coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

زمان بندی قطع برق همدان 1400 ؛ جدول قطعی برق همدان چگونه است؟

این روزها دغدغه همه مردم کشور احتمال قطعی های متناوب برق است. در این مطلب به زمان بندی قطع برق همدان 1400 خواهیم پرداخت. با ما باشید.

هر ساله و همزمان با آغاز فصل گرما، مصرف برق در کشور نیز افزایش می یابد. استفاده از وسایل سرمایشی پر مصرف در کنار سایر استفاده های رایج از علل اصلی این افزایش مصرف برق است.

حالا و در سال 1400 به نظر استخراج رمزارزها و برخی مسائل دیگر نیز مزید بر علت شده تا شبه توزیع و انتقال برق از تامین نیاز عمومی ناتوان بماند. امسال کاهش براش ها نیز مسئله را حادتر از سالیان قبل کرده و در مدت اخیر شاهد خاموشی های گسترده و چندباره در نقاط مختلف کشور بوده ایم.

استان همدان نیز از این قاعده مستثنی نیست و به عنوان یکی از استان های پهناور نیمه غربی کشور با جمعیتی قابل توجه، مصرف برق بالایی نیز دارد. در جستار پیش رو به زمان بندی قطع برق همدان 1400 خواهیم پرداخت. با ما باشید.

زمان بندی قطع برق همدان 1400

زمان بندی خاموشی همدان

شرکت توزیع برق همدان در مدت اخیر با صدور اطلاعیه ای، جدول زمان بندی قطع برق همدان 1400 در شهرستان های تابعه استان را اعلام کرده است. در این اطلاعیه آمده است که:

به منظور جبران و تامین بخشی از نیروی برق مورد نیاز، جدول خاموشی‌های مشترکان برق استان همدان به شرح زیر اعلام می‌شود.

در جدول زمان بندی قطع برق همدان 1400 مناطق مختلف شهر در قالب گرو‌های هفت گانه (الف، ب، پ، ح، ج، د، م) تقسیم و به صورت روزانه هر گروه ۲ ساعت قطع برق خواهند داشت که زمان قطعی برق از ساعت ۹ صبح در قالب زمان‌های ۲ ساعته تا ساعت ۲۳ تعیین شده است. همچنین زمان قطعی برق در طول روز و همچون روز‌های هفته براساس جدول زمان بندی قطع برق همدان 1400 مشخص شده است.

بیشتر بخوانید:

زمان بندی قطع برق ایلام 1400

زمان بندی قطع برق ارومیه 1400

گروه الف : برنامه قطع برق همدان

جدول مناطق تحت پوشش، زمان و دیگر جزئیات زمان بندی خاموشی همدان در گروه الف به قرار زیر است:

زمان بندی قطع برق همدان 1400 ؛ جدول قطعی برق همدان چگونه است؟
جدول قطعی برق همدان تابستان 1400

بیشتر بخوایند:

زمان بندی قطع برق کرمان 1400

زمان بندی قطع برق اصفهان 1400

گروه ب : برنامه قطع برق همدان

جدول مناطق تحت پوشش، زمان و دیگر جزئیات زمان بندی خاموشی همدان در گروه ب به قرار زیر است:

زمان بندی قطع برق همدان 1400 ؛ جدول قطعی برق همدان چگونه است؟
جدول قطعی برق همدان تابستان 1400

بیشتر بخوانید:

زمان بندی قطع برق خراسان رضوی 1400

زمان بندی قطع برق گلستان 1400

گروه پ : برنامه قطع برق همدان

جدول مناطق تحت پوشش، زمان و دیگر جزئیات زمان بندی خاموشی استان همدان در گروه پ به قرار زیر است:

زمان بندی قطع برق همدان 1400 ؛ جدول قطعی برق همدان چگونه است؟
جدول قطعی برق همدان تابستان 1400

بیشتر بخوانید:

زمان بندی قطع برق تهران 1400

 زمان بندی قطع برق فارس 1400

گروه ح : برنامه قطع برق همدان

جدول مناطق تحت پوشش، زمان و دیگر جزئیات زمان بندی خاموشی استان همدان در گروه ح به قرار زیر است:

زمان بندی قطع برق همدان 1400 ؛ جدول قطعی برق همدان چگونه است؟

بیشتر بخوانید:

زمان بندی قطع برق تبریز 1400

زمان بندی قطع برق خوزستان 1400

گروه ج : برنامه قطع برق همدان

جدول مناطق تحت پوشش، زمان و دیگر جزئیات زمان بندی خاموشی استان همدان در گروه ج به قرار زیر است:

زمان بندی قطع برق همدان 1400 ؛ جدول قطعی برق همدان چگونه است؟

بیشتر بخوانید:

قطعی برق و استخراج بیت کوین

نحوه دریافت خسارت قطعی برق

گروه د : جدول قطعی برق همدان تابستان 1400

جدول مناطق تحت پوشش، زمان و دیگر جزئیات برنامه قطع برق استان همدان در گروه د به قرار زیر است:

زمان بندی قطع برق همدان 1400 ؛ جدول قطعی برق همدان چگونه است؟

بیشتر بخوانید:

زمان بندی قطع برق گیلان 1400

زمان بندی قطع برق سمنان 1400

گروه م : جدول قطعی برق همدان تابستان 1400

جدول مناطق تحت پوشش، زمان و دیگر جزئیات برنامه قطع برق استان همدان در گروه م به قرار زیر است:

زمان بندی قطع برق همدان 1400 ؛ جدول قطعی برق همدان چگونه است؟

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت لپ تاپ در سال 1400 

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1400

خاموشی های گسترده برق

خاموشی های این روزهای کشور از دسته خاموشی هایی است که تقریبا مردم ما به آن ها کمتر عادت دارند. خاموشی های چندباره، طولانی مدت و تقریبا مداوم! حالا حرف از زمان بندی دقیق برای خاموشی ها بسیار عادی به نظر می رسد در حالی که تا چند سال پیش شاید سخن از چنین موضوعی عجیب به نظر می رسید.

از سویی این قطع و وصل شدن های متناوب برق برای انواع وسایل برقی خطرناک است و می تواند هزینه های گزافی برای افراد عادی در بر داشته باشد. مثلا وسایلی چون تلویزیون یا یخچال نسبت به نوسانات جریان برق و قطع و وصلی ها حساس هستند و این مسائل می تواند منجر به آسیب دیدن این وسایل شود.

در کنار این مسائل، قطعی برق آن هم بی اطلاع رسانی قبلی در مناطق بسیاری مردم را غافلگیر کرده، منجر به عصبانیت، انتقاد و کلافگی عموم مردم شده است. شکست تیم ملی شطرنج در بازی های اسیایی و گیر کردن یک نماینده مجلس در آسانسور نیز از تبعات قطع برق بدون هماهنگی و اعلام قبلی بود!

آزمون های دانش آموزان در بستر شاد و دانشجویان در بسترهای دیگر آنلاین نیز با قطع برق به مشکلاتی برخورده است. در این رابطه، شیرزاد جمشیدی مدیرعامل شکرت توزیع نیروی برق همدان می گوید:

این موضوع اطلاع رسانی شده است؛ اما شواهد نشان می دهد منظور از اطلاع رسانی این شرکت در زمینه قطعی تنها با درج جدولی نا مفهوم در سایت اختصاصی شرکت برق همدان و گروه بندی که برای قشرهای مختلف مردم قابل تشخیص نیست، انجام شده و بدون اطلاع قبلی و همکاری رسانه های مجازی شناخته شده و رسانه استانی است.

در برخی از شبکه های اجتماعی هم از قول شرکت برق استان همدان گفته شده است؛ مصرف برق از ساعت۱۳ تا ۱۷ با افزایش دو و نیم برابری قیمت محاسبه می‌شود. این در حالی‌ست که این شرکت مصرف بهینه را بر اساس این برنامه هنوز معلوم نکرده است.

هنوز فصل گرما کامل از راه نرسیده و کولرها و وسایل سرمایشی در همه مناطق راه اندازی نشده است اینکه برق چرا قطع می شود خود سوالی است که در ذهن بسیاری باقی مانده است و آیا با گرم تر شدن هوا باید خاموشی ها افزایش یابد ؟ پس علت اصلی ماجرا چه می تواند باشد؟

بیشتر بخوانید:

تولید برق رایگان در خانه

زمان بندی قطع برق زنجان 1400

علت قطعی های مکرر

سخنگوی صنعت برق کشور، مصطفی رجبی مشهدی در یک گفتگوی رسمی درباره قطغی های برق مکرر گفته بود که ناتزاری تولید و مصرف برق در شبکه چیزی میان 8500 تا 9000 مگاوات بوده است. او با اشاره به محدودیت رهاسازی آب سدها به کاهش ظرفیت تولید نیروگاه های برق آبی اشاره کرده، گفته که این ظرفیت محدد باید حساب شده مصرق شود. او افزود:

میزان خاموشی های پراکنده برق ارتباط مستقیمی با میزان مصرف دارد، اگر در این روزها شاهد افزایش قطعی های پراکنده برق در نقاط مختلف کشور هستیم به این دلیل است که با رشد عجیب ۸۵۰۰ مگاواتی مصرف نسبت به زمان مشابه سال گذشته مواجه ایم.

او همچنین ادامه داد که اگر در تیر و مرداد هوا گرم تر از روزهای جاری شده و مصرف مردم نیز افزایش یابد، شرایط پیچیده تر نیز خواهد بود. رجبی مشهدی با بیان اینکه روز گذشته اولین روز اجرای طرح های مدیریت مصرف برق در کشور بود گفت:

پیش بینی می کنیم طی روزهای آینده وضعیت با افزایش طرح های مدیریت مصرف برق، بهتر خواهد شد و برآورد ما این است که امسال در مجموع حداقل ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ مگاوات کسری برق داشته باشیم.

سخنگوی صنعت برق با توصیه مشترکان به نصب اپلیکیشن برق من گفت:

در قالب این اپلیکیشن به مردم زمان قطعی های برق اعلام می شود، همچنین برای هر استان سقف مصرف برق تعیین شده که با عبور از این میزان تعیین شده، انتشار برنامه خاموشی ها و اعمال آن برای مدیریت شبکه برق به شرکت های توزیع واگذار شده که مردم از طریق سایت این شرکت ها در جریان برنامه های احتمالی قرار خواهند گرفت.

همانطور که باید بدانید مسئله قطعی های مکرر برق مختص صرفا استان همدان نیست و استان های زیادی درگیر این معضل شده اند. از این جهت اطلاع از جداول زمان بندی خاموشی می تواند مفید فایده باشد. اما طبعا مدیریت مصرف انرژی ممکن است در تعدیل زمان خاموشی موثر باشد!

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص زمان بندی قطع برق همدان 1400 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر