coinex
راهنمای خرید تکراتو

کنترل کامپیوتر با چشم و بدون نیاز به تماس مستقیم ممکن شد

با استفاده از پتنت جدید اپل کنترل کامپیوتر با چشم و بدون نیاز به تماس مستقیم امکان پذیر است. این کمپانی همیشه در فکر ارائه خدمات جدید بوده است.

به گزارش تکراتو، اپل یک پتنت تحت عنوان تشخیص زل زدن در محیط سه بعدی منتشر کرده است. این پتنت دارای اشاراتی است که به نظر می‌رسد روزی بتوان بدون استفاده از ماوس و تنها با نگاه کردن به نمایشگر، از کامپیوتر استفاده کرد.

کنترل کامپیوتر با چشم ممکن شد

این پتنت اپل در شهریور ماه سال گذشته نوشته شده و نشان دهنده‌ی ادغامی از چگونگی رابط کاربری برای دریافت نگاشت‌های سه بعدی از حداقل یک عضو بدن کاربر و سپس انتقال تصویر داده شده به کامپیوتر است.

این پتنت البته اندکی پا را فراتر از این نیز می‌گذارد و توضیح می‌دهد که این سیستم حتی می‌تواند حرکت دیگر اعضای بدن انسان را هم تشخیص دهد. این موضوع بدین معنیست که کاربر با اشاره به نمایشگر می‌تواند آیکون‌ها یا المان‌های دیگر مد نظر خود را انتخاب و به اجرای آنها در کامپیوتر بپردازد.

به نظر می‌رسد اپل بخواهد با این تکنولوژی، خود را از سنسور‌های تولید شده‌ی کنونی جدا کند و راه و روش خاص خود را پیش بگیرد. در بخشی از این مقاله نیز این موضوع تایید می‌شود.

مثل همیشه لازم به ذکر است که پتنت‌ها به هیچ عنوان خبر از آینده‌ای قطغی نمی‌دهند، اما کنترل کامپیوتر با چشم می‌تواند بسیار هیجان انگیز باشد.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: digitaltrends

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر