;
coinex

اپل به محدود کردن دسترسی Apple Pay متهم شد

شرکت اپل به تازگی با نادیده گرفتن قوانین ضدانحصار اتحادیه اروپا، به محدود کردن دسترسی Apple Pay برای شرکت‌های دیگر، متهم شده است.

این اولین‌باری نیست که شرکت اپل به انحصارگرایی‌های این چنینی دست زده است و با توجه به گزارش فایننشال تایمز، به نظر می‌رسد که اپل این‌بار به علت مسدود کردن موسسات مالی مانند PayPal و بانک‌های پیشرو برای دسترسی به سیستم پرداخت موبایلی (موبایل بانک‌ها) در صدها میلیون آیفون، به پرداخت جریمه تا 10 درصد از گردش مالی جهانی خود، مجبور خواهد شد. در ادامه این نوشتار با تکراتو همراه باشید.

محدود کردن دسترسی Apple Pay توسط شرکت اپل

تحقیقات مربوطه از سال 2020 نشان می‌دهد که اپل از همان ابتدای راه‌اندازی فناوری NFC، اعتراض خود را نسبت به آن اعلام کرد. اپل معتقد است که این فناوری می‌تواند حریم خصوصی و امنیت کاربران را به خطر بیندازد. این موضوع با محدود کردن دسترسی Apple Pay از سمت شرکت اپل همراه بوده که در تناقض با قوانین ضدانحصار اتحادیه اروپا قرار دارد.

تکنولوژی NFC شرایطی را برای کابران فراهم می‌کند که بدون استفاده از کارت‌های بانکی و تنها با استفاده از تلفن همراه، هزینه‌های خود را پرداخت کنند.

محدود کردن دسترسی Apple Pay

گفتنیست که به غیر از این موضوع، دو پرونده دیگر در رابطه با نقض احتمالی قوانین ضد انحصار توسط این شرکت آمریکایی در بازار کتاب‌های الکترونیکی و در رابطه با خدمات پخش موسیقی نیز در جریان است.

شرکت اپل در سه ماهه گذشته موفق به افزایش 9 درصدی درآمد خود شد؛ اما با توجه به کاهش درآمد 8 میلیارد دلاری در سه ماه جاری، احتمال می‌رود که سهام این شرکت، به صورت قابل‌توجهی کاهش یابد. با توجه به گفته‌ی لوکا ماستری، مدیر ارشد این شرکت، اپل به علت کاهش تولید پس از قرنطینه چین، در سه ماهه جاری، 4 تا 8 میلیارد دلار ضرر کرده و سهام این شرکت تا 4 درصد کاهش قیمت خواهد داشت.

گفتنیست که تعطیلی در چین باعث تضعیف خرید و فروش در بازار محلی شده است، در حالیکه در سه ماهه اول سال میلادی، درآمد این شرکت بر خلاف تصور تحلیلگران، با افزایش 8.59 درصدی، از 89.59 میلیار دلار به 97.28 میلیارد دلار رسیده است که افزایش ارزش سهام به مقدار 1.52 دلار را به همراه داشت.

همچنین بخش خدمات و اشتراک‌ها نیز، رشد خوبی داشته و با 17.28 درصد افزایش درآمد اصلی، به 19.28 میلیارد دلار درآمد رسیده است. نوت‌بوک‌ها و یارانه‌های هوشمند مک نیز افت قیمت نداشته‌اند و درآمد حاصل از فروش آن‌ها با افزایش 14.73 درصدی به 10.44 میلیارد دلار رسیده است، اما درآمد حاصل از فروش تبلت‌های آیپد، 1.92 درصد کاهش داشته و مبلغ 7.65 میلیارد دلار اعلام شده است. همچنین سایر محصولات نیز نسبت به درآمد سال قبل که 8.81 میلیارد دلار بوده است، 12.37 درصد افزایش داشته‌اند که به طور کل، بازدهی 43.7 درصدی را در مقابل 43.1 درصد که توسط کارشناسان این شرکت تخمین زده شده را به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد محدود کردن دسترسی Apple Pay چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر