;
coinex

سی.دی.سی 6 مورد از علائم جدید کووید 19 را اعلام کرد

یکی از مشکلاتی که در مورد ویروس کرونا وجود دارد، علائم مبهم و متفاوتی است که به سراغ افراد می‎آید. اکنون 6 مورد جدید از علائم جدید کووید 19 شناسایی شده است.

ویروس کرونای جدید (SARS-Cov-2) چند ماهی است که مهمان جهان ما شده و زندگی تمام انسان‎ها را تحت تأثیر داده است. تا کنون در جهان 3 میلیون مورد مثبت، 879 هزار مورد بهبود یافته و و بیش از 200 هزار مورد مرگ و میر گزارش شده است. اکنون تمام جهان با این بیماری دست و پنجه نرم می‎کند و متاسفانه، هیچ درمان قطعی‎ای برای آن وجود ندارد. مطالعات جدید از علائم جدید کووید 19 حکایت دارند. این ویروس موذی، به شدت درحال پیشروی و بازی با جان بشر می‎باشد.

بیشتر بخوانید:

اما این تمام ماجرا نیست. نکته قابل توجه در مورد این ویروس این است که نمی‎توانیم به طور قطعی مدعی شویم که ناقل ویروس نمی‎باشیم. کووید-19 می‎تواند همراه با علائم بسیار شدید و مشکلات ریوی، و یا بدون هیچ علائمی باشد. به همین دلیل شناسایی و قرنطینه افراد آلوده کار مشکلی است.

علائم جدید کووید 19 کدامند؟

از اولین و بارزترین علائم بیماری می‎توان به تب، سرفه خشک و تنگی نفس اشاره کرد. از آن‎جا که پخش ویروس همچنان ادامه دارد، علائم جدیدی شناسایی شده و اکنون مرکز کنترل و پبشگیری بیماری، لیستی از این علائم جدید را در وب‎سایت خود منتشر کرده است.

  • لرز
  • احساس سرما
  • درد عضلانی
  • سر درد
  • گلو درد
  • از دست دادن حس بویایی و چشایی
علائم جدید کووید 19
علائم جدید کووید 19

شاید آخرین مورد کمی عجیب به نظر برسد؛ اما بله، این هم می‎تواند از نشانه‎های ابتلا به کووید-19 باشد. متخصصان گوش و حلق و بینی انگلستان اعلام کردند افرادی که در هر نقطه از جهان، به طور ناگهانی توانایی تشخیص بوها و مزه‎ها را از دست می‎دهند، باید به مدت 7 روز قرنطینه شوند.

بیشتر بخوانید:

رئیس انجمن راینولوژی انگلستان، کلر هاپکینز، می‌گوید:

ما باید اطلاعات مردم را در این مورد بالا ببریم. هر کسی که احساس می‎کند حس بویایی‎اش تحلیل رفته است، باید با رعایت قوانین قرنطینه، خود را از سایر جامعه جدا کند. رعایت این موضوع می‎تواند به کند شدن زنجیره شیوع کمک کند.

علائم جدید کووید 19 در کنار علائمی که قبلا توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری معرفی شده‎اند، شامل تب، سرفه خشک و تنگی نفس، از شاخص‎ترین علائم کووید 19 شمرده می‎شوند. از دیگر علائم جدید کووید 19 این بیماری می‎توان به اسهال و بثورات پوستی اشاره کرد. اما در دیگر بیماری‎های حاصل ویروس کرونا، نظیر مرس، علائمی همچون درگیری ارگان‎های حیاتی بدن مانند کلیه و کبد نیز مشاهده شده است. در موارد بسیار شدید نیز، کووید-19 می‎تواند منجر به مشکلات جدی مانند ذات‎الریه، عدم دریافت اکسیژن کافی و حتی مرگ شود.

بثورات پوستی ، ناحیه ای از پوست می‎باشد که متورم، ملتهب و یا تحریک شده است. بثورات پوستی می تواند شامل برآمدگی هایی مانند جوش و زخم شود که موجب ایجاد لکه، پوست ضخیم یا قرمز، خارش و یا سوزش پوست می‎شود.

حدود 30 درصد از مبتلایان نیز هیچگونه علائمی از خود نشان نمی‎دهند؛ اما در عین حال می‎توانند تا دو هفته ناقل ویروس باشند. همین موضوع اهمیت رعایت فاصله‎گذاری اجتماعی را به ما گوشزد می‎کند؛ زیرا ناقلانی که همراه با علائم ضعیف و یا بدون علائم هستند، می‎توانند ضمن انتقال بیماری به دیگران، از بیماری خود مطلع نباشند.

بیشتر بخوانید:

محققان هوش مصنوعی دانشگاه MIT موفق شدند آینده این پاندمی را پیشبینی نمایند. این محققان بر این باورند در صورتی که قرنطینه یا فاصله‎گذاری اجتماعی، در برخی جوامع، زودتر از زمان خود از بین برود، قطعا کلیه انجام شده برای مهار ویروس بی‎ثمر خواهد ماند و عملا به ابتدای شیوع ویروس باز خواهیم گشت.

راههای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا

در حال حاضر هیچ درمان مشخصی برای این بیماری وجود ندارد. با در نظر گرفتن این موضوع و همچنین اینکه بسیاری از مبتلایان بدون علائم هستند، بهترین کار برای محافظت از خودمان این است که برای پیشگیری از آلوده شدن، اقدامات لازم را انجام دهیم.

این اقدامات عبارت‎اند از عدم تماس با افراد و اشیای آلوده، عدم تماس دست با دهان و بینی، شستن دست‎ها به طورت مداوم با صابون به مدت 20 ثانیه و استفاده از ماسک و دستکش. اگر از ماسک یک‎بار مصرف استفاده می‎کنید باید هر دو ساعت آن را تعویض کنید. همچنین برای تأثیر بیش‎تر از دستکش لاتکس استفاده کنید.

از افرادی که دچار سرفه و عطسه و آبریزش بینی هستند حداقل 2 متر فاصله بگیرید. کلیدها، دستگیره در و ماشین و گوشی موبایل خود را با الکل ضدعفونی کنید. همچنین بهتر است برای تقویت سیستم ایمنی مایعات زیاد و مرکبات مصرف کنید، خواب کافی داشته باشید و مرتب ورزش کنید. مهم‎تر از تمام این‎ها، در خانه بمانید!

بیشتر بخوانید:

.

منبع: iflscience

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر