;
coinex

بهترین فیلم های دی سی 2021 ؛ رقیب مارول چه در چنته دارد؟

ژانر ابرقهرمانی از ژانرهای محبوب این روزهای سینما است. این گفتار تکراتو به معرفی جدیدترین و بهترین فیلم های دی سی 2021 اختصاص دارد. با ما همراه باشید.

ژانر ابرقهرمانی طی سالهای اخیر و با آثار معرکه مارول به یک ژانر پرطرفدار و محبوب بدل شده است. البته مارول در این میدان تنها نیست و کامیک بوک های دی سی به عنوان مهمترین رقیب آن با شخصیت های محبوبی چون بتمن و سوپرمن طی این سالها همیشه بخش مهمی از ژانر ابرقهرمانی را برای خود نگه داشته است.

شاید تفاوت مارول در تنوع بیشتر فیلم ها و شخصیت ها باشد و خطوط داستانی منسجم و ادامه داری چون انتقام جویان که عده زیادی را به تماشای داستان ها ترغیب کرده بود.

البته دی سی فیلم هم بیکار ننشسته و به نظر میرسد برادران وارنر برای سال های پیش رو برنامه های زیادی در ژانر ابرقهرمانی در پیش دارند. امروز در تکراتو قصد داریم به معرفی جدیدترین و بهترین فیلم های دی سی 2021 بپردازیم.

جدیدترین و بهترین فیلم های دی سی 2021

اگرچه بحث از بهترین فیلم های 2022 و یا بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022 هم جای خود را دارد، اما برخی ژانرها طرفداران بیشتر و البته عناوین محبوب تری دارند و شاسته بررسی جزئی ترند.

برای مثال به بهترین فیلم های اکشن 2021 نگاه گنید، با وجود ماموریت غیرممکن 7 دیگر به چیزی فکر میکنید؟ تصور صحنه های نفس گیر و جذاب این سری فیلم ها هم برای دیدنشان کفایت میکند.

اگر ترسناک ترین فیلم های 2021 و یا بهترین انیمه های 2021 طرفداران خاص و محدود خود را دارند، از طرف دیگر ژانر ابرقهرمانی طی سالهای گذشته و با عناوین محبوبی که مارول و دی سی عرضه کرده اند، طرفداران پرتعداد و زیادی جلب کرده است.

حالا اگر بهترین فیلم های کمدی 2021 رفداران زیادی دارند، دنیای ابرقهرمانی نیز مشتریا ثابت خود را دارد. ما پیش از این در تکراتو زیر و بم فیلم های مارول را زیر و رو کرده بودیم. از ترتیب تماشای فیلم های مارول تا بهترین فیلم های مارول در سال 2021 که انتظارشان را داریم.

احتمالا باید بدانید مارول مدتی است شخصیت های فرعی مانند بلک ویدو  (Black Widow) را نیز مورد توجه قرار داده و قرار است فیلم هایی در ارتباط با آنها ساخته شود.

به علاوه اخبار سریال های مارول در سال جدید بسیار جذاب به نظر میرسد. فعلا ظاهرا اولین سریالی که قرار است رونمایی شود سریال وانداویژن (WandaVision) خواهد بود که باید یکی از بهترین سریال های 2021 باشد. البته که رقابت با بهترین سریال های نتفلیکس در سال 2021 برای هر کسی دشوار خواهد بود.

اما از آنجا که بحث ما ژانر ابرقهرمانی است،‌ چندان قصد به حاشیه رفتن نداریم. این سالها معمولا طرفداران ژانر ابرقهرمانی بیشتر با محصولات مارول سرگرم بوده اند. اما چقدر از دنیای کمیک های دی سی شناخت دارید؟ با ما در بهترین فیلم های دی سی 2021 همراه باشید. با ما همراه باشید.

کمپانی برادران وارنر به تازگی یک دنیای سینمایی از شخصیت های DC آغاز کرده است. این دنیای سینمایی از فیلم های Man of Steel و Batman v Superman: Dawn of Justice شروع شد و با فیلم های Suicide Squad، Wonder Woman و Justice League ادامه یافت. حالا بعد از اصلاح و تغییر های بسیار، برادران وارنر و DC Films یک لیست بلندپروانه از فیلم های در حال ساخت را ترتیب داده اند.

درنتیجه آنچه در مورد فهرستی که در ادامه خواهید دید شایان ذکر است اینکه تمامی آثاری که معرفی میشوند مختص سال آینده میلادی نیستند و ممکن است آن دسته از پروژه های دی سی فیلم که برای سال های بعد برنامه ریزی شدند را نیز به شما معرفی کنیم. با ما در بهترین فیلم های دی سی 2021 همراه باشید.

لیگ عدالت: نسخه زک اسنایدر (Justice League: The Snyder Cut)

بهترین فیلم های دی سی 2021
آخرین فیلم های دی سی 2021
  • تاریخ انتشار: 2021
  • وضعیت: پیش تولید
  • کارگردان: زک اسنایدر
  • بازیگران: بن افلک، گل گدوت، هنری کویل، جیسن موموآ، ازرا میلر، ری فیشر

لیگ عدالت اسنایدر کات (Justice League snyder Cut) یک فیلم رو به اکران آمریکایی در ژانر ابرقهرمانی به کارگردانی زک اسنایدر است. این نسخه بدلیل ترک ناگهانی فیلم توسط کارگردان فیلم زک اسنایدر و تغییر کارگردان (‌جاس ویدون) که با حذف بخش هایی از داستان مواجه شد. در نتیجه بخش های زیادی دوباره فیلمبرداری شد که باعث شد نسخه جاس ویدون با واکنش منفی هواداران و منتقدان همراه شود.

پس از سه سال از اکران و درخواست مکرر هواداران از برادران وارنر برای پخش نسخه دست کاری نشده و اولیه که توسط زک اسنایدر کارگردانی شده بود، وارنر تصمیم گرفت آن را در اوایل سال ۲۰۲۱ اکران کند.

در ابتدا لیگ عدالت زک اسنایدر به صورت یک مینی سریال چهار قسمتی پخش می شود و هر قسمت یک ساعت طول می کشد. سپس نسخه کامل و چهارساعته آن منتشر می شود.

این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های دی سی 2021 از طریق سرویس اچ بی او مکس پخش می شود. این بازسازی نیازمند ۲۰-۳۰ میلیون دلار بیشتر برای تکمیل جلوه های بصری، امتیاز و ویرایش است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های اکشن 2022 

بهترین فیلم های عاشقانه 2022

جوخه انتحار 2 (2 The Suicide Squad)

آخرین فیلم های دی سی 2021
آخرین فیلم های دی سی 2021
  • تاریخ انتشار: 6 آگوست 2021
  • وضعیت: پیش تولید
  • کارگردان: جیمز گان

جوخه انتحار (The Suicide Squad) فیلمی ابرقهرمانی از دی‌سی کامیکس براساس تیم ضدقهرمان جوخه انتحار است که در سال ۲۰۲۱ به عنوان یکی از بهترین فیلم های دی سی 2021 اکران خواهد شد.

کارگردان و نویسنده این فیلم جیمز گان بوده و بازیگرانی چون ادریس البا، مارگو رابی، وایولا دیویس، جان سینا، یوئل کینامان، جای کورتنی، ناتان فیلیون، مایکل روکر، دیوید دستمالچیان، آلیس براگا و تایکا وایتیتی در آن حضور دارند.

جوخه انتحار نسخه ۲۰۲۱ یازدهمین فیلم در دنیای توسعه‌یافته دی‌سی به حساب می‌آید. این فیلم دنباله مستقل جوخه انتخار نسخه ۲۰۱۶ می‌باشد؛ بدین معنا که بعضی شخصیت‌های آن نسخه چون هارلی کوئین با بازی مارگو رابی و آماندا والر با بازی وایولا دیویس در آن حضور دارند و شخصیت‌هایی چون ددشات با بازی ویل اسمیت و جوکر با بازی جرد لتو از آن حذف شده‌اند. برای اطلاع از جزئیات بیشتر این فیلم دوست داشتنی به جستار نقد فیلم جوخه انتحار 2 (The Suicide Squad) مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمیشن های 2022

بهترین فیلم های کمدی 2022

بتمن (The Batman)

بهترین فیلم های دی سی 2021
آخرین فیلم های دی سی 2021
  • تاریخ انتشار: 1 اکتبر 2021
  • وضعیت: در دست تولید
  • کارگردان: مت ریوز
  • بازیگران: رابرت پتیسون، زویی کرویتز، کلین فرل، پاول دانو، اندی سرکیس، جفری رایت، جان تورتورو، پیتر سارسگارد

مدت‌ها پیش قرار بود بن افلک یک فیلم مستقل از بتمن را کارگردانی کرده و نقش اصلی را در آن ایفا کند؛ اما از آن زمان خیلی چیزها تغییر کرده و رابرت پتینسون برای ایفای نقش اصلی در فیلم بتمن انتخاب شده است.

پتینسون زمان زیادی جهت آماده کردن خود برای ایفای نقش بتمن داشت؛ درواقع طرفداران انتظار دارند او با خواندن کمیک‌های بتمن، کاملا خود را برای ایفای این نقش آماده کرده باشد. هر بازیگری که نقش بتمن را ایفا کرده، از صدای مخصوص و نمادین خود برای کاراکتر بتمن استفاده کرده است؛ رابرت پتینسون نیز باید خود را برای این موضوع کاملا آماده کند.

برخلاف تئوری‌ها و آرزوهای طرفداران، کاراکتر جوکر (با بازی واکین فینیکس) در فیلم بتمن حضور نخواهد داشت؛ زیرا جهان این شخصیت شرور در فیلم مستقلش (به کارگردانی تاد فیلیپس)، کاملا جهانی جداگانه است.

اگرچه شاهد حضور شخصیت جوکر در فیلم بتمن نخواهیم بود، اما شخصیت شرور دیگری به نام ریدلر (یا ادوارد نشتون) در فیلم بتمن حضور خواهد داشت که پل دینو نقش آن را ایفا می‌کند. بتمن در فیلم جدید دوستی به نام سلینا کایل (یا همان زن گربه‌ای) خواهد داشت که زوئی کراویتز نقش آن را ایفا خواهد کرد.

کمیسر گوردون یکی دیگر از شخصیت‌هایی است که شاهد حضورش در فیلم بتمن خواهیم بود؛ ستاره سریال وست‌ورلد، جفری رایت، نقش این شخصیت را ایفا خواهد کرد. اندی سرکیس نیز قرار است نقش آلفرد پنی‌ورث را در یکی از بهترین فیلم های دی سی 2021 ایفا کند. برای اطلاع از جزئیات بیشتر به جدیدترین تریلر رسمی فیلم بتمن (The Batman) مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های عاشقانه جهان

بهترین فیلم و سریال های تینیجری

بلک آدام (Black Adam)

آخرین فیلم های دی سی 2021
آخرین فیلم های دی سی 2021
  • تاریخ انتشار: 22 دسامبر 2021
  • وضعیت: در دست توسعه
  • کارگردان: جاما کالت سرا
  • بازیگران: دواین جانسون، نواح کنتنیو

چندی پیش دواین جانسون، بازیگر نقش بلک آدام با انتشار پوستری مفهومی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام تایید کرد که فیلم Black Adam برای اکران در تاریخ ۲۲ دسامبر ۲۰۲۱ (۱ دی ۱۴۰۰) به عنوان یکی از بهترین فیلم های دی سی 2021 برنامه ریزی شده است.

این فیلم در واقع قرار است به‌جای فیلم Sherlock Holmes 3 (شرلوک هلمز 3) اکران شود که در حال حاضر تاریخ اکران جدیدی برای آن اعلام نشده است. همچنین جانسون پوستری مفهومی از فیلم Black Adam را نیز منتشر کرده که این پوستر توسط جیم لی و باس لاجیک طراحی شده است.

گفته می‌شود که وظیفه کارگردانی فیلم Black Adam بر عهده ژاومه کویت-سرا، کارگردان فیلم The Shallows (آب‌های کم‌عمق) و فیلم Jungle Cruise (جانگل کروز)، خواهد بود.

آدام ﺍﺳﺘﯿﮑﯿﻞ، نویسنده فیلم Rampage (رمپیج) که در آن با جانسون همکاری کرده بود، وظیفه نوشتن فیلمنامه فیلم بلک آدام را بر عهده دارد. جانسون و کویت-سرا پیش از این در فیلم Jungle Cruise با یکدیگر همکاری کرده بودند و این پروژه در واقع باعث شده تا جانسون او را برای کارگردانی فیلم بلک آدام پیشنهاد دهد. برای اطلاع از جزئیات بیشتر این فیلم جذاب به نوشتار تریلر و تاریخ اکران فیلم بلک ادم (Black Adam 2021) مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی جهان

بهترین فیلم های نتفلیکس

شزم! خشم خدایان (Shazam! The Fury of the Gods)

بهترین فیلم های دی سی 2021
آخرین فیلم های دی سی 2021
  • تاریخ انتشار: 4 نوامبر 2022
  • کارگردان: دیوید اف سندبرگ
  • بازیگران: ذکریا لوی، آشر انجل، جک دیلان گریزر، آدام برودی و فیت هرمان

فیلم Shazam در ماه فروردین سال گذشته روی پرده‌های سینما رفت و توانست نظر مثبت منتقدان را جلب کند و درنهایت بیش از ۳۶۴.۵ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد که این فروش شامل بیش از ۱۴۰.۳ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۲۲۴.۲ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان می‌شود.

همین موضوع سبب شد تا برادران وارنر به ایده ساخت دنباله قسمت اول به عنوان یکی از بهترین فیلم های دی سی 2021 باشند.

دیوید اف. سندبرگ برای کارگردانی و و هنری گیدن، یکی از دو نویسنده قسمت اول، برای نوشتن فیلمنامه فیلم Shazam! Fury of the Gods باز خواهند گشت و همچنین زکریا لوی برای بازی در نقش شزم در این فیلم دوباره نقش آفرینی خواهد کرد.

علاوه‌بر زکریل لوی، جک دیلن گریزر در نقش فردی فریمن، مارتا میلانز در نقش رزا واسکز و اشر آنجل در نقش بیلی بتسون، دیگر بازیگرانی هستند که حضور آن‌ها در فیلم Shazam! Fury of the Gods تایید و اعلام شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ترسناک جهان

بهترین فیلم های اکشن جهان

فلش (The Flash)

بهترین فیلم های دی سی 2021
جدیدترین فیلم دی سی 2021
  • تاریخ انتشار: 3 ژوئن 2022
  • کارگردان: اندی موشیتی
  • بازیگران: ازرا میلر، مایکل کیتن، بن افلک

این فیلم به عنوات فیلم مربوط به شخصیت مستقل فلش ساخته خواهد شد. در جولای 2017 استودیو دی سی اعلام کرد که عنوان فیلم، فلش پوینت (Flashpoint) خواهد بود که داستان آن بر اساس کمیک های محبوبی خواهد بود که در آن بَری در زمان به عقب بر میگردد که مادرش را نجات دهد.

وارنر در اوایل 2018 کارگردانان فیلم Vacation و نویسندگان Spider-Man: Homecoming، جان فرنسیس دلی و جاناتان گلدشتاین را برای کارگردانی فیلم فلش انتخاب کرد.

در مارچ 2019 گزارشی مدعی شد که اختلافاتی بین میلر با دلی و گلدشتاین وجود دارد. این اختلاف بدین گونه بود که دید میلر از فیلم با دید دلی و گلدشتان فرق داشت.

میلر فیلمی تاریک تر و غم انگیز تر میخواست اما دلی و گلدشتاین فیلمی روشن تر و کمدی تر در نظر داشتند. سپس وارنر به میلر اجازه داد که نسخه خودش از فیلمنامه را با کمک گرنت موریسون بنویسد تا نشان بدهد که نسخه او چگونه خواهد بود.

تا جولای 2019، دلی و گلدشتاین به خواست خود از پروژه کنار کشیدند و سازنده فیلم های IT و Mama، اندی موشیتی برای کارگردانی این فیلم وارد مذاکره شد. این پروژه طی 4 سال، 4 فیلمساز مختلف داشت.

وارنر هم از فیلمنامه میلر خوشش نیامد و آن را دور انداخت. اما میلر بازیگر اصلی فیلم باقی ماند. در عوض کریستینا هادسن وظیفه نوشتن نمایشنامه را به عهده گرفت و فیلمبرداری انتظار میرفت که از 2020 شروع شود اما به دلیل ویروس کرونا عقب افتاد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم ‌های جانی دپ

بهترین فیلم های شاهرخ خان

آکوامن 2 (Aquaman 2)

بهترین فیلم های دی سی 2021
جدیدترین فیلم دی سی 2021
  • تاریخ انتشار: 16 دسامبر 2022
  • وضعیت: در دست توسعه
  • کارگردان: نامعلوم
  • بازیگران: جیسن موموآ، امبر هرد، یحیی عبد المتین

قسمت اول این فیلم به عنوان یکی از موفق ترین و پرفروش ترین های سال 2018 شناخته شد. این فیلم همچنین رکورد پرفروش‌ترین فیلم‌ تمام دوران دی سی را هم شکست. این مسئله سبب شده تا کمپانی برادران وارنر ساخت آکوامن 2 را به عنوان یکی از بهترین فیلم های 2021 در برنامه خود قرار دهد.

تقریبا انتظار می‌رود تمام بازیگران قسمت قبلی در این فیلم هم حضور داشته باشند. بنابراین جیسون موموا در نقش آرتور کری یا همان آکوامن، امبر هرد در نقش مرا، ویلیام دفو در نقش والکو، پاتریک ویلسون در نقش اورم، نیکول کیدمن در نقش آتلانتا، یحیی عبدالمتین در نقش بلک مانتا و دالف لانگرن در نقش نرئوس بازی خواند کرد.

هنوز جزئیات داستانی درباره فیلم Aquaman 2 منتشر نشده است، اما جیمز وان قبلا در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که بلک مانتا قطعا نقش منفی اصلی فیلم اول نبود. با این حال با توجه به صحنه‌ای که در انتهای فیلم نشان داده شد، به احتمال زیاد شاهد حضور یکی از بزرگترین دشمنان آکوامن یعنی بلک مانتا به عنوان دشمن اصلی او در فیلم آکوامن 2 خوهیم بود.

البته بعد از شکست دادن برادرش اورم، آکوامن او را نمی‌کشد و این احتمال هم وجود دارد که شاهد بازگشت او باشیم. نرئوس هم که گاهی اوقات در کمیک‌ها نقش منفی دارد، می‌تواند یکی از تهدیدات جدید باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های برد پیت

بهترین فیلم های خانوادگی جهان

ترنچ (The Trench)

بهترین فیلم های دی سی 2021
جدیدترین فیلم دی سی 2021
  • تاریخ انتشار: نامعلوم
  • وضعیت: در دست توسعه
  • کارگردان: نامعلوم
  • بازیگران: نامعلوم

جیمز وان بیش از هر چیزی در دنیای سینما ، خود را بعنوان یک کارگردان با استعداد برای خلق فیلم های پرفروش ثابت کرده است . یکی از بهترین سکانسهای فیلم Aquaman ساخته وان، تماشای نبرد آرتور کاری و مرا (Mera) در برابر موجودات The Trench وحشتناک و به یاد ماندنی بود.

بنابراین آیا اینکه استودیو برادران وارنر بخواهد از این موضوع استفاده کرده و یک فیلم انفرادی برای  The Trench  بسازد عجیب خواهد بود ؟ مسلما جواب منفی است.

در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد آن داستان و همچنین زمان ساخت این فیلم نداریم ، اما بطور قطع می دانیم که این فیلم در حال طی کردن مراحل ساخت خود می باشد و ممکن است بهترین فیلم های دی سی 2021 باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های علمی تخیلی تاریخ سینما

بهترین فیلم های بقا

بت گرل (Batgirl)

بهترین فیلم های دی سی 2021
جدیدترین فیلم دی سی 2021
  • تاریخ انتشار: نامعلوم
  • وضعیت: در دست توسعه
  • کارگردان: نامعلوم
  • بازیگران: نامعلوم

طرفداران مدت‌ها است که برای دیدن این شخصیت، آن هم به صورت تنها و به عنوان شخصیت اصلی، روی پرده سینماها مشتاق هستند. بعد از عملکرد بسیار ضعیف فیلم Justice League (لیگ عدالت) و همچنین موج انتقاد طرفداران که درخواست یک کارگردان زن را کرده بودند، جاس ویدون تصمیم گرفت که از این پروژه کنار برود و کارگردانی را به فرد بهتری بسپارد.

خالق سریال Buffy the Vampire Slayer (بافی قاتل خون آشام) دلایل خود را برای کنار کشیدن از این پروژه «عدم توانایی در پیدا کردن یک داستان» بیان کرد. همین موضوع باعث شد تا جایگزین‌های احتمالی زیادی برای او پیشنهاد شود.

در میان این جایگزین‌های احتمالی و پیشنهادی، نام نویسندگان کتاب‌های کمیک یعنی روکسن گای و گیل سایمون هم به چشم می‌خورد. در نهایت، از نویسنده فیلمنامه فیلم Bumblebee (بامبل بی) یعنی کریستینا هادسن درخواست شد تا فیلمنامه این اثر را هم با قلم خود بنویسد.

براساس گزارشی که سایت خبری هیروئیک هالیوود منتشر کرده، کمپانی برادران وارنر حالا قصد دارد تا با انرژی و دقت بیشتری به دنبال یک کارگردان مناسب برای فیلم بت گرل به عنوان یکی از بهترین فیلم های دی سی 2021 بگردد؛ آنها همچنین اعلام کردند که اخیرا یک فیلمنامه ارزشمند هم برای آنها فرستاده شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های زامبی

بهترین فیلم های جنایی تاریخ سینما

ارتش گرین لنترن (Green Lantern Corps)

بهترین فیلم های دی سی 2021
آخرین فیلم های دی سی 2021
  • تاریخ انتشار: نامعلوم
  • وضعیت: در دست توسعه
  • کارگردان: نامعلوم
  • بازیگران: نامعلوم

چندی پیش عنوان شده بود که ﺩﯾﻮﯾﺪ ﺍﺱ. ﮔﻮﯾﺮ و جاستین رودز دو نویسنده‌ای هستند که کار نوشتن فیلمنامه فیلم Green Lantern Corps (ارتش گرین لنترن) را بر عهده گرفته‌اند.

از طرف دیگر هم مشخص شد که کریستوفر مک کوری، کارگردان فیلم Mission: Impossible – Fallout (مأموریت غیرممکن: فال‌اوت) پیشنهاد کارگردانی و هدایت پروژه تولید این اثر اقتباسی براساس کتاب‌های کمیک کمپانی دی سی کامیکس را رد کرده است.

مدت زیادی از معرفی این پروژه می‌گذرد و در حال حاضر پیشرفت بسیار کمی در روند آن حاصل شده است اما ممکن است ناگهان این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های دی سی 2021 رونمایی شود.

اما براساس برخی شایعات مطرح‌شده، به نظر می‌رسد که کمپانی برادران وارنر به دنبال بازیگری است که در اواخر دهه ۲۰ یا اوایل دهه ۳۰ محدوده‌ی سنی خود باشد تا بتوانند نقش شخصیت جان استوارت را برای ایفا کردن به او بسپارند.

جان استورات شخصیت بسیار محبوبی است که در طی سال‌های اخیر، موضوع اولین حضور او روی پرده‌های نقره‌ای سینما، شایعه‌های مختلفی را به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص بهترین فیلم های دی سی 2021 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    هرچی هم که باشه به پای فیلم های مارول نمی‌رسه

    پاسخ