;
coinex

نقد فیلم Palmer 2021 (پالمر) ؛ درامی متوسط با بازی خوب جاستین تیمبرلیک

فیلم پالمر با بازی جاستین تیمبرلیک، کارگردانی فیشر استیونز و نویسندگی شریل گوئریرو. در ادامه‌ با نقد فیلم Palmer 2021 با سایت تکراتو همراه باشید.

این فیلم داستان یک ستاره سابق فوتبال در دوره دبیرستان به نام ادی پالمر را دنبال می‌کند. که پس از گذراندن 12 سال در زندان به شهر خودش بازمی‌گردد تا دوباره زندگی‌اش را از ابتدا بسازد. اما نه تنها باید با گذشته‌اش و تاثیرات آن موقع روی زندگی اکنونش روبرو شود بلکه به‌صورت ناگهانی مسئولیت پسر جوانی بنام سم را که توسط مادرش رها شده نیز عهده‌دار می‌شود.

از جمله آثار فیشر استیونز می‌توان به فیلم Before the Flood (پیش از سیل)، فیلم Stand Up Guys (رفقای استوار)، فیلم Early Edition (نسخه اولیه)، فیلم The French Dispatch (گزارش فرانسوی)، فیلم Motherless Brooklyn (بروکلین بی‌مادر) و فیلم Isle of Dogs (جزیره سگ‌ها) اشاره کرد.

نقد فیلم Palmer 2021

روایت و بازی درست

یک داستان لذت‌بخش و پر از امید برای همه چیزهایی که می‌تواند در مورد انسانیت، جامعه و فرهنگ مفید باشد. فیلم پالمر را از آن جهت یکی از فیلم‌های درام محبوب من در سال 2021 است که به خوبی مسئله گرایش جنسی متفاوت را به گونه‌ای مثبت جهت پیشبرد داستان و چالش پالمر با بازی جاستین تیمبرلیک مطرح کرده است.

پالمر به سم:

به من گوش کن پسر. بچه ها بدجنس هستند، مخصوصاً وقتی چیزهایی را می بینند که عادت به دیدن آنها ندارند.

هسته اصلی داستان فیلم، مقابله با وقایع بدی است که در گذشته برای پالمر اتفاق افتاده و زندگی او را تحت تاثیر قرار داده و در طول فیلم با مفاهیمی چون صبر، صداقت و عشق‌ورزی مواجه می‌شویم. این که پدر یا مادری فرزند خود را با توجه به گرایش و علاقه او رها کند و تحمیلی در کار نباشد. این مفاهیم به دقیق‌ترین و بهترین شکلش توسط فیشر استیونز کارگردانی شده است.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های 2021

فیلمنامه شریل گوریرو بینظیر است. از آن جهت فیلم‌نامه او مورد توجه من قرار گرفته که بهیچ وجه سکانسی از گذشته پالمر برای تشریح وقایع و درک موقعیت‌هایی که برای جاستین تیمبرلیک (پالمر) بوجود می‌آید در فیلم وجود ندارد. علاوه بر این برای شخصیت اصلی دیالوگ زیادی نوشته نشده است. جاستین تیمبرلیک به خوبی از طریق سکوت و استفاده درست از چهره‌اش شخصیت پالمر را برای ما معرفی می‌کند.

آلیشا وین رایت و جونو تمپل (مادر سم) بازی قابل قبولی را ارائه می‌دهند. به ویژه جونو که شخصیت پیچیده‌اش یک معمای ناتمام است. بازی واقع‌گرایانه جون اسکیب (مادربزرگ سم) و همچنین، رایدر آلن به عنوان بازیگر کودک بسیار آینده‌دار و دارای استعدادی باورنکردنی هم نباید از چشمان ما به دور باشند. رایدر آلن با سکانس‌های بسیار احساسی‌ای که ارائه داد به راحتی با همبازی‌های بزرگسالش رقابت می‌کرد (شاید حتی از آن‌ها هم پیشی گرفت).

من قبلاً ندیده بودم که جاستین تیمبرلیک در یک فیلم بازی کند و او نقش خود را به این شکل معنی‌دار و عمیق بازی کند.

نقد فیلم Palmer 2021
نقد فیلم پالمر Palmer 2021 / تصویری از جاستین تیمبرلیک

تغییر ؛ نقد فیلم Palmer 2021

فیلم پالمر به اثبات می‌رساند که انسان می‌تواند با توجه به تجارب گذشته زندگی خود تغییر کند و به یک انسان بهتر تبدیل شود و ما نباید خیلی زود نسبت به هم قضاوت را سرلوحه کار خود قرار دهیم و نسبت به گذشته‌ای که از هم سراغ داریم باهم رفتار کنیم.

بیشتر بخوانید:  بهترین فیلم و سریال های دیزنی پلاس 2021

با توجه به این که طرح فیلم پالمر هیجان انگیز و تعلیق‌آور نیست، اما بسیار جذاب، لذت بخش و دلچسب پیش می‌رود و ما در حال دیدن این فیلم احساس خستگی نخواهیم کرد. البته باز تاکید می‌کنم که بازی‌های در سکوت جاستین تیمبرلیک در نقش پالمر بسیار دقیق و گیرا اتفاق می‌افتد.

احساس می‌کنم رابطه بین شخصیت اصلی پالمر و سم، خیلی زود شکل می‌گیرد. اگر کارگردان مدت زمان طولانی‌تری را برای ایجاد پیوند عاطفی و فرایندهای فکری در نظر می‌گرفت اهمیت تغییر پالمر بیشتر به چشم می‌آمد.

نقد فیلم Palmer 2021
نقد فیلم پالمر Palmer 2021 / تصویری از جاستین تیمبرلیک و رایدر آلن

نقد فیلم Palmer 2021 ؛ منتقدان

در ادامه به نکات مهمی که منتقدان سایت‌های معتبر سینمایی جهان در خصوص نقد فیلم Palmer به آن‌ها اشاره کرده‌اند می‌پردازیم:

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های موزیکال

دیوید ارلیچ (David Ehrlich)

امتیاز: 67 از 100
منتقد سایت ایندی وایر در خصوص نقد فیلم پالمر:

شخصیت‌ها آشنا اما پر از زندگی هستند و پیوند پدری که پدر نیست با یک پسر هفت ساله آسیب پذیر که در ابتدا خبری از جوش خوردن نیست اما به زودی احساس تعلق به یکدیگر در آن‌ها شکل می‌گیرد. یکی از نکات مهمی که در رابطه با فیلم می‌شود به آن اشاره کرد این است که فیشر استیونز به عنوان کارگردان بدون پرداختن به جزییات و گذشته‌ی پالمر فیلم را روایت می‌کند.

راجر موور (Roger Moore)

امتیاز: 63 از 100
منتقد سایت مووی نیشن:

تیمبرلیک به شدت در این فیلم دوست داشتنی است. سنگینی نگاه او بهمراه ریش و کلاه باعث شده در این نقش درخشان دیده شود. با توجه به پیچیدگی‌های شخصیت پالمر و بازی خوبی که تیمبرلیک به نمایش می‌گذارد، می‌توانیم تکامل زندگی پالمر را دنبال کنیم و از تماشای فیلم خسته نشویم.

مونیکا کاستیلو در نقد فیلم Palmer میگوید:

فیلم پالمر به کارگردانی فیشر استیونز علی رغم سمت و سوهای خشن، درامی ملایم است. به عمق احساسات پالمر نمی رود. اما در عوض آنها را در عملکرد خشن تیمبرلیک نگه می دارد. وی تقریباً خیلی کم حرف میزند، و سعی می کند چهره ای بِت مانند کلینت ایستوود را علیه جهان روبرویش داشته باشد.

اما اینجا سم است که وارد می شود. او در لابلای محتوای غم انگیز فیلم کاملاً شاد است. از طریق کارگردانی استیونز و فیلمبرداری تابیس شیبسلر، وقتی سم و لباس های صورتی و اسباب بازی های دخترانه اش با نوع نگاه پالمر تنتقض پیدا میکند، فیلم درخشان میشود. همه چیز در ابتدای فیلم احساس بی رنگی و فرسودگی می کند. حتی گاهی از خانه ویویان احساس تاریکی به من دست میدهد. اما سم هم از نظر روحیه و هم از نظر حضور همه چیز را به یک تعادل میرساند.

به نوعی، فیلم پالمر همانند فیلم بچه ساخته چارلی چاپلین احساس همطرازی می کند که در آن یک پدر  از روی دلسوزی به بچه ای کمک میکند و در نهایت به عشق ورزی جدی ای تبدیل می شود. اما در حالی که بسیاری از فیلم ها این موضوع را کمدی جلوه داده اند.

در فیلم پالمر، این فرضیات محتوایی برای ایجاد احساساتی جدی انجام میشود و در این صورت است که این فیلم به یک اثر تاثیرگذار تبدیل شده است. این یک اکتشاف در ایده آل های مردانه یک نسل است که می آموزد خواسته های نسل بعدی را بپذیرد و از آنها پشتیبانی کند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های مارول

در خصوص نقد فیلم Palmer ایطور مینویسد:

یک درام قدرتمند، احساسی و عاطفی بود.

هنگامی که ویویان ناگهان می میرد، پالمر نمی داند شلی، مادر سم، آن بچه ای که از طبقه ی جنسیتی متفاوتی است و روی دستش مانده، کجاست و چه زمانی برمی گردد. لذا وی مجبور می شود که سرپرست سم شود و پس از یک شروع سخت، پالمر دوستی غیرمنتظره ای با سم برقرار می کند.

این مسئله بدون چالش پیش نمی آید. زیرا پالمر نه تنها مجبور است با تعصب شهر نسبت به خود مقابله کند بلکه باید با پسرانی که در مدرسه به خاطر شخصیت زنانه سم او را مورد آزار و اذیت قرار می دهند هم مبارزه کند.

در حالی که داستان ساده است و به دلیل پرداختن به مضامین آشنا و یک نوع ایجاد دوستی غیرمحتمل و مسائل اجتماعی مربوطه ممکن است شما را از دیدن این فیلم دلسرد کند؛ اما کاری که کارگردان فیشر استیونز با آن انجام می دهد بسیار جالب است.

زیرا پالمر نوعی فیلم نیست که پیام خانوادگی بدهد و به این شکل بخواهد در برابر مخاطبانش جایی باز کند. این نوعی فیلم است که تمام معنای خود را از طریق شخصیت ها و احساسات آنها، از طریق سکوت های پر از عصبانیت، درد و احساس گناه، و همچنین امید و قدرت منتقل می کند. این نوعی فیلم است که وقت خود را صرف میکند تا به آرامی محبت را توسعه دهد. و ما را با شخصیت ها همراه کند.

عملکردها همه عالی هستند. در حالی که جونو تمپل در نقش شلی به طرز وحشتناکی قانع کننده است و آلیشا وین رایت در نقش مگی معلم سم بسیار خوب ظاهر میشود، تیمبرلیک مثل همیشه کاریزماتیک جلوه پیدا میکند، کار فوق العاده ای را در این نقش انجام می دهد و گرچه شایسته اسکار نیست زیرا او بیشتر اوقات همین لحن و نوع بازی را دارد، اما عملکرد او کاملاً مهیج و قابل لمس است و ضمن حفظ ساختار درام، احساسات پالمر را به خوبی منتقل می کند. رایدر آلن جوان در اولین حضور خود، نمایش فوق العاده ای دارد و در تمام مدت عملکرد بسیار طبیعی را ارائه می دهد، احساسات ما را به جریان می اندازد، و رابطه ی عاطفی او با تیمبرلیک بسیار عالی است.

Chris Greenwood در خصوص نقد فیلم Palmer اینطور نوشته است:

من هرگز به جاستین تیمبرلیک به عنوان یک بازیگر خوب نگاه نکرده ام. او را به این شکل نگاه کرده ام که او را به عنوان یک خواننده بسیار معروف و محبوب فقط برای جذب مخاطب وارد فیلم ها میکنند.  بنابراین او کاملاً مناسب این نقش است. درواقع خودش است و او کاری برای بازی در این نقش نکرده. اما در مقابل سم با بازی ریدر آلن جوان بسیار عالی ظاهر میشود.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های مارول در سال 2021

Ashley در رابطه با فیلم پالمر معتقد است:

پالمر با موضوع بخشش و تلاش برای درست کردن مسائل روبرو می شود. بر خلاف اکثر فیلم های این گروه، قادر است تعادل بین نمایش خوب و بد را پیدا کند. در نهایت، پالمر یک داستان تأثیرگذار درباره پذیرش و شانس دوم است.

جاستین تیمبرلیک در این فیلم موقعیت خوبی را بدست آورده تا خودی نشان دهد. و پالمر از او می خواهد که این جذابیت را نشان دهد. به نظر می رسد در ابتدا دیدن او در این فیلم چنگی به دل نمیزند. اما همانطور که او با سم ارتباط خود را بیشتر میکند، تماشاگران هم با او ارتباط میگیرند.

اگرچه پالمر به جاستین تیمبرلیک فرصتی می دهد تا طیف بازیگری خود را به نمایش بگذارد، اما در نهایت این عملکرد رایدر آلن است که واقعا به چشم می آید. آلن معصومیت و نوری را به فیلم وارد می کند که بینندگان را مسحور می کند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های زامبی 2021

جی تیلور در خصوص نقد فیلم Palmer میگوید:

بازی ها جذاب هستند و سم به عنوان یک عامل شکننده جذاب تر. جاستین تیمبرلیک طیف گوناگونی از بازیگری را به طرز شگفت انگیزی نشان می دهد که گروه بازیگران را به خوبی هدایت می کند.

David Bax در رابطه با نقد فیلم Palmer این طور مینویسد:

به نظر می رسد استیونز توانسته است به اصطلاح بازی تکراری تیمبرلیک را به نوعی بازی دیگر تبدیل کند که تازگی داشته باشد.حداقل تیمبرلیک باعث می شود پالمر قابل اعتماد به نظر برسد. و اهداف فیلم را بهتر به ثمر برساند. طوری به ایفای نقش پرداخته که سخت است او را به عنوان یک محکوم ببینم. ما قبلاً آماده شده ایم که او را ببخشیم حتی قبل از اینکه سفر خود را برای تغییر آغاز کند.

نقد فیلم پالمر Palmer 2021 ؛ عوامل

• کارگردان: فیشر استیونز
• نویسنده: شریل گوئریرو
• بازیگران: جاستین تیمبرلیک (پالمر)، رایدر آلن (سم)، آلیشا وین رایت (مگی)، جونو تمپل (شلی) و جونو اسکویپ (ویوین)
• موسیقی: تامار کالی
• فیلمبردار: تابیس شیبسلر
• تدوین: گفری ریچمن
• منتشر کننده : پی سی موویز
• محصول کشور: آمریکا
• زبان: انگلیسی

در پایان به علاقه مندان هنر هفتم توصیه می کنیم برای پیگیری جدیدترین آثار سینمایی نگاهی به بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021، بهترین فیلم های اکشن 2021، ترسناک ترین فیلم های 2021، بهترین فیلم های کمدی 2021، بهترین انیمه های 2021، بهترین انیمه های زمستان 2021، بهترین فیلم های کره ای 2021، بهرین فیلم های اسکار 2021، بهترین فیلم های دی سی 2021، بهترین انیمیشن های 2021، بهترین فیلم های عاشقانه 2021 و بهترین فیلم های مورگان فریمن داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص نقد فیلم پالمر 2021 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر