coinex
راهنمای خرید تکراتو

ایده خلاقانه شرکت ژاپنی برای استراحت حین کار ؛ ایستاده چرت بزنید! [+ویدیو]

ژاپنی‌ها بازهم یک ایده خلاقانه دیگر طرح کردند. این ایده در راستای رفاه کارمندان مطرح شده و به آنها اجازه استراحت حین کار را می‌دهد.

شرکت ژاپنی Koyoju Plywood Corporation به تازگی یک ایده خلاقانه را جهت رفاه کارکنان در محل کار اجرایی کرده که به آنها اجازه استراحت حین کار را می‌دهد. این ایده در حقیقت یک محفظه هوشمند استوانه‌ای شکل است که برای کارکنان امکان چرت زدن حین کار را با درصد ریلکسیشن بالا فراهم می‌کند.

نام این محفظه “Giraffenap ” است که طبق اعلام شرکت سازنده، Giraffenap به شرکت‌های بزرگ که برنامه استراحت نیم‌روزی به کارکنان خود را می‌دهند ولی جای مناسبی برای استراخت ندارند، کمک قابل توجهی می‌کند.

بیشنر بخوانید: مردم کدام کشورها کمتر کار‌ کرده و بیشتر استراحت می‌کنند

امکان استراحت حین کار با ایده خلاقانه Giraffenap میسر شد

متخصصان مدت‌هاست می‌گویند که یک چرت کوتاه در حین کار می‌تواند سطح توجه، بهره‌وری و حتی خلاقیت را بالا ببرد. حالا ژاپنی‌ها محفظه ایستاده‌ای ساخته‌اند که جای زیادی را اشغال نمی‌کند و در عین حال می‌تواند به کارمندان اجازه دهد تا دقایقی بخوابند و بعد با انرژی بیشتر به سر کارشان برگردند.

امکان استراحت حین کار با ایده خلاقانه Giraffenap میسر شد

به‌گزارش JapanToday، شرکت ژاپنی Koyoju Plywood Corporation محفظه‌ای به‌نام Giraffenap را طراحی کرده است که نام خود را از شیوه خوابیدن ایستاده زرافه‌ها گرفته است. به‌علاوه، این حیوانات معمولاً خواب‌های کوتاهی دارند و این نام از این حیث هم با هدف این محصول مطابقت دارد. Giraffenap می‌خواهد با اشغال محیطی اندک به کارمندان شرکت‌ها اجازه بدهد تا دقایقی چرت بزنند.

امکان استراحت حین کار با ایده خلاقانه Giraffenap میسر شد

ولی از آن‌جایی که بدن ما انسان‌ها نمی‌تواند در حالت ایستاده به‌راحتی به خواب برود، در داخل Giraffenap تجهیزاتی برای کمک به افراد تعبیه شده است. این محفظه پدهایی برای نشستن و حمایت از پاها دارد، و همچنین می‌توانید دست‌ها و سر خود را روی یک سطح میزمانند بگذارید و بخوابید.

طراحان شرکت Koyoju می‌گویند این دستگاه را به‌گونه‌ای طراحی کرده‌اند که امکان رسیدن به فاز دوم خواب که قبل از REM رخ می‌دهد، وجود داشته باشد. این شرکت می‌گوید کارمندان با یک چرت ۲۰ دقیقه‌ای می‌توانند خستگی ذهنی خود را برطرف کنند و سطح توجهشان را افزایش دهند.

محفظه Giraffenap در دو طراحی عرضه می‌شود. یک نسخه Spacia نام دارد و ظاهری آینده‌نگرانه را ارائه می‌کند. نسخه دوم با نام Forest در بیرون از چوب ساخته شده است. البته هر دو مدل در داخل یکسان هستند و تفاوتی با یکدیگر ندارند.

شرکت Koyoju می‌گوید این محفظه برای شرکت‌هایی طراحی شده است که می‌خواهند شرایط استراحت نیم‌روزی را برای کارمندان خود فراهم کنند، اما فضای کافی برای استفاده از تخت ندارند. Giraffenap قرار است از اواخر دسامبر ۲۰۲۳ یا اوایل ژانویه ۲۰۲۴ عرضه شود. این شرکت پیش‌تر نسخه بسیار ساده‌تری از همین جعبه ایستاده برای خوابیدن را هم معرفی کرده بود.

امکان استراحت حین کار با ایده خلاقانه Giraffenap میسر شد

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ایده خلاقانه شرکت ژاپنی برای استراحت حین کار چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    ما ایرانیا بخابیم بیدلر نمیشیم

    پاسخ

    خب مگه مریضی ، برو مث ادم رو زمین بخاب گوسفند 🐑

    پاسخ