coinex
راهنمای خرید تکراتو

سرویس هوش مصنوعی Meta AI معرفی شد

سرویس هوش مصنوعی Meta AI معرفی شد. متا از سرویس جدید مبتنی یر هوش مصنوعی بینگ جهت تبدیل متن به عکس و وب‌گردی رونمایی کرد.

سرویس هوش مصنوعی Meta AI معرفی شد. این سرویس در جریان کنفرانس Meta Connect 2023 معرفی شده و نشان می‌دهد که غول فناوری آمریکایی قصد دارد مستقیماً بر جنجال چت‌بات‌های هوش مصنوعی داخل شده و رقبا را به مبارزه دعوت کند. با وجود اینکه شرکت مادر اینستاگرم، فیس‌بوک و واتساپ از سرویس AI جدید رونمایی کرده است، اما برای قابلیت وب‌گردی خود از مایکروسافت بینگ بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید: متا رسما افزوده شدن تبلیغات به واتساپ را تکذیب کرد

سرویس هوش مصنوعی Meta AI معرفی شد

متا در جریان برگزاری کنفرانس Meta Connect 2023 رسماً تأیید کرد که وارد جنگ چت‌بات‌های هوش مصنوعی می‌شود. این شرکت دستیار هوش مصنوعی جدیدی رونمایی کرده که شامل نسخه‌ مجازی شخصیت‌های معروف است و در دسترس کاربران واتساپ، اینستاگرام و مسنجر (پیام‌رسان متا) قرار می‌گیرد.

سرویس‌های جدید متا برای کسانی که قبلا از ChatGPT یا سایر چت‌بات‌ها مثل Claude استفاده کرده‌اند، آشنا به نظر می‌رسد. متا می‌گوید دستیاری همه‌کاره بر پایه‌ هوش مصنوعی توسعه داده است که هرآنچه بخواهید انجام می‌دهد؛ از برنامه‌ریزی برای سفر با دوستان تا پاسخ به سؤالاتی که معمولا از موتورهای جست‌و‌جو می‌پرسید.

بر اساس بیانیه‌ مطبوعاتی متا، دستیار هوش مصنوعی این شرکت برای پاسخ به سؤال‌های کاربران از موتور جست‌و‌جوی بینگ استفاده می‌کند. به‌لطف همکاری متا و مایکروسافت، دستیار هوش مصنوعی جدید می‌تواند داده‌ها را به‌صورت بلادرنگ از وب دریافت کند. این ویژگی باعث می‌شود دستیار متا از اکثر سرویس‌های رایگان هوش مصنوعی که هم‌اکنون در بازار موجود هستند متمایز شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم Meta AI، توانایی ساخت عکس ازطریق دستور متنی است. این قابلیت، هوش مصنوعی متا را به سرویس‌هایی مثل Midjourney و DALL-E شبیه می‌کند.

افرادی که با هوش مصنوعی متا کار کرده‌اند، می‌گویند این سرویس در چند ثانیه تصاویری با وضوح بالا می‌سازد. سرویس تبدیل متن به عکس متا همچون سایر ابزارهای هوش مصنوعی جدید این شرکت، کاملاً رایگان است.

متا می‌گوید سرویس جدیدش بر پایه‌ مدل زبانی بزرگ جدیدی تعلیم داده شده است که اشتراکات زیادی با Llama 2 دارد. Llama 2 در ماه‌های اخیر با استقبال گسترده مواجه شده است. بر اساس گفته‌ متا، سرویس Meta AI به‌گونه‌ای طراحی شده است که پاسخ‌هایی بسیار کوتاه ارائه دهد.

سرویس هوش مصنوعی Meta AI معرفی شد

متا در کنار دستیار هوش مصنوعی Meta AI از ۲۸ شخصیت هوش مصنوعی رونمایی کرده که اکثر آنها نسخه‌ مجازی افراد معروف هستند و به‌زودی وارد سرویس‌های پیام‌رسان متا می‌شوند.

کندال جنر، مستربیست، اسنوپ‌داگ و پاریس هیلتون جزء معروف‌ترین افرادی هستند که در فهرست ۲۸ نفره‌ متا دیده می‌شوند. سایر شخصیت‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که حس‌و‌حال مشابه کارمند آژانس مسافرتی به شما منتقل کنند.

متا می‌گوید شخصیت‌های هوش مصنوعی جدیدش تصویر پروفایل دارند. این تصویر پروفایل بر اساس محتویات چت یک‌سری تغییرات به خود می‌بیند تا پویابودنش را حفظ کند. جلوه‌ بصری این تصاویر پروفایل بسیار جذاب‌ به نظر می‌رسد.

سرویس هوش مصنوعی Meta AI معرفی شد

بر اساس گفته‌ مارک زاکربرگ، سرویس Meta AI بر پایه‌ داده‌های عمومی کاربران در اینستاگرام و فیسبوک تعلیم داده نشده است. البته بعید نیست که به‌زودی از داده‌های کاربران نیز استفاده شود.

پلتفرم‌های مختلف متا هم‌اکنون از میلیاردها کاربر در سراسر دنیا میزبانی می‌کنند. همین تعداد کاربر، برگ برنده‌ متا برای حضور در بازار هوش مصنوعی است. سرویس Meta AI از لحاظ تئوری می‌تواند در زمانی سریع دردسترس تعداد بسیار زیادی از افراد قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سرویس هوش مصنوعی Meta AI چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر