coinex
راهنمای خرید تکراتو

رمز کارت اعتباری را خودتان وارد کنید؛ مراقب کلاهبرداری اسکیمر باشید

رییس پلیس فتا پایتخت در مورد کلاهبرداری اسکیمر  هشدار داد. به گفته وی کلاهبرداران از این روش برای خالی کردن حساب بانکی مردم استفاده می‌کنند.

به گزارش تکراتو، سرهنگ تورج کاظمی درباره اسکمینگ و کپی شدن کارت‌های بانکی توسط کلاهبرداران هشدار داده است. کلاهبرداران در قالب فروشندگان سیار به صورت حرفه‌ای و بدون برجا گذاشتن هر گونه ردی از دستگاه اسکیمر به عنوان دستگاهی برای کپی کردن کارت‌های اعتباری استفاده می‌کنند.

کلاهبرداری اسکیمر را جدی بگیرید

در مورد کلاهبرداری اسکیمر تاکنون گزارشاتی به پلیس فتا ارسال شده است. مبالغی از حساب بانکی شهروندان توسط افراد ناشناس پس از خرید از فروشندگان سیار کسر شده است. پلیس در این چند وقت توانسته چند باند کپی کنندگان کارت‌های بانکی را نیز دستگیر کند.

رییس پلیس فتا تهران در مورد کلاهبرداری اسکیمر اعلام کرد که کلاهبرداران با ترفندهایی کارت بانکی را از مردم دریافت می‌کنند و سپس با بهانه کشیدن کارت در محلی دور از چشم خریدار، دستگاه اسکیمر را در کنار کارتخوان اصلی قرار می‌دهند و کارت را یک بار بر روی اسکیمر برای کپی شدن کارت و بار دیگر بر روی دستگاه کارتخوان به منظور انجام تراکنش می‌کشند.

در ادامه فرد کلاهبردار رمز را دریافت کرده و یادداشت می‌کند و کارت اعتباری جدیدی از روی همان کارت کپی می‌کند و حساب بانکی افراد را خالی می‌کند. سرهنگ کاظمی اعلام کرد که مردم اعتماد بیش از حد به فروشندگان در زمینه استفاده از کارت اعتباری دارند.

وی اظهار کرد که به منظور افزایش امنیت در زمینه استفاده از کارت‌های بانکی و خدمات بانکی فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بیشتر انجام شود و مردم هم نباید بیش از حد به فروشندگان اعتماد کنند.

وی در پایان در مورد کلاهبرداری اسکیمر اعلام کرد که پلیس فتا شناسایی کپی کنندگان کارت‌های بانکی با استفاده از دستگاه اسکیمر را در دستور کار قرار داده و در صورت دستگیری با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: iraneconomist

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر