coinex
راهنمای خرید تکراتو

ممنوعیت رمزارز توسط بانک مرکزی هند ؛ دنیای ارزهای دیجیتال باید قانونی شود!

دولت هند روز دوشنبه، طی بیانیه‌ای به پارلمان ممنوعیت رمزارز توسط بانک مرکزی هند اعلام شد. این لایحه «کلیه رمزارزهای خصوصی» را ممنوع می‎کند.

به گفته وزیر دارایی هند، نیرمالا سیتاراما، بانک مرکزی هند (RBI) در مورد تاثیر تضعیف‌کننده ارزهای دیجیتال بر ثبات مالی و پولی این کشور ابراز نگرانی کرده است و در نتیجه اعلام کرده که ارزهای دیجیتالی باید ممنوع اعلام شوند. همچنین وی در ادامه اشاره کرد که در خصوص قانون‌گذاری ارزهای دیجیتالی، از جمله ممنوعیت رمزارزها، به همکاری بین‌المللی قابل توجهی نیاز داریم.

بیشتر بخوانید: آینده و پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2022

ممنوعیت رمزارز توسط بانک مرکزی هند

مقامات خزانه‌داری و بانک‌های مرکز کشورهای «گروه 20» که شامل کشور هند هم می‌شود، بر سیستم مالی جهان نظارت دارند و به اختصار FSB نامیده می‌شوند. قرار است این کشورها در اوایل ماه جولای سال جاری، قوانین جهانی مستحکمی در خصوص ارزهای دیجیتال را اعلام کنند. همچنین FSB اعلام کرد که در حال حاضر رمزارزها فقط برای «اهداف سفته بازانه» مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ممنوعیت رمزارز توسط بانک مرکزی هند

اداره مالیات هندوستان اعلام کرده بود که در نظر دارد، از درآمد حاصل از رمزارزها و NFTها، 30 درصد مالیات دریافت کند. حرکت هند به سمت تراکنش‌های مالیاتی و سود از طریق تجارت کریپتو در اوایل سال جاری، به عنوان حرکتی از سوی بانک مرکزی هند برای شروع پذیرش این فناوری نوپا تلقی می‌شود. در حالی که در چندین ماه اخیر، بانک مرکزی هند‌ برنامه‌های متفاوتی برای بازیگران صنعت کریپتو در نظر داشته است.

برایان آرمسترانگ، مدیر اجرایی صرافی ارزهای دیجیتال کوین بیس در این باره بیان کرده که به دلیل فشار غیررسمی که بانک مرکزی هند وارد می‌کرد، از ارائه خدمات معاملاتی در اوایل سال جاری اجتناب می‌کند. در طی ماه‌های گذشته، حجم معاملات صرافی‌های محلی و سایر شرکت‌های حوزه کریپتو به شدت کاهش یافته که بخشی از آن، به دلیل مالیات‌های محلی است.

این جریانات موجب ایجاد ابهاماتی در خصوص آینده دارایی‌های دیجیتال مجازی شده است و شهروندان هندی که دارای ارز دیجیتال هستند، شروع به مهاجرت یا فروش دارایی‌های دیجیتال خود کرده‌اند. همچنین این امر باعث شده کارآفرینان محلی، دیگر به مشتریان خود خدماتی ارائه ندهند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد ممنوعیت رمزارز توسط بانک مرکزی هند چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر