;
coinex

قابلیت های iOS 15 ؛ آشنایی با امکانات و ویژگی های جدید آی او اس

قابلیت های iOS 15 شگفت انگیز خواهد بود، امروز در این مقاله ما شما را با امکانات و ویژگی های جدید آی او اس آشنا خواهیم کرد، با ما باشید.

دیروز اپل از iOS که یک بروز رسانی عمده با ویژگی های قدرتمند است و تجربه با آیفون را بهبود می بخشد، خبر داد. از ویژگی های آی او اس جدید می توانیم به طبیعی تر شدن تماس های فیس تایم، اضافه شدن ویژگی SharePlay برای تجربیات مشترک، روش های جدید برای مدیریت نوتیفیکیشن و هوش مصنوعی قوی تر برای جستجو سریع تر به اطلاعات اشاره نماییم. همچنین اپل مپس در این تغییرات iOS 15 از روش های جدید و زیبایی برای کشف جهان رونمایی خواهد کرد.

قابلیت های iOS 15 ؛ آشنایی با امکانات و ویژگی های جدید آی او اس

کریک فدریگی، معاون ارشد مهندسی نرم افزار اپل درباره تغییرات iOS 15 گفت: «برای بسیاری از کاربران بهبود روش ها آیفون ضروری شده است در همین جهت ما امسال روش ها و بهبود هایی در ای او اس ایجاد کردیم تا زندگی روزمره ما را ارتقا بخشد. قابلیت های iOS 15 به کاربران کمک می کند تا ضمن به اشتراک گذاشتن تجربیات در زمان واقعی با هم در ارتباط باشند، همچنین این امکانات جدید آی او اس 15 ابزارهای جدیدی را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید حواس پرتی در استفاده از گوشی را کاهش دهید. خلاصه حتما با دیدن آی او اس 15 سورپرایز خواهید شد.» ما امروز برای آشنایی شما بیشتر با این بروزرسانی درباره تغییرات iOS 15 و جدیدترین ویژگی های آی او اس 15 با شما صحبت خواهیم کرد.

قابلیت جدید تماس های فیس تایم و تجربیات مشترک با SharePlay

فیس تایم به کاربران کمک می کند تا به راحتی با کسانی که بیشترین اهمیت را برای آنها دارا هستند، ارتباط برقرار کنند، شما با تغیرات iOS 15 مکالماتی طبیعی تر با دوستان و خانواده خود خواهید داشت. صداهای موجود در تماس فیس تایم با صدایی فضایی که فرد در آن قرار دارد، منطبق می شود و حالت های میکروفون جدید صدای کاربر را از صدای پس زمینه صدا می کند. حالت پرتره با الهام از عکس های پرتره خیره کننده در آیفون، اکنون برای فیس تایم در دسترس است و به طور خاص برای تماس های ویدئویی طراحی شده است، بنابراین کاربران می توانند پس زمینه خود را محو کرده و خود را در کانون توجه قرار دهند.

قابلیت های iOS 15
ویژگی های آی او اس 15

از دیگر قابلیت های iOS 15 می توانیم به به SharePlay اشاره نماییم. کاربران با استفاده از این تغییر می توانند هنگام برقراری ارتباط دوستان در فیس تایم، گوش دادن به آهنگ ها از طریق اپل میوزیک، تماشای یک برنامه تلویزیونی یا فیلم به طور همزان صفحه خود و تجربیات خود را از طریق شیر پلی به اشتراک بگذارند.

بیشتر بخوانید: دانلود و نصب و فعال سازی آی او اس 14.5

شیر پلی در آیپاد، آیفون و مک دردسترس است، این قابلیت به اپل تی وی نیز وصل است و کاربران می توانند هنگام اتصال از طریق فیس تایم انیمیشین ها یا فیلم ها را روی صفحه بزرگ تماشا کنند. به طور خلاصه باید بگوییم شیر پلی یکی پر اهمیت ترین امکانات جدید آی او اس 15 می باشد.

نکته دیگری که باید درباره فیس تایم به آن اشاره کنیم آن است که تماس های فیس تایم قابلیت اتصال بین چند دستگاه یعنی به عنوان مثال اتصال آیپاد، آیفون و یا مک را با هم فراهم می آورد. همچنین شما می توانید با دستگاه های اندروید و ویندوز نیز ارتباط برقرار کنید.

قابلیت های iOS 15

ابزارهایی برای تقویت تمرکز

قابلیت های iOS 15 ابزارهای قدرتمندی را ارائه می دهد که به کاربران در تمرکز و کاهش حواس پرتی کمک می کند. این ابزار جدید به کاربران امکان فیلتر نوتیفیکیشن ها و برنامه ها را براساس آنچه ها می خواهند را می دهد. کاربران می توانند با این ابزار می توانند با استفاده از هوش مصنوعی نرم افزار اعلان ها دستگاه خود را طوری تنظیم کنند که به تقویت تمرکز آنها کمک کند.

این ابزار همچنین تنظیم را براساس زمینه زندگی کاربران مانند ساعت کار، یا زمان خواب تنظیم می کند و آنها را نیز به طور خودکار برای سایر دستگاه های اپل اعمال می نماید. از قابلیت های این ابزار افزایش تمرکز که در تغییرات iOS 15 ایجاد شده می توانی توانایی تنظیم صفحه ها و یا اپ های اصلی برای کاربران اشاره کرد تا فقط این برنامه ها و اپ ها نمایش داده شود و وسوسه استفاده بیش از حد را کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: قابلیت های آی او اس 14.5

قابلیت های iOS 15

تجربه ای جدید از اعلان ها (نوتیفیکیشن ها)

از دیگر ویژگی های آی او اس 15 می توانیم به بازطراحی اعلان ها اشاره نماییم. در این باز طراحی عکس های مخاطب افراد و آیکون های بزرگتر است تا شناسایی آنها را آسان تر سازد. برای کاهش حواس پرتی، خلاصه ای از اعلان های جدید و اعلان های غیررمسی در زمان مناسب تر، مانند صبح و عصر جمع آوری شده و نمایش داده می شود.

بیشتر بخوانید: نمایشگر مینی ال ای دی (Mini-LED) چیست؟

با استفاده از هوش مصنوعی، نوتیفکیشن ها براساس اولویت مرتب می شوند و مهم ترین اعلان ها به بالا منتقل می شود و براساس تعاملات کاربر با برنامه ها تنظیم می شوند. از دیگر امکانات جدید آی او اس 15 که در این باز طراحی مشخص می شود می توانیم به بی صدا کردن و انتقال برخی اعلان ها نیز اشاره نماییم.

قابلیت های iOS 15

افزایش قدرت هوش مصنوعی به منظور تقویت جستجو

از دیگر قابلیت های iOS 15 می توانیم به بهبود جستجو اشاره نماییم. در این بروزرسانی جدید هوش مصنوعی متن را در عکس تشخیص می هد و کابران اجازه جستجوی آسان تر را می دهند. به عنوان مثال، کاربران می توانند تصویر یک دستورالعمل دست نویس خانوادگی را جستجو و مکان پاک کنند و یا یک شماره تلفن را از ویترین فروشگاه با گزینه برقراری تماس متصل نمایند.

همچین با استفاده از موتور جستجو اپل، برنامه دوربین می تواند به سرعت متن را در لحظه شناسایی کند، ماند رمز عبور وای-فای نمایش داده شده در یک کافه. از دیگر تغییرات iOS 15 می توانیم به Visual Look Up اشاره کنیم که به کاربران می توانند از طریق آن درمورد هنرهای محبوب خود و یا دیدنی ها در سراسر جهان، گیاهان و نژادهای حیوانات را پیدا نمایند.

بیشتر بخوانید: قابلیت شفافیت ردیابی اپ (App Tracking Transparency) چیست؟

اکنون در ای او اس 15 اسپاتلایت می تواند از طریق هوش مصنوعی برای جستجوی عکس ها براساس مکان، افراد، صحنه ها یا اشیا استفاده کند. از دیگر امکانات جدید آی او اس 15 در ارتباط با موتور جستجو می توان به جستجوی عکس ها اشاره کرد، رابط تعاملی بهتری با دیگر ابزار مانند اپل میوزیک دارد.

قابلیت های iOS 15

یک تجربه از جدید از سافاری

از دیگر قابلیت های iOS 15 می توانیم به بازطراحی موتور جستجو سافاری اشاره نماییم. در طراحی جدید سافاری کنترل با یک دست آسان تر شده و محتوا را در جلو و مرکز قرار می دهد. ایجاد تب جدید، جمع و جور و سبک است و در پایین صفحه شناور می باشد، بنابراین کاربران می توانند به راحتی بین تب ها تغییر ایجاد کنند.

همچنین قابلیت جدید تب گروپس به کاربران امکان می دهد تا برگه ها را ذخیره کرده و در هر زمان از طریق آیپاد، آیفون یا مک به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند. از دیگر امکانات جدید آی او اس 15 نیز می توان به شروع قابل تنظیم و برنامه های افزودن وب در سافاری اشاره نماییم که آی او اس بیشتر شخصی و قدرتمند می نماید.

بیشتر بخوانید: آپدیت اندروید 12 برای شیائومی

کشف جهان از طریق اپل مپس

از دیگر تغییرات iOS 15 می توان به بهبودهای عمده در اپل مپس اشاره نمود. اپل در بروزرسانی جدید خود متعهد به ساختن بهترین نقشه جهان است و اکنون قابلیت های iOS 15 با روش های کاملا جدید پیمایش و کاوش در این سمت حرکت کرده است.

کاربران در اپل مپس به جزئیات قابل توجهی در شهرها، مناطق تجاری، ارتفاعات، ساختمان ها، رنگ ها، علائم جاده، نشانه های طراحی شده به صورت سفازشی و حالت جدید دسترسی پیدا کنند. این یک روش کاملا جدید برای نگاه کردن به جهان از طریق اپل مپس است.

قابلیت های iOS 15

از دیگر ویژگی های آی او اس 15 که در اپل مپس تجسم می یابد می توان به ویژگی کارپلی آن اشاره کرد. شما هنگام استفاده از کارپلی (مسیریابی خودرو) تجربه سه بعدی رانندگی در شهر با جزئیات جدید جاده لمس می کنید که به شما کمک می کند هنگام مسیریابی جزئیات مهم مانند مسیرهای پیچیدن، میدان ها، مسیرهای دوچرخه سواری و عابر پیاده ها را بهتر دیده و درک نمایید.

همچنین مسافران وسایل حمل و نقل عمومی می توانند به راحتی ایستگاه های اطراف خود را پیدا کنند و راحتتر خطوط دلخواه را در نقشه شناسایی نمایند. اپل مپس به طور خودکار مسیر اتوبوس، تاکسی و مترو انتخاب شده را دنبال می کند و به کاربران اطلاع می دهد که چه موقع زمان پیاده شدن نزدیک است.

ویژگی جدید اپل والت

از دیگر ویژگی های آی او اس 15 می توانیم به بهبودهای عمده در اپل والت اشاره نماییم. اپل والت با پشتیبانی از انواع اضافی کلیدها امکان دسترسی به مکان های روزمره را فقط با ضربه فراهم می کند.، تابستان سال گذشته، اپل کلیدهای اتومبیل دیجیتال را معرفی کرد و بی ام وی اولین شرکتی بود که این کلیدها را به خودروهای خود اضافه نمود.

بیشتر بخوانید: آپدیت اندروید 12 برای سامسونگ

این کلید به کاربران اجازه می دهد تا قفل ماشین خود را از طریق موبایل با یک کلیک باز کنند. این امکانات اکنون در آی او اس 15 بهتر نیز شده است. در این بروز رسانی کلیدهای دیجیتال اتومبیل با پشتیبانی از فناوری اولترا وایدباند حتی بهتر شد و کاربران می توانند بدون برداشتن آیفون خود از جیب یا کیف خود، قفل ماشین خود را با اطمینان باز کرده و شروع به کار کنند. همچنین از آیفون می توان برای بازکردن قفل خانه، دفتر کار، یا حتی اتاق هتل استفاده نمود.

همچنین در اواخر سال جاری، کاربران در ایالات متحده آمریکا می توانند گواهینامه رانندگی یا شناسنامه (آی دی دولتی) خود را به والت اضاف کنند. اداره امنیت حمل و نقل در تلاش است تا ایست های بازرسی فرودگاه را به عنوان اولین مکانی که کاربران می توانند از کارت شناسایی دیجیتال خود در والت استفاده کنند، را فعال نماید. کارت های شناسایی کاربران در والت (کیف پول) رمزگذاری شده و با خیال راحت در Secure Element ذخیره می شوند، این همان سخت افزاری که اپل پی را خصوصی و امن می کند.

قابلیت های iOS 15

ویژگی های جدید امنیت حریم خصوصی

از دیگر قابلیت های iOS 15 می توانیم به افزودن ویژگی هایی جدید امنیت حریم خصوصی اشاره نمود. اپل برای کمک به محافظت از اطلاعات کاربر، کننرل های بهتر و عمیق تر حریم خصوصی را ارائه می دهد. از ویژگی های جدید می توان به تشخیص گفتار روی دستگاه، محافظت حریم خصوصی میل ها اشاره کرد. در این ویژگی ها آدرس آی پی پنهان می شود.

بیشتر بخوانید: قابلیت ریموت کنترل در اندروید 12

قابلیت های iOS 15

بازطراحی برنامه های هواشناسی و یادداشت ها

از دیگر قابلیت های iOS 15 می توانیم به بازطراحی برنامه های هواشناسی و یادداشت ها اشاره نمود. برنامه های آب و هوا در آی او اس 15 نمایش های گرافیکی بیشتری از داده های آب و هوا، نقشه های تمام صفحه و طرح های پویا که براساس شرایط تغییر می نماید را ارائه می دهد. پس زمینه های متحرک که به زیبایی طراحی شده اند با دقت بیشتری وضعیت خورشید و میزان بارش را منعکس می کنند و اعلان ها هنگام شروع و یا توقف باران و برف برجسته می شوند.

در برنامه های نوتس برچسب های ایجاد شده توسط کاربر اضافه شده که دسته بندی سریع یادداشت ها را آسان می کند و موارد ذکر شده به گروه هایی که یادداشت مشترک می گذراند اجازه می دهد به محض گذاشتن یک یادداشت جدید همه مطلع شوند.

بیشتر بخوانید: قابلیت های اندروید 12

قابلیت های iOS 15

ویژگی های جدید برنامه سلامتی (Health)

از دیگر قابلیت های iOS 15 می توانیم به بهبودهایی در برنامه سلامتی اپل اشاره نماییم. برنامه سلامتی (Health) در آی او اس 15 دارای یک برگه اشتراک گذاری جدید است که به کاربران امکان می دهد، داده های بهداشتی خود را با خانواده، مراقبان، تیم مراقبان و پزشکان خود به اشتراک بگذارند. ویژگی ترند است راهی را جلوی کاربران می گذارد که به آنها امکان می دهد توجه بیشتری را به تغییرات معنی دار در معیارهای بهداشت و سلامتی شخصی خود معطوف سازند.

قابلیت مرا پیدا کن (Find Me)

قابیت جدید فایند می امکان های جدیدی را برای کمک به پیداکردن دستگاهی که خاموش شده را ارائه می دهد و همچنین در این ویژگی لایو استریمینگ برای خانواده و دوستانی که تصمیم به اشتراک گذاری مکان خود را دارند قابل دسترس شده است.

بیشتر بخوانید: آموزش کار با اپلیکیشن پیکس آرت

جمع بندی

آی او اس دارای ویژگی های منحصر به فردی است که علیرغم برخی کاستی ها نسبت به پلتفرم رقیبش یعنی اندروید آن را برای بسیار محبوب کرده است. این پلتفرم که مخصوص دستگاه های شرکت اپل می باشد، دارای آخرین ویژگی های فناورانه این غول فناوری جهان است که همواره با معرفی بروزرسانی هایی همواره شگفت زده و توجهات را به سوی خود جلب می نماید. اکنون اپل از یک بروزرسانی خاص و قدرتمند خبر داده است. بله شاید سورپرایز شوید اما آی او اس 15 به زودی دردسترس خواهد گرفت. این بروزرسانی جدید دارای قابلیت های منحصر به فردی است که آن را می تواند بار دیگر به صدر اخبار برساند.

قابلیت های iOS 15

از ویژگی های عمده این بروز رسانی جدید آی او اس می توانیم به بهبود هایی در فیس تایم و شیر پلی اشاره کرد. شما اکنون در آی او اس 15 می توانیم تماس های تصویری بسیار طبیعی تر را از طریق فیس تایم تجربه نمایید. همچنین از از طریق شیرپلی امکان به اشتراک گذاری تجربیات به سطح جدیدی خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: دانلود و آموزش کار با اپلیکیشن کانوا (Canva)

اپل همچنین در بروزرسانی جدید خود اپل مپس را به طور گسترده ای بهبود بخشیده که آن را می توان به بهترین نقشه جهان بالاتر از گوگل مپس تبدیل نماید. در این آی او اس 15 اپل مپس، جزئیات بسیاری از شهرها مانند مناطق تجاری، علائم رانندگی و ساختمان ها را به صورت دقیق ارائه خواهد داد.

همچنین مسیریابی رانندگی آن به دلیل نمایش سه بعدی جاده ها، پیچ ها، میدان ها و.. بسیار راحت تر و جذاب تر شده است. همچنین افرادی که از طریق وسایل حمل و نقل عمومی رفت و آمد می کنند به راحتی از طریق اپل مپس می توانند نزدیک ترین ایستگاه ها را پیدا کرده و خطوط را به یکدیگر متصل کنند، همچنین اپل مپس به محض نزدیک به مقصد به آنها خبر می دهد.

از دیگر قابلیت های iOS 15 که به صورت مفصل درباره آن صحبت کردیم، می توانیم به تنظیمات پیشرفته اعلان ها (نوتیفیکیشن ها) اشاره نماییم. با استفاده از این تنظیمات شما می توانید فیلترهای عمده ای را برای مدیریت اعلان ها اعمال نمایید که تا در تمرکز و بهبود استفاده شما از گوشی کمک بسیاری می کند.

علاوه بر این تنظیمات، ویژگی های جدید و خلاقانه دیگر بسیاری به بروزرسانی جدید iOS اضافه شده که تلاش کردیم در این مقاله به شکل مختصر به برخی از آنها بپردازیم تا شما اطلاعات بیشتر و جزئی تر را درباره این قابلیت های جدید پیدا نمایید. امیدواریم که مطالب ذکر شده توانسته باشد در این جهت به شما یاری رسانده باشد، در آخر اگر نکته یا مسئله ای وجود دارد که به آن اشاره نکردیم، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید:

منبع: apple

نظر شما درباره قابلیت های iOS 15 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر