coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

زمان واریز یارانه رمضان 150 هزار تومانی مشخص شد

به گفته‌ی رئیس‌جمهور کشور، یارانه نقدی ماه رمضان برای هر نفر، 150 هزار تومان است که به حساب سرپرست خانوارهای واجد شرایط واریز می‌شود. اخیرا زمان واریز یارانه رمضان هم مشخص شده که در ادامه، جزییات آن را بررسی می‌کنیم.

با توجه به گزارشات منتشر شده، یارانه کمک معیشیتی ماه رمضان، در ساعت 24 روز جمعه 26 فروردین 1401، به حساب بیش از 11 میلیون سرپرست خانوار که از قبل شناسایی شده‌اند واریز خواهد شد. درواقع افرادی که 22 بهمن گذشته و نوروز امسال مشمول دریافت یارانه بودند، یارانه ماه رمضان را دریافت خواهند کرد.

افراد مشمول و زمان واریز یارانه رمضان

به دستور رئیس جمهور، ابراهیم رئیسی، یارانه رمضان به منظور حمایت از خانواده‌های قشر ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه که تعداد آن‌ها به 11 میلیون و 38 هزار و 520 نفر می‌رسد، معین شده است. مبلع این یارانه، 150 هزار تومان است که به هر یک از اعضای خانواده تعلق می‌گیرد. این مبلغ به حساب سرپرست خانواده‌ها واریز می‌شود.

یارانه رمضان

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل سازمان برنامه‌ و بودجه کشور، به دستور رئیس جمهور، این مبلغ که متفاوت از یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی و همچنین یارانه معیشتی است، برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی شده‌اند، واریز می‌شود. درواقع قشری که یارانه رمضان دریافت می‌کنند، شامل دهک‌های اول تا چهارم، همچنین افراد تحت پوشش و مستمری‌بگیران سازمان‌های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی کشور و در نهایت، شامل افرادی می‌شود که به هر دلیلی از سهام عدالت برخوردار نیستند.

این اقدام دولت سیزدهم، در راستای اجرای برنامه‌های بلندمدت و کوتاه مدت این دولت، با هدف ریشه‌کن شدن فقر مطلق و همچنین حمایت از خانواده‌های کم درآمد یا فاقد درآمد، اجرا می‌شود.

گفتنیست که پیش از این نیز دولت در دو مرحله دیگر یارانه نقدی مازاد بر یارانه‌های معمول ماهانه پرداخته بود. مرحله اول، یارانه بهمن ماه، به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب، به مبلغ 100 هزار تومان بود. مرحله دوم نیز به مناسبت عید نوروز بود که به مبلغ 150 هزار تومان به سرپرست خانوارها واریز شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره زمان واریز یارانه رمضان چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر