;
coinex

بهترین گوشی های اندرویدی از لحاظ تجربه کاربری در سال 2017

بهترین گوشی های اندروید 2017 از لحاظ تجربه کاربری : کدام گوشی هوشمند هماهنگی بهتری با کاربر دارد؟

نحوه کارکرد یک گوشی تاثیر بسیار زیادی در میزان محبوبیت و فروش آن دارد. در این نوشتار به معرفی بهترین گوشی های اندرویدی از لحاظ تجربه کاربری در سال 2017 پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

گوشی های پرچمداری که اخیرا وارد بازار شده‌اند، شباهت زیادی به یکدیگر دارند زیرا قابلیت‌ها و سخت افزارهای نسبتا یکسانی را در اختیار کاربرانشان می‌گذارند، به همین دلیل روز به روز فاصله بین این محصولات کمتر می‌شود؛ حال این سوال مطرح می‌شود که چگونه باید بدانیم که در مجموع کدام گوشی بهترین کارایی را ارائه می‌کند؟

برای بیشتر کاربران تجربه کلی کسب شده از استفاده از یک گوشی پاسخ این سوال را مشخص می‌کند به همین دلیل در این نوشتار نحوه تعامل وضوح نمایشگر، قابلیت‌های صوتی، راندمان باتری، قدرت دوربین و کارایی یک گوشی هوشمند با یکدیگر را مورد بررسی قرار داده‌ایم تا به این سوال پاسخ دهیم. پارامتر دیگری که باید در این زمینه مورد بررسی قرار گیرد، چگونگی ارزیابی میزان مطلوبیت تجربه کاربری (UX) در زمینه استفاده از یک گوشی همراه است؛ با توجه به این که کارایی هر ویژگی برای هر شخص تغییر می‌کند.

 چگونه در این بررسی تجربه کاربری را سنجیده‌ایم؟

 چگونه در این بررسی تجربه کاربری را سنجیده‌ایم؟

در هنگام ارزیابی چند محصول، تصمیم گیری در این مورد که کدام گوشی بهترین تجربه کاربری را ارائه می‌کند احتمالا سخت‌ترین چالشی است که یک کارشناس با آن روبرو می‌شود؛ زیرا پارامترهایی مثل کیفیت تصویر، عملکرد باتری و کارایی یک گوشی همراه قابل اندازه گیری هستند اما تجربه کاربری برای هر شخصی متفاوت است. با این حال در این مطلب یک راهکار ساده برای بررسی UX مورد استفاده قرار گرفته است؛ به این نحو که همه ویژگی‌های یک گوشی همراه از مشخصه‌های سخت افزاری نظیر وضوح نمایشگر، قدرت صوتی، راندمان باتری و کیفیت دوربین گرفته تا مشخصه‌های نرم افزاری مانند سرعت دریافت بروزرسانی‌های جدید، نسخه سیستم عامل، میزان نزدیکی سیستم عامل به پلت فرم خام اندروید و سایر قابلیت‌های نرم افزاری تاثیرگذار در عملکرد یک محصول، مورد ارزیابی قرار گرفته است. در واقع می‌توان گفت که در این نوشتار نتیجه ارزیابی برحسب تست‌های کمیتی، تجربه کاربری و ویژگی‌های خاصی که هر محصول در خود دارد، ارائه شده است.

بالاترین امتیاز این ارزیابی 119 بوده است. اسپیکرهای دوگانه استریو، نمایشگر HDR، آمپلی فایر، شارژ بی سیم، دوربین دوگانه، حافظه قابل ارتقاء، مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و خاک، درگاه مادون قرمز و قابلیت‌های پرداخت آنلاین از جمله ویژگی‌هایی بوده‌اند که در امتیازدهی به یک گوشی در این بررسی مد نظر قرار گرفته‌اند. به منظور خلاصه سازی لیست کامل مشخصات هر محصول در رابطه با معیارهای فوق شرح داده نشده و تنها امتیاز نهایی کسب شده توسط هر گوشی هوشمند ارائه شده است.

بهترین گوشی های اندروید 2017 از لحاظ تجربه کاربری

10. بلک بری کی وان بلک (BlackBerry KEYone Black)

بلک بری کی وان بلک (BlackBerry KEYone Black)

کی وان یکی از خاص‌ترین گوشی های ارائه شده در این لیست است، زیرا در این مجموعه تنها این گوشی هوشمند می‌تواند امکان استفاده از یک صفحه کلید QWERTY را در اختیار شما بگذارد. کی وان ویژگی‌های بسیار خوبی دارد اما صفحه کلید فیزیکی این محصول، منحصر بفردترین مشخصه آن محسوب می‌شود؛ با این حال داشتن حاشیه‌های ضخیم، بروزرسانی‌های دارای فاصله زمانی زیاد و سیستم عامل قدیمی از جمله نقاط ضعفی هستند که باعث شدند که این گوشی هوشمند در این بررسی از نظر UX تنها 33 امتیاز کسب کند و در انتهای لیست قرار گیرد.

 

بیشتر بخوانید: مقایسه بلک بری کی وان با گلکسی اس ۷ اج سامسونگ

 

9. ریزر فون (Razer Phone)

ریزر فون (Razer Phone)

ریزر فون، به عنوان یک تازه وارد در دنیای اندروید، به طور خاص برای گیمرها طراحی شده است و ظاهر بسیار خوبی دارد اما بررسی‌های انجام شده نشان داد که این گوشی هوشمند نمی‌تواند همه مشخصات تئوری خود را ارائه کند. با این حال نرخ بالای تازه سازی نمایشگر این گوشی هوشمند باعث شد که این گوشی گیمینگ بتواند 40 امتیاز را در زمینه تجربه کاربری کسب کند. ریزر فون اولین گوشی هوشمندی محسوب می‌شود که می‌تواند نرخ تازه سازی معادل 120Hz را در اختیار شما بگذارد.

 

بیشتر بخوانید:

 

8. وان پلاس 5 تی (OnePlus 5T)

وان پلاس 5 تی

 

در یک پله بالاتر از ریزر فون، وان پلاس 5 تی قرار دارد؛ جدیدترین گوشی شرکت وان پلاس که به عنوان جانشین مدل موفق وان پلاس 5 با یک نمایشگر بزرگ‌تر با حاشیه‌های باریک‌تر وارد بازار شد. نسبت بدنه به نمایشگر بالاتر 5 تی در مقایسه با وان پلاس 5 باعث شده است که گوشی جدید وان پلاس نسبت به محصولی که این سازنده چینی در اوایل سال 2017 وارد بازار کرد، برجسته‌تر جلوه کند. این ویژگی در واقع تنها مشخصه‌ای است که بین این دو گوشی هوشمند فاصله ایجاد می‌کند. وان پلاس 5 تی توانست در این بررسی 42 امتیاز کسب کند.

 

بیشتر بخوانید:

 

7. موتو زد 2 فورس (Moto Z2 Force)

موتو زد 2 فورس (Moto Z2 Force)

موتو زد 2 فورس یکی دیگر از گوشی‌ هایی است که توانست در این لیست برای خود جایگاه خاصی را رقم بزند. این محصول به دلیل داشتن یک طراحی ماژولار می‌تواند خاصیت بسط پذیری را بر خلاف سایر گوشی‌ های موجود در این لیست در اختیار شما قرار دهد. توانایی موتو زد 2 فورس در پشتیبانی تجهیزات موتو مد (Moto Mod) باعث شده است که شما بتوانید از وسایل دیگری در کنار این گوشی هوشمند استفاده کنید و علاوه بر این قابلیت‌های این محصول را نیز ارتقاء دهید. ماهیت ماژولار موتو زد 2 فورس باعث شد که این گوشی هوشمند بتواند در این بررسی از نظر تجربه کاربری 45 امتیاز کسب کند.

 

بیشتر بخوانید: مقایسه ال جی وی ۳۰ با موتو زد ۲ فورس لنوو

 

6. گوگل پیکسل 2 ایکس ال (Google Pixel 2 XL)

گوگل پیکسل 2 ایکس ال (Google Pixel 2 XL)

پیکسل 2 ایکس ال یکی دیگر از گوشی های برتر این لیست است. این گوشی هوشمند بر خلاف سایر گوشی هایی که در این لیست معرفی شده‌اند، می‌تواند تجربه استفاده از سیستم عامل اندروید را دقیقا به همان نحوی که گوگل در نظر دارد در اختیار شما بگذارد. پیکسل 2 ایکس ال در مقایسه با گوشی های دیگر معرفی شده در این نوشتار، جدیدترین نسخه از سیستم عامل اندروید را به همراه بیشترین سرعت بروزرسانی نرم افزاری در خود دارد، اما متاسفانه این دو ویژگی مثبت نمی‌توانند همه نقطه ضعف‌های این محصول مانند نداشتن حافظه قابل ارتقاء و دوربین دوگانه را جبران کنند. پیکسل 2 ایکس ال در این بررسی 48 امتیاز کسب کرد.

 

بیشتر بخوانید:

 

5. نوکیا 8 (Nokia 8)

نوکیا 8 (Nokia 8)

نوکیا برگشته است! این برند فنلاندی توسط یک شرکت چینی به نام اچ ام دی گلوبال خریده شد و حال می‌خواهد دوباره جایگاه برتر خود را در دنیای گوشی های همراه به دست بیاورد. دوربین دوگانه اصلی، مقاومت در برابر پاشش آب و دوربین قدرتمند سلفی از جمله ویژگی‌های مثبتی هستند که باعث شدند نوکیا 8 بتواند از نظر مطلوبیت تجربه کاربری 49 امتیاز کسب کند.

 

بیشتر بخوانید:

 

4. سونی اکسپریا ایکس زد 1 (Sony Xperia XZ1)

سونی اکسپریا ایکس زد 1 (Sony Xperia XZ1)

سونی گوشی های زیادی را وارد بازار کرده اما اکسپریا ایکس زد 1 برترین محصولی محسوب می‌شود که تا به حال از طرف این سازنده عرضه شده است. اکسپریا ایکس زد 1 در این بررسی 52 امتیاز کسب کرد زیرا می‌تواند یک حافظه قابل ارتقاء را در کنار سیستم عامل اندروید اوریو و توانایی‌های خوب تصویربرداری و فیلم برداری در اختیار شما بگذارد.

 

بیشتر بخوانید:

 

3. هواوی میت 10 پرو (Huawei Mate 10 Pro)

هواوی میت 10 پرو (Huawei Mate 10 Pro)

میت 10 پرو یکی از سه گوشی برتر معرفی شده در این لیست است زیرا می‌تواند بسیاری از ویژگی‌های سخت افزاری یک گوشی پرچمدار را ارائه کند. این گوشی هوشمند تنها محصول معرفی شده در این لیست است که می‌تواند یک دوربین دوگانه با لنزهای برند آلمانی لایکا (Leica) را در اختیار شما قرار دهد. حاشیه‌های بسیار باریک، توانایی پشتیبانی قابلیت HDR 10 و ظرفیت بالای حافظه داخلی پایه از دیگر ویژگی‌های منحصر بفرد این گوشی هوشمند هستند. میت 10 پرو در مقایسه با بعضی از گوشی ‌های موجود در این لیست با سرعت کمتری بروزرسانی می‌شود. این ویژگی در کنار داشتن نرم افزارهای تکراری باعث شد که گوشی پرچمدار جدید سازنده چینی بتواند تنها 58 امتیاز را در این بررسی از نظر مطلوبیت تجربه کاربری کسب کند.

 

بیشتر بخوانید:

 

2. سامسونگ گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 8)

سامسونگ گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 8)

فبلت پرچمدار 2017 سامسونگ توانست در این بررسی در جایگاه دوم قرار گیرد. این سازنده کره‌ای سال گذشته به دلیل مشکلات ناشی از انفجار گوشی های گلکسی نوت 7 تجربه‌های تلخی را کسب کرد اما امسال توانست با عرضه گوشی هایی منحصر بفرد نظیر نوت 8 دوباره جایگاه محبوب خود را در میان کاربران و منتقدان پیدا کند. گلکسی نوت 8 سامسونگ می‌تواند قلم کاربردی اس پن را در کنار یک نمایشگر زیبای لبه به لبه دارای توانایی پشتیبانی قابلیت HDR 10 در اختیار شما بگذارد. این گوشی هوشمند چند نرم افزار تکراری را بر روی خود دارد و علاوه بر این هنوز سیستم عامل اندروید اوریو را دریافت نکرده است. این دو نقطه ضعف باعث شدند که نوت 8 در این بررسی 61 امتیاز کسب کند.

 

بیشتر بخوانید:

 

1. ال جی وی 30 (LG V30)

ال جی وی 30 (LG V30)

وی 30، جدیدترین گوشی پرچمدار ال جی، توانست در این بررسی در جایگاه اول از نظر مطلوبیت تجربه کاربری قرار گیرد زیرا در مقایسه با سایر گوشی های معرفی شده در این لیست معیارهای بیشتری را پوشش می‌دهد. این گوشی هوشمند سیستم عامل اندروید 8 اوریو را بر روی خود ندارد اما ویژگی‌های صوتی و مقاومتی بهتری را در کنار یک دوربین، نمایشگر، حافظه داخلی و … بهتر در اختیار شما می‌گذارد. وی 30 توانست در این بررسی 64 امتیاز کسب کند.

 

بیشتر بخوانید:

 

حرف آخر

برنده این بررسی که در زمینه برتری یک گوشی هوشمند از نظر تجربه کاربری یا UX انجام شد، ال جی وی 30 است. در این بررسی بعد از وی 30، گلکسی نوت 8 سامسونگ و میت 10 پرو هواوی به ترتیب در مقام دوم و سوم قرار گرفتند. وی 30 تنها 53 درصد از مجموع کل امتیازات را کسب کرد اما باید در نظر داشت که این دستگاه در مقایسه با سایر محصولات موجود در بازار قابلیت‌های بیشتری را در قالب یک گوشی هوشمند در اختیار شما می‌گذارد. نکته‌ای که باید مد نظر قرار گیرد این است گوشی های مختلف مشخصات مختلفی را ارائه می‌کنند، به همین دلیل هیچ سازنده‌ای نمی‌تواند همه ویژگی‌های معیار یک گوشی پرچمدار را در قالب یک محصول ارائه کند.

.

بیشتر بخوانید:

 

منبع: androidauthority

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    مقایسه تون به درد خودتون میخورد
    پیکسل با همون یه دوربینش کارایی که گوشیای دیگه با ۳ تا دوربین نمیتونن بکننو خیلی بهتر انجام میده
    در مورد مموری هم ک وقتی ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی و فضای ابری بی نهایت در اختیارت میزاره دیگه مموری ک هم سرعتش پایینتره هم امکان سوختن و شکستن و در نتیجه پاک شدن همه فایل ها هست رو میخواد چیکار
    به نظ من پیکسل باید اول میشد

    پاسخ