;
coinex

بازیگران سریال آتش و باد [بیوگرافی + عکس]

ما در این مطلب به زندگینامه بازیگران سریال آتش و باد می‌پردازیم. مجموعه فاخر «آتش و باد» با کارگردانی مجتبی راعی ساخته شده و این شب‌ها از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

مجموعه تاریخی « آتش و باد» از سریال های نوروزی 1402 است که به روایت دوران قبل از مشروطه می‌پردازد. پیش از این اعلام شده بود که این سریال با نام «جشن سربرون» روی آنتن می‌رود،‌ اما قبل از پخش نام سریال به «آتش و باد» تغییر کرد.

فیلمبرداری سریال آتش و باد 27 ماه طول کشیده و با توجه به اینکه مراحل فیلمبرداری در اوج کرونا بوده، بازیگران و عوامل فیلم لحظات سختی را سپری کردند. اما به گفته تهیه کننده سریال، از آن جایی که بیشتر عوامل تولید واکسینه شده بودند، خدا را شکر مشکلی به لحاظ کرونا وجود نداشته است.

« آتش و باد» به سفارش سیما فیلم ساخته شده است و از روز جمعه ۲۶ اسفند ماه ساعت ۱۹ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید:

سریال های ماه رمضان 1402

سریال های نوروز 1402

بازیگران سریال آتش و باد

در مجموعه آتش و باد (جشن سربرون) که از سریال های نوروزی 1402 است، هنرمندان بسیاری به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند. در این مجموعه 56 قسمتی بازیگران مطرحی از جمله حسین محجوب، محمود پاک ‌نیت، لاله اسکندری، فرخ نعمتی، قاسم زارع، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصر نصیر، مهدی فقیه و زنده یاد کریم اکبری مبارکه در سریال تاریخی آتش و باد نقش‌آفرینی می‌کنند.

بازیگران سریال آتش و باد
بازیگران سریال آتش و باد

صدرالدین حجازی، نادر فلاح، بیوک ‌میرزایی، مهران نائل، جواد قامتی، ابراهیم برزیده، سیامک اشعریون، پرویز بزرگی، علی جاویدفر، محمد حاج حسینی، فرشید صمدی‌ پور، محمدرضا راد، حسن محمودی، مجتبی واشیان، امیر کسارنژاد، ساقی عسگری، سارا اشتری، امیر زمستانی، سودابه علیپور، نجات علی مرادی، سیامک حلمی، آرمین ترکمندی، علی حسن ناصری، ذبیح ذبیح پور، علی نجاریان، زهرا برومند، ایوب دمان، امیر نداف فر، عباس براری، رضا درم کزین، ابوالفضل حاجی علیخانی، مجید یاراحمدی، مهران‌هادی، جواد عاقبت بین، حسن زارع، محمودرضا بهرامی، علی عطایی، سیامک نظری، مرتضی ستارپور، محمد نادرخانی، فیروز حیدرزاده، سجاد مومنی و رضا سیدی دیگر بازیگران مجموعه آتش و باد هستند.

از اتفاقات ناگوار زمان تصویربرداری این سریال، درگذشت کریم اکبری مبارکه بازیگر پیشکسوت کشورمان بود. البته نقش ایشان در این مجموعه تقریبا تمام شده بود و در دو سکانس باقی مانده، عوامل توانستند با تمهیداتی، نقش وی را به سرانجام برسانند.

جالب است بدانید، ساخت 5 فصل از سریال جشن سربرون (آتش و باد) پیش بینی شده است. اما در حال حاضر، تنها ساخت یک فصل آن به اتمام رسیده و تولید فصل‌های دیگر این سریال به بازخورد مردم پس از پخش آن و درخواست صدا و سیما برای ساخت فصل‌های بعدی، بستگی دارد.

لاله اسکندری

بازیگران سریال آتش و باد
عکس بازیگران سریال آتش و باد

لاله اسکندری، در سی آذر ماه سال ۱۳۵۴ در تربت حیدریه به دنیا آمد. پدرش  اهل کاشمر و مادرش اهل تربیت حیدریه است. او فرزند سوم یک خانواده هفت نفره است، یک برادر و یک خواهر بزرگتر و یک خواهر و یک برادر کوچک‌تر از خود دارد.

لاله اسکندری دانش‌آموخته رشته طراحی گرافیک از دانشگاه آزاد تهران است. او در سال ۱۳۷۸ با بازی در فیلم «متولد ماه مهر» به کارگردانی احمدرضا درویش وارد سینما شد. این بازیگر توانمند در سال 1379 با ایفای نقش در سریال «خاک سرخ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا وارد قاب تلویزیون شد و به شهرت رسید.

اسکندری علاوه بر بازیگری در زمینه هنرهای تجسمی فعالیت‌های بسیاری داشته‌ است که شامل برگزاری چندین نمایشگاه عکس، نقاشی و موزاییک در داخل و خارج از کشور است.

لاله اسکندری اهل مطالعه است و در این باره می‌گوید: «من مطالعه رمان، داستان‌‌های کوتاه و شعر آن هم از نوع شعر نو را خیلی دوست دارم. اخبار کتاب‌‌های روز را دنبال می‌‌کنم و نقد داستان‌‌ها و کتاب‌‌های ادبی را در روزنامه‌‌ها و مجلات تا آنجا که وقتم اجازه بدهد دنبال می‌‌کنم.»

او از سال ۱۳۸۷ با شهرداری تهران برای زیباسازی فضای شهری همکاری می‌کند. کاشی کاری طرح کهکشان راه شیری در تقاطع بزرگراه حکیم و کردستان از نمونه کارهای لاله اسکندری است.

لاله اسکندری در 32 سالگی با ساسان فیروزی ازدواج کرد و سال‌هاست کنار هم زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال نون خ 4 [بیوگرافی + عکس]

بازیگران سریال گیلدخت [بیوگرافی + عکس]

حسین محجوب

بازیگران سریال آتش و باد

حسین محجوب در دهم مردادماه سال 1327 در رشت متولد شد. وی دیپلم ادبی دارد و فعالیت هنری خود را با ایفای نقش در تئاتر سلطان مار بیضایی در سال 1348 آغاز کرد.

محجوب با بازی در فیلم سینمایی رگبار به کارگردانی بهرام بیضایی وارد سینما شد. بازی درخشان او در فیلم رنگ خدا (ساخته‌ی مجید مجیدی) جایزه بهترین بازیگر مرد نقش اول جشنواره بین‌المللی فیلم والنسین فرانسه و نیز جایزه بهترین بازیگر مرد نقش اول جشنواره بین‌المللی فیلم مانیل فلیپین را به ارمغان آورد.

حسین محجوب در سال 1397 برگزیده بهترین بازیگر مرد از پنجمین جشنواره تلویزیونی جام جم برای مجموعه نمایشی «محکومین» شد. همچنین وی برای فیلم‌های من ترانه 15 سال دارم (نقش دوم) و طبل بزرگ زیر پای چپ (نقش اول) نامزد دریافت تندیس و جایزه از جشن خانه سینما شد.

داریوش کاردان

بازیگران سریال آتش و باد
بیوگرافی بازیگران سریال آتش و باد

بیوگرافی بازیگران سریال آتش و باد را با داریوش کاردان ادامه می‌دهیم که متولد سال 1335 در ابهر است. او کارشناسی کامپیوتر دارد و از 1357 با گویندگی رادیو کارش را آغاز کرد.

وی علاوه بر بازیگری سابقه نویسندگی در روزنامه جام جم و مجله همشهری را دارد. داریوش کاردان در حوزه دوبله نیز فعال است. در این زمینه می‌توان به دوبله برنامه دیدنی‌ها، سریال‌های جنگجویان کوهستان، دوقلوهای افسانه‌ای، سفرهای میتی کومان، تنهاترین سردار، گل پامچال، جنگ سرد و آتیه اشاره کرد.

داریوش کاردان اجرا و نویسندگی و بازیگری در برنامه طنز «عصرانه» را از سر گرفت که عصر پنجشنبه‌ها از رادیو تهران و بعدها رادیو ایران پخش می‌شد. او اجرای برنامه‌ی جذاب صندلی داغ و نویسندگی و کارگردانی و بازیگری مجموعه طنز شبکه سه و نیم را نیز در کارنامه هنری خود دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین کانال تلگرام دانلود فیلم و سریال ایرانی

بازیگران سریال سقوط [بیوگرافی + عکس]

محمود پاک‌ نیت

بازیگران سریال آتش و باد
زندگینامه بازیگران سریال آتش و باد

محمود پاک‌ نیت در دهم دی ماه سال 1331 در کازرون متولد شد. پاک‌نیت از سال 1348 وارد دنیای بازیگری شد و در تئاتر به اجرای نمایش‌ پرداخت. ایشان در 21 سالگی به استخدام اداره کل فرهنگ و هنر درآمد.

وی از سال 1367 کار هنری خود را با نقش‌آفرینی در فیلم‌ها و سریال‌های زیادی ادامه داد. او با بازی در مجموعه پرطرفدار روزی روزگاری به شهرت رسید. پاک نیت با نقش‌آفرینی در مجموعه‌های پدرسالار و پس از باران به بازیگری محبوب و مشهور تبدیل شد.

ایشان در سال 1356 با مهوش صبرکن در یک تئاتر هم بازی بوده و این آشنایی باعث علاقه بین آن‌ها شد و دو سال بعد با هم ازدواج کردند. این زوج هنرمند دو فرزند پسر به نام‌های مسعود و مهرداد دارند.

محمود پاک‌ نیت درجه یک هنری را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده است.

سهیلا رضوی

بازیگران سریال آتش و باد

سهیلا رضوی متولد ششم آذر 1333 در تهران است. او بازیگری را قبل از انقلاب و با تئاتر شروع کرد. در 31 سالگی برای بازی در فیلم گردبار به کارگردانی کامران قدکچیان، جلوی دوربین رفت.

در سال 1366 در سریال گرگ‌ها به کارگردانی داوود میرباقری ایفای نقش کرد. این بازیگر توانمند به بازیگری در تئاتر، سینما و تلویزیون ادامه داد تا اینکه در سال 1394 با نقش‌آفرینی در سریال شهرزاد به شهرت رسید.

سهیلا رضوی در سال 1353 با فرخ نعمتی (باریگر) ازدواج کرد و ثمره زندگی موفق این زوج هنرمند دو فرزند پسر است.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال پوست شیر ؛ بیوگرافی و عکس

بهترین فیلم ها و سریال های پارسا پیروزفر

الهام نامی

بازیگران سریال آتش و باد
عکس بازیگران سریال آتش و باد

در ادامه زندگینامه بازیگران سریال آتش و باد می‌رسیم به الهام نامی که متولد هشتم اردیبهشت ماه سال 1365 در تهران است. او فارغ التحصیل رشته تئاتر بوده و از 18 سالگی بازیگری را با اجرای تئاتر آغاز کرد. وی در سال 1395 با فیلم «چراغ های ناتمام»  به کارگردانی مصطفی سلطانی وارد سینما شد.

الهام نامی در سال 1401 با بازی در در نقش شکوه السلطنه در سریال «جیران» به کارگردانی حسن فتحی خوش درخشید.

الهام نامی در مصاحبه‌ای درباره‌ی سبک بازی‌اش گفته بود؛ «من همواره تلاش می‌کنم نقش‌های چند وجهی و متفاوت را بازی کنم. از زمانی که وارد این حرفه شده‌ام برایم پیش آمده که نقش‌های رئالیستی هم بازی کرده باشم اما معمولا ترجیح می‌دهم که با نقش کلنجار بروم و زاویه‌های مختلفش را کشف کنم.»

قاسم زارع

بازیگران سریال آتش و باد

قاسم زارع در یکم فروردین ماه سال 1336 در همدان به دنیا آمده است. وی دانش‌آموخته‌ی مرکز آموزش تئاتر از اداره کل فرهنگ و هنر بوده، و قبل از انقلاب با اجرای تئاتر وارد دنیای بازیگری شد. او با بازی در ژانر دفاع مقدس به طور حرفه‌ای به کارش ادامه داد.

زارع در سال 1364 با ایفای نقش در سریال آئینه به کارگردانی غلامحسین لطفی برای اولین بار جلوی دوربین رفت. او چهار سال بعد با نقش‌آفرینی در فیلم صنوبرهای سوزان بازیگری در سینما را تجربه کرد. ایشان با بازی در فیلم آژانس شیشه‌ای سال 1376 به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا به شهرت رسید.

زارع که سابقه حضور در جنگ و رفتن تا خط مقدم دارد، با ایفای نقش در 12 فیلم دفاع مقدس از جمله بازیگران رکورد دار این ژانر به شمار می‌آید.

زارع در سریال‌های بعد از آزادی، تعبیر وارونه یک رؤیا، یادآوری، بوی باران، رویاهای بیداری، آینه‌های نشکن، صفحه ۱۱۳ و سال‌های مشروطه به ایفای نقش پرداخته است. او از بازیگران سریال بی نشان به کارگردانی راما قویدل بود که در سال گذشته از شبکه سه سیما پخش شد.

قاسم زارع سال‌هاست ازدواج کرده است و یک فرزند پسر دارد.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال برف بی صدا می بارد

بهترین فیلم ها و سریال های طناز طباطبایی

لیلا اوتادی

بازیگران سریال آتش و باد
عکس بازیگران سریال آتش و باد

لیلا اوتادی نیز از بازیگران سریال آتش و باد است. وی در چهاردهم مرداد ماه سال 1362 در تهران به دنیا آمد. وی دانش‌آموخته‌ی کارشناسی معماری داخلی از دانشگاه هنر تهران است.

اوتادی در سال 1381 برای بازی در فیلم سینمایی «چشمان سیاه» به کارگردانی ایرج قادری انتخاب شد. او دو سال بعد با سریال «مهر و ماه» ساخته‌ی سید فیاض موسوی وارد قاب تلویزیون شد. و در سال 1385 با سریال «آخرین گناه» به کارگردانی حسین سهیلی زاده به شهرت رسید.

لیلا اوتادی: «دوست دارم همه ژانرها را تجربه کنم بخصوص کارهای کمدی و اکشن را بیشتر دوست دارم و اگر در ژانر وحشت هم فیلمنامه خوب باشد حتما آنرا کار خواهم کرد.»

ارسلان قاسمی

بازیگران سریال آتش و باد

ارسلان قاسمی، زاده‌ی یکم خرداد ماه سال 1374 در تهران است. پدرش مدیرعامل یک شرکت کشتیرانی و مادرش مدیر مهدکودک است. وی دو خواهر بزرگ‌تر از خودش دارد و دانش‌آموخته‌ی رشته معماری است.

ارسلان قاسمی بازیگری را از 7 سالگی با بازی در مجموعه تلویزیونی در چشم باد در نقش کودکی پارسا پیروزفر (بیژن) آغاز کرد. در چشم باد یکی از بهترین سریال های تاریخی ایرانی ساخته‌ی مسعود جعفری جوزانی است.

وی در مجموعه‌ تلویزیونی یوسف پیامبر در نقش کودکی بنیامین به ایفای نقش پرداخت. وی در فیلم جعبه موسیقی به کارگردانی فرزاد مؤتمن نقش اصلی را به‌ عهده داشت.

ارسلان قاسمی علاوه بر کار بازیگری به خوانندگی هم علاقه دارد و تاکنون دو ترانه به نام‌های آفرین و ای کاش را با همکاری سینا دست‌خوش و تنظیم محمد جواندر خوانده است. قاسمی در مصاحبه‌ای گفته بود، فعالیت در زمینه موسیقی را همچون بازیگری ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال سارق روح [بیوگرافی + عکس]

بازیگران سریال پرده نشین ؛ بیوگرافی و عکس

رامین ناصرنصیر

بازیگران سریال آتش و باد
زندگینامه بازیگران سریال آتش و باد

بیوگرافی بازیگران سریال آتش و باد را با رامین ناصیر نصیر ادامه می‌دهیم که زاده‌ی یازدهم بهمن ماه سال 1354 در تهران است و پدر و مادرش اصالتا لاهیجانی هستند. ناصیر نصیر دارای مدرک کارشناسی رشته تدوین از دانشکده هنرهای زیبا تهران است.

این بازیگر توانمند که بیشتر در آثار کمدی تلویزیون دیده شده، عاشق ادبیات است. ناصرنصیر کارش را به عنوان بازیگر از سال 1373 با بازی در مجموعه ساعت خوش به کارگردانی مهران مدیری آغاز کرد.

او چهار سال پس از بازیگری، با ترجمه یک نمایشنامه وارد دنیای نویسندگی و مترجمی شد. ایشان به زبان‌های انگلیسی، ایتالیایی، فرانسوی و اسپانیایی مسلط است.

از دیگر سریال‌های او می‌توان به مجموعه‌های طنز تلویزیونی پلاک ۱۴، جنگ ۷۷، باجناغ‌ها، و سه پنج دو، شهرزاد، شوخی کردم، پشت کنکوری‌ها و افسانه هزارپایان اشاره کرد. ناصرنصیر در چندین سریال با مهران مدیری همکاری داشته؛ از جمله قهوه تلخ که نقش آقای بلوکات را بازی کرد و در دورهمی، نقش پدربزرگ را برعهده داشت.

رامین ناصرنصیر از بازیگران سریال روزی روزگاری مریخ بود. این مجموعه یکی از پرطرفدارترین سریال‎‌های طنز نمایش‌خانگی در سال 1401 بود.

فرخ نعمتی

بازیگران سریال آتش و باد

فرخ نعمتی در یکم آذر ماه سال 1330 در تهران به دنیا آمد. وی اصالتا طالقانی است. ایشان دانش‌آموخته‌ی رشته مدیریت اقتصادی است. نعمتی بازیگری را از 28 سالگی با نمایش لمون در تئاتر آغاز و با بازی در چند فیلم سینما به صورت حرفه‌ای آن را دنبال کرد.

وی در سال 1362 اولین بار با بازی در مجموعه نوروزنامه جلوی دوربین رفت و یک سال بعد با فیلم زائر خلف به کارگردانی یدالله نوعصری بازیگری در سینما را تجربه کرد. ایشان در سال 1375 با ایفای نقش در مجموعه محبوب خانه سبز به کارگردانی مشترک مسعود رسام و بیژن بیرنگ، و همبازی شدن با خسرو شکیبایی به شهرت رسید.

یکی از مهم‌ترین پروژه‌های کاری فرخ نعمتی، بازی در نقش امام رضا (ع) در سریال ولایت عشق به کارگردانی مهدی فخیم زاده بود. او در این باره می‌گوید: «بازی در نقش امام رضا (ع) بزرگترین و مثبت‌ترین قدمی بود که در حیطه کاری‌ام برداشتم. بعد از آن پیشنهادات مختلفی در زمینه صدا به من شد اما من هرگز کار گویندگی انجام ندادم و به جز حیطه بازیگری هیچ جای دیگر صدایم را خرج نکردم و گمان می‌کنم این مسئولیتی است که برعهده دارم.»

فرخ نعمتی در 23 سالگی با سهیلا رضوی که او هم بازیگر سینما و تلویزیون است، ازدواج کرده و دو پسر به نام‌های علی و آرش دارد، هر دو فرزند او ازدواج کرده‌اند و ایشان صاحب یک نوه به اسم نامی است.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال سرگیجه [بیوگرافی + عکس]

بازیگران سریال آکتور [بیوگرافی + عکس]

خلاصه داستان سریال آتش و باد

پس از بیوگرافی بازیگران سریال آتش و باد به سراغ قصه آن می‌رویم. در خلاصه داستان سریال جشن سربرون آمده است: «بهادر کدخدای ایل پوسان با کدخدای طایفه همسایه سرخو رقابتی دیرینه دارد و مدتی این آتش کینه خاموش می‌شود تا اینکه سرخو با اعتماد به نفس به خواستگاری دختر کم‌سن و سال بهادر به نام جهان‌پسند می‌رود.»

بازیگران سریال آتش و باد

نام اولیه مجموعه آتش و باد، جشن سربرون بود که عنوان یک رسم دیرینه ایرانی است. به گفته‌ی مجتبی راعی، جشن سر برون یک اصطلاح درباره جشنی است که پس از پایان بافت قالی برگزار می‌شود. به این صورت که وقتی بافت قالی تمام می‌شود، قالی را از بالای دار می‌برند و به اصطلاح می‌گویند سر قالی را می‌بریم و هنگامی که قالی آزاد می‌شود، جشنی با عنوان جشن سربرون برگزار می‌شود. این رسم، وجه تسمیه داستان و محور قصه سریال است.

لوکیشن‌های سریال مربوط به سکانس‌های مختلفی نظیر منزل قوام، کنسولگری انگلیس، بازار شیراز و کوچه و گذر آن است و بخش‌های دیگر هم در شهرک سینمایی غزالی فیلمبرداری شده‌اند. فیلمبرداری قسمت‌های کوهستانی سریال هم در جاده امام زاده داوود در اوج برف و سرمای شدید صورت گرفت.

کارگردان سریال آتش و باد

مجتبی راعی متولد سیزدهم اسفند ماه سال 1336 در شهر دهق اصفهان است. او تحصیلات مقدماتی خود را در شهر دهق گذراند. پس از پایان تحصیلات مقدماتی وارد دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر شد و در رشته کارگردانی سینما فارغ‌ التحصیل گردید.

بازیگران سریال آتش و باد

در حال حاضر مجتبی راعی ساکن تهران است و  در کنار کارگردانی و نویسندگی به تدریس کارگردانی نیز مشغول است.

از ساخته‌های این کارگردان می‌توان به فیلم‌های ترنج (۱۳۹۱)، عصر روز دهم (۱۳۸۷)، سفر به هیدالو (۱۳۸۴)، صنوبر (۱۳۸۰)، جنگجوی پیروز (۱۳۷۷)، تولد یک پروانه (۱۳۷۶)، غزال (۱۳۷۴)، جای امن (۱۳۷۲)، تونل (۱۳۷۱)، تابستان ۵۸ (۱۳۶۸) و انسان و اسلحه (۱۳۶۷) اشاره کرد.

سوالات متداول

کدام بازیگران در سریال آتش و باد نقش آفرینی می‌کنند؟

در مجموعه تاریخی آتش و باد بازیگرانی مشهوری از جمله حسین محجوب، محمود پاک ‌نیت، لاله اسکندری ، فرخ نعمتی، قاسم زارع، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصر نصیر، مهدی فقیه، صدرالدین حجازی، نادر فلاح، بیوک ‌میرزایی و زنده یاد کریم اکبری مبارکه ایفای نقش کرده‌اند.

سریال آتش و باد چند قسمتی است و چه ساعتی پخش می‌شود؟

مجموعه تاریخی آتش و باد در 56 قسمت و به کارگردانی مجتبی راعی ساخته شده و از یکم فروردین ماه 1402 ساعت 19:30 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

مطالب بیشتر در تکراتو:

نظر شما در خصوص بازیگران سریال آتش و باد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    اشتباه می کنید . لیلا اوتادی و ارسلان قاسمی تو این سریال نیستند

    پاسخ

    سریال بسیار خوب و قوی بود دست مریزاد

    پاسخ

    شخص سردار ماهان یا امیر نویان،که بوده؟؟؟

    پاسخ

    ممنون از اطلاعتتون سریال خوبیه

    پاسخ