coinex
راهنمای خرید تکراتو

تولید دارو با ضایعات کاغذ ؛ ابداع عجیب محققان بریتانیایی!

محققان توانستند با یک روش جالب تولید دارو با ضایعات کاغذ را به ارمغان آورند. با این روش صرفه‌جویی در مصرف نفت خام به شدت کاهش خواهد یافت.

تولید دارو با ضایعات کاغذ جدیدترین دستاورد دانشمندان دانشگاه باث در بریتانیا در حوزه پزشکی است که می‌تواند با این روش صرفه‌جویی در مصرف نفت خام را به حد اعلا رساند. این دانشمندان عنوان کرده‌اند که این روش تولید دارو آلودگی‌های محیط‌زیستی تولید شده از کربن توسط صنعت داروسازی را به حداقل رسانده و می‌توان ثبات بیشتر در این صنعت گران‌بها ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: تولید داروهای مبارزه با پیری با کمک هوش مصنوعی ممکن شد

تولید دارو با ضایعات کاغذ ممکن شد

گروهی از پژوهشگران دانشگاه باث در بریتانیا مدعی ساخت فرایندی برای تبدیل β-pinene که یکی از اجزای تربانتین است، به مواد اولیه در ساخت برخی داروها شده‌اند. درحال‌حاضر اکثر شرکت‌های دارویی مسکن‌ها را با استفاده از ترکیبات شیمیایی حاصل از نفت خام می‌سازند.

تربانتین یکی از پسماندهای حاصل از صنعت کاغذسازی است که در مقیاس وسیعی معادل سالانه بیش از 350 هزار تن به‌دست می‌آید. محققان می‌گویند با موفقیت توانسته‌اند از تربانتین ماده‌ای به نام 4-HAP نیز بسازند که یکی از مواد اولیه مسدودکننده‌های بتا، داروی سالبوتامول برای آسم و مجموعه‌ای از مواد پاک‌کننده خانگی است.

تولید دارو با ضایعات کاغذ ممکن شد

محققان می‌گویند:

استفاده از این ماده نه‌تنها باعث افزایش پایداری زیست‌محیطی می‌شود، بلکه با کمک فرایندی که آن‌ها برای «زیست پالایش» آن ساخته‌اند، می‌توان به روندی باثبات‌تر برای تولید داروها امیدوار بود؛ چون درحال‌حاضر وابستگی به نفت صنعت داروسازی را متأثر از اتفاقات سیاسی کرده است که بر قیمت این سوخت فسیلی اثر می‌گذارد.

بااین‌حال، باید ذکر کرد که استفاده از این فرایند در قالب فعلی می‌تواند هزینه بیشتری نسبت به تولید دارو با مواد حاصل از نفت خام داشته باشد. محققان می‌گویند شاید مردم حاضر باشند تا برای دستیابی به داروهای پایدارتر هزینه بیشتری بپردازند، اما احتمالاً خیلی‌ها از افزایش احتمالی قیمت داروها ناراضی خواهند بود.

محققان می‌گویند براساس محاسبات آن‌ها، صنعت داروسازی 28 درصد کوچک‌تر از صنعت خودروسازی است، اما 13 درصد بیشتر از آن کربن‌دی‌اکسید تولید می‌کند. درنتیجه ضروری است تا این صنعت هم به طریقی آلودگی‌های خود را کاهش دهد و به حفظ محیط‌زیست کمک کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ تولید دارو با ضایعات کاغذ چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر