;
coinex

فصل دوم سریال بیداری سلجوقیان بزرگ ؛ زمان پخش، خلاصه داستان و کادر بازیگران

برای اطلاع از زمان پخش فصل دوم سریال بیداری سلجوقیان بزرگ و تغییرات آن، در نوشتار جدید تکراتو همراه ما باشید. بازیگران فصل دو سریال نیز مشخص شده است.

سریال بیداری سلجوقیان بزرگ، در اواخر سال ۲۰۲۰ شروع به نمایش نمود و بعد از ۳۳ قسمت در بهار ۲۰۲۱ خاتمه یافت. این سریال تاریخی که از شبکه TRT1 به نمایش در آمد، مخاطبان بسیاری داشت. ایرانیان نیز از تماشای آن لذت بسیار بردند.

چرا که در واقع تاریخ ایران در این سریال به نمایش گذاشته شده است. البته در اول سریال این نکته ذکر می‌شود که داستان سریال، الهامی از واقعیت‌های تاریخی است. در ادامه نیز به بررسی فصل دوم سریال بیداری سلجوقیان بزرگ خواهیم پرداخت.

ملکشاه، مشهورترین سلطان دوران سلجوقیان، کاراکتر اصلی این سریال است. ماجرای او، زندگی‌اش، دولت و دولت‌مردانش، پسرانش و علی‌الخصوص ماجرای احمد سنجر، یکی از پسران قدرتمند او، داستان اصلی سریال را تشکیل می‌دهند.

آنچه که بر سر احمد سنجر می‌آید و آینده او، در ادامه نوشتار فصل دوم سریال بیداری سلجوقیان بزرگ برای شما شرح داده شده است. ماجرای عشق میان ملکشاه و مادر سنجر، الچین خاتون ترک و اسارت برادرش، خیانت برادر ملکشاه و دیگر روسای قبایل، همه و همه برای شما با جزئیات بررسی شده‌اند.

اما موضوع اصلی که در نوشتار فصل دوم سریال بیداری سلجوقیان بزرگ به آن خواهیم پرداخت، تاریخ شروع فصل دوم بیداری سلجوقیان بزرگ است. برای کسانی که می‌پرسند: فصل دوم بیداری سلجوقیان بزرگ کی میاد ؟ پاسخی قانع کننده خواهیم داد و اندکی در رابطه با آنچه که در فصل دوم این سریال رخ خواهد داد می‌پردازیم. در رابطه با تریلر سریال بیداری سلجوقیان بزرگ فصل دوم نیز، در ادامه مطلب سخنی به میان آمده است.

فصل دوم سریال بیداری سلجوقیان بزرگ

زمان پخش، خلاصه داستان و کادر بازیگران

فصل دوم سریال بیداری سلجوقیان بزرگ

سریال در رابطه با دوران حکومت سلجوقیان و پیروزی‌های شکوهمندانه ملکشاه بود،‌ که بهتر است با نام رستاخیز: امپراطوری بزرگ سلجوقی از آن یاد شود. داستان به حکومت رسیدن ملکشاه، گسترش قلمرو در زمان وی، درگیری‌های سلجوقیان و باطنیون، فتح قلعه کوول و شکست ارتش روم را به طور کل نمایش می‌دهد.

و در کنار تاریخ، نویسنده به کمک تخیل خود داستانی درام درباره پسر سوم ملکشاه یعنی احمدسنجر نوشته است. این که مجبور بود به دور از پدر بزرگ شود و کسی هویت واقعی او را نشناسد.

سال‌ها بعد،‌ زمانی که سنجر جوانی برومند و یکی از دلیران ویژه خواجه نظام الملک شده است‌، برای خدمت به دولت‌اش باز می‌گردد و پدرش را بعد از سال‌ها از نزدیک می‌بیند. در طول سریال شاهد عاشقی سنجر، برملا شدن راز خانوادگی‌اش و جنگ‌های دلاورانه‌اش خواهیم بود.

بوعرا گولسوی که تا کنون در سریال‌های محبوبی همچون کوزی گونی، دخترم، عشق از دوباره و فیلم سینمایی تند، شیرین و ترش بازی کرده است. این بار با نقشی متفاوت در سریال تاریخی، به عنوان سلطان ملکشاه ایفای نقش نمود.

اکین کوچ نیز نقش احمد سنجر، پسر مخفی ملکشاه را بازی کرد. اکین کوچ تاکنون در فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری همچون: به خاطر ما قهرمان، بوزکیر، آنچه که از تو برای من مانده است، سریال تاریخی سلطان احمد یک و رازهای زندگی درخشیده است. او نقش سنجر را بسیار زیبا بازی کرده است و قدرت سنجر را کاملا خوب به نمایش در آورده است.

بیشتر بخوانید:

فصل سوم سریال عطیه (Atiye) نتفلیکس

فصل دوم سریال See ؛ تاریخ پخش، داستان و بازیگران

ملکشاه و ترکان خاتون
ملکشاه و ترکان خاتون

در ادامه سریال، نزدیک به قسمت‌های آخر فصل یک، پس از اینکه سلطان ملکشاه پسرش را می‌شناسد، با مخالفت مقام‌های دولتی مواجه می‌شود. این که او حق ندارد شاهزاده باشد و مادر او یک خائن بوده است.

اما سلطان ملکشاه بالاخره موفق می‌شود که آن‌ها را راضی کند و دستور می‌دهد که باش‌اولو خاتون به سرای بازگردد. سنجر و برادر بزرگترش پس از پیروزی بر دشمن و نابودی باطنیون، هر کدام صاحب یک مقام دولتی و امیر یک شهر می‌شوند.

سنجر به همراه تورنا خاتون و فرزندش، برادرش به همراه گوهر خاتون و دخترش راهی مناطق تحت امر خود می‌شوند. حسن صباح نیز پس از اینکه تنها می‌شود، از فرمانده قلعه کوول کمک می‌خواهد، اما او حسن را رد می‌کند.

او در پی پیدا کردن سرپناهی برای تشکیل گروه باطنیون، به قلعه الموت در قزوین می‌رود و آنجا مقر خود می‌کند. ملکشاه نیز با حمله به قلعه کوول و فتح آنجا، حکومت خود را تحکیم می‌کند.

بیشتر بخوانید:

فصل دوم سریال سندیتون (Sanditon) ؛ تاریخ پخش، داستان و بازیگران

تاریخ پخش فصل دوم سریال آپارتمان بی گناهان

گوهر خاتون با بازی لیلا فارای
گوهر خاتون با بازی لیلا فارای

سودا ارگینجی، با بازی نقش تورنا خاتون نیز در خاطره‌ها ماند. کاراکتر بسیار مثبت، شفا دهنده و معشوقه سنجر. او دختر امیر ایلتبر، امیر شلمزار بود. پدر او توسط باطنیون به قتل می‌رسد، اما سنجر انتقام پدر او را نیز می‌گیرد. سختی‌های زیادی در راه رسیدن سنجر و تورنا وجود داشت. اما این عشق به قدری قوی بود که تمام موانع را پشت سر گذاشت.

نقش حسن صباح را گورکان اویگون ایفا نمود. چهره و میمیک‌های صورت گورکان بسیار مناسب نقش حسن صباح بود. انتخاب او برای این کاراکتر و بازی حیرت‌انگیز او واقعا مناسب بودند. حسن صباح رئیس و موسس گروه باطنیون بود.

او به طور مخفی در دولت سلجوقی جایگاه داشت. اما بعدها شناسایی می‌شود و مدت‌ها در مخفیگاه‌های مختلف پنهان می‌شود. بارها تلاش می‌کند که مذهب خود را جهانی کند، اما درایت و هوش سلطان ملکشاه، خواجه نظام و ملازم‌های آنان، مانع این اتفاق می‌شود.

در فصل دوم سریال بیداری سلجوقیان بزرگ چه اتفاق‌هایی خواهد افتاد؟ سلطان آلپ ارسلان چه کسی است؟ سریال بیداری سلجوقیان در شبکه TRT1 به نمایش در آمده بود و قسمت آخر فصل یک، در بهار ۲۰۲۱ پخش شد.

با توجه به این مسئله، این سوال پیش می‌آید که در فصل دوم سریال بیداری سلجوقیان بزرگ به چه مسائلی خواهند پرداخت؟ آیا در فصل دوم سریال بیداری سلجوقیان بزرگ ملکشاه (با بازی بوعرا گولسوی) خواهد مرد؟

بیشتر بخوانید:

زمان پخش فصل دوم سریال سیاوش [+داستان و بازیگران]

سریال How I Met Your Father ؛ تاریخ پخش، تریلر، بازیگران و داستان آشنایی با پدر

فرمانده‌ای از مسیحی‌ها
فرمانده‌ای از مسیحی‌ها

بازیگر نقش آلپ ارسلان چه کسی خواهد بود؟ گفته شده است که در فصل دوم سریال بیداری سلجوقیان بزرگ دوره عوض خواهد شد و این بار تاریخ زندگی آلپ ارسلان به نمایش گذاشته خواهد شد. به همین دلیل مخاطبان کنجکاو پرسش‌های فوق هستند.

مهم‌ترین خبر درباره فصل دوم سریال بیداری سلجوقیان بزرگ این است که کاراکتر سلطان آلپ ارسلان، به داستان اضافه خواهد شد. به نظر می‌رسد که چند قسمت نیز، با ملکشاه هم صحنه خواهد بود. بعد از آن در رابطه با بازیگر این نقش، یعنی بوعرا گولسوی تصمیماتی خواهند گرفت (در رابطه با ماندن او یا پایان دادن به نقش ملکشاه).

سلطان آلپ ارسلان و زمان ورود او به سریال

باریش آردوچ، بازیگر احتمالی نقش آلپ ارسلان
باریش آردوچ، بازیگر احتمالی نقش آلپ ارسلان

در قرارداد اولیه سریال بیداری سلجوقیان، اینطور قرار بود که سریال ۳۳ قسمت ادامه پیدا کند و در این مدت داستان زندگی و دولت سلطان ملکشاه به تصویر کشیده شود. و بعد از پایان ۳۳ قسمت، این سریال با فصل دو به اکران‌ها باز خواهد گشت. با این تفاوت که نقش اصلی دیگر ملکشاه نخواهد بود، و جایگزین او سلطان آلپ ارسلان می‌شود.

داستان زندگی، دولت و روابط سیاسی آلپ ارسلان را در فصل دوم سریال بیداری سلجوقیان بزرگ خواهیم دید. باریش آردوچ، یکی از بازیگران جذاب و خوب ترکیه، نقش سلطان آلپ ارسلان را ایفا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

سریال The Last of Us ؛ تاریخ پخش، تریلر، بازیگران و داستان آخرین بازمانده از ما

فصل دوم سریال بریجرتون (Bridgerton) ؛ تاریخ پخش، بازیگران و داستان

تعداد قسمت‌های فصل دوم سریال

صحنه مراسم تعزیه امیر ایلتبر
صحنه مراسم تعزیه امیر ایلتبر

در قرارداد بین TRT1 و Akli Film، فصل یک با ۳۳ قسمت امضا شده بود. فصل دوم سریال بیداری سلجوقیان بزرگ نیز، مانند دیگر سریال‌ها به میزان ریتینگ و بازدید مردم وابسته خواهد بود.

اما فصل دوم این سریال با فصل اول آن متفاوت است و داستان زندگی سلطان آلپ ارسلان را به نمایش خواهد گذاشت. به همین خاطر به نظر می‌آید که این سریال ۵ تا ۶ فصل ادامه داشته باشد. اما خب قطعی نمی‌توان نظر داد و به ریتینگ‌ هم باید توجه نمود. زیرا اگر مخاطب سریال را نپسندد، ادامه دادن آن برای شرکت تهیه‌کننده و کانال، ضرر می‌رساند.

بیشتر بخوانید:

سریال The Irregulars ؛ بازیگران، تاریخ پخش و نقد سریال غیرعادی ها

سریال ارباب حلقه ها (Lord of the Rings) ؛ تاریخ پخش، بازیگران و داستان

سریال بیداری سلجوقیان، در بین سریال‌ها دومین سریالی محسوب می‌شود که بودجه زیادی صرف آن شده است. اولین سریال، سریال قیام ارطغرل است، که هزینه زیادی برای آن اختصاص داده شده است. برای لوکیشن سریال بیداری سلجوقیان، سه تالار و دو شهر ساخته شده است. ساخت و ساز لوکیشن سریال، از سال ۲۰۱۷ آغاز شده بود.

۳ سال این ساخت و ساز زمان برد. هیچکس نمی‌خواهد ریتینگ سریالی که، هم از نظر زمانی و هم از نظر مالی، مقدار و مبلغ زیادی صرف آن شده است، پایین باشد و ضرر کند.

به همین خاطر سازندگان سریال، برای هر فصل بازیگران مهمی را دعوت می‌کند. تا کنون اینطور به نظر می‌آید که فاحریه اوجن و باریش آردوچ در فصل دوم این سریال حضور خواهند داشت.

تاریخ شروع فصل دوم بیداری سلجوقیان بزرگ

نمایی از اکین کوچ در نقش سنجر
نمایی از اکین کوچ در نقش سنجر

بسیاری از طرفداران سریال کنجکاو هستند که بدانند فصل دوم بیداری سلجوقیان بزرگ کی میاد و منتظر تریلر سریال بیداری سلجوقیان بزرگ فصل دوم هستند. اما متاسفانه هنوز خبر رسمی در رابطه با تاریخ شروع فصل دوم بیداری سلجوقیان بزرگ در دسترس نیست. اما تمرین‌های بازیگران برای آموزش اسب سواری و شمشیرزنی شروع شده است و این یعنی به زودی فیلمبرداری سریال آغاز می‌شود.

آنچه که مشخص است، فصل دوم سریال بیداری سلجوقیان بزرگ نیز مانند دیگر سریال‌ها، با آغاز فصل پاییز شروع به نمایش خواهد نمود. مخاطبان بی صبرانه منتظر تماشای فصل دوم این سریال هستند.

به زودی این انتظارها به پایان خواهد رسید و فصل دوم سریال داستان زندگی سلطان آلپ ارسلان، پدر ملکشاه، موسس سلسله سلجوقی، به خانه‌های شما باز خواهد گشت.

با اینکه مخاطب ایرانی انتظار دارد، این قبیل از سریال‌ها را، سازندگان فیلم و سریال ایرانی تهیه کنند، اما متاسفانه این امکان نیست. آن‌ها می‌سازند و هرگونه که بخواهند داستان را پیش می‌برند.

تفاوت‌هایی مابین تاریخ اصلی و آنچه در سریال پخش می‌شود دیده می‌شود. اما برای رفع تکلیف، در ابتدای تیتراژ به این نکته اشاره می‌شود که سریال با الهام از تاریخ نوشته شده است و خود تاریخ نیست.

بیشتر بخوانید:

فصل دوم سریال ویچر (The Witcher) ؛ تاریخ پخش، داستان، بازیگران، نقد و بررسی

سریال The Witcher: Blood Origins ؛ تاریخ پخش، بازیگران و داستان

تریلر سریال بیداری سلجوقیان بزرگ فصل دوم

ملکشاه، خواجه و ملک تاپار
ملکشاه، خواجه و ملک تاپار

در حساب‌های رسمی فضای مجازی این سریال، هنوز تریلر سریال بیداری سلجوقیان بزرگ فصل دوم منتشر نشده است. اما یک پست از صحنه اول فیلم منتشر شده است. در این پست خواجه نظام‌الملک را می‌بینیم که رو به سلطان آلپ ارسلان، پدر ملکشاه ایستاده است. سلطان از بالای دشتی به منظره می‌نگرد. خواجه به او می‌گوید که : سلطان آلپ ارسلان برای نوشتن داستان حکومت سلجوقی حاضر هستی؟

و این قسمت اشاره می‌کند به این که در فصل دوم سریال، شاهد داستان تاسیس حکومت سلجوقی و ماجرای زندگی سلطان آلپ ارسلان خواهیم بود. عقابی بر روی شانه آلپ ارسلان دیده می‌شود، که نماد قدرت و دقت سلطان آلپ ارسلان و حکومت سلجوقی است.

با اینکه تریلر سریال بیداری سلجوقیان بزرگ فصل دوم هنوز منتشر نشده است، اما دو تصویر از تمرین‌های شمشیرزنی و اسب سواری باریش آردوچ و فاحریه اوجن منتشر شد.

این تصاویر نشان می‌دهد که آن‌ها قرارداد را امضا کرده‌اند و قرار است در فصل دوم سریال بیداری سلجوقیان ایفای نقش نمایند. طبق گفته‌ها فاحریه نقش زنی را بازی می‌کند که تحت حمایت سلطان آلپ ارسلان است. اما این خبر رسمی نیست و هنوز قطعی نشده است.

باریش آردوچ به تازگی در سریال ترکی گودال ایفای نقش نموده بود. او کاراکتر آریک بوکه اردنت، یکی از دشمنان یاماچ کوچوالی، کاراکتر اصلی سریال، را بازی کرده بود.

با اینکه کاراکتر منفی محسوب می‌شد، اما مرگ این کاراکتر مخاطبان را ناراحت کرده بود. بازی او و ویژگی‌های نقشش، در دل مخاطب جای باز کرده بود. پس از اتمام آن سریال نیز، او برای نقش آلپ ارسلان آماده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

تاریخ پخش فصل ششم ریک اند مورتی (Rick And Morty) [+تریلر و داستان]

تاریخ پخش فصل دوم invincible [+تریلر و داستان]

فاحریه اوجن ، از بازیگران فصل دوم سریال بیداری سلجوقیان بزرگ
فاحریه اوجن ، از بازیگران فصل دوم سریال

عوامل سریال

  • نام ترکیUyanış: Büyük Selçuklu
  • ستارگان فصل یک: بوعرا گولسوی، اکین کوچ، سودا ارگینجی، سزین آک باش اوغلو
  • ستارگان فصل دو: بوعرا گولسوی، باریش آردوچ، فاحریه اوجن
  • ژانر: تاریخی،‌درام، اکشن
  • کارگردان: امره کونوک
  • پخش از: کانال TRT 1

بیشتر بخوانید:

.

منبع: dizioyuncu ، haberturk

نظر شما در خصوص فصل دوم سریال بیداری سلجوقیان بزرگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (6 نظر)

    سلام میگم چرا حالا پادشاه های ایرانی رو ترکیه میسازه یکم عجیبه

    پاسخ

    لطفا اگر میشه تو نما آوا هم پخش کنید ممنون میشم

    پاسخ

    چی میشه مثلا تو تلوزیون پخش بشه

    پاسخ

    واقعا زیبا بود دمشون گرم .من با دیدن این سریال تازه فهمیدم که ایران چی بوده

    پاسخ

    بسیار سریال جذاب وقشنگی بود نه خستگی بهت دست میداد و برای قسمت جدید لحظه شماری میکردی

    پاسخ

    بله کاملا درست می‌فرمایید، سریال جذابی است.

    پاسخ