coinex
راهنمای خرید تکراتو

هوش مصنوعی ChatGPT از انجام کارهای سنگین امتناع می‌کند

بر اساس گزارش برخی از کاربران هوش مصنوعی ChatGPT خسته شده و از انجام کارهای خود امتناع می‌کند. به نظر می‌رسد،ChatGPT به تازگی کارهای خود را بر عهده کاربران می‌گذارد.

چت جی‌پی‌تی که به تازگی یکسالگی خود را جشن گرفته با انتقاد کاربران مواجه شده است. این ربات که در ابتدا توجه بسیاری را به خود جلب کرده و در بین مردم محبوب شده بود اکنون به نظر می‌رسد که کارهای خود را به خوبی انجام نمی‌دهد و از انجام وظایفش سر باز می‌زند.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی گروک ایلان ماسک داده‌های ChatGPT را می‌دزدد

OpenAI شرکت سازنده ChatGPT محبوب در پستی در ایکس «توییترسابق» اعلام کرده که در حال رسیدگی به این شکایت‌هاست. این شرکت پیش‌تر این مشکلات را به بخش نرم‌افزاری نسبت داده بود اما روز شنبه اعلام کرده که در حال بررسی مشکلات اعلام شده است و علت  «تنبلی» این ربات را زیر نظر دارد.

شرکت در این پست نوشت: «ما از ۱۱ نوامبر این مدل را بروزرسانی نکردیم و این مسئله به هیچ وجه عمدی نیست. رفتار مدل ممکن است غیرقابل پیش‌بینی باشد و به دنبال رفع آن هستیم.»

کاربران بسیاری اعلام کردند که هوش مصنوعی ChatGPT خواسته‌های آن ها را برآورده نمی‌کند. به طور مثال وبسایت سمافور گزارش داده که یک بنیان‌گذار استارت‌آپی از ربات خواسته تا لیست روزهای هفته تا تاریخ ۵ مه را ارائه کند. اما ChatGPT در پاسخ می‌گوید قادر به تکمیل این «لیست خسته‌کننده» نیست. چت‌جی‌پی‌تی در پاسخ به درخواست مشابهی از سوی بیزنس اینسایدر اما راهنمایی‌هایی برای محاسبه تعداد هفته‌ها از تاریخ ۹ دسامبر تا ۵ مه ارائه کرد و در پایان نیز پاسخ درست را ارائه داد.

هوش مصنوعی ChatGPT
هوش مصنوعی ChatGPT

برخی از کاربران ردیت نیز اعلام نارضایتی اعلام کرده‌اند و می‌گویند برای استفاده از این ربات باید پرامپت‌های مختلفی را امتحان کنند که کار زمان بر و خسته کننده‌ای است.

هوش مصنوعی ChatGPT که در ابتدا باعث بهبود روند کارهای کاربران خود شده بود و باعث شد که طرفداران بسیاری پیدا کند. تعداد کاربران ChatGPT به 1.7 نفر هم رسید اما اکنون کارهای خود را به خوبی انجام نمی‌دهد و کارهای خود را به دوش کاربران گذاشته است.

اوپن‌ای‌آی طی پستی در اکس گفت که فرایند آموزش این ربات ممکن است شخصیت‌های مختلفی را ایجاد کرده باشد. این شرکت می‌گوید: «آموزش مدل‌های چت یک فرایند بی‌نقص صنعتی نیست. دفعات مختلف آموزشی حتی براساس دیتاست‌های یکسان نیز ممکن است مدل‌هایی با شخصیت متفاوت، سبک نوشتاری، رفتار متفاوت در امتنا از کار، ارزیابی عملکرد و حتی سوگیری سیاسی متفاوت را ارائه کند.»

به هرحال به نظر می‌رسد هوش مصنوعی ChatGPT دچار خطا شده و وظایف خود را به خوبی انجام نمی‌دهد. برخی از کاربران این مشکلات را نقص سخت‌افزاری می‌دانند و خواستار برگشت نسخه قبلی این ربات هستند. به هرحال OpenAI اعلام کرده که در حال رسیدگی به شکایت‌ها است و با وجود رقیبانی مثل gemini باید سریع‌تر دست به کار شود تا کاربران خود را حفظ کند.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی امتناع هوش مصنوعی ChatGPT از انجام کارهایی که به او سپرده می‌شود، چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر