coinex
راهنمای خرید تکراتو

آزمایش موفقیت آمیز داروی بوپره‌نورفین ایرانی در درمان اعتیاد

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از آزمایش موفقیت آمیز داروی بوپره‌نورفین ایرانی در درمان حدود 40 هزار نفر از معتادان خبر داد.

بر اساس اعلام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، آزمایشی که با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت بر روی حدود 40 هزار نفر از معتادان با استفاده از داروی بوپره‌نورفین ایرانی انجام شده، موفقیت آمیز بوده است. پیش از این از داروهایی مانند متادون برای درمان معتادان به مواد مخدر استفاده می‌شد تا اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از افزایش تولید و کاهش قیمت داروی بوپره نورفین توسط شرکت‌های دانش بنیان، حمایت کرد.

بیشتر بخوانید: تولید اولین دستگاه بیهوشی بومی توسط دانش بنیان ها

مزیت این دارو نسبت به داروهایی که پیش از این در روند درمان استفاده می‌شد این است که  امکان سوء استفاده از آن وجود ندارد؛ متخصص روانپزشکی نسخه این دارو را تجویز و فرد آن را از داروخانه دریافت می کند و تحت درمان قرار می‌گیرد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در این باره توضیح داد:« این دارو تولید و به صورت آزمایشی در جامعه حدود ۴۰ هزار نفری معتادان پیاده‌سازی شده و نتایج خوبی از آن دریافت شده است.»

او می‌گوید:« خوشبختانه با همکاری شرکت‌های دانش بنیان و معاونت علمی و فناوری، داروهای جدید مانند بوپره‌نورفین که در درمان اعتیاد موثر هستند، در داخل تولید می‌شود و تولید این دارو که به یکی از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها نیازمند است،‌ صورت می‌گیرد.»

او همچنین اعلام کرد:« داروی بوپره نورفین در مانایی،‌ درمان و ترک اعتیاد بسیار موثر است، این دارو تولید و به صورت آزمایشی در جامعه حدود ۴۰ هزار نفری پیاده‌سازی شده و نتایج خوبی از آن دریافت شده است.»

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پایان گفت:« امید می‌رود نتیجه آزمایش را بتوانیم به کل کشور گسترش دهیم البته اکنون نتیجه موفقیت‌آمیزی از این داروی جدید و شیوه جدید درمانی دریافت شده است.»

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره‌ی داروی بوپره‌نورفین ایرانی چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار روز را با ما دنبال کنید

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر