coinex
راهنمای خرید تکراتو

شماره گذاری خودرو از درب منزل در تهران اجرا می شود [+جزئیات طرح یک روزه گواهینامه موتورسیکلت]

با اعلام رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، طرح شماره گذاری خودرو از درب منزل در تهران آغاز شد. وی همچنین اطلاعاتی از طرح گواهینامه دوزبانه ارائه داد. در ادامه نوشته با تکراتو همراه باشید.

سردار سید کمال هادیانفر، صبح امروز در یک نشست خبری ضمن اشاره به میزان تردد وسایل نقلیه در شهرها و جاده‌های کشور و ارائه آماری در این خصوص، از آغاز اجرای طرح شماره گذاری خودرو از درب منزل در تهران خبر داد. وی همچنین از طرح ارائه گواهینامه دوزبانه ویژه رانندگان ایرانی که در کشورهای خارجی سکونت دارند خبر داد و اعلام کرد که این طرح به زودی در کنوانسیون ژنو به بهره‌برداری خواهد رسید. وی همچنین جزئیات جدیدی از طرح یک روزه گواهینامه موتورسیکلت ارائه داد.


ادامه مطلب در ادامه

مطالعه بیشتر:


طرح شماره گذاری خودرو از درب منزل در تهران آغاز شد

سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا امروز در یک نشست خبری اعلام کرد: «سال 1401 در شهرهای کشور درمجموع ۳۵ هزار تردد و در جاده‌ها نیز ۶.۸ میلیارد تردد ثبت شده است.»

وی با بیان اینکه ایران با ۷۲ کشور تبادل گواهینامه دارد، گفت:

به‌زودی گواهینامه دو زبانه عرضه می‌شود تا رانندگان ایرانی که در خارج از کشور ساکن هستند بتوانند از این گواهینامه برای رانندگی در کشورهای خارجی استفاده کنند.

هادیانفر در ارتباط با رنگ‌بندی گواهینامه‌های رانندگی گفت: «گواهینامه سفیدرنگ برای تمام رانندگان صادر می‌شود و به این معنی است که رانندگی این راننده خوب است؛ راننده با رانندگی خوب می‌تواند ارتقا بگیرد و رنگ گواهینامه خود را به نقره‌ای و یا طلایی تبدیل کند.»

طرح شماره گذاری خودرو از درب منزل در تهران آغاز شد

به گفته او، افرادی که رانندگی بسیار خوبی داشته باشند، می‌توانند گواهینامه طلایی داشته باشند. هادیانفر بیان کرد:

کتابچه گواهینامه رانندگی از نظر تعداد صفحات و حجم کاهش داشته و فقط موارد ضروری در آن آورده شده است.

وی از اجرای طرح آزمایشی خدمات پلاک خودرو از درب منزل در تهران خبر داد و گفت: «این طرح از امروز و به صورت آزمایشی در تهران آغاز می‌شود و افراد برای دریافت نوبت باید به سایت “سخا” مراجعه کنند.»

رئیس پلیس راهور خاطرنشان کرد:

با اجرای این طرح صفر تا صد نقل و انتقال در محل انجام می‌شود و نیازی نیست به مراکز شماره گذاری خودرو مراجعه شود.

هادیانفر با اشاره با اجرای طرح یک روزه گواهینامه موتورسیکلت در ۱۵ استان و ۵۸ شهر گفت: «1 میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هزینه دریافت گواهینامه موتورسیکلت است، اما با اجرای طرح گواهینامه یک روزه موتورسیکلت این رقم ۷۰ درصد کاهش داشته است.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد طرح شماره گذاری خودرو از درب منزل در تهران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر