coinex
راهنمای خرید تکراتو

سامانه بریکس‌پی جایگزین سوئیفت می‌شود

رئیس مجلس از امکان استفاده از سامانه بریکس‌پی به جای سوئیفت با توجه به عضویت ایران در پیمان بریکس به‌عنوان سیستم ارتباط بانکی الکترونیکی خبر داده است.

به گزارش تکراتو و به نقل از خبرگزاری مهر، «محمدباقر قالیباف»، رئیس مجلس طی جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بند الحاقی به ماده 11 لایحه برنامه هفتم توسعه، درباره امکان استفاده از سامانه بریکس‌پی عنوان داشت: «یکی از کارهای مهمی که در بریکس انجام شده این است که سیستم ارتباط بانکی الکترونیکی جایگزین سوئیفت پیشنهاد دادند که اکنون فعال شده و افرادی که عضو بریکس می‌شوند و که ما نیز جزء آنها هستیم یک فرصت بزرگ داریم که می‌توانیم با آن با کشورهای بزرگ کار کنیم.»

بیشتر بخوانید: مخالفت مجلس با طرح تجمیع کارت‌های گوناگون روی کارت ملی هوشمند

سامانه بریکس‌پی به‌عنوان جایگزین سوئیفت

قالیباف در ادامه اضافه کرد: «در مصاحبه‌ای نیز به این موضوع اشاره کردم؛ 30 درصد از کل حجم معاملات ما با کشورهایی مانند چین، روسیه، هند و آفریقای جنوبی است و این ظرفیت برای این کار وجود دارد. ما باید از این فرصت استفاده کنیم. این یک فرصت بزرگی برای ما که عضو شده‌ایم، است.»

سامانه بریکس‌پی

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار داشت: «من فکر می‌کنم شرایط برای ما تا پیش از این فراهم نبوده و اخیراً فراهم شده است.»

قالیباف ضمن یادآوری اینکه یکی از موضوعات مذاکرات جدی در اینگونه نشست‌ها این موضوع بوده، خاطرنشان کرد: «در مجموعه بریکس سامانه «بریکس پی» دقیقاً جایگزین سوئیفت است و کشورهای عضو بریکس و بقیه کشورهایی که تمایل دارند می‌توانند از این سیستم الکترونیکی بین بانکی استفاده کنند.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص استفاده از سامانه بریکس‌پی به‌جای سوییفت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر