;
coinex

جشنواره کن 2021 ؛ تاریخ برگزاری، فیلم ها و پیش بینی برندگان Cannes 2021

جشنواره کن 2021 به زودی برگزار خواهد شد، ما در این مقاله درباره تاریخ برگزاری فیلم ها و دیگر جزئیات این جشنواره صحبت خواهیم کرد با ما باشید.

برای دهه ها، فیلم هایی که در جشنواره کن پذیرفته می شوند، بهترین منبع برای دوستداران فیلم در سراسر جهان برای تماشای برترین فیلم ها بوده است. هیچ جشنواره ای در جهان مانند کن نتوانسته و احتمال نخواهد توانست که همزمان ترکیبی از زرق و برق را با جذابیت های صرفا سینمایی با هم ترکیب نماید.

زمان برگزاری Cannes 2021 امسال احتمالا برخلاف همیشه که در ماه مه برگزار می شد در اوایل ژوئیه آغاز خواهد گشت. بعد از اینکه جشنواره در سال گذشته به دلیل همه گیری ویروس کووید-19 لغو شد اکنون برای مخاطبان این پرسش مطرح است که چگونه کن درحالی که فرانسه هنوز در قرنطینه است، قرار است برگزار شود.

امسال در جشنواره قرار است فیلم های گوناگونی از کارگردانان مطرح تا تازه واردان جهان سینما فیلم های خود را در این جشنواره بزرگ به نمایش بگذارند. ما در این مقاله نگاهی اجمالی به لیست احتمالی فیلم های جشنواره کن 2021 ، همچنین پیش بینی برندگان فستیوال فیلم کن و زمان برگزاری Cannes 2021 با شما صحبت خواهیم کرد.

جشنواره کن 2021 ؛ تاریخ برگزاری، فیلم ها و پیش بینی برندگان Cannes 2021

جشنواره فیلم کن 2021 فیلم هایی که قرار است در این فستیوال پخش شوند را در تاریخ 28 مه اعلام خواهد کرد، همچنین زمان برگزاری Cannes 2021 بین 6 تا 17 ژوئیه خواهد بود. اکنون ما لیست احتمالی از بهترین فیلم های فستیوال فیلم کن خواهیم انداخت.

قهرمان به کارگردانی اصغر فرهادی

جشنواره کن 2021

کارگردان بزرگ ایرانی اصغر فرهادی که معمولا درام های تنش آمیز و ظریفی درباره خانواده های در هم شکسته و رازهای تاریک آن می سازد، اکنون بعد از چند سال دوباره با ساخت فیلم جدیدی خود را دوباره صدر اخبار کن رسانده است. فیلم های جدایی نادر از سیمین و فروشنده ثابت کرد که نقاط قوت داستان سرایی او می تواند به موفقی طولانی مدت تبدیل شود (این دو فیلم برای او اسکار بهرین فیلم بین المللی را فراهم آورد)

فرهادی پس از ساختن فیلم همه می دانند که نگاهی جذاب به حساسیت های فرهادی به فرهنگ متفاوت از کشورش بود، اکنون دوباره با بازگشتی خوشایند به ایران می خواهد داستان بومی را برای ما در فیلم قهرمان (A Hero) به نمایش درآورد. این فیلم که قرار است در پاییز امسال به نمایش عمومی دربیاید به احتمال زیاد جزو بهترین فیلم های جشنواره کن 2021 بوده و دور از ذهن نیست اگر در پیش بینی برندگان فستیوال فیلم کن شانس زیادی برای آن قائل باشیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمیشن های سریالی 2020 

بهترین سریال های نتفلیکس 2020

بعد از یانگ به کارگردانی کوگونادا

کوگونادا با ساختن فیلم برجسته کلمبوس تمام جهان سینما را تحت تاثیر قرار داد و اکنون با حمایت مالی A24 فیلم دوم خود به نام بعد از یانگ را ساخته است. این فیلم براساس کتاب الکساندر وینستین به نام خداحافظی از یانگ است. فیلم کوگونادا در جهانی رخ می دهد که روبات ها به عنوان پرستارهای بچه ها درحال خدمت هستند و در این جهان یک پدر و دختر در تلاش می باشند که ربات درحال خراب شدن خود را نجات دهند.

در این فیلم بازیگران برجسته ای مانند هیلی لو ریچاردسون، کالین فارول، جودی ترنر، جاستین اچ مین، ساریتا چودوری، کلیفتون کالینز جونیور و برت دیر ایفای نقش می نمایند. این فیلم در تابستان 2019 فیلم برداری شده است اما به دلیل همه گیری فرصت حضور در جشنواره کن 2020 را از دست داد و اکنون به احتمال زیاد جزو فیلم های جشنواره کن 2021 قرار خواهد گرفت.

این فیلم با توجه هب پتانسیل بالای کارگردانش می تواند در لیست بهترین فیلم های فستیوال فیلم کن 2021 نیز قرار گرفته و حتی در پیش بینی برندگان فسیتوال فیلم کن شانس بالایی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی

بهترین سریال های ترکی 2020

بل (Belle) به کارگردانی مامورو هوسودا

مامورو هوسدا کارگران فیلم میرائی که نامزد اسکار نیز شد، اغلب فیلم هایی با مضمون پیوستگی اغلب خطرناک جامعه با فناوری می سازد. اما فیلم جدید او درحقیقت روایت بسیار جالب و تغییر یافته از افسانه دیو و دلبر است.

این فیلم داستان سوزو دانش آموز 17 ساله دبیرستان را به همراه پدرش در یک روستا زندگی می کنند را دنبال می کند. این فرد دختر نوجوان که سال ها فقط سایه ای خودش بوده است، ناگهان به دنیایی مجازی با 5 میلیارد عضو در اینترنت وارد می شود.

او در این جهان خیالی دیگر سوزو نیست بلکه بل یک خواننده مشهور جهانی است. او پس از مدتی با موجودی مروز ملاقات می کند و آنها با هم ماجراجویی، چالش و عشقی را آغاز می نمایند. این فیلم که نهمین فیلم هوسودا است می تواند مانند دیگر فیلم تحسین شده او یعنی میرائی جزوه بهترین فیلم های فستیوال کن 2021 قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های شبکه BBC در سال 2020

بهترین سریال های شبکه HBO در سال 2020

بندیتا به کارگردانی پل ورهوون

جشنواره کن 2021
پیش بینی برندگان فستیوال فیلم کن

این کارگردان و نویسنده هلندی که بخاطر فیلم روانشناختی اله در سطح جهان مطرح گشت، قرار بود که فیلم جدید خود را به بنام بندیتا برای کن 2020 بفرستد اما همه گیری ویروس کووید-19 این کار را یک سال به عقب انداخت. این فیلم افتباسی از کتابی غیر داستانی به نام زندگی یک راهب در رنسانس ایتالیا به نویسندگی جودیت براون است. این فیلم درحقیقت تضاد جهان بینی مذهبی و اروتیک را به نمایش می گذارد. این فیلم داستان یک رابطه عاشقانه در صومعه ای در قرن 17 ایتالیا  و رئیس صومعه و سفیر واتیکان تلاش می کنند که این موضوع را هر شکلی که شده حل نمایند.

فیلمنامه ورهوون به همراه ژان کلود کاریره، جرارد سوئتمان و نویسنده همکار این کارگردان در فیلم اله دیوید بیرک نوشته اند. تهیه کننده این فیلم سعد بن سعد، آهنگساز آن دان دالی می باشند. درحالی که هر دو فیلم ورهوون یعنی اله و غریزه و اولیه هر دو در جشنواره فیلم های کن سال های گذشته به نمایش درآمده اند، اما هیچکدام از این فیلم ها برای او جایزه نخل طلا کن را به ارمغان نیاورده اند.

اکنون او امیدوار است در جشنواره کن 2021 این طلسم بشکند. با توجه به موضوع بدیع و سبک نویسندگی خاص این کارگردان این فیلم در پیش بینی برندگان فستیوال فیلم کن شانس زیادی دارد. به هر صورت این کارگردان باید تا زمان برگزاری Cannes 2021 برای دانستن این موضوع صبر کند. اما طبعا با یکی از بهترین فیلم های فستیوال فیلم کن 2021 مواجهیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های ایرانی

بهترین سریال های طنز ایرانی

بلوند به کارگردانی اندرو دومنیک

اندرو دومنیک در طی نه سال گذشته (بعد از فیلم کشتن آنها به آسانی) فیلم داستانی جدید نساخته است. در این بین البته او مستند دلخراشی به نام یک بار دیگر با احساس را ساخت. اما اکنون این کارگردان یکبار دیگر به صحنه سینمای داستانی بازگشته و فیلمی را با اقتباس از رمان بلوند (به نویسندگی کارول اوتس) کارگردانی کرده است. این فیلم درحقیقت روایتی داستانی از زندگی بازیگر مشهور مرلین مونرو است که نقش آن را آنا د آرماس بازی می کند.

جشنواره کن 2021

این با توجه به داستان جذابش و کارگردان مشهور آن قطعا می توان از شانس بالایی در پیش بینی برندگان فستیوال فیلم کن برخوردار باشد. به هر صورت باید تا تاریخ برگزاری جشنواره فیلم کن 2021 در ماه ژوئیه صبر نماییم.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های کره ای 2021

بهترین سریال های عاشقانه 2021

جعبه به کارگردانی لورنزو ویگاس

لورنزو ویگاس کارگردان ونزوئلایی اولین بار در سال 2015 بخاطر فیلم از دور برنده شیر طلا جشنواره فیلم ونیز شد و همچنین خود را به عنوان نامزد اسکار مطرح نمود. فیلم از دور این کارگردان با نگاهی غم انگیز، پیچیده و دقیق درمورد یک عضو جوان باندی جنایتار که رابطه شگفت انگیزی با یک پیرمرد برقرار می کند، تبدیل به یکی از چشم نواز ترین درام هایی شد که در سینمایی آمریکا لاتین به نمایش درآمد. اکنون این کارگردان خلاق با فیلم جدیدش به نام جعبه نوید نگاهی غیرقابل پیش بینی دیگر به درگیری بین نسلی انداخته است.

این فیلم درحقیقت زندگی یک نوجوان مکزیکی را روایت می کند که برای بازیابی خاکستر پدر فقیدش در قسمت شمالی کشور به سفر می پردازد. ویگاس درباره فیلم خود گفته است که درحقیقت داستان بررسی مضامین هویتی آمریکای لاتین در پس زمینه مبارزاتش با استعمار و خشونت است. کارگردانی شگفت انگیز ویگاس و البته داستان عمیق و تاثیرگذار این فیلم را احتمالا به یکی از بهترین فیلم های فستیوال فیلم کن 2021 تبدیل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های HBO در سال 2021

بهترین سریال های ترکی 2021

چوکوبار به کارگردانی لوکرسیا مارتل

جشنواره کن 2021
جشنواره کن 2021

انتظار می رود هرگونه فیلم از طرف کارگردان معروف آرژانتینی لوکرسیا مارتل یک رویداد مهم سینمای بین المللی به حساب آید. او که دوباره بخاطر فیلم های دختر مقدس و زن بی سر نامزد دریافت نخل طلا کن شده اکنون با فیلم جدید چوکوبار دوباره می خواهد جهان را شگفت زده نماید.

چوکوبار درحقیقت روایت قتل فعال اجتماعی بومیان آمریکای لاتین است که در سال 2009 به طرز وحشتناکی به قتل رسید. نحوه مرگ او که به طور گسترده در یوتیوب به اشتراک گذاشته شد، مسئله عمیق جنایت تاریخی علیه جوامع بومی در آمریکای لاتین را دوباره مطرح نمود.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های 2021

بهترین سریال های نتفلیکس در سال 2021

گاو به کارگردانی آندرا آرنولد

جشنواره فیلم کن برای آرنولد مانند یک خانه دوم است. این کارگردان پس از برنده شدن در اسکار بهترین فیلم کوتاه به خاطر فیلم زنبور، اولین فیلم داستانی خود را با عنوان جاده قرمز به جشنواره فیلم کن 2005 آورد و توانست جایزه هیئت داوران را از آن خود کند. او همچنین در سال 2009 و 2016 بخاطر دو فیلم تنگ ماهی و عسل آمریکایی دو نخل طلایی دیگر نیز از آن خود نمود. به همین جهت فیلم مستند جدید او یعنی گاو نیز احتمالا از شانس زیادی برای برنده شدن بهره مند می باشد.

فیلم مستند گاو زندگی روزمره دو گاو را روایت می کند که درعین تعجب آور بودن بسیار زیبا است. همه منتظر هستیم که ببینیم آیا آرنولد بار دیگر می تواند عقل از هوش هیئت داوران ببرد و جایزه ارزشمند نخل طلا را از خود نماید یا خیر. برای دانستن این موضوع باید تا پایان جشنواره کن 2021 صبر نماییم.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی 2021

بهترین فیلم های زامبی 2021

فریب به کارگردانی آرنو دسپلچین

به نظر می رسد زوج آرنو دسپلچین و فیلیپ راث کمی غیرمنتظره به نظر رسد، اما کارگردان فرانسوی فیلم های یک داستان کریسمس و روزهای طلایی من، سال هاست که مورد ستایش این داستان نویست قرار گرفته است و اکنون این کارگردان اقتباسی از رمان راث به فریب به را به پرده نقره ای بیاورد.

داستان این فیلم درباره عاشقانه های افراد بزرگسالی که از سن جوانی آنها کمی گذشته است. برای دیدن آنکه دسپلچین توانسته است این رمان در قالب سینمایی به خوبی دربیاورد یا خیر باید تا شروع جشنواره صبر کرد.

جشنواره کن 2021

بیشتر بخوانید:

ترسناک ترین فیلم های 2021

بهترین فیلم های عاشقانه 2021

تصمیمی برای خروج به کارگردانی پارک چان-ووک

جشنواره کن 2021
جشنواره کن 2021

این کارگردان خلاق اهل کره جنوبی بار دیگر به عرصه بازگشته است. آخرین فیلم او هندمیدن توانسته نامزد بهترین فیلم جشنواره کن شود اما در نهایت نخل طلا را به کن لوچ بخاطر فیلم من دنیل بلیک هستم، واگذار کرد. با اینحال این فیلم توانست محبوبیتی جهانی برای او کسب کرده و او را به کارگردان مشهور تبدیل نماید.

درباره فیلم جدید او تصمیمی برای خروج اطلاعات کمی در دست است. تنها چیزی که ما درباره داستان می دانیم آن است که پارک هی-ایل (بازیگر فیلم میزبان و خاطرات یک قاتل) به عنوان کارآگاهی در حال تحقیق درمورد قتلی مرموز است. تولید این فیلم در اواخر اکتبر سال 2020 آغاز شد و احتمالا با کمی تاخیر به جشنواره خواهد رسید. با توجه به شاهکار قبلی کارگردان این فیلم هیچ بعید نیست که فیلم جدیدش بتواند نامزد اصلی نخل طلا کن امسال باشد. به هر صورت باید تا تاریخ برگزاری جشنواره فیلم کن 2021 که در ماه ژوئیه است صبر نماییم.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021

بهترین فیلم های اکشن 2021

تاریخ برگزاری جشنواره فیلم کن 2021

جشنواره فیلم کن که پارسال لغو شد، امسال نیز به دلیل همه گیری کووید-19 دوباره به عقب افتاد. تاریخ اولیه ای که  جشنواره کن 2021 قرار بود برگزار شود بین 11 تا 22 مه بود اما به دلیل وجود موج دوم کووید-19 در فرانسه و قرنطینه عمومی این کشور به تعویق افتاد.

اکنون همانطور که پیشتر نیز اعلام کردیم جشنواره کن 2021 قرار است از سه شنبه 6 ژوئیه تا شنبه 17 ژوئیه برگزار شود. شاید بیش از هر زمان دیگری دلتنگ این جشنواره هستید اما برای عاشقان دل سوخته سینما چند ماهی صبر کردیم خیلی سخت نخواهد بود.

زمان بندی جدید البته مشکلی نو را آفریده است، از آنجا که نرخ اجاره آپارتمان و هتل در کن در تابستان ماه ژوئیه بسیار گران تر از ماه مه است. با اینحال برخی از صاحبان هتل گفته اند تغییراتی مقطعی را برای جشنواره اعلام خواهند کرد تا شرکت کنندگان با مشکلات هزینه رو به رو نشوند.

جشنواره کن 2021

جشنواره فیلم کن در سال 2020 به دلیل بحران همه گیری لغو شد و اکنون سازمان دهندگان برای جلوگیری از تکرار این سناریو در سال 2021 همه تلاش خود را انجام خواهند داد. اگر وضعیت قرنطینه تا تاریخ اعلام شده در ژوئیه درست نشود، برگزار کنندگان پایان ماه اوت را به عنوان پشتیبان در نظر گرفته اند. البته این سناریو به دلیل نزدیکی با جشنواره فیلم ونیز که قرار است از 1 تا 11 سپتامبر برزگار شود، می تواند مشکل ساز شود.

اسپایک لی که در ژانویه 2020 به عنوان رئیس هیئت داوران کن انتخاب شد، اما به دلیل لغو جنشواره هرگز نتوانست این کار را انجام دهد، انتظار می رود که دوباره هیئت داوران جشنوراه کن 2021 را رهبری نماید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های دی سی 2021

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2021

جمع بندی

جشنواره فیلم کن برای مخاطبان و عاشقان سینما در ایران نیز فستیوالی بسیار نام آشنا است. فستیوال فیلم کن از جهانی بسیار منحصر به فرد است. این جشنواره همزمان زرق و برق فرش قرمز اسکار را داشته و همزمان تمرکز خاصی صرفا بر جذابیت های سینمایی و نه صرفا گیشه ای را دارد.

جشنواره فیلم کن 2020 به دلیل وجود همه گیری ویروس کووید-19 لغو شد و بسیاری علاقه مندان از سراسر جهان را با یاس و ناامیدی روبرو ساخت اما برگزارکنندگان این جشنواره خاص قصد دارند هر طور که شده امسال این جشنواره را برگزار نمایند.

در ابتدا قرار بود که جشنواره بین 11 تا 22 ماه مه برگزار شود اما به دلیل شیوع موج دوم کووید-19 در فرانسه و اعلام قرنطینه عمومی این تاریخ نیز لغو گشت. پس از آن برگزار کنندگان ناامید نشده و تاریخ جدیدی برای برگزاری اعلام نمودند.

جشنواره کن 2021
جشنواره کن 2021

همانطور که توضیح دادیم اگر اتفاق خاصی نیافتد جشنواره کن 2021 در بین روزهای سه شنبه 6 ژوئیه تا شنبه 17 ژوئیه برگزار گردد. البته برگزار کنندگان مصر امسال تاریخ پشتیبان دیگری را درنظر گرفته اند که در صورت عدم بهبود وضعیت شیوع کووید-19 در فرانسه، فستیوال را در ماه اوت برگزار نمایند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2021

بهترین فیلم های مارول در سال 2021

جشنواره امسال از جهت دیگری نیز برای ایرانیان حائز اهمیت است، چراکه اصغر فرهادی با فیلم جدید خود به نام قهرمان دوباره می تواند برای سینما کشورما افتخارآفرینی نماید.

این کارگردان که به خاطر دو فیلم جدایی نادر از سیمین و فروشنده توانسته جایزه اسکار بهترین فیلم بین المللی را بدست آورد، با ساختن فیلم همه می دانند تلاش کرد تجربه جدیدی را در عرصه کارگردانی امتحان نماید. او تم تنش زا و تضادهای خانوادگی را در این فیلم اینبار نه در فرهنگی ایرانی بلکه در فرهنگ اسپانیایی به نمایش گذاشت که البته با فروش بیش از 20 میلیون دلار به نظر موفق نیز بوده است.

اما اکنون او با ساخت فیلم قهرمان دوباره توجه خود را به کشورش معطوف ساخته و داستان آن در ایران می گذرد از بازیگران مطرح این فیلم می توانیم به محسن تنابده اشاره کنیم. علاوه بر فیلم فرهادی فیلم های خوش ساخت و جذابی از کارگران های مختلفی قرار است که در جشنواره بر پرده نقره ای به نمایش دربیاید که ما چندتا از بهترین ها آنها را به شما معرفی نمودیم، امیدواریم که این مقاله توانسته باشد در آشنایی شما با جشنواره امسال کمکی کرده باشد. اگر نکته یا مسئله ای وجود دارد که به آن اشاره ننمودیم، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید:

منبع: variety, indiewire

نظر شما درباره جشنواره کن 2021 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر