;
coinex

دلیل تیره بودن سیاره ی عطارد کشف شد

دلیل تیره بودن سیاره ی عطارد کشف شد

سیاره ی عطارد و تیره بودن آن که نزدیک ترین سیاره به خورشید است، همیشه برای دانشمندان سوال برانگیز بود؛چرا که مقدار عنصر آهن و تیتانیوم در سیاره ی عطارد به اندازه ی ماه نیست، بنابراین این انتظار وجود دارد که درخشان تر باشد.

تیم دانشمندان آزمایشگاه فیزیک عملی جان هاپکینز به کمک تحلیل طیفی تصاویر رنگی که کاوشگر مسنجر ناسا تهیه کرده، توانستند پاسخ این سوال را کشف کنند. آنها به این نتیجه رسیدند که عنصر کربن و به ویژه نوع گرافیت آن می تواند دلیل تیره بودن سطح سیاره ی عطارد باشد. این احتمال وجود دارد که ساکنان زمین بتوانند بعد ازظهر این سیاره را از روی زمین ببینند.

از زمانی که اقیانوس ماگمای داغ در سیاره ی نو پای عطارد در 4.6 میلیارد سال پیش سرد شد، گرافیتی که در این ماگما جریان داشت، سرد شده و پوسته ی اصلی سیاره ی عطارد را تشکیل داد؛ این مقدار تا حدی بود که ظاهر کلی این سیاره را تحت تاثیر قرار دهد.

این اطلاعات تنها به یک سوال پاسخ نداند؛ بلکه می تواند هویت موادی را که در زمان شکل گیری منظومه ی شمسی، در نزدیکی خورشید جریان داشتند، مشخص کند. هنوز هم اندازه ی دقیق در هم امیختگی مواد معدنی مشخص نیست، اما این زاویه ی جدید می تواند به درک مسائل زیادی کمک کند. با توجه به اطلاعاتی که کاوشگر مسنجر گردآوری کرده، می توان نتیجه گرفت که باید منتظر اطلاعات جدید در آینده ای نزدیک باشیم.

.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر