;
coinex

آموزش هک بایننس ؛ همه نکات امنیتی کار با Binance که باید بدانید

آموزش هک بایننس مسئله‌ای وسوسه‌کننده است. امروز درباره این موضوع و نکات ایمنی کار با بایننس به صحبت خواهیم پرداخت، با ما باشید.

در اوایل این ماه، بایننس که یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز رمزنگاری شده در جهان است، مورد حمله گروهی از هکرها قرار گرفت و آنها توانستند 40 میلیون دلار بیت کوین را از این صرافی بربایند. درحالی که بلاکچین اصول اساسی دارد که منجر به انجام معاملات ایمن می‌شود، باید به یاد داشته باشیم بلاکچین در بستری بزرگتر از فناوری اطلاعات قرار دارد که همواره امکان سواستفاده از آن نیز ممکن است.

در هر سیستم فناوری اطلاعات (IT) حتی در صورت وجود الگوریتم‌های هسته‌ای بسیار ایمن به مانند آنچه در بلاکچین استفاده می‌شود، همچنان امکان سواستفاده برای برخی از هکرها و مهاجمان متبحر وجود دارد. تمرکز هکرها معمولا بر بهره‌برداری از ضعف انسانی، ضعف سیستم و ضعف پیاده‌سازی است. در همین‌جهت ما تلاش خواهیم کرد برای دانستن جزئیات پیرامون این مسئله درباره آموزش هک بایننس ، هک اکانت بایننس ، افزایش امنیت حساب Binance و به طورکلی درباره تنطیمات امنیتی بایننس به صحبت بپردازیم.

آموزش هک بایننس ؛ همه نکات امنیتی کار با Binance که باید بدانید

ما پیش از این در تکراتو به برخی آموزش های اساسی بایننس مانند آموزش احراز هویت بایننس، دیلیت اکانت بایننس، آموزش کار با اپلیکیشن بایننس و رفع بلاک بایننس پرداخته بودیم. اما امروز قصد داریم مسئله خبرساز هک بایننس را به طور عملی بررسی کنیم.

در بیاینه عمومی خود، بایننس جزئیات کمی را درباره این حمله مهاجمان و هکرها منتشر کرده است. اما ما می‌دانیم که این حمله از هر یک سه زمینه فیشینگ (استفاده از ضعف انسانی) ضعف سیستم و ضعف پیاده‌سازی احراز هویت دو عاملی استفاده نمودند. برای شبیه‌سازی کار آنها می‌خواهیم با آموزش هک بایننس به نحوه انجام عملشان پی برده تا اطلاعات و تکنیک‌های افزایش امنیت حساب Binance را خود را بتوانید به آسانی افزایش دهید. ابتدا درباره سه دلیل امکان رخنه و هک بایننس یعنی ضعف انسانی، ضعف سیستم و ضعف پیاده‌سازی احراز هویت دوعاملی به بحث خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت بایننس کوین در سال 2021

پیش بینی قیمت یونی سواپ در سال 2021

ضعف انسانی

بایننس گزازش داده است که فیشینگ مستقیما در این سرقت بزرگ نقش ایفا کرده است. مهاجمین و هکرها همچنان به تکامل روش‌های جدید و حیله‌گرانه فیشینگ ادامه می‌دهند که حتی ممکن است کار برای محتاط‌ترین کاربران نیز دشوار کند. درحالی که بسیاری از راه‌حل‌های ضد فیشینگ خوب وجود دارد، اما به دلیل آنکه آنها به‌طورر گسترده شناخته شده هستند. هکرها به‌آسانی با افزایش ترفندها و مهارت‌های خود مانع این راه‌حل‌ها و تکنیک‌های ضد فیشینگ می‌شوند.

آموزش هک بایننس

در تحقیقات علمی که در اینباره انجام شده است، نشان داده شده که مکالمه‌هایی که جزئیات ایمیل‌ها و دستگاه‌های تلفن همراه را نشان می‌دهد، موقعیت مناسبی برای سواستفاده را فراهم آورده و حملات هکرها با احتمال زیادتری به کاربرانی که دارای این مکالمات هستند، انجام شده است. بنابراین دانستن این نکته می‌تواند در افزایش امنیت حساب Binance شما کمک کرده و درجهت مقابله با حملات یاری رساننده باشد.

در ادامه بحث درباره هک اکانت بایننس و تنظیمان امنیتی بایننس می‌خواهیم درباره دومین عامل نفوذ یعنی ضعف سیستم به صحبت بپردازیم لطفا ما را در ادامه مقاله دنبال نمایید.

بیشتر بخوانید:

بهترین ارزهای دیجیتال در سال 2021

پیش بینی قیمت بیت کوین کش 2021

ضعف سیستم

فیشینگ تنها نقطه شروع هکرها برای سرقت اطلاعات از یک سیستم است. چراکه فیشینگ فقط توانایی فریب کاربر برای باز کردن در را دارد. سپس هکر باید از این اشتباه استفاده کرده و از تکنیک‌ها، بدافزارها برای دستیابی به سیستم بهره بگیرند. این احتمالا همان چیزی است که بایننس در بیاینه خود در درگیری ویروس‌ها در سیستم به آن اشاره کرده بود.

همانطور که گفته شد فیشینگ به هکرها و مهاجمان اجازه می‌دهد تا از نقص موجود در سیستم برای دستیابی به آن بهره بگیرند. بنابراین کاربری که روی لینک یک ایمیل هکرها برای فیشینگ کلیک کند، لزوما توانایی اقدام بیشتر برای مهاجم را فراهم نمی‌آورد.

درباره نقایص عمده در سیستم‌هایی مانند ماکروسافت آفیس بحث‌های گسترده‌ای صورت گرفته است و دسترسی هکرها به برخی از نرم‌افزارهای مهم آسان‌تر از آن چیزی است که می‌پنداریم. درمورد بایننس نیز چنین مسئله‌ای صدق می‌نماید. هکرها پس از ورود می‌توانند با استفاده از تکنیک‌های مختلف اقدام به خطر انداختن کیف پول که یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف بایننس است، استفاده نمایند.

آموزش هک بایننس

بیشتر بخوانید:

ارز دیجیتال پیمان

توکن سهام قابل معامله (Tradable Stock Token) چیست

درحالی که بسیاری ممکن است فکر کنند برای مقابله با این عمل کافی است که سیستم خود پچ کنید، اما اینکار به‌ندرت به این آسانی به‌نظر می‌رسد. در سال 2018 بیش از 16 هزار آسیب‌پذیری توسط فروشندگان نرم‌افزار فاش شده است و سازمان‌ها و پلتفرم‌ها نیز توجه زیادی به این مسئله ندارند. به طور معمول، شرکت‌ها اصولا توسط آسیب‌پذیری‌ها و نقاط ضعف نرم‌افزارهای بسیار قدیمی مورد حمله می‌گیرند.

بیش از 90 درصد شرکت‌ها مرتبط با اعمال اینترنتی نقص در نرم‌افزار را گزارش داده‌اند. بنابراین همانند فیشینگ، نفوذ در ضعف سیستم یکی از مهم‌ترین عواملی است که هکرها با استفاده از آن توانسته‌اند به هک اکانت بایننس بپردازند. بنابراین تنظیمات امنیتی بایننس باید بسیار بهبود پیدا کرده تا از حمله‌های مشابه جلوگیری شود.

در ادامه بحث درباره آموزش هک بایننس اکنون می‌خواهیم درباره سومین عامل یعنی ضعف در پیاده‌سازی احراز هویت دو عاملی که باعث هک اکانت بایننس شد، به بحث بپردازیم.

ضعف در پیاده‌سازی

بایننس در بیاینه خود پس از حمله هکرها اعلام کرد که مهاجمان در این حمله توانستند بر احراز هویت دو عاملی غلبه پیدا نمایند. این احراز هویت دو عاملی معمولا به عنوان استاندارد طلایی در این صنعت برای کنترل حملات و افزایش امنیت به حساب می‌آید. با اینحال در بیانیه بایننس در مورد چگونگی غلبه بر این نقوذ هکرها چیزی ارائه نشده‌ است.

بسته به نحوه اجرای آن، امکانات زیادی وجود دارد. یکی از این امکانات که بستر نفوذ را فراهم می‌آورد ضعف پیاده‌سازی این احراز هویت است که در ادامه درباره آن بیشتر به صحبت خواهیم نشست.

آموزش هک بایننس

اصولا پیاده‌سازی یک راه‌حل نرم‌افزاری می‌تواند آسیب‌پذیری‌هایی را ایجاد کند، فارغ از آنکه خود راه‌حل چقدر ایمن خود باشد. برای آنکه منظورمان را بهتر بفهمید باید بگوییم که نصب نامناسب یک قفل بسیار پیشرفته و مجهز به آخر تکنولوژی‌ها مانع آسیب‌پذیری یک در نمی‌شود. این ضعف در پیاده‌سازی نرم‌افزار ممکن است به‌دلیل عدم آزمایش نفوذ و یا مسائل دیگر فنی باشد که باید به طور تخصصی به آن پرداخت. فارغ از این بحث‌ می‌توان نتیجه‌ گرفت برای بهبود تنظیمات امنیتی بایننس به‌منظور جلوگیری از هک اکانت بایننس ، این شرکت باید سیستم احراز هویت دو عاملی خود از نظر آسیب‌پذیری‌های فنی، عملیاتی بهبود بخشیده و تست نفوذ و تنش حتما به کار گیرد.

اکنون پس از بحث درباره دلایل و بسترهایی که امکان هک بایننس را فراهم آوردند، می‌خواهیم در ادامه بحث آموزش هک بایننس درباره موضوع کلی‌تر و مهم یعنی امنیت مبادله رمزارزها به صورت مختصر به صحبت بپردازیم. لطفا ما را همچنان دنبال نمایید.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت هدرا هش گراف در سال 2021

نحوه ساخت توکن NFT چگونه است؟

امنیت در مبادله رمزارزها

درحالی که ارزهای رمزنگاری شده حاوی نویدهای امیدبخشی هستند و حداقل از لحاظ نظری امنیت زیادی را فراهم آورده‌اند. با اینحال همچنین مسائل امنیتی بسیار وجود دارد که باید رفع و رجوع آنها بپردازند. کاربران، سیستم‌ها و پیاده‌سازی انواع نرم‌افزارها مرتبط باید ایمن بوده تا از حوادث آتی مانند سرقت صورت گرفته از بایننس دیگر هرگز تکرار نشود.

درک تهدید هکرها و بررسی دقیق سیستم‌های مبتنی بر این دانش، کلیدی برای جلوگیری از چنین تهدیدهایی است. اگر شرکت‌ها و عوامل مرتبط با رمزارزها نتوانند این مسائل مهم امنیتی را در آینده کوتاه مدت حل نمایند. آنگاه ممکن است چشم‌انداز امیدبخش این منبع جدید ارزش به‌خطر افتد.

برای آنکه بحث امروز ما تکمیل شود و نکات آموزشی تکمیل گردد. در ادامه بحث آموزش هک بایننس می‌خواهیم درباره برخی از راه‌ها و تکنیک‌هایی که حساب بایننس شما امن‌تر نگه می‌دارد، به صحبت بپردازیم.

راه‌حل‌هایی برای ایمن نگه‌داشتن حساب بایننس

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بسیاری از کاربران مرتکب آن می‌شوند، استفاده از حساب بایننس به‌عنوان کیف پول است. این یک اشتباه بزرگ است، زیرا حساب بایننس و یا اصولا هر صرافی دیگری که با آن کار می‌کنید، همیشه توسط هکرها مورد هدف قرار می‌گیرد.

اگرچه ممکن است برخی از شما پول‌ها و ارزهای خود را در بایننس نگه‌ می‌دارید تا از ویژگی‌‌ها و امکانات آن استفاده کنید. اما باید بگوییم که ارزشش را ندارد چون حمله هکرها می‌تواند بیش از آن منفعت‌های حداقلی از پس‌انداز به شما آسیب رساند. برای افزایش امنیت حساب بایننس خود و ایمن نگه‌داشتن آن بهترین کار آن است که وجوه خود را به کیف پول‌هایی مانند Ledger Nano x منتقل نمایید که امن‌ترین راه برای تامین اعتبار شما است.

این موقعیت ممکن است برای بسیاری از شما ایده‌آل نباشد. اما این نکته را هرگز فراموش نکنید که صرافی‌ها بیش از هر جای دیگر مستعد هک شدن هستند.

بیشتر بخوانید:

بهترین توکن های NFT کدامند

بهترین اپلیکیشن های بیت کوین رایگان برای اندروید

یکی دیگر از راه‌حل برای ایمن نگه‌داشتن حساب بایننس ، افزایش امنیت ایمیل شما می‌باشد. حساب ایمیل شما اهمیتی بیش از آنچه فکر می‌کنید دارا است. اگر با مبالغ بالایی به مبادله می‌پردازید، بهتر است یک حساب ایمیل جداگانه برای ثبت‌نام در مبادلات رمزنگاری شده داشته باشید. همچنین اطمینان حاصل کنید که رمزی که برای این ایمیل انتخاب کرده‌اید، به اندازه کافی پیچیده است. به‌علاوه فعال کردن احراز هویت دوعاملی نیز توصیه می‌شود.

راه‌حل بعدی برای افزایش امنیت اکانت بایننس درباره احراز هویت دوعاملی در بایننس می‌باشد. اولین نکته در این ارتباط آن است که حتما این احراز هویت را فعال نمایید. اما مسئله مهم‌تر بکاپ گرفتن  هنگام این احراز هویت است. این بکاپ گرفتن به شما امکان می‌دهد که احرازهویت دوعاملی خود را بازیابی کنید. این امر می‌تواند در آینده مانع بسیاری از سواستفاده‌ها گردد.

آموزش هک بایننس

اگر می‌خواهید امنیت حساب بایننسرا بسیار بالاتر ببرید، می‌توانید از کلید امنیتی مانند Yubikey استفاده نمایید. این یک دستگاه فیزیکی است و برای فعال کردن احراز هویت دوعاملی باید بر روی آن ضربه بزنید. این دستگاه برای کسانی مفید است که بودجه قابل توجهی در یک حساب بایننس دارا هستند.

آموزش هک بایننس

یکی دیگر از راه‌حل‌هایی که می‌تواند باعث افزایش امنیت حساب شما شود. فعال کردن کد آنتی-فیشینگ است. با فعال کردن این کد به شما همواره اطلاع داده می‌شود که نوتیفیکشین‌های دریافتی ایمیلتان از طرف بایننس است یا از اقدام کلاه‌بردانه فیشینگ می‌باشد. برای فعال کردن این کد شما باید بر ابتدا بر روی Profile خود کلیک کنید و بعد روی گزینه Security کلیک نمایید.

بیشتر بخوانید:

توکن دفینیتی ICP چیست

میم کوین چیست

آموزش هک بایننس

ویژگی دیگری که در جهت تقویت امنیت حساب بایننس شما تاثیر فراوانی دارد، بخش مدیریت دستگاه می‌باشد. شما با استفاده از این ویژگی می‌توانید ببینید که کدام یک از دستگاه‌های به حساب بایننس شما دسترسی دارند و هر چند وقت یک بار این مسئله را مورد بررسی قرار داده تا بتوانید هرگونه ورود مشکوکی را شناسایی نمایید.

آموزش هک بایننس

یکی دیگر از روش‌های مطئمن برای جلوگیری از هک شدن حساب شما که می‌خواهیم در ادامه بحث درباره آموزش هک بایننس به آن بپردازیم ساختن Binance API key Security است. البته یادآوری این نکات نیز حائز اهمیت است که اولا صرفا زمانی که به این کلید نیاز دارید اقدام به ساختن آن کنید. تنها زمانی این کد استفاده نمایید که از وب‌سایت سومی باکیفیت قابل اعتمادی بکار گرفته‌اید. هیچ‌وقت اجازه برداشت موقع ساختن این کد امینتی ندهید. کد استفاده نشده را پاک نمایید.

بیشتر بخوانید:

توکن شیبا چیست و نحوه خرید ارز دیجیتال Shiba Inu

نحوه خرید ارز دیجیتال شیبا اینو

جمع‌بندی

در اوایل این ماه، بایننس که یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز رمزنگاری شده در جهان است، مورد حمله گروهی از هکرها قرار گرفت و آنها توانستند 40 میلیون دلار بیت کوین را از این صرافی بربایند. درحالی که بلاکچین اصول اساسی دارد که منجر به انجام معاملات ایمن می‌شود، باید به یاد داشته باشیم بلاکچین در بستری بزرگتر از فناوری اطلاعات قرار دارد که همواره امکان سواستفاده از آن نیز ممکن است.

در هر سیستم فناوری اطلاعات (IT) حتی در صورت وجود الگوریتم‌های هسته‌ای بسیار ایمن به مانند آنچه در بلاکچین استفاده می‌شود، همچنان امکان سواستفاده برای برخی از هکرها و مهاجمان متبهر وجود دارد. تمرکز هکرها معمولا بر بهره‌برداری از ضعف انسانیف ضعف سیستم و ضعف پیاده‌سازی است.

آموزش هک بایننس

اگرچه بایننس درباره این حمله نکات زیادی را بیان نکرده است، اما می‌توان دلایل رخنه آن را به سادگی حدس زد. به همین دلیل ما در طول مقاله تلاش کردیم با گذاشتن خودمان جای هکرها به آموزش هک بایننس پرداخته و دلایل عمده‌ و ضعف‌هایی که اجازه این تهاجم را می‌دهد، شناسایی نماییم.

دانستن این امر از این جهت حائز اهمیت است که بدانیم برخلاف آنچه تصور می‌شود، حتی صرافی‌های معتبری مانند بایننس نیز از خطر و نقص مصون نمانده و کاربران و معامله‌گران در حد وسع خود باید مراقب این مسئله باشند. پس از نام بردن از دلایل، نقایص، بستری‌هایی که امکان هک را در این سیستم ساده می‌سازد. تلاش کردیم در ادامه بحث آموزش هک بایننس توصیه‌هایی را نیز برای افزایش امنیت حساب به کاربران بکنیم. تا آنها با خیالی راحت‌تر به مبادله بپردازند، بدون آنکه ترسی از هک یا فیشینگ داشته باشند.

امیدواریم که توانسته باشیم در این جهت به صورت جامع و کامل بحث را باز کرده و به شما یاری رسانیم. اگر نکته یا مسئله‌ای وجود دارد که به آن نپرداختیم خوشحال می‌شویم آن را با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید:

منبع: coinsutra , plugandplaytechcenter

نظر شما درباره آموزش هک بایننس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر