین براساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی گفته شده که گرمای خوزستان روند افزایشی خود را حداقل تا آخر هفته جاری ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: رکورد گرمترین روز زمین بعد از حدود 7 سال جابجا شد!

اهواز گرمترین شهر جهان شد

ایستگاه پلسرویل در کالیفورنیای آمریکا، جدولی از ۱۵ منطقه و شهر جهان که در ۲۴ ساعت گذشته بالاترین درجه حرارت را ثبت کردند، منتشر کرد.

در این جدول، شهر اهواز در ایران با 49.8 درجه، گرم‌ترین شهر جهان و منطقه فرودگاه بین‌المللی بصره در جنوب عراق با 49.7 درجه دومین نقطه گرم جهان در 24 ساعت گذشته معرفی شدند.

آبادان و عمادیه در ایران به ترتیب با 49.4 و 49.3 درجه و العماره در عراق با 49 درجه در رتبه‌های سوم تا پنجم گرم‌ترین شهرهای جهان در 24 ساعت گذشته قرار گرفتند.

اهواز گرمترین شهر جهان شد

تداوم افزایش دمای هوا در خوزستان

محمد سبزه‌زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان، در گفت‌وگو با مهر بیان کرد:

طبق نقشه‌های پیش‌یابی تا اواخر هفته جاری استقرار موج گرمایی برای خوزستان پیش‌بینی شده و تا روز دوشنبه وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر در مناطق جنوب، غرب، مرکز و بخش‌هایی از شمال استان دور از انتظار نیست.

وی خبر داد: «تا پنجشنبه وزش بادها در مناطق جنوب، غرب و مرکز خوزستان متوسط گاهی شدید خواهد بود و احتمال وقوع گرد و غبار موقتی و محلی در این مناطق وجود دارد.»

سبزه زاری اظهار کرد:

در شبانه‌روز گذشته اهواز با ۴۹.۸ و ایذه با ۲۳ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: «در شبانه‌روز گذشته حداکثر دمای اهواز به ۴۹.۸ و حداقل به ۳۵.۱ درجه سانتیگراد رسیده است.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص اهواز به‌عنوان گرمترین شهر جهان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (8 نظر)

    بابا برید جم کنید بااین دما نوشتنتون و اندازگیریتون کی گفته ۴۹ درجست همونی که گفته رو یه ربع بذارین جلوی آفتاب اهواز وایسه یه جوری ذوب میشه که خانوادشم پیداش نمیکنن. پدر آمرزیده داریم تخم مرغ روی آسفالت سرخ میکنیم چی میگی.اینقده گرمه و داغه که فقط خدا میدونه چه سرمون میاد

    پاسخ

    اسفالت بخاطر جنس و رنگش دمای بالاتر از هوا داره و گرما رو جذب میکنه

    پاسخ

    شهرداری ها باید با افزایش فضای سبز و درختکاری در اطراف و درون شهر ، در درجهء اول به زیباسازی شهر و در درجهء دوم به خنک تر شدن شهر کمک کنند که متاسفانه هیچ وقت این موضوع اهمیتی برای شهرداری ها نداشته ، در حالی که با وجود رود بزرگ کارون پتانسیل تبدیل شدن به سرسبزترین شهر جهان رو داریم که متاسفانه….😔

    پاسخ

    خوزستان اهواز گرم‌ترین شهر جهان وفقیرترین شهر ایران وبیکارترین جوانان کشور پرسودترین شهرکشور که ۸۰درصد کارمندان شرکت نفت وبقیه شرکت‌ها غیر بومی استسمار کامل بی آب ترین وبدترین آب شهرهای کشور باوجود رودخانه کارون ووو

    پاسخ

    اشخاصی که مسئولیت دارن چه تمهیداتی برای جلوگیری از گرما زدگی و رفاه حالِ شهروندان اتخاذ کردن؟

    پاسخ

    بیشتر پروازی هستن مگه گرماروحس میکنند

    پاسخ

    اگر می خواستن کاری بکنند چهل سال پیش انجام میدادن خوابی یا خودتو زدی به خواب اینا تا هستند کاری انجام نمیدهند بدتر هم میشود این روزا روزی سه چهار بار برق را قطع میکنند روز به روز قیمتهای مصرفی مردم میره بالا دلت خوشه علکی

    پاسخ

    از خداوند متعال بخواهید زیر اهواز کم کنه به خودش قسم ته گرفتیم

    پاسخ