;
coinex

آموزش کار با استک اورفلو (Stack Overflow) ؛ آشنایی با بهشت برنامه نویسان!

فعالان دنیای برنامه نویسی استک اورفلو را می شناسند، اما تازه کاران شاید به خوبی با آن آشنا نباشند. در این جستار به آموزش کار با استک اورفلو می پردازیم.

استک اورفلو (Stack Overflow) وب گاه پرسش و پاسخی در بازه گسترده ای از مباحث برنامه نویسی رایانه است که در سال 2008 توسط جف اتوود و جویل اسپولسکی ایجاد شد. اما استک اورفلو چیست ؟

از این سایت معمولا به عنوان بهشت برامه نویسان یاد می شود. یکی از بهترین وب سایت های اطلاعاتی برای برنامه نویسان که به آن ها کمک می کند در کمتر از 1 دقیقه پاسخ سوالات خود را پیدا کنند. این سایت برای برنامه نویسان مثل اکسیژن برای موجودات زنده است. در این جستار ما قصد داریم به آموزش کار با استک اورفلو بپردازیم. با ما باشید.

آموزش کار با استک اورفلو (Stack Overflow)

آشنایی با بهشت برنامه نویسان!

در پاسخ استک اورفلو چیست باید گفت این یک وب سایت تخصصی برای پرسش و پاسخ در حوزه برنامه نویسی است. اما این به هیچ وجه شباهتی به دیگر فروم های برنامه نویسی ندارد. بلکه یک سرویس پرسش و پاسخ است که به شما کمک می کند نهایتا در چند دقیقه به جواب همه سوالات خود برسید. در ادامه قصد داریم به آموزش کار با استک اورفلو بپردازیم.

معمولا در آموزش های برنامه نویسی از دو مرجع یعنی گوگل و استک اورفلو به عنوان مهمترین دوستان برنامه نویسان یاد می شود. وب سایت استک اورفلو درواقع همه نیازهای برنامه نویسان را برطرف می کند و هر آنچه که به ان نیاز داشته باشند را در خود جا داده است. اما قابلیت های استک اورفلو چیست ؟ در آموزش کار با استک اورفلو با ما باشید.

آموزش کار با استک اورفلو

آموزش کار با استک اورفلو (Stack Overflow) ؛ آشنایی با بهشت برنامه نویسان!

برای برنامه نویسان بسیار پیش آمده که در حین کار یا حتی حین مطالعه درباره برنامه نویسی، سوالاتی برای شان پدید بیاید یا با مشکلاتی مواجه شوند. معمولا همه ما در مواجهه با یک سوال یا مشکل در اولین حرکت به جستجو در گوگل رو می آوریم.

معمولا پاسخ گوگل به مشکل شما، پاسخی از سایت استک اورفلو است. در شرایطی که با این وب سایت در کمتر از 1 دقیقه می توانید به پاسخ همه سوالات خود برسید. در ادامه آموزش کار با استک اورفلو به وجوه ممیزه این وب سایت با سایر مراجع این حوزه می پردازیم.

بیشتر بخوانید:

روش حذف دائمی حساب کاربری فیس بوک (همراه با تصویر)

تفاوت میان فروم ها و استک اورفلو چیست ؟

شاید مهمترین سوال بعد از استک اورفلو چیست ، این باشد که چه تفاوتی میان انجمن های گفتگو (forum) و استک اورفلو وجود دارد؟ در انجمن های گفتگو هم کاربران عضو می توانند سوالات خود را مطرح کنند و پاسخ کاربران دیگر را ببینند. اما ساختار سایت های پرسش و پاسخ کمی متفاوت است.

در اینگونه وب سایت ها، مباحث تنها پیرامون دو نوع محتوای پرسش و پاسخ جریان دارد. درواقع هدف در چنین وب سایت هایی فقط پرسش و پاسخ است. اگر شما می خواهید در مورد سوال مطرح شده از طرف یک کاربر صحبت کنید ولی حرف شما جوابی برای سوال نیست ، می توانید آن را در قالب کامنت مطرح کنید. در نتیجه در سایت های پرسش و پاسخ خیلی سریع تر به نتیجه می رسید.

ممکن است چندین فروم یا انجمن برنام نویسی معروف را بشناسید. چندین فروم قدیمی در ایران نیز فعال هستند که معمولا با سرویس هایی چون vbulletin راه اندازی شده اند. در چنین سیستم هایی شما یک فروم کلی دارید و سپس در هر فروم چندین اتاق مختلف وجود دارد و در هر اتاق تاپیک های مختلفی وجود دارد.

اما تفاوت استک اورفلو چیست ؟ سرویس هایی چون استک اورفلو با فروم ها و انجمن ها متفاوت اند. در استک اورفلو به محض ورود به سایت، می توانید آخرین سوالات پرسیده شده را ببینید و خیلی سریع سوال خود را بپرسید. سوالات در اتاق های مختلف مطرح می شود و شما می توانید با استفاده از سیستم تگ گذاری، سوالات مربوط به هر حیطه را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید:

رفع مشکل نصب نشدن توئیتر و نحوه حل مشکلات کاربران ایرانی توئیتر

10 ترفند برای حذف برنامه هایی که پاک نمی شوند

آموزش کار با استک اورفلو

برخی راهکارهای یافتن پاسخ پرسش ها و آموزش کار با استک اورفلو عبارتند از:

آموزش کار با استک اورفلو (Stack Overflow) ؛ آشنایی با بهشت برنامه نویسان!
معرفی سایت استک اورفلو
  1. رای دادن به سوالات و جواب ها : به لطف این قابلیت سوالات و جواب های مهم معمولا راحت تر پیدا می شود. درواقع این به نوعی پیرو ایده اصلی شکل گیری سایت های اشتراک لینک مبتنی بر رای کاربران مانند دیگ است. در واقع شما مانند دیگر سایت های مبتنی بر رای کاربران صفحه اول و لینک های مهمی در دسترس دارید که در این مورد در واقع همان سوال ها هستند.
  2. انتخاب بهترین جواب :  در انجمن ها معمولی گفتگو برای پیدا کردن جواب یک سوال، گاها مجبور هستید که همه جواب ها و نظرات را بخوانید اما با کمک ویژگی بهترین جواب، علاوه بر سوالاتی که به جواب رسیده اند، هر کاربر می تواند بلافاصله با دیدن سوال، بهترین جواب را در نظر داشته باشد.
  3. ویکی : وقتی سیستم بر اساس الگوریتم ها و روش هایی که در ادامه در موردشان خواهم گفت به شما اعتماد کند شما می توانید یک ویرایش کننده باشید و درست مثل نرم افزارهای ویکی همه چیز را ویرایش کنید.

عضویت : آموزش کار با استک اورفلو

یکی از اولین سوالاتی که ممکن است درباره استک اورفلو برای شما وجود داشته باشد این است که خب حالا این یک وب سایت مفید است، اما چطور می توان در آن ثبت نام کرد؟ پاسخ این که شما همین لحظه عضو هستید و نیازی به ثبت نام نیست.

درواقع استک اورفلو از OpenID پشتیبانی می کند. در نتیجه اگر اکانتی در گوگل، یاهو، وردپرس یا دیگر تامین کنندگان OpenID داشته باشید، در واقع عضو استک اورفلو نیز هستید و کافی است تنها Login کنید.

بیشتر بخوانید:

نحوه حل مشکل تیک تاک

بررسی میزان مصرف اینترنت روبیکا

ویژگی های استک اورفلو چیست ؟

آموزش کار با استک اورفلو (Stack Overflow) ؛ آشنایی با بهشت برنامه نویسان!
معرفی سایت استک اورفلو

یکی از دلایلی که کاربران را به استفاده و مشارکت در Stack Overflow مشتاق می کند ، نشان ها یا Badge هایی است که سایت به آن ها می دهد. این نشان ها تنها بر اساس میزان مشارکت نیستند ، مثلا اگر سوالی بپرسید که جواب و کامنت و مشاهده کمی برای یک هفته داشته باشد نشان Tumbleweed را دریافت می کنید.

نشان های Stack Overflow که در سه دسته کلی طلایی ، نقره ای و برنزی دسته بندی شده اند در واقع مدال های کاربران هستند و به میزان شهرت کاربر کمک می کنند. شهرتی که دیگر کاربران می توانند روند آن را به صورت یک نمودار در پروفایل هر کاربر ببینند.

این را نیز باید بدانید که استک اورفلو تنها نیست، سایت های دیگری نیز که به سایت های خواهر معروف هستند با همین ایده شکل گرفته اند. از جمله این سایت ها باید به Server Fault اشاره کرد که سایت پرسش و پاسخ مخصوص مسائل شبکه است. البته سایت های دیگری هم هستند که از ایده اولیه استک اورفلو استفاده کرده اند اما در نهایت به طرز متفاوتی در دسترس قرار گرفت اند.

ویژگی های استک اورفلو چیست ؟

باید بدانید که استک اورفلو با ASP.NET کار شده است. اگرچه نرم افزار استک اورفلو هنوز اوپن سورس نشده است، اما پروژه های مشابهی با php و Ruby on Rails ایجاد شده اند. نکته دیگر اینکه اگر به ساخت وب سایتی مشابه با استک اورفلو علاقه مند شدید، باید بدانید که معماری و ساخت نرم افزار استک اورفلو خیلی ساده نیست.

بیشتر بخوانید:

چگونگی تنظیمات کیبورد پیش فرض در گوشی های اندرویدی

رفع خطای Too Many Attempts تلگرام

راه درآمدزایی استک اورفلو چیست ؟

شاید رایگان بودن ابزارهای استک اورفلو و خدمات آن باعث شود که این سوال برای شما پدید آید که راه درآمدزایی استک اورفلو چیست و درواقع این وب سایت از کجا پول در می آورد؟

درواقع این سایت دو راه اصلی برای درآمد زایی دارد. یکی تبلیغات که خب همه از آن استفاده می کنند و دیگری ارائه خدمات میزبانی شده سایت های پرسش و پاسخ مبتنی بر نرم افزار استک اورفلو. در روش دوم درواقع شما از طریق وب سایت Stack Exchange می توانید پلتفرم استک اورفلو را برای راه اندازی سایت پرسش و پاسخ خود استفاده کنید.

آموزش کار با استک اورفلو ؛ شیوه طرح سوال

آموزش کار با استک اورفلو (Stack Overflow) ؛ آشنایی با بهشت برنامه نویسان!
معرفی سایت استک اورفلو

در طرح سوال در سایت استک اورفلو دقت کنید که سوالات باید دقیق، شفافا و مشخص باشند و از تگ های مناسب و مرتبط استفاده شود. سوالات نباید تکراری باشند و پیش از طرح سوال باید حتما جستجو کنید. به علاوه سوالات نباید کلی باشند.

در ادامه پاسخ به این سوال که Stack Overflow چیست باید گفت که ویژگی های منحصر به فرد این وب سایت سبب شده تا از دیگر وب سایت های پرسش و پاسخ متفاوت باشد.

از مهمترین ویژگی های استک اورفلو این است که پرسشگر می تواند یک پاسخ را به عنوان بهترین پاسخ انتخاب کند. درواقع با انتخاب بهترین پاسخ می توان این پیام را به سایر کاربران بدهید که این پاسخ بهترین بود و مشکل من را خل کرد. درنتیجه در جستجوهای آتی، استفاده از این پاسخ ارجحیت می یابد.

بیشتر بخوانید:

بهترین نرم افزارهای کامپیوتر 2020

فعال سازی هات اسپات گوشی اندروید

آموزش کار با استک اورفلو : سرعت پاسخگویی

شاید اگر از من بپرسید بهترین ویژگی Stack Overflow چیست باید به سرعت پاسخگویی و آنلاین بودن آن اشاره کرد. برنامه نویسان زیادی در استک اورفلو فعال و آماده پاسخگویی هستند. معمولا در استک اورفلو در کمتر از 5 دقیقه یا به پاسخ سوال خود می رسید یا پاسخ طرح سوال شما ارائه می شود.

میلیون ها برنامه نویس استک اورفلو در لجظه ای که با یک سوال جدید روبرو می شوند مشتاقانه به ارائه پاسخ می پردازند. به همین دلیل بعد از یک پرسش در کمتر از چند دقیقه جواب شما ارائه می شود.

آموزش کار با استک اورفلو : رای دادن به پرسش و پاسخ ها

از دیگر قابلیت های مهم استک اورفلو این است که کاربران می توانند به سوالات و پاسخ های دیگران رای بدهند. با استفاده از این ویژگی، اگر یک سوال، پاسخ یا نظر، تعداد زیادی رای منفی بگیرد، به طور خودکار حذف می شود و یک پاسخ یا سوال با رای مثبت بالا بهتر دیده می شود. این مسئله باعث می شود که سوالات، پاسخ ها و نظرات بی اهمیت پاک شوند و محتوای های خوب و مفید برجا بمانند. درواقع در استک اورفلو محتوای بی استفاده پیدا نمی شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین مرورگرهای اندروید در سال 2020

آموزش برقراری تماس تصویری با اسکایپ

آموزش کار با Stack Overflow

ممکن است در اولین استفاده از استک اورفلو بخواهید بلافاصله یک سوال مطرح کنید. اما پیش از طرح سوال، استک اورفلو از شما می خواهد که عنوان سوال خود را وارد کنید. بلافاصله بعد از این و با یک الگوریتم هوشمند پیشرفته، استک اورفلو همه سوالات و پاسخ های مرتبط با سوال شما را نمایش خواهد داد.

البته تلاش این پلتفرم در این مورد برای این است که از طرح وسالات تکراری جلوگیری کند.  همینطور قبل از پرسش سوال، Stackoverflow از شما میخواهد که حتما اول Search, and research داشته باشید و سپس سوال جدید مطرح کنید. به این معنا که ممکن است سوال شما قبلا نیز پرسیده شده باشد، فقط کافی است سرچ بهتری داشته باشید.

آموزش کار با Stack Overflow : سیستم امتیازدهی Stack Overflow چیست ؟

آموزش کار با استک اورفلو (Stack Overflow) ؛ آشنایی با بهشت برنامه نویسان!
معرفی سایت استک اورفلو

در پاسخ به این سوال که Stack Overflow چیست و چه چیزی آن را قوی کرده است باید به سیستم امتیازدهی آن اشاره کرد. اما سیستم امتیازدهی Stack Overflow چیست و چگونه کار می کند؟ سیستم امتیازدهی استک اورفلو ساختار پیچیده ای دارد و چند رده مختلف برای کاربران در نظر گرفته است. امتیاز شما نیز به طور مستقیم به نحوه کار شما در استک اورفلو بستگی دارد.

البته به این باید دقت کنید که هر قدر هم که کاربر و عضو مفیدی باشید اما قوانین را رعایت نکنید، استک اورفلو شما را محدود می کند. شما در این وب سایت برای انجام امور پایه ای به یک حداقل امتیاز نیاز دارید و اگر امتیاز شما از حدود مشخصی پایین تر باشد، برخی مسائل برایتان ممکن نخواهد بود.

مثلا اگر برخی سوالات را بدون توجه به قوانین استک اورفلو پرسیده باشید و یا کاربران دیگر به سوالات یا پاسخ های شما متیاز منفی داده باشند، ممکن است استک اورفلو برای مدتی شما را محدود کند.

سیستم مدیریت، نظارت و امتیازدهی استک اورفلو کمک می کند تا این سایت کاملا مفید و بدون اسپم باشد و کاربرانی که قصد اسپم دارند و قوانین را رعایت نمی کنند از این سیستم حذف خواهند شد. به همین جهت است که استک اورفلو اینقدر خوب و کارآمد است.

بیشتر بخوانید:

حل مشکل not registered on network در گوشی سامسونگ

بهترین اپلیکیشن های شماره مجازی

آموزش کار با Stack Overflow : شغل یابی

در این بخش از آموزش کار با Stack Overflow باید گفت که این فقط یک سایت پرسش و پاسخ ساده نیست. در منوی کناری استک اورفلو با توجه به موقعیت مکانی شما، پیشنهادهای کاری نیز به شما داده می شود که می توانید از آن ها به خوبی استفاده کنید.

آموزش کار با Stack Overflow

آموزش کار با استک اورفلو (Stack Overflow) ؛ آشنایی با بهشت برنامه نویسان!
معرفی سایت استک اورفلو

شاید برای شما این سوال وجود داشته باشد که چرا کاربران و برنامه نویسان زیادی از استک اورفلو استفاده می کنند؟ آن هم در شرایطی که فعالیت در این سرویس حقوق و مزایای خاصی در بر ندارد.  شاید یک پاسخ ساده و دم دستی، میل به همکاری و در اختیار گذاشتن اطلاعات و دانش باشد.

هر فردی در استک اورفلو دارای یک صفحه پروفایل اختصاصی است که اطلاعات کاری، رزومه، اطلاعات تماس و غیره را در خود جا داده است. وقتی یک فرد اقدام به پاسخ به سوالات زیاد می کند، نمره و رتبه او در سایت بالاتر می رود. برای مثال یک برنامه نویس، با پاسخ به سوالات مختلف و پرسیدن سوال های مفید و خوب، امتیاز بالایی در این سایت دریافت کرده است.

وقتی که امتیاز یک برنامه نویس در این پلتفرم بالا برود، پیشنهادهای کاری زیادی دریافت می کند و پروژه های برنامه نویسی زیادی به او ارائه می شود. علاوه بر این ها، در برخی شرکت ها، پروفایل فرد در سایت استک اورفلو یک رزومه برای او محسوب می شود و با چک کردن آن، به عملکرد آن شخص پی می برند.

در پایان به علاقه مندان به دنیای برنامه نویسی توصیه می کنیم نگاهی به درآمد برنامه نویسی و راهنمای خرید بهترین لپ تاپ برنامه نویسی داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره Stack Overflow چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر