coinex
راهنمای خرید تکراتو

قابلیت ویرایش تصاویر با هوش مصنوعی به اینستاگرام افزوده می‌شود

اینستاگرام به قابلیت ویرایش تصاویر با هوش مصنوعی مجهز می‌شود. ظاهراً متا قصد دارد نه تنها اینستاگرام بلکه همه فرم‌فکتور خود را به AI تجهیز کند.

شرکت متا به عنوان مادر محبوب‌ترین شبکه اجتماعی جهان چندی پیش و در جریان کنفرانس Meta Connect 2023 از ابزارهای جدیدی بر پایه هوش مصنوعی رونمایی کرد که قرار است کل خانواده خود را پوشش دهد. یکی از این ابزارها، ابزار ویرایش تصاویر با هوش مصنوعی است که حالا طبق اعلام متا، به کل فرم‌فکتور خود نظیر اینستاگرام، فیس‌بوک، ولتس‌اپ و غیره اضافه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: بازگشت رئیسی به اینستاگرام با یک پست جدید [+واکنش کاربران]

ویژگی ویرایش تصاویر با هوش مصنوعی به خانواده متا افزوده خواهد شد

ابزارهای جدیدی که متا در کنفرانس Meta Connect 2023 رونمایی کرد، به کاربران میلیاردی این شرکت امکان می‌دهد با بهره‌گیری از محبوب‌ترین فناوری این روزها سراغ کارهایی مثل ویرایش تصاویر و ساخت استیکر بروند. تمامی این کارها را می‌توان ازطریق دستور متنی انجام داد تا همه‌چیز به‌صورت یکپارچه و ساده انجام بگیرد.

بر اساس بیانیه‌ مطبوعاتی متا، ویرایش تصویر با هوش مصنوعی صرفاً به اینستاگرام اضافه می‌شود. ازطرفی دیگر، کاربران اینستاگرام و فیسبوک و واتساپ و مسنجر (پیام‌رسان متا) می‌توانند با بهره‌گیری از هوش مصنوعی استیکرهای کاملاً جدیدی بسازند.

ویژگی ویرایش تصاویر با هوش مصنوعی به خانواده متا افزوده خواهد شد

سرویس هوش مصنوعی اینستاگرام شامل دو قابلیت مهم است:

  1. تغییر استایل عکس و اصلاح پس‌زمینه. با این قابلیت، کاربران می‌توانند از طریق واردکردن دستور متنی، تصویر فعلی را اصلاح کنند. مثلاً می‌توانید به هوش مصنوعی متا بگویید که استایل عکس را به نقاشی‌های آب‌رنگ شبیه کند.
  2. دومین قابلیت جدید اینستاگرام به شما امکان می‌دهد که ازطریق دستور متنی، پس‌زمینه‌ عکس‌ها را تغییر دهید. پلتفرم‌های متا، تصاویر ساخته‌شده یا اصلاح‌شده با هوش مصنوعی را تشخیص می‌دهند تا اگر پست جدیدی در اینستاگرام دیدید، بفهمند که آن عکس واقعی است یا نه.

متا همچنین روی برچسب‌گذاری تصاویر (به‌صورت مرئی و نامرئی) کار می‌کند.

ویژگی ویرایش تصاویر با هوش مصنوعی به خانواده متا افزوده خواهد شد

استیکرهای ساخته‌شده با هوش مصنوعی، تنوع چت‌ها را افزایش می‌دهند. کاربران می‌توانند صرفاً با دستور متنی، استیکر بسازند. پس از وارد کردن دستور متنی، هوش مصنوعی متا در تنها چند ثانیه، استیکرهای باکیفیت جدید و منحصربه‌فردی تولید می‌کند. قابلیت موردبحث مبتنی‌بر مدل زبانی بزرگ Llama 2 است.

کاربران می‌توانند از استیکرهای هوش مصنوعی در استوری فیسبوک، استوری و دایرکت اینستاگرام و همچنین پیام‌رسان‌های مسنجر و واتساپ استفاده کنند. ماه آینده تعدادی از کاربران انگلیسی‌زبان، قابلیت ساخت استیکر را دریافت خواهند کرد.

متا نخستین شرکتی نیست که از پتانسیل‌های هوش مصنوعی برای افزایش جذابیت پلتفرم‌های اجتماعی استفاده می‌کند. ماه گذشته گوگل سرویس‌های هوش مصنوعی جدیدی برای یوتیوب رونمایی کرد. یکی از این قابلیت‌ها Dream Screen نام دارد که تغییر پس‌زمینه‌ ویدیوهای بخش YouTube Shorts را ازطریق دستور متنی امکان‌پذیر می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تجهیز اینستاگرام به قابلیت ویرایش تصاویر با هوش مصنوعی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر