coinex
راهنمای خرید تکراتو

تعیین تکلیف مزد منطقه ای به کجا رسید

ماجرای مزد منطقه ای در حال بررسی است. عضو کارگری شورای‌عالی اعلام کرد تحقیقات درباره‌ی مزد منطقه ای همچنان ادامه دارد و هنوز مشخص نشده است.

با نزدیک شدن به پایان سال موضوع مزد منطقه ای دوباره مطرح شده است. با وجود موافقان و مخالفانی که وجود دارد این طرح هنوز به سرانجام نرسیده و در حال بررسی است. با توجه به اینکه تا پایان سال تنها 20 روز مانده و هنوز هیچ جلسه ای برای تعیین مزد 1403 برگزار نشده به نظر می‌رسد دولت رسیدگی به این طرح را به بعد انتخابات موکول کرده است.

بیشتر بخوانید: تاکسی های هوشمند با پرداخت کرایه الکترونیکی از سال آینده در تهران

اکنون سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت توضیحاتی در این باره داده است. او می‌گوید:« دیروز جلسۀ کمیتۀ مزد با موضوع مزد منطقه‌ای برگزار شد و نظرات اعضا جمع‌بندی شد. اعضا با تصویب مزد ملی، به همان روال سابق، موافقت کردند و قرار شد تحقیقات در خصوص مزد منطقه‌ای ادامه داشته باشد.»

او ادامه داد:« اصل موضوع مزد منطقه‌ای یکی از ظرفیت‌های قانونی است که از دهه‌های قبل در ماده 49 قانون کار وجود داشته است و به‌نظر می‌رسد با توجه به مذاکرات در شورای‌عالی کار در سال 1403 در دستور کار نیست و اجرایی نخواهد شد.»

در روز گذشته سومین جلسۀ کمیته مزد برگزار شد. محسن باقری، عضو کارگری شورای‌عالی کار در خصوص جزئیات این جلسه توضیح داد:« جلسۀ کمیتۀ مزد با موضوع مزد منطقه‌ای برگزار شد و نظرات اعضا جمع‌بندی شد، در نهایت صورت‌جلسه‌ای تنظیم شد و قرار شد جزئیات به شورای‌عالی کار برای تصمیم‌گیری ارجاع شود.در متن صورت‌جلسه آمده است که اعضا با تصویب مزد ملی، به همان روال سابق، موافقت کردند و قرار شد تحقیقات در خصوص مزد منطقه‌ای ادامه داشته باشد.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مزد منطقه ای چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار روز را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر