coinex
راهنمای خرید تکراتو

سامانه یکپارچه فروش خودرو حذف می‌شود؟

به‌نظر با تصمیم وزارت صمت مبنی‌بر حرکت به‌سوی آزادسازی قیمت خودرو، درصورت اجرای کامل این برنامه، سامانه یکپارچه فروش خودرو نیز حذف می‌شود.

به گزارش تکراتو و به نقل از دنیای‌اقتصاد، هم‌اکنون براساس مصوبه سال پیش شورای رقابت (دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری)، فروش تمامی خودروهای سواری در کشور باید از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو صورت پذیرد، لذا خودروسازان (چه دولتی‌ها و چه خصوصی‌ها) موظف به ارائه محصولات خود در سامانه مذکور هستند.

بیشتر بخوانید: جزئیات آیین‌نامه واردات خودرو کارکرده به طور غیررسمی منتشر شد

احتمال حذف سامانه یکپارچه فروش خودرو

باتوجه به اینکه سیاست مذکور همراه با مدل قیمت‌گذاری دستوری مدنظر قرار گرفته بود و درحال‌حاضر هم تصمیماتی مبنی‌بر حذف این مدل در دستور کار قرار گرفته، شیوه فروش خودروها نیز قاعدتاً از انحصار «سامانه یکپارچه» خارج می‌شود. به‌عبارت دیگر، این اتفاق به منزله حذف سامانه یکپارچه فروش خودرو خواهد بود که از ماه‌ها پیش به پلتفرم اصلی فروش خودرو در کشور تبدیل شده است.

سامانه یکپارچه فروش خودرو

درواقع، با حذف قیمت‌گذاری دستوری، مدل فروش خودرو نیز با تغییر روبرو خواهد شد و به‌نوعی آزادسازی در این راستا نیز اعمال می‌شود. لذا در آینده، خودروسازان در اینکه محصولات خود را طی چه بستری و با چه شرایط و با چه قیمتی به‌فروش برسانند، اختیار خواهند داشت.

براساس اظهاراتی که معاون حمل‌و‌نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت طی گفت‌‌و‌گویی اعلام کرده، زمانی که قیمت در اختیار هیات‌مدیره خودروسازان قرار بگیرد (طرحی که وزارت صمت در پی آن است)، آن‌ها کاملا مختار هستند که شیوه فروش شود را براساس تصمیم خود انتخاب کنند. بنابر اعلام منوچهر منطقی، با واگذاری قیمت به خودروسازان، آن‌ها به‌عنوان مثال قادر خواهند بود تا محصولات خود را به صورت لیزینگی یا گروهی بفروشند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص حذف سامانه یکپارچه فروش خودرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    واردات برای همگان آزاد بشه بعد قیمت گذاری رو آزاد کنید .
    دست از استعمار مردم بردارید . اینا اصلا خودرو تولید نمی‌کنند واردات هم ممنوع یا با تعرفه نجومی . یعنی چی؟…
    فردا میگن کوییک ۵۰۰ ملیون من نخوام بخرم خودروی دیگه ای موجود نیست که وارد بشه بخرم . رقابت صفر استعمار ۱۰۰ درصد .

    پاسخ

    واردات برای همگان آزاد بشه بعد قیمت گذاری رو آزاد کنید .
    دست از استعمار مردم بردارید . اینا اصلا خودرو تولید نمی‌کنند واردات هم ممنوع یا با تعرفه نجومی .
    فردا میگن کوییک ۵۰۰ ملیون من نخوام بخرم خودروی دیگه ای موجود نیست که وارد بشه . رقابت صفر استعمار ۱۰۰ درصد .

    پاسخ

    سلام تکلیف او افرادی که چند ماه پولشون رو بلوکه کردید و بهشون نوبت دادید پس چی میشه ملت شدن بازیچه دست شما میشه توضیحی بدید در این مورد؟؟؟؟؟

    پاسخ