coinex
راهنمای خرید تکراتو

کمپانی سونی هک شد ؛‌ حراج اطلاعات غول ژاپنی توسط هکرها!

کمپانی سونی هک شد . یک گروه هکری تازه به دوران رسیده توانسته است به طرز غیرقابل باوری برلایه‌های امنیتی بزرگترین شرکت تکنولوژی ژاپنی بتازد و اطلاعات آن را به سرقت ببرد.

شاید برایتان عجیب باشد بشنوید کمپانی بزرگ و پرآوازه سونی هک شد. در میان رسانه‌های تکنولوژی درحال گشت‌زنی بودیم که ناگاه خبری عجیب و غیرقابل باور توجهمان را جلب کرد. در این خبر به موضوع هک شدن کمپانی سونی که از آن به عنوان بزرگترین کمپانی تکنولوژی ژاپن یاد می‌شود، اشاره شده بود.

براین اساس، یک گروه هکری تازه‌نفس به نام”Ransomed.vc” که دراصل در تولید باج‌افزارهای نسل جدید فعالیت می‌کند، رسماً اعلام کرد که تمامی سیستم‌های این شرکت بزرگ ژاپنی را هک کرده و حالا اطلاعات آن را برای فروش گذاشته است. ماجرا از چه قرار است و این گروه تازه به دوران رسیده چطور توانسته سیستم‌های شرکتی به بزرگی سونی را هک  کند؟

بیشتر بخوانید: گسترس زیرساخت جهانی وب 3 توسط سونی

کمپانی سونی هک شد

یک گروه هکر تازه‌وارد به نام Ransomed.vc که در زمینه تولید باج‌افزارهای نسل جدید فعالیت دارد، اخیراً مدعی شده‌اند که به سیستم‌های شرکت سونی وارد شده و بخش قابل توجهی از اطلاعات این شرکت را به سرقت است.

این گروه هکر همچنین اعلام نموده که شرکت Sony حاضر به پرداخت هزینه برای بازگرداندن اطلاعات خود نشده و آن‌ها اکنون قصد فروش این اطلاعات به سرقت رفته را دارند.

گروه Ransomed.vc با انتشار بیانیه‌ای در وب‌سایت hackread.com اعلام کرد:

ما با موفقیت به همه سیستم‌های سونی دست پیدا کرده‌ایم. ما از آنها درخواست پرداخت باج نداریم، داده‌های به‌دست آمده را می‌فروشیم چرا که سونی درخواست پرداخت پول ما را نمی‌پذیرد.

کمپانی سونی هک شد

این گروه بدنام برای اثبات ادعاهای خود بخشی از این اطلاعات را هم در فضای مجازی منتشر کرده است. در حال حاضر شرکت سونی هیچ واکنشی به این ادعاها نشان نداده و به نظر می‌رسد که حتی نگران اطلاعات به اصطلاح هک شده هم نیست.

هکرها چه اطلاعاتی از سونی به سرقت بردند؟

به گزارش Techspot، اطلاعات منتشر شده توسط این گروه شامل اسکرین‌شات‌هایی از یک صفحه ورود به سیستم داخلی Sony، یک فایل پاورپوینت داخلی از بخش تنظیمات و مدیریت کیفیت همراه با جزئیات مربوط به تست و بررسی محصولات و در نهایت تعداد فایل جاوا است.

این گروه توسعه‌دهنده باج‌افزار همچنین یک فایل درختی از تمام محتوای به سرقت شده را منتشر کرده است که نشان می‌دهد چیزی حدود ۶ هزار عدد فایل که بخش قابل توجهی از سیستم‌های Sony را پوشش می‌دهد، در اختیار آنها قرار دارد.

Ransomed.vc که در حال حاضر هیچ قیمت مشخصی برای این فایل‌های سرقتی از شرکت سونی اعلام نکرده، همچنین مدعی شده که فایل‌های ثبت گزارش ساخت، طیف گسترده‌ای از منابع جاوا و فایل‌های HTML را هم در اختیار دارد.

این گروه تازه کار طی یک ماه گذشته به شدت فعال بوده و به نظر می‌رسد که مسئولیت برخی از حوادث سایبری از جمله حمله به وب‌سایت دولت هاوایی را هم برعهده دارد. براساس گزارش‌های موجود، اکثر اعضای این گروه خارج از روسیه و اوکران فعالیت دارند.

کمپانی سونی هک شد

شایان ذکر است که این اولین حادثه امنیتی مرتبط با Sony نیست. در سال ۲۰۱۱ نیز یک نفوذ خارجی به شبکه پلی‌استیشن و سرویس Qriocity رخ داد و باعث به خطر افتادن اطلاعات هویتی و شخصی حدود ۷۷ میلیون حساب کاربری شد.

این رویداد باعث شد تا دسترسی تقریباً تمام کاربران سونی به حساب‌های آنلاین پلی‌استیشن ۳ و پلی‌استیشن پرتابل برای مدت ۲۳ روز قطع شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره هک شدن سیستم‌های کمپانی سونی و فروش اطلاعات کاربران این شرکت چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: شهر سخت‌افزار

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر