;
coinex

کمترین و بیشترین ساعت کاری در جهان متعلق به کدام کشورهاست؟

بیشترین ساعت کاری در جهان به کارکنان کدام کشور تعلق دارد؟ نیروی کار هر کشور چقدر کار‌ مفید انجام می‌دهد؟ در ادامه در این نوشتار تکراتو به این موضوع می‌پردازیم‌.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در هنگام انجام کاری احساس کنید کارتان هیچ وقت تمام نمی‌شود و یا به عبارتی پروسه‌ی نامحدود کار را همیشه احساس کنید و اینکه باید چند ساعت در هفته را برای انجام آن کار اختصاص ‌دهید.

برای اینکه بهتر بتوانید میزان فعالیت خود را با سایر کارمندان  در دنیا مقایسه کنید بهتر است نگاهی به بیشترین ساعت کاری در جهان بیاندازید. در این مقاله با استناد به اطلاعات سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) لیست کشور هایی با بیشترین ساعت  کاری در جهان با بهره گیری از اطلاعات مربوط به خود اشتغالی تمام وقت و پاره وقت کارکنان با دستمزد و بدون دستمزد، در کشور های جهان تهیه شده است.

کشور هایی با بیشترین ساعت کاری در جهان

بالاترین ساعت کاری در دنیا متعق به کدام کشور است؟

نگرش‌های مختلفی در خصوص کار کردن وجود دارد. برخی معتقدند بیش از یک حد مشخصی در طول روز کار کردن، منجر به تنفر از کار و خستگی مفرت می‌شود و زندگی را برای انسان سخت می‌کند. بهتر است انسان تعادلی میان کار و سایر امور زندگی بوجود بیاورد. در سوی دیگر اما برخی باور دارند کار کردن و فعالیت در حوزه مورد علاقه می‌تواند به زندگی معنا ببخشد و انسان را از سردرگمی برهاند.

به همین دلیل از عباراتی نظیر 9to5 و «از موقعی که چشمم باز میشه تا موقعی که بسته میشه کار می‌کنم» سخن به میان می‌آورند. اما توزیع ساعت کاری در جهان متعادل نیست و مردم در بسیاری از کشورها بیش از سایرین کار می‌کنند. در ادامه مطلب برای آشنایی با لیست کشور هایی که دارای بیشترین ساعت کاری در جهان هستند، با تکراتو همراه باشید.

آلمان با 26.1 ساعت کار در هفته

رتبه سی و ششم بیشترین ساعت کار در دنیا

آلمان با 26.1 ساعت کار در هفته
آلمان با 26.1 ساعت کار در هفته

آلمان غول صنعتی و بزرگترین اقتصاد اروپا با 26.1 ساعت کار در هفته، در سال 2018 با رشد 4.3 درصدی نسبت به سال های اخیر توانسته است موفقیت چشمگیری را با 22 درصد نیروی کار پاره وقت داشته باشد و همچنین بتواند خیز مناسبی را برای 28 ساعت کار در هفته، برای سال های آتی داشته داشته باشد. ناگفته نماند که ژرمن‌ها اهمیت زیادی به تعادل در کار و زندگی خودشان می‌دهند.

دانمارک با 26.7 ساعت کار در هفته

ساعات کاری استاندارد دانمارک 37 ساعت برای 5 روز در هفته است. اگرچه دانمارکی ها با ثبت رکورد 26.7 ساعت در هفته در سال 2018 توانسته‌اند کارنامه کاری قابل قبولی داشته باشند اما دلیل کم بودن این عدد نسبت به ساعت کاری استاندارد در این کشور، اشتغال 20 دصدی پاره وقت می باشد. دانمارکی ها از نظر کم بودن تضاد طبقاتی در رتبه اول جهان قرار دارند و دانمارک از نظر درآمد سرانه در رتبه هفتم جهان قرار دارد.

نروژ با 27.2 ساعت کار در هفته

نروژ غول نفتی قاره سبز با 27.2 ساعت کار در هفته در سی و چهارمین جایگاه از کشور هایی با بیشترین ساعت کار در دنیا قرار می‌گیرد. این کشور حوزه اسکاندیناوی با ساعات استاندارد 37.5 ساعت کار در هفته به دلیل اشتغال پاره وقت بالای مردم و همچنین داشتن 20 روز تعطیلات با حقوق در کنار تعطیلات رسمی باعث شده است که این کشور در چنین جایگاهی قرار بگیرد ولی با اصلاحات اخیر قانون کار در این کشور، نروژی ها مترصد به بهبود کیفیت زندگی کاری خودشان هستند.

بیشتر بخوانید:

هلن با 27.5 ساعت کار در هفته

هلند، کشور آسیاب های بادی با بیشترین نرخ اشتغال پاره وقت در اروپا با میانگین 27.5 ساعت کار در هفته را به خودش اختصاص داده است. به گزارش آمار های بین المللی کشور هلند دارای 51 درصد اشتغال پاره وقت می‌باشد.

سوئد با 28.3 ساعت کار در هفته

سوئدی ها از سال 2015 در اصلاحات قانون کار کشورشان در دولت اسفان لوون، ساعت کاری این کشور را به صورت آزمایشی برای دو سال به 6 ساعت در هفته کاهش دادند که در این مدت این تصمیم به تیتر اول روزنامه ها تبدیل شده بود. در سال 2017 برخی گزارش ها حاکی از یک موفقیت بزرگ داشت اما برخی کسب و کار های نوپا از کمبود وقت شاکی بودند. آمار های بین المللی اما در سال 2018 نشان میداد که کشور سوئد با فقط 6 ساعت کار در روز، 28.3 ساعت کار در هفته دارند.

لوکزامبورگ با 28.9 ساعت کار در هفته

رتبه سی و یکم بیشترین ساعت کاری در جهان

لوکزامبورگ با 28.9 ساعت کار در هفته
لوکزامبورگ با 28.9 ساعت کار در هفته

با وجود اینکه ساعت کاری در این کشور اروپایی به بیشتر از 10ساعت تجاوز نمی‌کند اما این کشور با 28.9 ساعت کار در هفته در جایگاه سی و یکم سازمان همکاری اقتصادی و توسعه قرار گرفته است. گفتنی است که این کشور با 32 روز تعطیلات به همراه تعطیلات رسمی این کشور، رکورد دار تعطیلات در بین کشور های دنیاست.

اتریش با 29 ساعت کار در هفته

اتریشی ها با داشتن 40 ساعت کار استاندارد در هفته توانسته‌اند در جایگاه سی‌ام لیست کشور هایی با بیشترین ساعت کار در دنیا قرار بگیرند.

فرانسه با 29.2 ساعت کار در هفته

هرچند دولت مردان فرانسوی داشتن 35 ساعت کار در هفته را از سال 2000 میلادی هدفگذاری کرده بودند ولی رسیدن به 29.2 ساعت کار در هفته برای این شیک پوشان اروپایی اصلا دور از انتظار نیست. فرانسوی ها تأکید فراوانی بر تفکیک کار و زندگی شاغلین دارند به طوری که کارمندی در فرانسه حق دارد ایمیل های کاری خود را بعد از کارش اصلاً نگاهد نکند!

انگلیس با 29.5 ساعت کار در هفته

انگلیس بیشتر از 74.7 درصد از شاغلین با دستمزد را در بین سنین 15 تا 64 سال دارا می‌باشد که از میانگین سازمان همکاری اقتصادی و توسعه بسیار آمار بالایی است و این آمار داشتن 29.5 ساعت کار در هفته را برای انگلیسی ها کاملاً منطقی جلوه میدهد. طبق امار های جهانی 12 درصد از شاغلین انگلیسی ساعت های بسیار طولانی را کار میکنند.

بلژیک با 29.6 ساعت کار در هفته

بلژیک نیز مانند سایر کشور های اروپایی محدودیت 40 ساعت کار در هفته را دارد و ساعات کار استاندارد روزانه در این کشور به میزان 8 ساعت می‌باشد. بلژیکی های عاشق شکلات و قهوه توانسته اند با 29.6 ساعت کار در هفته جایگاه بیست و هفتم لیست بیشترین ساعت کار در دنیا به خودشان اختصاص دهند. در سال 2018 بیش از 5000 اتحادیه کارگری در اعتراض به افزایش سن بازنشستگی از 65 به 67 سال تجمعات گسترده‌ای را انجام دادند.

فنلاند با 29.8 ساعت کار در هفته

فنلاند با 29.8 ساعت کار در هفته
فنلاند با 29.8 ساعت کار در هفته

سطح اشتغال در فنلاند بسیار قدرتمند است. فنلاند کشوری در منطقه‌ی اسکاندیناوی است که بر تعادل کار و زندگی متمرکز است و حدود 14٪ از فنلاندی ها در یک هفته کوتاه و کمتر از 30 ساعت کار می کنند. در سال 2018 میانگین ساعات کار در هفته 29.8 ساعت بوده است.

سویس با 29.9 ساعت کار در هفته

رتبه بیست و پنجم بیشترین ساعت کار در دنیا

ساعت کاری سویسی ها یا همان سازندگان بهترین ساعت‌های دنیا در بخش دولتی با 42 ساعت کار در هفته کمی بیشتر از کسانی است که در شرکت های خصوصی کار می کنند و قانون کار این کشور حداکثر 45 ساعت در هفته را مجاز می داند. گفته می شود با احتساب انواع کارگران از نیمه وقت تا تمام وقت، میانگین ساعات کار در سال 2018 فقط به 29.9 در هفته رسیده است.

اسلوونی با 30.7 ساعت کار در هفته

با وجود اینکه اسلونی 40 ساعت در هفته را به کار اختصاص داده اما در بخش خصوصی اسلوونیایی ها معمولاً 10 ساعت در روز کار می کنند.

لیتوانی با 31 ساعت کار در هفته

لیتوانی در سال 2017 با وضع قوانین جدید کار اجازه نمیدهد که شاغلین در طول هفت روز بیشتر از 48 ساعت سرکارشان باشند و لیتوانیایی ها همه ساله 20 روز را در تعطیلات به سر می‌برند. اتخاذ این سیاست باعث شده میانگین ساعت کار این کشور از 35 ساعت به 31 ساعت تنزا پیدا کند.

استرالیا با 31.9 ساعت کار در هفته

در استرالیا ساعات کار به طور کلی 38 ساعت در هفته تعیین می شود اما در سال 2018 به طور متوسط ​​استرالیایی ها کمتر از آن کار کردند و 31.9 ساعت کار در هر هفته را به ثبت رساندند. همچنین این یک افت نسبت به سال 2017 بود که متوسط ​​هفته کاری 32.2 ساعت برای استرالیایی ها به ثبت رسیده بود.

ژاپن با 32.2 ساعت کار در هفته

رتبه بیست و یکم بالاترین ساعت کاری در دنیا

ژاپن با 32.2 ساعت کار در هفته
ژاپن با 32.2 ساعت کار در هفته

ژاپنی ها که به درازای تاریخ به عنوان سخت کوش ترین آدم های جهان شناخته میشوند با 32.2 ساعت کار در هفته توانسته اند جایگاه بیست و یکم را از آن خود کنند. برخی نظر سنجی ها نشان میدهند که 25 درصد چشم بادامی‌ها 80 ساعت کار در هفته را نیز در شرکت های خصوصی انجام میدهند!

اسلواکی با 32.5 ساعت کار در هفته

رتبه بیستم بیشترین ساعت کاری در جهان

رتبه بیستم میانگین بیشترین ساعت کار در دنیا را  کشور اسلواکی در اروپای شرقی به خودش اختصاص داده است. طبق آمار های جهانی 4 درصد شاغلین در این کشور 5 میلیونی، مدت طولانی را به کار کردن مشغول اند.

لتونی با 32.6 ساعت کار در هفته

به طور رسمی لتونی دارای یک هفته کاری پنج روزه است که انتظار می رود کارکنان در یک هفته 40 ساعته کار کنند. اما در سال 2018 سازمان همکاری اقتصادی و توسعه میانگین هفته را فقط 32.6 ساعت ثبت کرده است.

بیشتر بخوانید:

اسپانیا با 32.7 ساعت کار در هفته

اسپانیایی ها فرهنگ کاری بسیار متفاوت و بی نظیری در جهان دارند. آنها از ساعت 9 صبح شروع به کار میکنند و در زمان های 1 الی 2 ساعته استراحت میکنند شاید آسان به نظر برسد ولی ماتادور ها تا 8 شب به این شیوه کار میکنند. با این حال به طور متوسط ​​اسپانیایی ها در سال 2018، 32.7 ساعت در هفته کار کردند.

کانادا با 32.8 ساعت کار در هفته

کانادا با داشتن 4/74 درصد افراد 15 تا 64 ساله در کار با حقوق، بیش از متوسط ​​68،4 درصدی سازمان همکاری اقتصادی و توسعه از اشتغال بالایی برخوردار است. اما کانادایی ها زیاد کار نمی کنند ولی با این وجود توانسته اند با 32.8 ساعت کار در هفته آمار عجیبی را به ثبت برسانند.

پرتقال با 33 ساعت کار در هفته

پرتقال با 33 ساعت کار در هفته
پرتقال با 33 ساعت کار در هفته

در پرتغال ساعت کاری از 9 صبح شروع می شود و قبل از دو ساعت استراحت در ساعت 13:00، کار تا حدود ساعت 7عصر ادامه دارد. هفته کاری رسمی در این کشور 40 ساعت است و در عین حال میانگین ساعات کار یک هفته در سال 2018، 33 ساعت است.

ایتالیا با 33.2 ساعت کار در هفته

رتبه پانزدهم بیشترین ساعت کار در دنیا

در بخش دولتی ایتالیا ساعات کار کوتاه است و آنها معمولاً از 8 صبح تا 2 بعد از ظهر دوشنبه تا شنبه کار میکنند اما در بخش خصوصی ایتالیایی ها تمایل دارند که بیشتر از 9 صبح تا 6 عصر کار کنند که البته با یک ساعت و نیم یا دو ساعتی که برای ناهار اختصاص میدهند. این رویکرد را می توان در ساعات کاری آن مشاهده کرد که به طور متوسط ​​33.0 در هفته در سال 2018 بوده است و در همان سال فقط 4 درصد از ایتالیایی ها ساعت های بسیار طولانی کار می کردند.

مجارستان با 33.4 ساعت کار در هفته

رتبه چهاردهم بیشترین ساعت کاری جهان

کشوری که در جایگاه چهاردهم از کشور های دارای بالاترین ساعت کاری در دنیا قرار میگیرد کشور مجارستان است. در مجارستان هفته کاری به طور کلی 40 ساعت طول می کشد اما در سال 2018 به طور متوسط ​​کارگران 33.4 ساعت در هفته کار کردند.. قوانین جدید برای مقابله با کمبود نیروی کار در دسامبر 2018 وضع شد بدین معنی است که شرکت ها می توانند به اندازه 400 ساعت اضافه کاری سالانه مطالبه کنند اما تا سه سال بعد هزینه آن را پرداخت نمی کنند.

استونی با 33.5 ساعت کار در هفته

رتبه سیزدهم بیشترین ساعت کاری جهان

ساعت کاری این کشور از ساعت 9 صبح تا 6 بعدازظهر است و استونی کشوری در اروپای شرقی است که کارمندانش در یک هفته 40 ساعت کار می کنند. استونیایی ها از تعطیلات سخاوتمندانه‌ای هم بهره مند می شوندبه طوری که  28 را در تعطیلات میگذرانند.

نیوزیلند با 33.7 ساعت کار در هفته

رتبه دوازدهم بیشترین ساعت کاری جهان

نیوزلندی ها حداکثر 40 ساعت کار در هفته را در طی پنج روز دارد و دولت کارفرمایان و کارمندان را تشویق می کند تا تعادل بین زندگی و کار و انعطاف پذیری ساعت کار را در نظر بگیرند. این ابتکاری است که در حال نتیجه دادن است زیرا در سال 2018، نیوزیلندی ها به طور متوسط ​​فقط 33.7 ساعت در هفته کار کردند.

ایرلند با 34.2 ساعت کار در هفته

رتبه یازدهم بیشترین ساعت کاری در جهان

ایرلند با 34.2 ساعت کار در هفته
ایرلند با 34.2 ساعت کار در هفته

ایرلندی ها هم طبق آمار سازمان همکاری اقتصادی و توسعه که در سال 2018 منتشر شد جزو کشور هایی بودند که بیشتر از 34 ساعت را به طور میانگین در هفته کار کردند.

ایالات متحده آمریکا با 34.3 ساعت کار در هفته

رتبه دهم بالاترین ساعت کاری در دنیا

در آمریکا کارفرمایان موظفند در هر هفته کاری که بیش از 40 ساعت باشد، اضافه کاری بپردازند. با این وجود ایالات متحده آمریکا تنها یکی از 13 کشوری است که مرخصی با حقوق را تضمین نمی کند و ارائه مرخصی به کارفرمایان سپرده می شود و به طور متوسط، کسانی که پنج سال در یک شرکت کار کرده اند، سالانه 15 روز مرخصی می گیرند. لازم به ذکر است که ایالات متحده آمریکا سیاست های بسیار قدرتمندی را در زندگی کاری شهروندان خود دارد.

جمهوری چک با 34.4 ساعت کار در هفته

رتبه نهم بیشترین ساعت کاری در جهان

هفته کاری در جمهوری چک حدود 39 ساعت در هفته است که کارفرمایان کم و کیف آن را تعیین می کنند. افراد زیر 18 سال مجاز به کار بیش از شش ساعت در روز یا بیش از 30 ساعت در هفته نیستند. در سال 2018، میانگین ساعات کار در انواع کارکنان 34.4 ساعت در هفته بوده است.

لهستان با 34.5 ساعت کار در هفته

رتبه هشتم بالاترین ساعت کاری در دنیا

هلندی ها در طول هفته کاری از ساعت 8 صبح تا 4 بعدازظهر و در روز یکشنبه از ساعت 8 صح تا 2 بعداز ظهر را به طور مستمر کار میکنند. در طی رکود اقتصادی سال 2000 ساعت کاری این کشور رقم بسیار پایینی بود که آمار های جهانی نشان میدهد که در سال 2018 این رقم به 34.5 ساعت در هفته رسیده است.

همسایه مشترک فلسطین، سوریه و لبنان با 36.6 ساعت کار در هفته

رتبه هفتم فهرست بیشترین ساعت کاری در جهان

از اول آوریل 2018 هفته کاری رسمی در این کشور یک ساعت کم شد و از 43 ساعت به 42 کاهش یافت. هفته کاری یکشنبه تا پنجشنبه و همچنین صبح های جمعه است. میانگین ساعات کار در سراسر این کشور در سال 2018 میلادی فقط به 36.6 ساعت در هفته رسیده است.

بیشتر بخوانید:

شیلی با 37.2 ساعت کار در هفته

رتبه ششم فهرست بیشترین ساعت کاری در جهان

شیلی با 37.2 ساعت کار در هفته
شیلی با 37.2 ساعت کار در هفته

شیلی اقتصاد نو ظهور آمریکای لاتین، با اتخاذ سیاست های اقتصادی و مدیریت منطقی تر نیروی انسانی خود توانست با 37.2 ساعت کار در هفته در جایگاه ششم از کشورهایی با بیشترین ساعت کاری در جهان قرار بگیرد.

یونان با 37.5 ساعت کار در هفته

رتبه پنجم فهرست بیشترین ساعت کاری در جهان

در سال 2018 به طور متوسط ​​یونانی ها 37.5 ساعت طولانی در هفته کار کردند. این برای کشوری که با مسائل اقتصادی آشفته‌ای دست و پنجه نرم کرده و هنوز در حال بهبود است نشانه خوبی برای برون رفت از بحران های اقتصادی است. یونانی ها با نرخ اشتغال 54.9درصد در سال 2018، یکی از پایین ترین کشورهای اروپایی است و بسیاری از مردم هنوز در تلاش برای یافتن کار هستند.

روسیه با 37.8 ساعت کار در هفته

رتبه چهارم فهرست بیشترین ساعت کاری در جهان

طبق قانون کار روسیه هفته کار نباید بیش از 40 ساعت باشد و میانگین بالای 37.8 ساعت در هفته در سال 2018 نشان می دهد که بسیاری از کارگران به این امر تمکین میکنند و با این حال، کسانی که برای دولت کار می کنند معمولاً هفته کوتاه تری دارند. از نظر تعطیلات روس ها با حداقل 28 روز مرخصی در سال وضعیت بهتری دارند. این مرخصی ها برای کسانی که در شمال دور یا شرایط خطرناک کار می کنند افزایش می یابد.

کره جنوبی با 38.2 ساعت کار در هفته

رتبه سوم فهرست بیشترین ساعت کاری در جهان

قبل از تغییر در قانون کار ساکنان کره جنوبی ساعات کار بسیار بیشتری نسبت به اکنون داشتند که باعث می شد آنها در این لیست جایگاه بالاتری داشته باشند. اما این قانون اکنون یک هفته کاری پنج روزه را تنظیم کرده و هشت ساعت در روز است. در سال 2018 متوسط ​​هفته کاری 38.2 ساعت به طول انجامید.

کاستاریکا با 40.7 ساعت کار در هفته

رتبه دوم فهرست بیشترین ساعت کاری در جهان

در کاستاریکا روزهای کاری به شیفت روز و شیفت شب تقسیم می شوند و حداکثر قانونی برای شیفت روز به مدت هشت ساعت از 5 صبح تا 7 بعد از ظهر است و شیفت های شب نیز از 5 عصر تا 7 صبح است. قانون به همه اجازه می دهد تا 48 ساعت در هفته کار کند و میانگین هفته در این کشور 40.7 ساعت در هفته بود. در این کشور آمریکای مرکزی کارمندان فقط به ازای هر 50 هفته کار دو هفته مرخصی دارند.

مکزیک با 41.2 ساعت کار در هفته

رتبه اول فهرست بیشترین ساعت کاری در جهان

مکزیک با 41.2 ساعت کار در هفته
مکزیک با 41.2 ساعت کار در هفته

مکزیکی ها سخت کوش ترین آدم های  جهان هستند که با میانگین 41.2 ساعت در هفته توانستنه اند رکود بیشترین ساعت کاری در جهان را به خودشان اختصاص بدهند و در صدر لیست قرار بگیرند. ساعت کاری در این کشور معمولاً از حدود ساعت 8 صبح تا 6 بعد از ظهر است اما کارفرما اختیارات بیشتری در تصمیم گیری دارد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع:‌ lovemoney

مترجم: مصطفی شرقی

نظر شما در خصوص بیشترین میزان کار کردن در دنیا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    ترکیه من خودم ۷۰ ساعت در هفته دارم کار می کنم واسه حداقل حقوق بعضی ها ۹۴ ساعت در هفته هم کار می کنند واسه همون حداقل حقوق در ماه
    ترکیه رو بزارید در صدر ناجوانمردانه ترین کشور ها با بیشترین ساعت کاری

    پاسخ