coinex
راهنمای خرید تکراتو

آیفون‌های اپل تراشه‌های ۲ نانومتری را قبل از گوشی‌های گلکسی دریافت می‌کنند

TSMC برای اولین بار در سال 2022 اعلام کرده که قصد دارد تولید انبوه فرآیند ساخت تراشه‌های 2 نانومتری خود به نام N2 را تا سال 2025 ادامه دهد. کمی بعد مشخص شد که سری آیفون‌های اپل 17 پرو اولین دستگاه‌هایی هستند که به این تراشه مجهز می‌شوند، از آن زمان تا الان اطلاعات دیگری از این موضوع منتشر نشد.

اکنون پس از مدت‌ها دیجی‌تایمز گزارش‌های جدیدی از این پروژه را منتشر کرده است. این نشریه ادعا می‌کند که TSMC قصد دارد تا پایان سال جاری تولید تراشه‌های مبتنی بر فناوری N2 را در مقیاس کوچک آغاز کند. بنابراین این شرکت فناور می‌تواند از این چیپ‌ست‌های جدید در آیفون‌های اپل سری 17 پرو استفاده کند.

همچنین انتظار می‌رود که Samsung Foundry فرآیند ساخت 2 نانومتری خود را که SF2 نامیده می‌شود تا سال 2025 آماده کند. طبق گزارش‌های منتشر شده، کوالکام از این همین فرآیند ساخت برای Snapdragon 8 Gen 5 استفاده خواهد کرد. چیپست پرچمدار آن  Exynos نیز ممکن است به همین شیوه ساخته شود. اما نکته جالب اینجاست که آیفون 17 پرو قبل از سری گلکسی اس 26 عرضه می‌شود، بنابراین اپل می‌تواند در استفاده از تراشه‌های 2 نانومتری از رقیب خود سامسونگ پیشی بگیرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره آیفون‌های اپل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع:sammobile

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر