coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

بهترین اسباب بازی های هوشمند ؛ سفری به دنیای هوشمند اسباب‌بازی‌ها برای تمام سنین

در این مطلب با بهترین اسباب بازی های هوشمند آشنا می‌شوید که علاوه بر داشتن ارزش آموزشی و به چالش کشیدن ذهن کودکان، بسیار جذاب و سرگرم کننده هستند.

وقتی عبارت بهترین اسباب بازی های هوشمند را جستجو کنید، احتمالاً تعداد زیاد نتایج جستجو شما را گیج می‌کند؛ به خصوص اینکه امروزه با پیشرفت فناوری و ادغام آن در اسباب بازی‌های مختلف، شاهد تولید اسباب بازی‌های متنوعی هستیم که هر کدام می‌توانند ساعت‌ها بچه‌ها را سرگرم کنند.

از جمله این اسباب بازی‌ها می‌توان به هلی شات‌های دارای ریموت کنترل اشاره کرد که می‌توانید در رقابت با دیگران آنها را هدایت کنید یا ربات‌هایی که خود شما می‌توانید آنها را به شکل دلخواه سرهم کرده و با آنها گفتگو کنید.

اگر به دنبال خرید یک هدیه برای یکی از کوچکترهای خانواده یا حتی برای خودتان هستید، با ما همراه باشید تا با بهترین اسباب بازی های هوشمند موجود در بازار آَشنا شوید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


بهترین اسباب بازی های هوشمند

دوران کودکی یکی از مهم‌ترین دوره‌های زندگی انسان‌ها است؛ کودکان در این سن با دنیای اطراف آشنا شده و مهارت‌های مختلف را یاد می‌گیرند. همچنین این دوره نقش مهمی در تعیین مسیر آینده زندگی کودکان داشته و علاوه بر آن، مهارت‌های فیزیکی کودکان هم در این دوره شکل می‌گیرند. مثلاً در سن قبل از دبستان، بچه‌ها درک بهتری از هنر و ساخت و ساز پیدا کرده و ممکن است ساعت‌ها وقت را صرف کشیدن نقاشی یا بافتن دستبند و کارهای هنری دیگر کنند.

بهترین اسباب بازی های هوشمند
بهترین اسباب بازی های هوشمند

با توجه به اهمیت دوره کودکی در شکل گیری شخصیت و مسیر آینده کودکان، معمولاً والدین به دنبال بازی‌ها و اسباب بازی‌هایی هستند که علاوه بر سرگرم کردن کودکان، به تقویت مهارت‌های مختلف آنها کمک کنند. خوشبختانه ما در دوره‌ای هستیم که پیشرفت علم و فناوری باعث تولید انواع اسباب بازی‌های مفید و آموزنده شده است. در این مطلب هم با بعضی از بهترین اسباب بازی های هوشمند آشنا می‌شوید که می‌توانند ذهن کودکان را به چالش بکشند و ساعت‌ها آنها را سرگرم کنند. با ما همراه باشید.

Sphero R2-Q5

بهترین اسباب بازی های هوشمند

  • اتصال: بلوتوث (تا حداکثر 30 متر و نیم)
  • باتری: شارژ از طریق USB (ماندگاری شارژ 1 ساعت کامل)
  • ابعاد: ارتفاع 17 سانتی‌متر/ عرض 10.8 سانتی‌متر/ وزن 370 گرم
  • دلایل خرید: ظاهر جذاب، امکانات هوشمند فوق‌العاده
  • دلایل اجتناب از خرید: فقط مناسب کلکسیونرها، به اندازه درویدهای توپی جذاب نیست

با توجه به محبوبیت چشمگیر فیلم‌های جنگ ستارگان، دائماً شاهد تولید انواع گجت‌ها، بازی‌ها و وسایل مختلف بر اساس این فیلم پرطرفدار هستیم. Sphero R2-Q5 از جمله درویدهایی است که در پس زمینه بعضی از قسمت‌های بازگشت جدای و همچنین در بعضی از صحنه‌های حذف شده این فیلم وجود دارد.

در واقع این دروید، نسخه شیطانی Artoo است که با همان ظاهر اما با رنگ‌های مشکی و سیاه ساخته شده و صدای آن نسبت به Artoo کمی شرورانه است. اگر قبلاً با R2-D2 Sphero کار کرده باشید، این ربات اسباب بازی هم کاملاً برای شما آشنا خواهد بود که البته شاید از نظر عده‌ای این ویژگی بیشتر یک ایراد باشد تا نقطه قوت. در مجموع این ربات بیشتر مناسب کلسیونرهایی است که مایل به جمع‌آوری یک مجموعه کامل از این درویدها هستند نه افرادی که برای اولین بار چنین محصولی را می‌خرند. استفاده از این ربات هوشمند هم جذاب و سرگرم کننده است اما اگر به دنبال وسیله‌ای هستید که بیشتر یادآور فیلم‌های جنگ ستارگان باشد، ربات‌ها و اسباب بازی‌های دیگر را به شما توصیه می‌کنیم.

Merge Cube

بهترین اسباب بازی های هوشمند

  • اپلیکیشن: سازگار با اندروید و iOS
  • اتصال: می‌توان به Merge VR متصل کرد
  • سایر اطلاعات: اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها در پلتفرم Miniverse موجود هستند.
  • دلایل خرید: ارزش زیاد نسبت به قیمت، بسیار سرگرم کننده
  • دلایل اجتناب از خرید: ضرورت تولید محتوای بیشتر، احتمال بروز خطا

معرفی بهترین اسباب بازی های هوشمند را با Merge Cube که یکی از محصولات شرکت مرج است، ادامه می‌دهیم. شرکت مرج، سرمایه گذاری چشمگیری در حوزه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده انجام داده و Merge Cube هم یکی از بهترین وسایل بازی هوشمند این شرکت است. این وسیله، یک ربات اسفنجی است که هنگام استفاده از اپلیکیشن سازگار با آن و مشاهده محتوا از طریق گوشی یا هدست Merge VR تبدیل به یک گجت AR (واقعیت افزوده) فوق‌العاده می‌شود.

این مکعب واقعیت افزوده مرج، تجربه فوق‌العاده‌ای از این فناوری برای شما فراهم کرده و جزء بهترین اسباب بازی های هوشمند کودکان و همچنین بزرگسالان محسوب می‌شود. انتظار می‌رود که در اپلیکیشن مرج، روش‌های بیشتری برای استفاده از این مکعب هوشمند پیاده‌سازی شود چون در حال حاضر، محتوای تولید شده برای آن چندان زیاد و قابل توجه نیست.

بیشتر بخوانید

بهترین گجت ها برای بازی کال آف دیوتی موبایل

بهترین میکروفون های گیمینگ 2024

Sphero Mini

بهترین اسباب بازی های هوشمند

  • محتوای جعبه: ربات Sphero Mini، کابل میکرو USB، 3 مخروط مینی ترافیک، 6 پین مینی بولینگ
  • فناوری: سازگار با iOS 10 به بعد و اندروید 5 به بعد، ژیروسکوپ و شتاب سنج، نور LED، اتصال بلوتوث، شارژ میکرو USB (امکان استفاده یک ساعتی با شارژ کامل)
  • ابعاد: ارتفاع 42 میلی‌متر، عرض 42 میلی‌متر، وزن 46 گرم
  • دلایل خرید: بسیار جذاب و سرگرم کننده، قابلیت‌ها و کاربردهای متنوع
  • دلایل اجتناب از خرید: کم بودن ماندگاری شارژ، ابعاد کوچک

Sphero Mini یکی دیگر از بهترین اسباب بازی های هوشمند تولید شده توسط Sphero است که به اندازه سایر محصولات این شرکت شناخته شده نیست اما می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند. کنترل این وسیله بسیار راحت بوده و با سرعت خیلی خوبی حرکت می‌کند.

تعداد چشمگیر حالت‌های حرکت، بازی‌ها و عناصر آموزشی باعث شده که این ربات به عنوان یکی از بهترین گجت ها برای کودکان و البته بزرگسالان شناخته شود. بعلاوه، Sphero Mini نسبت به امکانات آن قیمت بسیار مناسبی دارد و همین ویژگی ارزش خرید این اسباب بازی را به میزان چشمگیری افزایش می‌دهد.

Star Wars Droid Inventor Kit

بهترین اسباب بازی های هوشمند

  • وزن: 1.8 کیلوگرم
  • ابعاد: 30×15×40 سانتی‌متر
  • سن توصیه شده: 8 تا 18 سال
  • دلایل خرید: بسیار مفید برای آشنایی با الکترونیک، زیبا و آموزنده
  • دلایل اجتناب از خرید: پس از ساخته شدن، کمی محدود است، ممکن است ساختن آن برای همه راحت نباشد.

در دنیای جنگ ستارگان، همیشه C-3P0 از هم پاشیده و بعد دوباره سر هم می‌شد اما حالا littleBits این ویژگی را برای R2-D2 پیاده‌سازی کرده است. کیت مخترع دروید جنگ ستارگان، یکی از بهترین گجت های کودکانه و یک پازل 3 بعدی بسیار جذاب، تشکیل شده از قطعات مختلف است. این اسباب بازی که از 23 قطعه، 6 بیت (قسمت‌های مورد استفاده برای اتصال قطعات مختلف) و تعداد زیادی برچسب ساخته شده، کاربران را مأمور ساختن و سرهم کردن R2-D2 و استفاده از آن برای انجام کارهای مختلف (با استفاده از اپلیکیشن همراه این دروید) می‌کند.

این وسیله، پس از سرهم شدن 20 صدای مختلف داشته و می‌تواند به صورت خودکار در اطراف حرکت کند. خود شما هم می‌توانید این ربات اسباب بازی را برای انجام فعالیت‌ها و مأموریت‌های مختلف کنترل کنید. این ربات هوشمند به عنوان یک اسباب بازی معرفی شده اما کاربردهای آموزشی زیادی هم دارد. در واقع این اسباب بازی، یک کلاس الکترونیک کامل محسوب می‌شود بدون اینکه حس نشستن سر کلاس را در کودکان ایجاد کند. سرهم کردن این اسباب بازی هم به دلیل وجود آهنرباهایی که به راحتی به هم وصل می‌شوند، بسیار راحت است.

یکی دیگر از قابلیت‌های اضافه شدن به این اسباب بازی، امکان کدنویسی آن بر اساس پلتفرم Scratch Books است که راه‌های شخصی سازی و بازی با این ربات را به میزان چشمگیری افزایش می‌دهد. اگر به دنبال یکی از بهترین اسباب بازی های هوشمند پسرانه و دخترانه هستید، حتماً این اسباب بازی را در نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید

راهنمای خرید بهترین کیس گیمینگ

بهترین اسپیکرهای بلوتوث 2024

Nintendo amiibo

بهترین اسباب بازی های هوشمند

  • پلتفرم‌های سازگار: سوئیچ، Wii U، 3DS جدید نینتندو (مدل‌های قدیمی نیاز به یک NFC خوان مجزا دارند)
  • ابعاد: 20 سانتی‌متر
  • اتصال: NFC
  • دلایل خرید: کیفیت ساخت عالی، اضافه شدن آیتم‌های جدید به بازی‌ها
  • دلایل اجتناب از خرید: عدم سازگاری با نینتندو DS، کمیاب بودن بعضی آمیبوها

آمیبوهای نینتندو به عنوان نسخه فیزیکی شخصیت‌های بعضی از بازی‌های ویدیویی، تبدیل به یکی از بهترین اسباب بازی های هوشمند از نوع مجهز به NFC شده‌اند. این اسباب بازی‌های کوچک که بیشتر از بازی‌های مهم و بزرگ (مثل سوپر ماریو یا Mario + Rabbids: Kingdom Battle) پشتیبانی می‌کنند، با NFC خوان‌های داخل نینتندو سوئیچ، وی یو و سایر نسخه‌های 3DS/2DS سازگار هستند و می‌توان از آنها برای اضافه کردن محتوای بیشتر به بعضی بازی‌ها استفاده کرد.

این اسباب بازی‌های نینتندو به اندازه اسباب بازی‌های مشابه اسکای لندر گران نیستند، اما ممکن است پیدا کردن همه آنها سخت باشد چون تعداد تولید شده از بعضی آنها زیاد نیست. با این وجود، اگر به دنبال یک گجت و اسباب بازی هوشمند هستید، حتماً آمیبوهای نینتندو را به عنوان یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها در نظر داشته باشید.

Skylanders Imaginators

بهترین اسباب بازی های هوشمند

  • پلتفرم‌ها: PS4، ایکس باکس وان، سویچ، وی یو، PS3، ایکس باکس 360
  • دلایل خرید: پشتیبانی از همه مدل‌های قبلی، قابلیت شخصی سازی زیاد
  • دلایل اجتناب از خرید: قیمت بالای کل کانکشن، نداشتن امکان شخصی سازی فیزیکی

یکی دیگر از بهترین اسباب بازی های هوشمند Imaginatorهای اسکای لندرز هستند که به کودکان و نوجوانان امکان می‌دهند که قهرمان خودشان را با استفاده از قابلیت‌های شخصی سازی وسیع، ایجاد کنند. پس از ساختن این قهرمان‌ها، می‌توان آنها را در کریستال‌های سازگار با NFC ذخیره کرده و به وسیله جانبی Portal Of Power این سری منتقل کرد (این وسیله، مدل‌ها یا کریستال‌های قرار گرفته روی آن را خوانده و نسخه مجازی آن‌ها را روی صفحه ایجاد می‌کند).

شاید این اسباب بازی، مبتکرانه‌ترین ایده طراحی شده بر اساس این سری نباشد (هنوز Swap Force که سال 2013 منتشر شد، این جایگاه را در اختیار دارد)، اما Imaginatorها امکان پیاده‌سازی سطح جدیدی از خلاقیت را فراهم می‌کنند که قبلاً در این ژانر مشاهده نکرده بودیم. به همین دلیل، این اسباب بازی یکی از بهترین وسایل بازی هوشمند محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید

بهترین اسپیکرهای کامپیوتر 2024

بهترین اسپیکرهای گیمینگ 2024

Anki Overdrive

بهترین اسباب بازی های هوشمند

  • محتوای پک استارتر: دو سوپر ماشین، 6 مسیر منحنی شکل، 4 مسیر مستقیم، یک سکوی شارژ چهار خودرویی، دو قطعه بالابر و یک تمیز کننده لاستیک
  • دلایل خرید: راحتی تنظیم و استفاده، 9 هوش مصنوعی مختلف برای مسابقه
  • دلایل اجتناب از خرید: نداشتن وسیله هوشمند برای بازی، قیمت بالای پک‌های توسعه

Anki Overdrive یکی از بهترین اسباب بازی های هوشمند پسرانه است که تجربه بی‌نظیری برای کاربران رقم می‌زند. ایده کلی این اسباب بازی بسیار ساده است – یک مسیر فیزیکی ساخته (پر از پیچ‌های تند، مسیرهای صاف و فراز و نشیب)، ماشین‌های Anki را روی آن قرار داده و به اپلیکیشن Anki Overdrive اجازه می‌دهید که سایر کارها را برای شما انجام دهد.

با وجود 9 شخصیت هوش مصنوعی که متناسب با سبک بازی شما تغییر می‌کنند، این بازی شبیه به یک بازی ویدیویی مسابقه‌ای است که می‌توانید آن را به شکل دلخواه و متناسب با اتاق مورد نظرتان تغییر دهید. انتشار آپدیت‌های منظم هم باعث ارتقای این بازی به عنوان یکی از بهترین اسباب بازی های هوشمند شده و حالا بر خلاف قبل، اگر در یک دور بازی جدید مسیر مسابقه را نسبت به دور قبل تغییر نداده باشید، نیازی به اسکن مجدد مسیر نخواهید داشت.

اگر به دنبال یکی از بهترین اسباب بازی های هوشمند پسرانه هستید که ساعت‌ها بچه‌ها را سرگرم کند، حتماً این اسباب بازی را در نظر داشته باشید.

Anki Overdrive Fast & Furious Edition

بهترین اسباب بازی های هوشمند

  • محتوای جعبه: 1 عدد شارژر ICE، یک قطعه [مسیر] مستقیم MXT3، یک مسیر جدید، 6 مسیر 90 درجه منحنی شکل، 12 گارد ریل، 2 بالابر، 1 سکوی شارژ خودرو، 1 تمیز کننده لاستیک
  • دلایل خرید: بسیار سرگرم کننده، صداهای واقع گرایانه
  • دلایل اجتناب از خرید: سختی تنظیم و راه‌اندازی

یکی دیگر از بهترین وسایل بازی هوشمند نسخه سریع و خشن Anki Overdrive است که می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند. ماشین‌های موجود در این سری، فوق‌العاده بوده و صداها و جلوه‌های ویژه آن شباهت زیادی به یک بازی واقعی دارند؛ اما باید دقت داشته باشید که سرهم کردن این پکیج کمی سخت است. البته پس از سر هم کردن و اتصال این اسباب بازی به اپلیکیشن همراه، یکی از بهترین گجت ها برای کودکان و بزرگسالان را خواهید داشت و می‌توانید تک نفره یا همراه دیگران با آن بازی کنید.

این اسباب بازی شامل دو ماشین، شارژر ICE Dom و MXT3 Hobbs است اما امکان ارتقای آن با تجهیزات دلخواه وجود دارد. در واقع، زمانی که سلاح‌ها و تجهیزات مجازی را اضافه می‌کنید، جذابیت اصلی شروع می‌شود.

در جعبه خود این اسباب بازی هوشمند 8 مسیر مختلف وجود دارد (که به راحتی و با استفاده از آهنرباهایی که قطعات مختلف را به هم متصل می‌کنند، قابل تنظیم هستند) و همانطور که اشاره شد، می‌توانید خودروها و مسیرهای بازی را به شکل دلخواه ارتقاء دهید. در مجموع، اگر به دنبال یک گجت و اسباب بازی هوشمند هستید که مدت زیادی شما را سرگرم کند، حتماً نسخه سریع و خشن Anki Overdrive را در نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید

بهترین تلویزیون های سامسونگ

بهترین هدست های پلی استیشن 2024

Anki Cozmo

بهترین اسباب بازی های هوشمند

  • محتوای جعبه: ربات Cozmo، شارژر، مکعب‌های تعاملی
  • باتری: 30 دقیقه شارژ برای 1.5 ساعت بازی
  • دلایل خرید: جذاب و سرگرم کننده، سادگی و جذابیت Code Lab
  • دلایل اجتناب از خرید: راحت نبودن تنظیم و راه‌اندازی، قیمت بالا

Cozmo یکی دیگر از بهترین اسباب بازی های هوشمند است که ممکن است به ظاهر ساده به نظر برسد اما مجهز به یک هوش مصنوعی پیشرفته است که می‌توانید با کمک اپلیکیشن به روز و مجهز آن، از این هوش مصنوعی استفاده کنید. استفاده از این اپلیکیشن راحت و سرگرم کننده است اما این امکانات با هزینه نسبتاً زیادی در اختیار شما قرار می‌گیرند.

یکی از مزایای Cozmo به روزشدن پی در پی اپلیکیشن آن است که بعضی از آنها شامل تغییرات بسیار چشمگیری هستند. طبق توضیحات خود Anki این وسیله مختص کاربران 8 سال به بالا است؛ در نتیجه می‌توانید از آن به عنوان یکی از بهترین گجت ها برای کودکان و همچنین بزرگسالان استفاده کنید.

Ubtech Jimu Robot TankBot Kit

بهترین اسباب بازی های هوشمند

  • محتوای جعبه: 6 سروموتور رباتیک با امکان برنامه‌ریزی آسان از طریق اپلیکیشن، 190 قطعه سرهم کردنی
  • اتصال: بلوتوث، اپلیکیشن آیفون یا آیپد
  • دلایل خرید: مکانیزم کدنویسی جذاب، راحتی کنترل
  • دلایل اجتناب از خرید: زمانبر بودن سرهم کردن، سختی درک دستورالعمل‌ها

Jimu Robot TankBot ترکیبی از یک اسباب بازی و ابزاری برای کدنویسی است. سرهم کردن این اسباب بازی رباتی کمی زمان می‌برد اما قطعاً ارزش منتظر ماندن را دارد. شاید در ابتدا دستورالعمل‌های راهنمای این اسباب بازی کمی پیچیده به نظر برسند – و بیشتر شبیه به یک فایل CAD هستند تا یک مجموعه لگو – اما پس از سرهم کردن این 190 قطعه، فرایند نصب و استفاده از آن بسیار راحت خواهد بود.

هنگام سرهم کردن TankBot، اپلیکیشن همراه آن با استفاده از یک مدل سه بعدی از آنچه شما ساخته‌اید، میزان پیشرفتتان را نشان می‌دهد. توصیه می‌شود که از این اپلیکیشن به جای گوشی با تبلت استفاده کنید چون با نمایشگری بزرگتر، مشاهده و انجام دستورالعمل‌های تعاملی این اسباب بازی راحت‌تر خواهد بود.

پس از سرهم کردن اسباب بازی Jimu، می‌توانید با کمک انواع برنامه‌ریزی‌های از پیش انجام شده، از Jimu استفاده کنید. این برنامه‌ها برای انجام کارهایی مثل بلند کردن اجسام یا طی کردن یک مسیر خاص توسط این اسباب بازی طراحی شده‌اند. خود شما هم می‌توانید Jimu را به روش‌هایی بی‌پایان برنامه‌ریزی کنید و این ویژگی، این وسیله را تبدیل به یکی از بهترین اسباب بازی های هوشمند کودکان برای سرگرمی و همچنین آموزش می‌کند.

بیشتر بخوانید

بهترین هدفون های انکر 2024

بهترین هدفون های سامسونگ 2024

Mover Kit

بهترین اسباب بازی های هوشمند

  • محتوای جعبه: باتری قابل شارژ، LED، کیس، میکرو کنترلر، بند
  • باتری: 5 ساعت با یک بار شارژ
  • دلایل خرید: جذابیت سرهم کردن، قیمت مناسب
  • دلایل اجتناب از خرید: زیاد بودن قطعاتی که خود شما باید سرهم کنید، نیاز به اتصال به کامپیوتر

معرفی بهترین اسباب بازی های هوشمند را با Mover Kit ادامه می‌دهیم که ترکیبی از یک گجت پوشیدنی و یک پلتفرم کدنویسی است. این وسیله قطعات مختلفی داشته و سر هم کردن آن حدود 15 دقیقه زمان می‌برد. ایده کلی به کار رفته در این گجت که آن را تبدیل به یکی از بهترین گجت های کودکانه کرده، این است که می‌توانید آن را برای انجام کارهای مختلف به انواع روش‌ها برنامه‌ریزی کنید – به این امید که به فعال شدن هر چه بیشتر کودکان کمک کند.

این اسباب بازی مجهز به یکسری چراغ ال‌ای‌دی، یک شتاب سنج و یک قطب نما است و می‌توانید آنها را به روش‌های مختلف برنامه‌ریزی کنید. کافیست Mover Kit را به یک کامپیوتر وصل کرده، Bolt را نصب کرده و فرایند ساده کدنویسی را شروع کنید.

یکی از ویژگی‌ها و امکاناتی که کمبود آن در این اسباب بازی حس می‌شود، قابلیت اتصال به وای فای/بلوتوث است تا امکان استفاده از آن با گوشی و تبلت هم وجود داشته باشد. در مجموع، باز هم این گجت یکی از بهترین اسباب بازی های هوشمند دخترانه و همچنین پسرانه است که می‌تواند بچه‌ها را مدت‌ها سرگرم کند.

جمع‌بندی

معمولاً والدین هنگام خرید اسباب بازی برای کودکان به دنبال وسایلی هستند که علاوه بر تقویت ذهن کودکان، ساعت‌ها آنها را سرگرم کنند. خوشبختانه با پیشرفت فناوری، روزبروز بیشتر شاهد تولید اسباب بازی‌هایی هستیم که برای همه کودکان در هر سنی جذابیت دارند. در این مطلب هم با چند نمونه از بهترین اسباب بازی های هوشمند آشنا شدید که علاوه بر داشتن ارزش آموزشی، بسیار سرگرم کننده هستند. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

سوالات پرتکرار

اسباب بازی هوشمند چیست؟

اسباب بازی‌های هوشمند، به اسباب بازی‌های تعاملی گفته می‌شود که به واسطه مدارهای به کار رفته در آنها، به نوعی دارای هوش هستند؛ مثل خرسی که به بچه‌ها درباره غذا خوردن آموزش می‌دهد یا عروسک رباتی که همراه کودک می‌رقصد و موزیک پخش می‌کند.

چه اسباب بازی‌هایی، هوش کودکان را تقویت می‌کنند؟

بازی‌های معمایی، پازل یا لگو و وسایلی که کودکان باید آنها را سرهم کنند، هماهنگی چشم و دست و مهارت‌های حل مسئله کودکان را به چالش می‌کشند و می‌توانند هوش آنها را تقویت کنند.

اسباب بازی هوش مصنوعی چیست؟

به اسباب بازی‌هایی که با استفاده از هوش مصنوعی با کودکان تعامل برقرار کرده، متناسب با مراحل رشد کودک تطبیق یافته یا حتی میزان پیشرفت یادگیری کودک را نظارت می‌کنند، اسباب بازی مجهز به هوش مصنوعی می‌گویند.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره بهترین اسباب بازی های هوشمند چیست؟ به نظر شما کدام اسباب بازی بیشترین ارزش خرید را دارد؟ دیدگاه خود را با بخش راهنمای خرید تکراتو و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر