coinex
راهنمای خرید تکراتو

تعارف کنایه‌آمیز پادشاهی سعودی ؛ پخش رقابت‌های لیگ عربستان در تلویزیون ایران رایگان شد!

حساب پادشاهی عربستان سعودی به فارسی در شبکه اجتماعی ایکس اخیرا با یک توییت واقعا فخرفروشانه، خبر از امکان پخش رقابت‌های لیگ عربستان در تلویزیون ایران به طور رایگان داده است.

به نظر می‌رسد تعارف حساب توییتری پادشاهی عربستان سعودی به فارسی بیش از آنکه جنبه واقعیت داشته باشد، یک کنایه و شاید هم حتی نوعی تحقیر است! البته که عربستانی‌ها حق دارند در مقایسه با فوتبال باشگاهی پررونقشان، تیم‌های ایرانی را که آخرین قهرمانی‌شان در آسیا به بیش از 30 سال پیش بازمیگردد مورد تمسخر قرار دهند!

شاید شما این حق را ندهید اما باید بگویم که جز اینکه الهلال پرافتخارترین تیم آسیا با 4 قهرمانی و 5 نایب‌قهرمانی است، در 10 سال گذشته تیم‌های عربستانی در 6 فینال حضور داشته‌اند و البته حاصل آن تنها دو قهرمانی برای الهلال بوده است. اما این تعدد حضور بیش از هرچیز نشان از پیشرو بودن و رهبر بودن فوتبال عربستان در غرب آسیا دارد.

فوتبالی که حالا با حضور ستارگانی چون کریستیانو رونالدو، کریم بنزما، انگولو کانته، سادیو مانه، مارسلو بروزویچ، فابینیو، سرگی میلینکوویچ ساویچ، روبن نوس، روبرتو فرمینو،‌ مالکوم، آلان سن ماکسیمن و … حالا از برخی لیگ‌های معتبر اروپایی نیز جذاب‌تر شده و طرفدارانی در سراسر جهان دارد.

علی‌القاعده در کشور فوتبال دوستی چون ایران هم حالا تماشای رقابت‌های لیگ عربستان طرفدار پیدا کرده و حتی دیده شده که برخی پلتفرم‌های پخش زنده ورزشی مانند آنتن یا آپارات اسپرت بسیاری از بازی‌های این لیگ را در کنداکتور خود گنجانده‌اند! پس عربستانی‌ها حق دارند که با فخرفروشی از امکان پخش رایگان رقابت‌های پرو لیگ عربستان برای ما بنویسند!

بیشتر بخوانید: کمک داور ویدیویی (VAR)‌ به لیگ بیست و سوم فوتبال ایران هم نرسید!

پخش رقابت‌های لیگ عربستان در تلویزیون ایران رایگان شد!

حساب پادشاهی عربستان سعودی به فارسی در شبکه اجتماعی ایکس که فعالیت زیادی هم دارد اخیرا از امکان پخش رایگان رقابت‌های لیگ برتر فوتبال پرستاره این کشور در ایران به صورت رایگان خبر داده است! این حساب مدعی شده که دربار این کشور تصمیم گرفته به خاطر درخواست‌های زیاد ایرانیان فوتبال دوست، تماشای این رقابت‌ها را در صورت همکاری صداوسیما به طور رایگان برای مخاطبان ایرانی فراهم کند!

البته که به لطف روابط خوب ایران و قطر پیش از این چنین اتفاقی سابقه دارد و در جریان جام جهانی، با دستور امیر قطر پخش رقابت‌های جام جهانی از سیمای ملی به طور رایگان انجام شد و ما مفتخر بودیم که تنها کشوری باشیم که بدون پرداخت حق پخش، بزرگترین رقابت فوتبالی جهان را تماشا کنید.

پخش رقابت‌های لیگ عربستان در تلویزیون ایران رایگان شد!
پخش رقابت‌های لیگ عربستان در تلویزیون ایران رایگان شد!

اما در مورد لیگ عربستان باید گفت که پیشنهاد این حساب در ایکس بیش از آنکه یک هدیه برای فوتبال‌دوستان باشد، احتمالا با رویکرد فخرفروشی در خصوص امکانات چشمگیر سعودی‌ها در حوزه فوتبال از جمله استادیوم‌های بزرگ و زیبا، استفاده از VAR و البته حضور ستارگان بزرگ دنیای فوتبال باشد.

چیزی که برام مردم ایران که هیچ، برای فوتبالیست‌ها و مربیان شاغل در ایران هم یک حسرت است. فوتبالی که در ابتداییات درگیر است و زنانش حق ورود به استادیوم ندارند، چند سال است که با وعده پوشالی VAR منتقدان را سرمی‌دوانند و داورانش از ابتدایی‌ترین تجهیزات ارتباطی محروم هستند.

البته که این برای صداوسیمای بی‌مخاطب ملی که این روزها به قیمت درهم‌شکستن شبکه نمایش خانگی، گدایی مخاطب می‌کند خبر خوبی است تا بدون پرداخت یک ریال، کنداکتور خود را با بازی‌های جذاب برای فوتبال‌دوستان پر کند. هرچه باشد بنابر آماری که خود صداوسیما ارائه داده، پرمخاطب‌ترین تایم کنداکتور سیما مربوط به شبکه‌های سه و ورزش و البته زمان پخش فوتبال داخلی و خارجی است.

صداوسیمایی که همین حالا هم حاضر نیست حق پخش باشگاه‌های داخلی را پرداخت کند و با استفاده از معلوم‌الحالی مثل میثاقی می‌کوشد منتقدان این رویکرد را روی آنتن زنده خفه کند و نه تنها نگذارد کسی حرفی بزند، بلکه منتقد این رویکرد حریصانه سیمای ملی را در نطفه خفه کند.

از طرفی و در فصلی که سعودی‌ها با شل کردن سر کیسه بزرگترین نام‌های فوتبال جهان را به عربستان آورده‌اند، سازمان بازرسی کل کشور و فدراسیون فوتبال برای فصل جدید رقابت‌های لیگ ایران دست به ابتکاری جدید زده و قانون سقف بودجه را پیش کشیده‌اند.

پخش رقابت‌های لیگ عربستان در تلویزیون ایران رایگان شد!
پخش رایگان رقابت‌های لیگ عربستان در تلویزیون ایران

حالا ارزش مادی کل لیگ ایران روی کاغذ به یک ماه حقوق رونالدو در عربستان هم نمی‌رسد چون بودجه تیمی مثل پرسپولیس که برنده سه‌گانه فوتبال ایران شد جمعا 6 میلیون دلار است! حالا پرسپولیس، سپاهان، نساجی و احتمالا تراکتور باید با این قواعد سختگیرانه در رقابت‌های آسیایی علاوه بر تیم‌های از پیش متمول قطری و اماراتی، با ابرغول‌های جدید عربستانی و ستارگان به‌نامشان هم رویارویی کنند!

همزمان در ایران؛ ورزشگاه آزادی در هفته نخست لیگ برتر بیست‌وسوم، بدون تماشاگر میزبان مسابقه افتتاحیه بین پرسپولیس و آلومینیوم بود و بخش زیادی از سکو‌های ورزشگاه اصلی پایتخت ایران، برای تعمیرات ویران شده بود که تصاویرش باعث تاسف و واکنش کاربران داخلی شد و بازتاب منطقه‌ای هم داشت.

این بازی بدون تماشاگر برگزار شد و خیلی از هواداران و کارشناسان و رسانه‌ها، دلیل چنین اتفاقی را مخالفت برخی مراجع تصمیم‌گیر با ورود زنان به ورزشگاه ارزیابی کرده‌اند!

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران که بار‌ها وعده باز شدن در ورزشگاه‌های کشور به روی بانوان از آغاز فصل جدید را در برنامه‌های زنده و مصاحبه‌های مختلف داده بود، حالا سکوت محض در پیش گرفته و در هیچ محفلی که خبرنگاران بتوانند از او سوال کنند، حاضر نمی‌شود.

تاسف آور اینکه عربستان در این زمینه هم از سه چهار سال پیش، ورود خانم‌ها را به ورزشگاه‌های فوتبالش آزاد کرده است و با وجود قوانین سفت و سخت‌تر مذهبی نسبت به ایران، زیر فشار فیفا دست به اصلاحات ورزشی زد.

پخش رقابت‌های لیگ عربستان در تلویزیون ایران رایگان شد!
پخش رقابت‌های لیگ عربستان در تلویزیون ایران رایگان شد!

حالا در چنین شرایطی، مقامات عربستان که گفته می‌شود بودجه و سرمایه گذاری میلیارد دلاری برای فوتبال کنار گذاشته‌اند، با استفاده از تاثیر عمومی فوتبال و درک اهمیت این ورزش در ذهنیت عوام و افکارعمومی، چنین پیامی منتشر کرده‌اند!

این در حالی است که لیگ ایران اساسا فاقد قرارداد حق پخش یا هرگونه درآمد فروش تصاویر به کانال‌های تلویزیونی است و حتی در نصب داور ویدیویی یا VAR، حرفه‌ای‌سازی باشگاه‌ها و تصمیم‌گیری برای ورود بانوان به ورزشگاه عاجز مانده است.

البته نیازی به تعارف نبود چون صداوسیما پیش از این همه مهارت خود در لینک‌دزدی و پخش زنده بدون مجوز رقابت‌های فوتبالی مهم را به خوبی نشان داده است و احتمالا اگر هم قرار بر پخش رقابت‌های لیگ عربستان باشد، بدون نیاز به اجازه سعودی‌ها اینکار انجام می‌شود!

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره پخش رقابت‌های لیگ عربستان در تلویزیون ایران به طور رایگان چیست؟ شما طرفدار لیگ عربستان و ستاره‌های پرشمارش هستید؟ آیا این رقابت‌ها را دنبال می‌کنید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر