;
coinex

بهترین فیلم های جنایی و معمایی [30 فیلم معمایی برتر]

بسیاری از علاقه‌مندان به فیلم و سریال عاشق فیلم‌های جنایی هستند. اگر شما هم به مدل فیلم‌ها علاقه دارید در ادامه با تکراتو همراه باشید تا بهترین فیلم های جنایی تاریخ سینما را به شما معرفی کند.

از گونه‌های سینمایی محبوب در سراسر دنیا می‌توان فیلم‌های جنایی را نام برد زیرا اینگونه فیلم‌ها این اجازه را به مردم و تماشاچیان می‌دهند که بتوانند لذت قانون‌شکنی را حداقل در جریان فیلم با شخصیت‌های اصلی آن تجربه کنند.

فیلم و سریال‌هایی که داستان و شخصیت‌های آنها به نوعی درباره جرم و جنایت باشد فیلم جنایی به حساب می‌آیند. براساس جرم نیز می‌توان تقسیم‌بندی‌هایی چون مافیایی، گنگستری، سرقتی را در نظر گرفت.

در ادامه لیستی از بهترین فیلم های جنایی تاریخ سینا معرفی شده است. بسیاری از فیلم های جنایی بر اساس واقعیت ساخته شده‌اند و همه می‌دانیم که فیلم های جنایی بر اساس واقعیت بسیار جذاب هستند و همین باعث شده طرفداران زیادی داشته باشند. اگر شما هم از علاقه‌مندان به بهترین فیلم های معمایی هستید در ادامه با ما همراه باشید.

بهترین فیلم های جنایی


یکی از هیجان‌انگیزترین سرگرمی‌های دنیا تماشا کردن فیلم به صورت دسته جمعی است. اما باید فیلمی را انتخاب کرد که بتواند همه را راضی کند و همه از دیدن آن لذت ببرند.

می‌توان گفت بهترین فیلم های جنایی و معمایی از آن دسته فیلم‌هایی هستند که همه به آن علاقه مند هستند و می‌توان آن را به صورت دسته جمعی تماشا کرد.

اگر به دنبال فیلم‌هایی مناسب برای تماشا با دوستان یا سایر اعضای خانواده هستید، در ادامه با تکراتو همراه باشید تا بهترین فیلم های جنایی بر اساس واقعیت را به شما معرفی کند.

جواهرات تراش ‌نخورده (Uncut Gems)

بهترین فیلم های جنایی

  • سال ساخت: ۲۰۱۹
  • سبک: جنایی

داستان این فیلم که یکی از بهترین فیلم های جنایی است درباره یک جواهرفروش یهودی در نیویورک است که بدهی سنگینی به بار آورده و برای پرداخت قرضش به شرخرها، دوباره روی پولی که به دستش آمده شرط می‌بندد و این روند را آن‌قدر ادامه می‌دهد تا به معنای واقعی کلمه همه را به جنون می‌رساند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2022

بهترین فیلم های اکشن 2022 

بادیگارد همسر مزدور (Hitman’s Wife’s Bodyguard)

بهترین فیلم های جنایی

  • سال ساخت: 2021
  • سبک: اکشن، کمدی، جنایی

«رایان رینولدز» که در سال‌های اخیر برای ایفای نقش در فیلم‌های اکشن زیادی تبدیل به یک برند شده بود، یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های خود را در کنار بازیگران برجسته‌ی دیگری چون «ساموئل ال جکسون»، «آنتونیو باندراس» و «سلما هایک» در «بادیگارد همسر مزدور» به نمایش گذاشته است.

 تاجران اعضای بدن (Body Brokers)

بهترین فیلم های جنایی

  • سال ساخت: 2021
  • سبک: جنایی، درام، هیجان‌انگیز

داستان «تاجران اعضای بدن» که یکی از بهترین فیلم های معمایی است از جایی شروع می‌شود که دو معتاد کارتن خواب اهل اوهایو به نام‌های «یوتا» و «اپال» توسط فردی کاریزماتیک به نام «وود» به لس‌آنجلس آورده می‌شوند تا در یک مرکز بازیابی بتوانند اعتیاد را ترک کنند.

اما «یوتا» و «اپال» پس از مدت کوتاهی می‌فهمند این مرکز بازیابی با کمک یک روانشناس حرفه‌ای به نام «دکتر وایت» از مراجعان به عنوان طعمه‌ای برای جنایت‌های خود استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های عاشقانه 2022

بهترین انیمیشن های 2022

خشم انسان (Wrath of Man)

بهترین فیلم های جنایی

  • سال ساخت: 2021
  • سبک: جنایی، اکشن

خشم انسان چهارمین همکاری مشترک جیسون استاتهام و گای ریچی پس از قاپ‌زنی، قفل، انبار و دو بشکه باروت و هفت‌تیر است و یکی از بهترین فیلم های جنایی است.

داستان خشم انسان درباره‌ی مردی مرموز است که در یک شرکت حمل پول کار می‌کند و هر هفته وظیفه دارد صدها میلیون دلار را با یک کامیون حمل پول، در سطح لس‌آنجلس جابه‌جا کند.

جست‌وجو (Searching)

بهترین فیلم های جنایی و معمایی

  • کارگردان: آنیش چاگانتی
  • نویسنده: آنیش چاگانتی
  • بازیگران: جان چو، دبرا مسینگ

فیلم Searching یکی از منحصربه‌فردترین روندهای داستانی را به خودش اختصاص داده است. فیلمی که داستان آن ازطریق صفحه‌های نمایش گوشی‌های هوشمند و مانیتورهای کامپیوترهای خانگی روایت می‌شود و درباره پدری جریان دارد که با کمک یک افسر پلیس تمام سعی خود را به کار می‌گیرد تا دختر گمشده خودش را پیدا کند.

این فیلم به‌عنوان نخستین فیلم تریلر جریان اصلی هالیوود با حضور یک بازیگر آسیایی در نقش اصلی آن روی پرده سینماها رفت و با استقبال خوبی از طرف اهالی سینما و منتقدین همراه شد. فیلم Searching در سال ۲۰۱۸ میلادی به تهیه‌کنندگی تیمور بکمامبتوف و سو اوهانیان توسط استودیو Bazelevs Company با بودجه‌ای بسیار کم و معادل با ۹۰۰ هزار دلار تولید و توانست فروش بسیار عالی ۷۶ میلیون دلاری را به نام خودش ثبت کند.

شیون (The Wailing)

بهترین فیلم های جنایی

  • سال ساخت: 2016
  • سبک: جنایی و معمایی

شیون یک فیلم جنایی و معمایی محصول کشور کره جنوبی است که در سال 2016 اکران شد. در این فیلم تعدادی قتل عجیب در روستایی واقع در کوه‌های کره جنوبی اتفاق می‌افتد و افرادی که از صحنه جنایت جان سالم به در می‌برند به جنون خاصی مبتلا می‌شوند.

یک افسر پلیس ترسو ماموریت می‌یابد تا به این حوادث رسیدگی کند. در ابتدا پلیس این قتل‌ها را با مصرف نوعی قارچ روان گردان مرتبط می‌داند، اما با ورود یک مرد ژاپنی، دختری سفید پوش، یک جن گیر و یک کشیش جوان ماجرا پیچیده‌تر از پیش می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2021

بهترین فیلم های مارول در سال 2021

دشمنان ملت (Public Enemies)

بهترین فیلم های جنایی

  • سال ساخت: 2009
  • سبک: جنایی

فیلم دشمنان ملت تحسین نسبی منتقدان را به همراه داشت و نقدهای مثبتی را دریافت کرد. جانی دپ، کریستین بیل، ماریون کوتیار، بیلی کروداپ، لیلی تیلور، کیسی شیماشکو و بیل کمپ ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

داستان در دهه 1930 میلادی در آمریکا جریان دارد. این دهه دوران رکود اقتصادی بود که مردم عامل اصلی بدبختی‌های خود را بانک‌ها می‌دانستند. فیلم قسمت کوتاهی از زندگی جان دیلینجر، گنگستر خطرناک و معروف را نشان می‌دهد که با سرقت از بانک و بازگرداندن پول مردم بین آن‌ها در قامت یک قهرمان ملی ظاهر می‌شود و به همین وسیله در میان مردم پنهان می‌شد.

جایی برای پیرمردها نیست (No Country for Old Men)

بهترین فیلم های جنایی و معمایی

  • سال ساخت: ۲۰۰۷
  • سبک: جنایی

این داستان که برگرفته از رمانی با همین نام نوشته کورمک مک‌کارتی است، تعقیب و گریزی مرگبار را روایت می‌کند. یک آدم اشتباهی (جاش برولین) از صحنه درگیری میان قاچاقچیان سر در می‌آورد و کیف پر از پول و بی‌صاحبی را با خودش می‌برد.

یک قاتل مزدور وظیفه دارد که کیف را پیدا کند و یک کلانتر پیر (تام لی جونز) هم سعی دارد که به این تعقیب و گریز پایان بدهد. این فیلم یکی از بهترین فیلم های معمایی است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های دی سی 2021

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2021

بسیار مراقبت می‌کنم (I Care a Lot)

بهترین فیلم های جنایی

  • سال ساخت: 2020
  • سبک: جنایی

فیلم جنایی بسیار مراقبت می‌کنم درباره زنی کلاهبردار است که سرپرستی افراد مسنی که توانایی مراقبت از خودشان را ندارند بر عهده می‌گیرد و به این صورت اموال آن‌ها را بالا می‌کشد. این فیلم برای اولین بار در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو به نمایش درآمد و سپس در نتفلیکس و Amazon Prime Video عرضه شد.

پیر پسر (Oldboy)

بهترین فیلم های جنایی

  • سال ساخت: ۲۰۰۳
  • سبک: جنایی، انتقام

این فیلم جنایی یکی از مهمترین فیلم‌ها در شناساندن موج جدید سینمای کره جنوبی به جهانیان است و بخشی از سه‌گانه انتقام پارک چان ووک که بسیار مورد تحسین قرار گرفت.

فیلم درباره آدم فلک‌زده‌ای است که بی‌خبر از همه جا ربوده می‌شود و برای سالیان سال دور از تمام دنیا و در یک اتاق حبس می‌ماند. با پایان دوران حبس مرموز و ظاهراً بی‌دلیل، به زندگی برمی‌گردد و حالا که چیزی برای از دست دادن ندارد، می‌خواهد از باعث و بانی این مصیبتی که به سرش آمده انتقام بگیرد؛ غافل از آنکه نمی‌داند نقشه‌ای دیوانه‌وار و بزرگتر در کار است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021

بهترین فیلم های اکشن 2021

فریاد بزن (Scream)

بهترین فیلم های جنایی

  • سال ساخت: 2022
  • سبک: جنایی معمایی

فریاد بزن یا جیغ نام اثر دو کارگردان با ذوق و خلاقی است که در تاریخ 2022 اکران خواهد شد. این فیلم، در ژانر وحشت و معمایی ساخته شده و پیش‌بینی می‌شود که به یکی از بهترین فیلم های جنایی تبدیل شود.

داستان این فیلم، براساس زنی شکل گرفته است که برای حل کردن معمایی، به شهر خود، باز می‌گردد. او تلاش خود را می‌کند، تا بفهمد، چه کسی مرتکب جنایات شرور و وحشیانه‌ای است که در شهر رخ می‌دهد. در این بین، اتفاقات هیجان‌انگیزی رخ خواهد داد.

گود تایم (Good Time)

بهترین فیلم های جنایی

  • سال ساخت: 2017
  • سبک: جنایی

در این فیلم کانی همراه با برادر کوچک خود نیکی که دچار عقب ماندگی ذهنی است از بانک ۶۵ هزار دلار سرقت می‌کند اما اوضاع آن‌طور که می‌خواهد پیش نمی‌رود. نیکی دستگیر می‌شود و کانی برای آزادی برادرش ده هزار دلار کم دارد. ابتدا از دوست دخترش کوری این پول را می‌خواهد اما مادر کوری که ماجرا را می‌فهمد حساب‌های او را مسدود می‌کند.

کانی متوجه می‌شود برادرش به دلیل ضرب و شتم در بیمارستان است. نقشه فرار نیکی را می‌کشد اما اتفاق عجیب دیگری رخ می‌دهد. به اشتباه یک زندانی دیگر را از زندان فراری می‌دهد و این تازه آغاز ماجرای هیجان‌انگیز فیلم است. این فیلم یکی از بهترین فیلم های معمایی است.

بیشتر بخوانید:

ترسناک ترین فیلم های 2021

بهترین فیلم های عاشقانه 2021

پدرخوانده (The Godfather)

بهترین فیلم های جنایی

  • سال ساخت: 1972
  • سبک: جنایی

این فیلم به انتخاب منتقدان و تماشاگران یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما هم به شمار می‌رود. جدای از دقت در پرداخت به جزییات روابط در ساختار مافیا و اجرای شگفت‌انگیز، خود کوپولا اعتقاد دارد که فیلمش یک درام شکسپیری کلاسیک درباره خانواده است. با گذشت نیم قرن، پدرخوانده همچنان بهترین دستاورد سینما درباره نمایش مفهوم قدرت به شمار می‌آید.

چاقوکشی (Knives Out)

بهترین فیلم های جنایی

  • سال ساخت: ۲۰۱۹
  • سبک: جنیی و معمایی

چاقوکشی در حال هوای رمان‌های آگاتا کریستی است و ماجرا درباره‌ی رمان‌نویس مشهور و ثروتمندی به نام هارلن ترومبی است که همه‌ی اعضای خانواده را برای جشن تولد ۸۵ سالگی‌اش دور هم جمع می‌کند اما مهمانی با مرگ مشکوک ترومبی به پایان می‌رسد و از آنجایی که پای ثروت هنگفتی در میان است، تک‌تک اعضای خانواده مظنون به قتل هستند. برای حل این کلاف سردرگم یک کارآگاه خصوصی کارکشته وارد داستان می‌شود.

در انتهای تونل (At the End of the Tunnel)

بهترین فیلم های جنایی

  • سال ساخت: 2016
  • سبک: جنایی و روانی

یکی از بهترین فیلم های جنایی روانی فیلمی آرژانتینی به نام At the End of the Tunnel است. داستان این فیلم درباره یک مهندس کامپیوتر فلج است که در زیرزمین خانه‌اش صداهایی از سارقین بانک می‌شنود.

او دوربین و میکروفونی را درون دیوار قرار می‌دهد و متوجه می‌شود که سارقین در حال حفاری یک تونل هستند تا از بانکی در همان نزدیکی دزدی کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی 2021

بهترین فیلم های زامبی 2021

بعدازظهر نحس (Dog Day Afternoon)

بهترین فیلم های جنایی

  • سال ساخت: 1975
  • سبک: درام، جنایی

در این فیلم جنایی سه آدم درب و داغان برای سرقت به بانک می‌روند اما شرایط طوری رقم می‌خورد که کارکنان بانک را گروگان می‌گیرند و همین مسئله یک آشوب سراسری به پا می‌کند.

در دهه هفتاد که تمام ارزش‌های اجتماعی زیر و رو شده بود، شخصیت‌های قصه به جای آنکه مجرم و خلافکار تلقی شوند، تبدیل می‌شوند به نمادی از یک نسل معترض و آشوبگر. این فیلم یکی از بهترین فیلم های جنایی است.

روز مرگت مبارک (Happy Death Day)

بهترین فیلم های جنایی

  • سال ساخت: ۲۰۱۷
  • سبک: جنایی معمایی

روز مرگت مبارک با الهام از فیلم کلاسیک معروف «روز موش خرما» ساخته شده است. داستان درباره‌ی ‌یک دختر دانشجو است که در روز تولدش به طرز دل‌خراشی به قتل می‌رسد اما این تازه آغاز ماجراست.

او در یک سیکل زمانی گیر افتاده هر بار بعد از قتلش زنده می‌شود و باید با پیگیری جزئیات و سرنخ‌ها قاتل را پیدا کند. روز مرگت مبارک در حال هوای بازی‌های ویدیویی است و شخصیت اصلی با درس گرفتن از شکست‌هایش کم‌کم می‌فهمد برای گیر انداختن این قاتل روانی و زنده ماندن باید سرنخ‌ها را دنبال کند و مجهز باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمه های 2021

بهترین انیمیشن های 2021

قتل های پمبروک شایر (The Pembrokeshire Murders)

بهترین فیلم های جنایی و معمایی

  • سال ساخت: 2021
  • سبک: جنایی و معمایی

این سریال که از فیلم های جنایی بر اساس واقعیت است، روایت یک قاتل به نام جان کوپر است که چهار نفر را در اواسط دهه‌ی 80 می‌کشد. او همچنین چندین بار به سرقت مسلحانه و تجاوز جنسی مرتکب شده است. جان کوپر چند سال بعد در یک مسابقه تلویزیونی به نام Bullseys شرکت می‌کند که در نهایت پیش زمینه‌ی دستگیری او می‌شود.

کیث آلن در این سریال تقش قاتل بولزآی (جان کوپر) را بازی می‌کند. اما چیزی که قتل های پمبروک شایر را به یکی از بهترین فیلم های جنایی تبدیل کرده، نقش‌آفرینی لوک ایوانز در نقش استیو ویلکینز است.

شیطان تمام وقت (The Devil All the Time)

بهترین فیلم های جنایی

  • سال ساخت: 2020
  • سبک: جنایی

یکی از بهترین فیلم های جنایی «شیطان تمام وقت» است که بر اساس رمانی به همین نام نوشته دونالد ری پولاک (Donald Ray Pollock) ساخته شده است. این فیلم جنایی در ابتدا در چند سینمای محدود و سپس در نتفلیکس عرضه شد و منتقدان هنرنمایی تام هالند و رابرت پتینسون را ستودند.

راننده تاکسی (Taxi Driver)

بهترین فیلم های جنایی

  • سال ساخت: ۱۹۷۶
  • سبک: جنایی

«تراویس بیکل» (دنیرو) که سابقاً در ویتنام تفنگ‌دار دریائی بوده، در نیویورک راننده تاکسی می‌شود و چون دچار بی‌خوابی مزمن است فقط شب‌ها کار می‌کند. تباهی و فسادی که دور و برش در شهر می‌بیند، مایه ناآرامی‌و آشفتگی او است.

«تراویس» اوقات فراغتش را به تماشای فیلم‌های هرزه‌نگار یا نوشتن خاطراتش می‌گذارند. مدتی نیز می‌کوشد با «بتسی» (شپرد)، کارمندی در ستاد انتخاباتی یک کاندیدای ریاست جمهوری به نام «چارلز پالانتاین» (هریس)، رابطه برقرار کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های دیزنی پلاس 2021

بهترین فیلم و سریال های جنایی 2021

صورت‌ زخمی (Scarface)

بهترین فیلم های جنایی و معمایی

  • سال ساخت: ۱۹۸۳
  • سبک: گنگستری

صورت زخمی که با فیلمنامه‌ای از الیور استون ساخته شده، داستان تونی مونتانا (آل پاچینو) را روایت می‌کند که از کوبا برای یک زندگی بهتر به آمریکا مهاجرت کرده و در سرزمین تازه راه پیشرفت به روی او باز می‌شود، البته در مسیر خلاف و جنایت.

می‌گویند که صورت زخمی فیلم جنایی محبوب خیلی از خلافکارها و قاچاقچیان سرشناس مواد مخدر است، تا حدی لباس پوشیدن و معماری قصر تونی مونتانا بعدا از جانب خلافکارهای واقعی به کرات مورد تقلید قرار گرفته است.

سکوت بره‌ها (The Silence of the Lambs)

بهترین فیلم های جنایی

  • سال ساخت: ۱۹۹۱
  • سبک: جنایی ترسناک

داستان این فیلم جنایی درباره افسر کم‌تجربه پلیس کلاریس استرلینگ (جودی فاستر) است که برای حل پرونده یک قاتل زنجیره‌ای از یک قاتل آدمخوار، به معنای واقعی کلمه، یعنی دکتر هانیبال لکتر (آنتونی هاپکینز) کمک می‌گیرد. در تمام لحظات این تریلر پر از تعلیق، شرارت و هراس موج می‌زند و بسیاری از دستاوردهای آن سال‌ها بعد در آثار دیگر نیز مورد استفاده قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های IMDb در سال 2021

بهترین فیلم و سریال های تینیجری

لئون (The Professional)

بهترین فیلم های جنایی

  • سال ساخت: ۱۹۹۴
  • سبک: جنایی

داستان این فیلم که از بهترین فیلم های جنایی است درباره دختر نوجوانی به نام ماتیلدا (ناتالی پورتمن) است که خانواده‌اش طی یک تسویه حساب توسط پلیسی فاسد و روان‌پریش (با نقش‌آفرینی گری الدمن) کشته می‌شوند.

ماتیلدا برای زنده ماندن به همسایه‌شان لئون (ژان رنو) پناه می‌برد که از قضا یک قاتل حرفه‌ای است و از او کمک می‌خواهد تا با آموزش ببیند و بتواند انتقام خانواده‌اش را بگیرد.

هیچکس (Nobody)

بهترین فیلم های جنایی

  • سال ساخت: 2021
  • سبک: اکشن، جنایی

ین فیلم در مورد پدری آرام و سر به زیر بنام «هاچ» است که در حومه شهر زندگی می‌کند و فردی کاملاً معمولی است که البته خشمی شدید در درون خود نهفته دارد.

ناگهان روزی که دو دزد به خانه وی می‌آیند، این خشم فروخورده فوران می‌کند و داستانی بی‌رحمانه شروع می‌شود و در نهایت وی را مجبور به مقابله با چیزهایی می‌کند که در گذشته آنها را حل نشده باقی گذاشته بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی ایرانی 1400

بهترین فیلم های کمدی جهان

مظنونین همیشگی (The Usual Suspects)

بهترین فیلم های جنایی

  • سال ساخت: ۱۹۹۵
  • سبک: جنایی

داستان درباره گروهی از خلافکارهای خرده‌پاست که از سوی پلیس بازداشت شده‌اند. پلیس به دنبال مهره اصلی در سلسله‌ای از جنایت‌هاست که این خلافکارها به هم ربط می‌دهد: کایزر شوزه؛ مغز متفکری دست‌نیافتنی که هر کس روایت متفاوتی از برخورد با او دارد.

موفقیت فیلم کوین اسپیسی را به‌عنوان یکی از مهمترین بازیگران جدید هالیوود تثبیت کرد و موجب شد که برایان سینگر به پشتوانه همین فیلم در ادامه سراغ پروژه‌های بزرگتری برود.

تو را دیدم (I See You)

بهترین فیلم های جنایی

  • سال ساخت: 2019
  • سبک: جنایی ترسناک

داستان این عنوان از فیلم‌های جنایی ترسناک درباره خانواده‌ای است که با اتفاقاتی غیر قابل توضیح روبرو می‌شوند و این حوادث ممکن است با گم شدن پسری جوان نیز در ارتباط باشند. فیلم See You که از بهترین فیلم‌های جنایی ترسناک محسوب می‌شود، برای اولین بار در جشنواره فیلم SXSW به نمایش درآمد.

در این مطلب به بررسی بهترین فیلم های جنایی پرداختیم. تعداد زیادی از فیلم های جنایی بر اساس واقعیت هستند و برای دوست‌داران فیلم بسیار جذابند. اگر شما هم به بهترین فیلم های معمایی علاقه دارید فیلم‌هایی که در اینجا معرفی شده‌اند بسیار جذاب هستند پس آنها را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های نوید محمدزاده

بهترین فیلم های بهروز وثوقی

عمارت متروکه (The Haunted Mansion)

بهترین فیلم های جنایی و معمایی
بهترین فیلم های جنایی و معمایی
  • کارگردان: راب مینکاف
  • بازیگران: ادی مورفی، ترنس استمپ، ناتانیل پارکر، مارشا توماسون، آری دیویس و مارک جان جفریس

داستان فیلم عمارت متروکه در رابطه با مشاور املاک و مستغلات معتاد به کار که توسط همسرش سارا متهم به بی توجهی به پسرشو دخترش می‌شود، بنابراین او برای جبران همه چیز خانواده را به تعطیلات می‌برد.

در طول راه، خانواده در عمارت شومی توقف می‌کنند که از جیم خواسته شده آن را بفروشد، اما یک طوفان این خانواده را مجبور می‌کند که شب را در عمارت وحشتناک همراه با صاحب عجیبش بمانند. در آنجا، در میان اتفاقات ماوراء طبیعی، خانواده شروع به کشف حقیقت پشت یک قتل چند دهه‌ای می‌کنند. عمارت متروکه با روحیه‌ای ساخته شد که به همه اعضای خانواده چیزی برای لذت بردن در کنار هم می‌دهد.

راز جنایت (Murder Mystery)

بهترین فیلم های جنایی
بهترین فیلم های جنایی
  • کارگردان: کایل نیواچک
  • بازیگران: آدام سندلر، جنیفر آنیستون، لوک ایوانز و ترنس استمپ

این فیلم اختصاصی از استریم نتفلیکس، ژانر معمایی و البته راز یک قتل را به سخره می‌گیرد، اما چارچوب خود اثر واقعاً تعلیق آمیز است. سندلر نقش یک پلیس نیویورکی را بازی می‌کند که همسرش را به تعطیلات اروپایی می‌برد و هر دو درگیر قتل یک میلیاردر می‌شوند. بدون تردید ترکیب کمدی با معمای قتل اتفاق نیکویی است که دیدن این اثر سینمایی را برای هر مخاطبی دلپذیر می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های رضا عطاران

بهترین فیلم های گلشیفته فراهانی

شاهین مالت (The Maltese Falcon)

بهترین فیلم های جنایی

  • کارگردان: جان هیوستون
  • بازیگران: همفری بوگارت، مری آستور، گلدیس جورج، پیتر لور، بارتون مک لین، لی پاتریک و سیدنی گرین استریت

شاهین مالت دربارهٔ یک کارآگاه خصوصی‌است که در پی دنبال کردن پرونده‌ای، با سه مجرم عجیب و غریب مواجه می‌شود که قصد به‌دست آوردن مجسمه‌ای گران‌قیمت را دارند.

ابتدا زنی با بازی مری استور که خود را خانم واندرلی معرفی می‌نماید، وارد دفتر کار سم اسپید می‌شود و ادعا می‌کند خواهرش به‌دست فردی به نام ترزبی ربوده شده است.

مایلز، شریک کاری سم اسپید، به دنبال ترزبی می‌رود و در تاریکی شب کشته می‌شود. پلیس سم اسپید را مورد بازجویی قرار می‌دهد و اسپید مجبور می‌شود جهت رفع اتهام از خود قاتل را کت‌بسته تحویل پلیس بدهد. شاهین مالت اثری پر تعلیق، پرپیچ و خم با بازیگران درخشان است، یکی از تأثیرگذارترین نوآرهای تاریخ سینما و همچنین ویترینی برای همفری بوگارت در بهترین حالتش.

 ام را به نشانه قتل بگیر (Dial M for Murder)

بهترین فیلم های جنایی و معمایی

  • کارگردان: آلفرد هیچکاک
  • بازیگران: ری میلند، گریس کلی، رابرت کامینگز و جان ویلیامز

داستان فیلم درباره مردی است که برای خلاص شدن از شر همسر زناکارش نقشه یک قتل عالی را می‌کشد، اما زمانی که همسرش برای دفاع از خود قاتلش را می‌کشد، به گوشه‌ای باز می‌گردد و این شروع یک قصه معمایی است.

این اثر ماندگار نیز یکی دیگر از کلاسیک‌های هیچکاک است، طرح این فیلم با پیچیدگی شروع می‌شود و تا پایان فقط پیچیده‌تر می‌شود. این فیلم آلفرد هیچکاک یک تریلر پیچیده و به طرز وحشتناکی شوم است که عملکردی فراموش نشدنی از گریس کلی را به رخ مخاطب می‌کشد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص بهترین فیلم های جنایی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    چنتایی ازشون دیدم راز جنایت و چاقو کشی خیلی خوب بودن

    پاسخ