coinex
راهنمای خرید تکراتو

پخش زنده یک خودکشی در فیسبوک ؛ فیسبوک با پخش مرگ خودخواسته یک بیمار مخالفت کرد!

پخش زنده یک خودکشی در فیسبوک توسط یک بیمار فرانسوی مبتلا به نوعی بیماری لاعلاج درخواست شده بود که با آن موافق نشد. با ادامه این خبر با تکراتو همراه باشید.

فیسبوک اعلام کرده به مردی فرانسوی که به یک بیماری ناعلاج دچار شده است و درخواست کرده مرگ خودخواسته (euthanasie) اش از طریق شبکه‌های اجتماعی به صورت زنده پخش شود، اجازه این کار را نمی‌دهد.

این فرد آلن کوک (Alain Cocq) نام دارد و حالا در سن 57 سالگی، 34 سال است که از نوعی بیماری تخریب نورون‌های حرکتی رنج می‌برد. وی در پیشتر اعلام کرده بود که از این پس از خوردن داروهایش امتناع خواهد کرد. او گفته آخرین وعده غذایی‌اش را خورده و حالا در انتظار مرگ است. او از پخش زنده خودکشی در فیسبوک خبر داده بود و حالا مقامات فیسبوک اجازه این کار را به وی نمی‌دهند.

پخش زنده یک خودکشی در فیسبوک

فیسبوک اجازه پخش زنده مرگ خودخواسته یک بیمار را نداد!

این بیمار 57 ساله مترصد است تا با توقف خوردن و آشامیدن و رساندن دارو به بدن، دست به خودکشی بزند. مرگ خودخواسته شرایطی است که در آن، بیمار بنا به درخواست خودش می‌خواهد به صورت طبیعی و آرام بمیرد. کسانی که در شرایط این نوع از مرگ قرار دارند، بیشتر بیماران لاعلاج یا کسانی‌که از یک بیماری سخت روانی رنج می‌برند و با رضایت خود، از پزشکان معالج یا پرستاران یا افراد خانواده خود می‌خواهند که به آن‌ها در مردن کمک کنند.

بیشتر بخوانید:

هدف آقای کوک از پخش زنده آخرین روزهای زندگی‌اش از طریق فیسبوک نشان دادن «ضرورت تغییر در قوانین فرانسه درباره مرگ خود خواسته» بوده است. این یکی از موضوعات قابل بحث در حوزه اخلاق پزشکی است. پیشتر این بیمار از امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه درخواست کرده بود تا به وی اجازه داده شود قانونا و با استفاده از دارو به زندگی‌اش پایان داده شود. موضوعی که مکرون آن را «مغایر با قوانین فرانسه» توصیف کرد.

قوانین کشورها در خصوص مرگ خودخواسته

پخش زنده یک خودکشی در فیسبوک چه بحثی را باز کرده است؟

مکرون اعلام کرده که از آقای کوک حمایت و به تصمیم او احترام می‌گذارد، اما این مرگ خودخواسته مغایر با قوانین این کشور است. کلیسای کاتولیک در فرانسه یکی از مهمترین مخالف‌های پدیده مرگ خودخواسته در این کشور است. البته در برخی دیگر از کشور ها نظیر هلند، بلژیکه لوکزامبورگ، سوئیس و کلمبیا این موضوع منع قانونی ندارد. در این کشورها افراد مبتلا به بیماری‌های ناعلاج در هرسنی می‌توانند مرگ خودخواسته را انتخاب کنند.

این مرد در 34 سال گذشته با یک بیماری لاعلاح عصبی دست و پنجه نرم کرده و حالا درخواست مرگ خودخواسته کرده است.

همچنین این موضوعی در برخی از ایالت‌های آمریکا و نیز کشور کانادا بلا منع است. مخالفان این پدیده می‌گویند قانونی شده اتانازی از نظر اخلاقی درست نیست؛ این کار باعث می‌شود انگیزه درمان بیماران مبتلا به بیماری‌های لاعلاج از بین برود و همچنین از پیشرفت عام پزشکی جلوگیری شود. به علاوه در صورت وجود چنین قوانینی آسیبی جدی به اعتماد میان پزشک و بیمار وارد خواهد شد. موافقان اما در سوی دیگر از تعابیری نظیر «مرگ تسهیل‌ شده»، «مرگ با شرافت» و «مرگ در آرامش» نام می‌برند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: forbes

نظر شما در خصوص پخش زنده یک خودکشی در فیسبوک و پدیده مرگ خودخواسته چیست؟‌ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر