coinex
راهنمای خرید تکراتو

گلکسی S25 در عملکرد پردازنده آیفون‌ها را شکست خواهد داد

گلکسی S25 سامسونگ به لطف پردازنده جدید و معماری توسعه یافته توسط ARM، در رقابت پردازشی گوی سبقت را از رقیب اصلی خود، آیفون خواهد ربود.

آیفون‌ها همیشه از نظر عملکرد CPU دست بالا را داشته اند. در واقع، گوشی‌های هوشمند اپل 2 تا 3 نسل از گوشی‌های پرچمدار اندرویدی مانند سامسونگ، اوپو، ویوو و شیائومی جلوتر بوده اند. حتی امسال، آیفون 15 پرو حداقل 28 درصد سریع‌تر از سریع‌ترین تراشه گوشی‌های هوشمند اندروید، اسنپدراگون 8 نسل 3 است. اما اگر گزارش تحلیلگر جدید درست باشد، همه چیز در سال آینده تغییر خواهد کرد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


گلکسی S25 آیفون 16 را شکست خواهد داد

تمامی پردازنده‌های مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند اندرویدی از هسته‌های CPU Cortex ARM استفاده می‌کنند. تراشه‌های پرچم‌دار گوشی‌های هوشمند امسال از هسته پردازنده Cortex-X4 استفاده می‌کنند که حدود 25 تا 30 درصد کندتر از هسته پردازشی سفارشی مبتنی بر ARM مورد استفاده آیفون 15 پرو است. این ترکیبی از معماری CPU سفارشی اپل و فرآیند ساخت تراشه‌های نیمه‌هادی پیشرفته‌تر است. در اواخر سال جاری، مانند ساعت، انتظار می‌رود ARM از هسته CPU Cortex-X5 رونمایی کند و از آن در پردازنده‌های مدیاتک و سامسونگ استفاده شود.

کوالکام می‌تواند راه جداگانه خود را طی کند و هسته CPU سفارشی Nuvia خود را در چیپست پرچمدار بعدی خود پیاده کند. بر اساس یک گزارش تحقیقاتی از Moor Insights and Strategy ، شرکت ARM برنامه ای جسورانه برای داشتن بهترین هسته CPU گوشی هوشمند در سال 2025 دارد. با نام رمز “Blackhawk”، انتظار می‌رود که هسته CPU Cortex-X5 احتمالی را به ارمغان بیاورد که در نتیجه، بیشترین افزایش عملکرد سال به سال در پنج سال گذشته به شمار می‌رود.

گلکسی S25

Cortex-X1 بزرگترین جهش عملکرد ARM بود و در سال 2020 به بازار آمد. با Cortex-X5، ARM می‌تواند اپل را از نظر عملکرد CPU شکست دهد. بر اساس این گزارش، برنامه ARM «از بین بردن شکاف عملکرد بین پردازنده‌های طراحی‌شده توسط Arm و پیاده‌سازی‌های سفارشی Arm» است. در اینجا، پیاده‌سازی ARM به پیاده‌سازی سفارشی طراحی ARM توسط اپل اشاره می‌کند که معمولاً در آیفون‌ها و آی‌پدها استفاده می‌شود. با این حال، هیچ چیز در مورد بهره وری انرژی این هسته CPU Blackhawk از ARM فاش نشده است. مهم است که مصرف برق حتی با عملکرد بالا، مشابه تراشه‌های اپل، پایین بماند.

هسته CPU Cortex-X5 احتمالا در داخل چیپست 3 نانومتری Exynos 2500 استفاده خواهد شد که قدرت اکثر گوشی‌های سری گلکسی S25 را تامین می‌کند. نسخه‌های دیگر گلکسی اس 25 احتمالاً از پردازنده 3 نانومتری اسنپدراگون 8 نسل 4 استفاده خواهند کرد که انتظار می‌رود از هسته پردازشی داخلی کوالکام Oryon استفاده کند. این طراحی CPU داخلی بسیار نویدبخش است و همچنین می‌تواند با عملکرد CPU تک هسته ای اپل مطابقت داشته باشد یا آن را شکست دهد.

بنابراین، اگر گزارش Moor Insights and Strategy درست باشد، هر دو نسخه Exynos و Snapdragon گلکسی S25 می‌توانند آیفون 16 پرو را در عملکرد پردازنده در سال آینده شکست دهند. گلکسی S25 انتظار می‌رود چندین پیشرفت دیگر، از جمله دوربین‌های بهتر، یکپارچه‌سازی بهتر سخت‌افزار-نرم‌افزار و روان بودن نرم‌افزار را به ارمغان آورد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد پردازنده گلکسی S25 چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: sammobile

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر