coinex
راهنمای خرید تکراتو

قدرت پردازشی پایین تر نخسه ی استاندارد شیائومی می 5

قدرت پردازشی پایین تر نخسه ی استاندارد شیائومی می 5

چندی پیش شرکت چینی شیائومی سرانجام پرچمدار جدید خود یعنی شیائومی می 5 را معرفی کرد. پیش فروش این گوشی هوشمند با استقبال بسیار خوبی از سوی کاربران مواجه شد.

شیائومی پرچمدار جدید خود را در 3 ورژن عرضه کرد. این ورژن ها از نظر میزان حافظه ی رم، فضای ذخیره سازی، طراحی ظاهری و قیمت با هم متفاوت هستند. مدل استاندارد این گوشی از 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد. ورژن High Edition از 3 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است و نسخه ی Special Edition نیز 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی دارد.

قدرت پردازشی هر 3 مدل این گوشی ها توسط تراشه ی اسنپدراگون 820 تامین می شود. اما نتایج بنچمارک ها نشان می دهد که کلاک پردازنده ی مدل استاندارد می 5 کمتر از دیگر مدل ها است. نتایج بدست آمده نشان می دهد که فرکانس پردازنده در مدل استاندارد 1.8 گیگاهرتز است. در حالی که قدرت پردازش در دو مدل دیگر 2.15 گیگاهرتز است.

نسخه ی 32 گیگابایتی می 5 در بنچمارک AnTuTu امتیاز 110 هزار را بدست آورد. امتیاز این گوشی در در آزمون تک هسته ی GeekBench برابر 1901 و در چند هسته ای 4707 بود. این امتیازات برای یک گوشی با قیمت 300 دلار بسیار فوق العاده است. اما امتیازات کسب شده توسط مدل استاندارد حدود 20 درصد کمتر از امتیازات دو نسخه ی دیگر بود. مدل های گرانتر در تست AnTuTu توانسته بودند پرچمداران ال جی و سامسونگ را شکست دهند.

هر چند که این تفاوت در قدرت پردازش تغییر محسوسی در تجربه ی کاربری این گوشی های هوشمند ایجاد نمی کند. احتمالاً اکثر قریب به اتفاق کاربران به هیچ وجه متوجه این تغییر نخواهند شد اما کسانی که به بازی های موبایلی علاقه دارند باید با دقت بیشتری می 5 دلخواهد خود را انتخاب کنند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر