coinex
راهنمای خرید تکراتو

برنامه گوگل برای غیر فعال کردن کوکی‌های شخص‌ ثالث در کروم به‌زودی آغاز می‌شود

قابلیت جدید گوگل امکان غیر فعال کردن کوکی‌های شخص‌ ثالث در کروم را برای کاربران فعال می‌کند. به نظر می‌رسد این برنامه با هدف حفظ حریم شخصی و حذف کوکی‌های تبلیغاتی ایجاده شده است.

به گزارش منابع موثق خبری، گوگل اعلام کرده است که از تاریخ چهارم ژانویه‌ی سال 2024 (14 دی 1402) با آغاز آزمایش ویژگی حفاظت از پیگیری، به‌طور پیش‌فرض دسترسی وب‌سایت‌ها به کوکی‌های متفرقه را محدود خواهد کرد. این ویژگی در ابتدا برای یک درصد از کاربران جهانی مرورگر کروم فعال خواهد شد و در نیمه‌ی دوم سال 2024، گوگل نقشه دارد تا استفاده از کوکی‌های متفرقه را به‌طور کامل برای همه کاربران متوقف نماید.

بیشتر بخوانید:  بهترین ابزارهای هوش مصنوعی گوگل ؛ با این ابزارها هوشمندانه‌تر و سریع‌تر کار می‌کنید

برای کاربرانی که به‌طور تصادفی انتخاب شده‌اند، هنگامی که کروم را در دسکتاپ یا دستگاه‌های اندرویدی خود باز می‌کنند، یک پیام ظاهر خواهد شد. اگر کروم در حین مرور وب به هرگونه مشکلی برخورد کند، از کاربر سؤال می‌شود که آیا می‌خواهد موقتاً کوکی‌ها را برای این وب‌سایت فعال کند یا خیر.

از سال 2020 به بعد، گوگل در تحقیقات خود به دنبال راهکاری برای از بین بردن نیاز به کوکی‌ها در مرورگر کروم بوده و این پروژه را در چارچوب Privacy Sandbox خود اجرا کرده است. اساس این اقدام از سوی گوگل این است که اطلاعات کاربران را به صورت ناشناس به تبلیغ‌دهندگان ارائه دهد، تا از طریق API‌هایی که توسط گوگل فراهم شده‌اند، تبلیغات خود را با رعایت بیشتر حریم خصوصی کاربران ارائه دهند.

سیاست جدید گوگل به نظر هم به نفع کاربرانی است که روی حفظ حریم شخصی‌شان حساس هستند هم به نفع شرکت‌های تبلیغ‌کننده. چرا که با توجه به نیاز‌های تبلیغ‌دهندگان بهترین راه‌حل را ارائه می‌‌کند.

در همین حال، سازمان‌های نظارتی مدام در حال رصد عملکرد Tracking Protection گوگل هستند تا اطمینان حاصل کنند که این قابلیت باعث ایجاد هرگونه مزیت ناعادلانه در زمینه فروش تبلیغات برای گوگل نمی‌شود. گوگل اظهار کرده است که در صورت لزوم و برای رفع هر نگرانی مرتبط با رقابت، فعال‌سازی این ویژگی را تا نیمه‌ی دوم سال 2024 به تعویق خواهد انداخت.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی امکان غیر فعال کردن کوکی‌های شخص‌ ثالث در کروم چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنبد.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر