;
coinex

محققان به دنبال تعاملی تر کردن واقعیت افزوده هستند

محققان به دنبال تعاملی تر کردن واقعیت افزوده هستندبرخی از محققان دانشگاه MIT به دنبال رویای تعاملی تر کردن واقعیت افزوده با کاربران هستند.

تکنولوژی واقعیت افزوده یک راه خوب برای ترکیب دنیای مجازی و دنیای واقعی است و می توان بازی پوکمن گو را یکی از بهترین مثال های تکنولوژی واقعیت افزوده که بسیاری از مردم با آن آشنایی دارند، دانست. با این حال، اشیاء مجازی لزوما با اشیاء دنیای واقعی تعامل ندارند، هنوز شکاف های بین تکنولوژی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده وجود دارد. ایجاد تعامل واقعی با اشیاء و افراد در این تکنولوژی ها و در واقع تعاملی تر کردن واقعیت افزوده یکی از بزرگترین چالش های پیش روی محققان است.

به نظر می رسد که محققان علوم کامپیوتر دانشگاه MIT و آزمایشگاه هوش مصنوعی (CSAIL) در راستای یافتن روشی برای تعاملی تر کردن واقعیت افزوده به نتایج خوبی رسیده اند. Interactive Dynamic Video  یا (IDV)  به عنوان روشی برای تاثیر گذاری اشیاء مجازی بر روی دنیای واقعی، خلق شده است. در واقع محققان روشی یافته اند که افراد بتوانند رفتارهایی مثل فشار، کشش و تکان دادن را روی اشیاء مجازی اعمال کنند.

بر اساس گفته ی یکی از دانشجویان دکترای CSAIL ،” این تکنیک به ما امکانی می دهد تا رفتار اشیاء فیزیکی را ثبت کرده و روشی برای تعامل با آن در فضای مجازی و همچنین اجرای الگوهای رفتاری آن، بیابیم. ما می توانیم پیش بینی کنیم که اشیاء چگونه به نیروهای ناشناخته پاسخ می دهند و راه های جدید را برای تعامل کشف کنیم.”

می توانید ویدئوی آپلود شده توسط محققان دانشگاه MIT را در منبع تماشا کنید، این ویدئو نشان می دهد که چگونه بازی مثل پوکمن گو می تواند از مزایای این تکنولوژی بهره مند شود. همچنین بخشی از این فیلم را می توانید در تصویر متحرک زیر بررسی کنید.

تعاملی تر کردن واقعیت افزوده

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: ubergizmo


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر