;
coinex

بهترین بازی های شوتر کامپیوتر 2023 ؛ معرفی 26 گیم برتر

سبک شوتر (چه اول شخص و چه سوم شخص) همیشه یکی از محبوب‌ترین ژانر‌ها در بین گیمر‌ها بوده است. برای اثبات این ادعا، کافی است نگاهی به آمار فروش سری Call Of Duty بیندازیم. اما بهترین بازی های شوتر کامپیوتر 2023 کدامند؟

بهترین بازی های شوتر کامپیوتر از نظر داستان، گیم‌پلی، گرافیک و … تنوع بسیار بالایی دارند. اگر شما هم مثل من از عاشقان تیراندازی و هیجان هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید تا تعدادی از بهترین بازی های شوتر کامپیوتر را به شما معرفی کنیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین بازی های شوتر کامپیوتر 2023

اگر بپرسید که استاندار‌دهای لازم برای یک بازی شوتر چیست در جواب باید گفت: هیجان، سرعت، آدرنالین و غرق‌شدن در دنیای گیم! بهترین بازی های شوتر کامپیوتر 2023 که در مقاله امروز به معرفی آن‌ها می‌پردازیم، تمام استاندارد‌های لازم برای تبدیل‌شدن به یک تجربه فوق‌العاده را در کنار هم قرار می‌دهند. توصیه می‌کنم به هیچ‌وجه از تجربه هیچ‌کدام از بازی‌های این فهرست غافل نشوید!

در این مقاله سعی کردیم عناوین متنوعی را انتخاب کنیم. در نتیجه هر گیمری می‌تواند یک بازی مطابق سلیقه خود را در این مقاله پیدا کند.

1- Half-Life 2

بهترین بازی های شوتر کامپیوتر 2023
بهترین بازی های شوتر کامپیوتر 2023

در رتبه اول بهترین بازی های شوتر کامپیوتر 2023 شاهکاری به نام Half Life قرار دارد. با وجود اینکه سال‌های زیادی از عرضه نیمه‌جان 2 می‌گذرد (تقریبا 20 سال!!)، هنوز هم تجربه‌ای واقعا لذت‌بخش را در حد بهترین بازی های شوتر اول شخص ارائه می‌دهد. نیمه‌جان 2 تا ابد به عنوان یک شاهکار در سبک تیر‌اندازی اول شخص شناخته خواهد شد. فرقی نمی‌کند این بازی را در سال 2004 تجربه‌کرده‌ باشید و یا در سال 2023. هسته اصلی و بی‌نقص Half Life 2 هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شود.

فقط تعداد بسیار کمی از بازی‌های شوتر، چه قبل از Half Life 2 و چه بعد از آن، موفق شدند به استاندارد‌های این شاهکار نزدیک شوند. از اتمسفر جنگ سرد فوق‌العاده این بازی گرفته تا لذت استفاده از اسلحه‌های منحصر به‌فرد و جذاب Half-Life 2 همه در کنار هم باعث شکل گرفتن یکی از بهترین بازی های شوتر اول شخص تاریخ می‌شوند و تجربه‌ای بی‌نظیر را برای گیمر رقم می‌زنند. کاراکتری که کنترل آن را در اختیار دارید، یعنی گوردون فریمن، با اینکه خیلی کم حرف می‌زند، اما شخصیت‌پردازی فوق‌العاده‌ای روی آن انجام شده‌ که عمق آن از تمام شخصیت‌های کال‌آف‌دیوتی بیشتر است! به جرئت می‌توان گفت Half Life 2 جزو بهترین بازی های کامپیوتر تاریخ است (اگر بهترین نباشد).

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های اندروید 2023

بهترین بازی های آیفون 2023

2- Maxpayne

بهترین بازی های شوتر کامپیوتر 2023

در رده دوم از لیست بهترین بازی های شوتری به سراغ عنوانی می‌رویم که به لطف تم سینمایی جذابی که ارائه می‌دهد، از ذهن گیمر‌ها پاک نمی‌شود. تا چه حد حاضرید برای حل معمای قتل خانواده خود تلاش کنید؟ این سوالی است که مکس‌پین در هنگام تلاش برای یافتن قاتل خانواده‌اش باید به آن پاسخ دهد! اما مسئله اینجاست که در حین تحقیق، شخصیت اصلی بازی یعنی Maxpayne درگیر ماجرا‌های عجیب و غریبی در رابطه با یک انجمن مخفی و ارتش ایالات متحده است.

بازی از قابلیتی به نام Bullet Time استفاده می‌کند که باعث کند‌تر شدن گذر زمان می‌شود. Bullet Time یکی از نوستالژیک‌ترین قابلیت‌های این بازی‌ است که تمام‌ طرفداران این سری، لذت استفاده از آن را به خاطر دارند. مکس‌پین در ابتدا مانند یک بازی تیراندازی سوم‌شخص معمولی به‌نظر می‌رسید. اما Maxpayne به لطف گان‌پلی جذاب و داستان عمیق موفق شد تحسین منتقدان و گیمر‌ها را دریافت کند. موفقیت نسخه‌ اول باعث شد دو بازی به‌صورت دنباله و یک اقتباس سینمایی در سال 2008 از Maxpayne ساخته شود. شاید گرافیک Maxpayne در حال حاضر چنگی به دل نزند. اما این عنوان، بعد از گذشت سال‌های زیاد، هنوز هم از جهت داستانی، به عنوان یکی از بهترین بازی های شوتر کامپیوتر 2023 شناخته می‌شود.

3- Uncharted 2 : Among Thieves

بهترین بازی های شوتر کامپیوتر 2023

سومین عنوان از لیست بهترین بازی های شوتر کامپیوتر 2023 یکی از شاهکار‌های فراموش نشدنی است که توسط ناتی‌داگ توسعه یافته. بازی Uncharted 2: Among Thieves دو سال پس از اولین بازی این سری جریان دارد. به عقیده بسیاری بهترین نسخه Uncharted آنچارتد 2 است. داستان بازی، ماجراجویی نیتن دریک دوست داشتنی به همراه کلویی فریزر و النا فیشر در جستجوی سنگ جادویی سینتامانی و  مکانی اسرارآمیز به نام شامبالا را روایت می‌کند.

گیم‌پلی Uncharted 2 از همان فرمول موفق نسخه‌ اول پیروی می‌کند. نیتن دریک می‌تواند بپرد، از صخره بالا برود و در صورت نیاز از اسلحه خود استفاده کند و تعداد زیادی از دشمنان را به هلاکت برساند! سیستم تیراندازی و گان‌پلی آنچارتد 2 نسبت به نسخه اول به شدت پیشرفت کرده و همچنین حالت چند نفره رقابتی و کو آپ هم به بازی اضافه شده است. Uncharted 2: Among Thieves در سال 2009 تحسین بسیاری از منتقدان و جوایز متعددی را در مراسم بازی سال دریافت کرد. تا به امروز، Uncharted 2: Among Thieves هنوز هم یکی از بهترین بازی های شوتر سوم شخص کنسول PS3 در تمام دوران محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های شبیه سازی اندروید

بهترین بازی های موبایلی 2023

4- Alan Wake

بهترین بازی های شوتر کامپیوتر 2023

اگر به‌دنبال یک عنوان شوتر سوم شخص معمولی هستید، به هیچ وجه Alan Wake را انتخاب نکنید. اما اگر از بازی‌های تکراری خسته‌ شده‌اید، این شاهکار Remedy که یکی از بهترین بازی های تفنگی برای کامپیوتر است، مخصوص شماست. المان‌های تیراندازی در Alan Wake وجود دارند. اما این بازی بیشتر شبیه به فیلم‌ و سریال‌های هیجان‌انگیز و ترسناک روانشناسانه است و شما را به یاد سریال X-Files می‌اندازد. داستان بازی حول آلن‌ویک (یک نویسنده رمان بسیار مشهور) که تلاش دارد معمای ناپدید شدن همسرش را حل کند جریان دارد. نکته جالب اینجاست اتفاقاتی که در روند داستان آلن با آن‌ها روبرو می‌شود، بسیار شبیه رمانی است که توسط خود او نوشته شده. همین موارد جالب در نوع روایت و داستان، Alan Wake را به یکی از بهترین بازی های شوتر سوم شخص (که تجربه آن برای هر گیمری واجب است) تبدیل می‌کند.

در حین کاوش شهر کوچک برایت‌فالز در واشنگتن، با افراد مختلفی روبرو می‌شوید که توسط یک تاریکی مرموز اسیر شده‌اند. Alan Wake دارای یک گان‌پلی مشابه سایر بازی‌های شوتر با سلاح‌های دستی استاندارد و یک چراغ قوه خاص است که برای از بین بردن تاریکی نیز استفاده می‌شود. یک نسخه ریمستر شده از بازی در سال 2021 عرضه شد. در نسخه ریمستر شده Alan Wake شاهد گرافیک به‌روز شده و کنترل‌های پیشرفته هستیم که باعث بهبود تجربه این عنوان می‌شوند و آن را به یکی از بهترین بازی های شوتر کامپیوتر 2023 تبدیل می‌کنند.

5- Dead Space

بهترین بازی های شوتری
بهترین بازی های شوتری

در دوران نسل هفتم کنسول‌ها، یعنی PS3/Xbox 360، چند بازی شوتر ترسناک برجسته از جمله Dead Space به بازار آمدند و موفق شدند جایگاه خود را تا سال‌ها بین بهترین بازی های کامپیوتر تثبیت کنند. دد اسپیس توسط Visceral Games توسعه یافته و توسط EA منتشر شده است. این بازی مجموعه‌ای از عناصر علمی-تخیلی و ترسناک را به شکلی عالی در کنار هم قرار می‌دهد که باعث شده شاهد شکل‌گیری یکی از بهترین عناوین تیراندازی سوم شخص باشیم.

دد اسپیس در آینده‌ای دور اتفاق می‌افتد. اتفاقات بازی حول آیزاک کلارک جریان دارد. آیزاک مهندسی است که با انبوهی از دشمنان جهش‌یافته به نام نکرومورف‌ها در کشتی USG Ishimura می‌جنگد. در حالی که کلارک باید با این دشمنان مرده مبارزه کند، دشمنان اصلی گروهی از متعصبان هستند که از دین Unitology پیروی می کنند. آنها معتقدند دولت زمین یک موجود بیگانه به نام Maker را سرکوب کرده است. آنها می خواهند از این موجود برای فراخوانی نوعی فرآیند به نام Unification استفاده کنند. Dead Space به علت گان‌پلی فوق‌العاده و ترکیب مناسب عناصر علمی-تخیلی و ترسناک، قطعا یکی از بهترین بازی های شوتر سوم شخص تمام دوران است.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های شهرسازی برای اندروید

بهترین بازی های شوتر موبایلی

6- Rise Of The Tomb Raider

بهترین بازی های شوتر کامپیوتر 2023

دنباله بازی Tomb Raider در سال 2013، Rise of the Tomb Raider، داستان لارا کرافت دوست‌داشتنی را در سفری برای کشف شهر Kitezh روایت می‌کند. در طول مسیر، کرافت با سازمان نظامی Trinity مبارزه می‌کند. ظاهرا این سازمان نظامی در شهر Kitezh به دنبال یافتن قدرت جاودانگی هستند. Rise of the Tomb Raider موفق شد داستان لارا کرافت را به سطح بالاتری برساند و در عین حال گیم پلی شگفت‌انگیزی را نیز ارائه دهد. موفقیت این نسخه منجر به ساخته‌شدن دنباله دیگری به نام Shadow of the Tomb Raider در سال 2018 شد.

بسیاری از ویژگی‌های بازی Rise of the Tomb Raider، در نسخه‌های قبلی وجود داشتند، اما از جهات مختلفی بهبود یافته‌اند. سازندگان تلاش داشتند تا عناصر سبک بقا در Rise Of The Tomb Raider برجسته‌تر باشند. به همین دلیل، Crystal Dynamics در این نسخه سیستم شکار را گسترش داد، اما در عوض افزایش مهارت‌ها و توانایی‌های لارا کرافت را آسان‌تر کرد. تعداد رویدادهای سریع نیز کاهش یافت که باعث‌شد دنیای بازی خیلی پویا‌تر شود.

7- Control

بهترین بازی های شوتر کامپیوتر 2023

اگر تنها یک چیز را از صنعت سرگرمی و ویدیو‌گیم یاد‌گرفته باشیم، آن این است که دولت‌ها و قدرت‌ها قابل اعتماد نیستند. بازی Control توسط Remedy Entertainment توسعه یافته و داستان آن حول رئیس جدید اداره کنترل فدرال، یعنی جسی فادن روایت می‌شود. این آژانس بسیار محرمانه ایالات متحده پدیده‌های خارق‌العاده‌ و ماورا الطبیعه را مطالعه می‌کرد اما در این فرآیند، دشمنی مرگبار و ماورا الطبیعه به نام Hiss را آزاد کرد. جهان در آستانه نابودی قرار دارد. فادن باید توانایی های جدیدی را از Objects of Power به دست آورد تا Hiss را شکست دهد.

Faden دارای یک تپانچه مخصوص است که می‌توان آن را در طول بازی تغییر داد تا کاربردها و اشکال مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال، در فرم Charge، سلاح فادن به عنوان یک موشک‌انداز عمل می‌کند که آسیب انفجاری وارد می‌کند. در حالی که در شکل Pierce، سلاح او به عنوان تک‌تیر‌انداز اسنایپ عمل می‌کند. علاوه بر این اسلحه منحصر به فرد، فادن توانایی‌های روانی را از Objects of Power به دست می آورد که به او اجازه می دهد اشیاء را بلند کند و به سمت دشمنانش پرتاب کند. بطور خلاصه، کنترل یکی از بهترین بازی های شوتر کامپیوتر 2023 است که تجربه آن برای تمام عاشقان ژانر علمی-تخیلی واجب است.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های اکشن موبایلی

بهترین بازی های آنلاین آیفون

8- Returnal

بهترین بازی های شوتر کامپیوتر 2023

هشتمین بازی از لیست بهترین بازی های شوتر کامپیوتر 2023 در سبک روگ‌لایک قرار دارد. یکی از معدود بازی‌های انحصاری نسل نهم، Returnal یک عنوان Rogue Like سوم شخص است که داستان یک فضانورد به نام Selen Vassos را روایت می‌کند. Selen Vassos به دنبال سیگنالی مرموز در سیاره آتروپوس می‌گردد. واسوس علاوه بر کاوش در یک دنیای بیگانه ناشناخته، در یک حلقه زمانی گیر کرده است و هر بار پس از مرگ او در یک نقطه خاص دوباره زنده می شود و چرخه از ابتدا آغاز می‌شود.

Returnal به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود که هر بخش دارای سه Biome برای تکمیل است. اگر Vassos قبل از اتمام یک نیمه کامل بمیرد، دوباره زنده می‌شود و باید با Biome ها مبارزه کند. Vassos سلاح‌های زیادی در اختیار دارد. از یک تپانچه استاندارد گرفته تا Electropylon Driver که به عنوان مرگبارترین سلاح در بازی شناخته می‌شود.

9- Sunset Overdrive

بهترین بازی های کامپیوتر
بهترین بازی های کامپیوتر

Sunset Overdrive که توسط استودیو Insomniac Games ساخته شد، یکی از اولین عناوین انحصاری بزرگ مایکروسافت برای Xbox One بود که اگر آن را در لیست بهترین بازی های شوتر کامپیوتر 2023 قرار نمی‌دادیم، کم‌لطفی محسوب می‌شد. Sunset Overdrive که در یک محیط آخرالزمانی جریان دارد. شما وظیفه دارید تا جهش یافته‌های تازه تبدیل شده را در اطراف شهر Sunset متوقف کنید. جمعیت شهر با نوشیدن نوشیدنی انرژی‌زای FizzCo به جهش‌یافته‌های وحشتناک تبدیل شدند. شما کنترل یک کارمند سابق FizzCo را در دست دارید، زیرا با گروه جهش یافته و بوروکرات‌های شرکتی مبارزه می‌کنید.

Sunset Overdrive به دلیل داستان سرایی جالب و کمدی و گیم‌پلی جذابش مورد تحسین قرار گرفت. به غیر از داشتن طیف گسترده ای از تسلیحات، Sunset Overdrive دارای یک سیستم پیمایش هیجان‌انگیز است که به شما امکان می دهد هنگام عبور از شهر، روی ریل حرکت کنید و یا از روی اشیاء بپرید. Sunset Overdrive موفقیت‌های بسیار زیادی کسب کرد. اما متاسفانه ساخت هیچ دنباله‌ای برای آن از سال 2014 به‌صورت رسمی اعلام نشده‌ است.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های استراتژیک موبایلی

بهترین بازی های موبایلی نگهداری از حیوانات خانگی

10- Mass Effect 2

بهترین بازی های شوتر کامپیوتر 2023

دهمین عنوان از لیست بهترین بازی های شوتر کامپیوتر 2023 ساخته Bioware است. ماجراجویی فضایی Bioware در Mass Effect نقد‌های بسیار مثبتی دریافت کرد و مورد تحسین بسیاری از افراد قرار گرفت. داستان‌سرایی Mass Effect 2 چندین لول بالاتر از استاندارد‌های صنعت گیم‌ بود. همچنین شخصیت‌های این بازی تا ابد به یاد ماندنی هستند. اما این یک موفقیت کامل نبود، زیرا در ابتدای عرضه، بخش مبارزه Mass Effect 2 مورد انتقاد بعضی از افراد قرار گرفت. خوشبختانه، BioWare تمام بازخوردها را دریافت کرد و تغییرات لازم را انجام داد تا Mass Effect 2 به یکی از بهترین بازی های تیراندازی سوم شخص تاریخ تبدیل شود.

توسعه‌دهنده مکانیک‌های هدف‌گیری و تیراندازی را بهبود بخشید. همچنین مکانیک گلوله‌های بی‌نهایت (با سیستم گرمایشی) به سیستم گلوله‌های استاندارد تغییر پیدا کرد و باعث بهبود بازی شد. سیستم مهمات استاندارد، برای بهبود سرعت مبارزات Mass Effect 2 خیلی موفق عمل کرد و باعث بهتر شدن بازی شد. همچنین سیستم کاورگیری بازی تغییر کرد. زیرا فرمانده شپرد در گوشه‌های نامرئی در نسخه اصلی زیاد گیر می‌کرد.

Mass Effect 2 از دید بسیاری از گیمر‌ها، بهترین بازی تمام دوران و همچنین بهتری نسخه از  سه‌گانه Mass Effect شناخته می‌شود. البته تغییرات و آپدیت‌هایی که به مرور زمان برای بخش مبارزه، کاورگیری و … منتشر شدند در موفقیت Mass Effect 2 تاثیر بسیار زیادی داشتند. اگر می‌خواهید بدانید لذت فراوان از تجربه یک بازی شوتر چیست ، پاسخ را در مس‌افکت 2 جستجو کنید.

11- Ratchet And Clank: Rift Apart

بهترین بازی های تفنگی برای کامپیوتر

بدون شک Insomaniac Games در طول سال‌هایی که فعالیت داشته، ثابت کرده یکی از بهترین توسعه‌دهندگان حال حاضر صنعت گیم است. اینسومنیاک دو شخصیت شجاع و شگفت انگیز را به نام رچت و کلنک خلق کرد که از سال 2002 تا الان، همچنان دوست‌داشتنی هستند. رچت (Ratchet) و رباتی به نام کلنک (Clank) و لومباکس عجیب و غریب، جهان را بارها از تهدید‌های مختلف، به ویژه دکتر نفاریوس، نجات داده‌اند. Ratchet & Clank: Rift Apart جدیدترین نسخه این سری است و با وجود کیفیت بسیار بالایی که دارد، برخی از گیمر‌ها آن را اولین عنوان واقعی نسل نهمی پلی استیشن 5 می‌دانند.

Rift Apart مجموعه وسیعی از تسلیحات انفجاری را به نمایش می‌گذارد که به شما امکان می‌دهد خلاقیت خود را در از بین بردن نیروهای دشمن به نمایش بگذارید. روش‌های مبارزه در Ratchet And Clan: Rift Apart تقریبا نا محدود هستند. شما می‌توانید از آبپاش‌هایی که پوشش گیاهی بیش از حد تولید می‌کنند تا سلاح‌های الکتریکی برای از بین بردن دشمنان استفاده کنید.  به غیر از سلاح‌های گسترده، Rift Apart همچنین یک توانایی به نام Tether را معرفی می‌کند و به Ratchet و Rivet توانایی سفر از طریق پورتال‌های واقعیت را می‌دهد. خبر خوب این است که Ratchet And Clank: Rift Apart در حال حاضر از انحصار کنسول پلی‌استیشن خارج شده و شما می‌توانید با Pc از تجربه یکی از بهترین بازی های شوتر کامپیوتر 2023 لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های زامبی PS4

بهترین بازی های اندروید

12- Hitman World Of Assassination Trilogy (سه گانه هیتمن)

بهترین بازی های تفنگی برای کامپیوتر

دوازدهمین عنوان از لیست بهترین بازی های شوتر کامپیوتر 2023 از آن سری‌هایی است که همیشه امضا خود را داشته و دارد. از سال 2000، IO Interactive با عرضه Hitman یکی از نمادین‌ترین فرنچایزهای تیراندازی را در صنعت گیم معرفی کرد. اخیراً، این سری با عرضه سه‌گانه World of Assassination که نسخه اول آن در سال 2016 منتشر شد، محبوبیت خود را افزایش داده است. اولین بازی این سه‌گانه، در کمال تعجب، بصورت قسمت به قسمت و اپیزودیک بود. اما دو عنوان بعدی به طور کامل عرضه شدند.

جای تعجب نیست که هدف اصلی Hitman همانطور که از نام آن پیداست، از بین بردن اهداف تعیین‌شده توسط مامور 47 است. راه‌های مختلفی برای کشتن اهداف وجود دارد و شما آزادید که روش مورد نظرتان را انتخاب کنید. شما می‌توانید به شکلی پر صر و صدا و با استفاده از سلاح گرم دشمنتان را از پا در بیاورید. همچنین می‌توانید هدف را طوری از بین ببرید که مرگ او اتفاقی و تصادفی به نظر برسد. قوانین زیادی در مورد کشتن اهداف وجود ندارد، فقط باید تا حد امکان ساکت و غیرقابل تشخیص باشید. پس از تکمیل هر بازی در سه گانه، شما این امکان را دارید که پیشرفت خود را به بازی بعد انتقال دهید.

13- Fortnite

بهترین بازی های شوتر سوم شخص
بهترین بازی های شوتر سوم شخص

کار بسیار سختی است که هنگام بحث در مورد بازی‌هایی که تاریخچه صنعت گیم را تغییر داده‌اند، حرفی از بازی Fortnite زده نشود و این عنوان در لیست بهترین بازی های شوتر کامپیوتر 2023 قرار نگیرد. اپیک‌گیمز با فورتنایت به بهترین شکل ممکن قدرت‌های سبک بتل رویال را به نمایش گذاشته است. به جرئت می‌توان گفت فورتنایت موفق شد استاندارد‌های بازی‌های مولتی‌پلیر را ارتقا دهد. حالت چند نفره Fortnite دیگر بازی‌های چندنفره سنتی مانند Call of Duty را مجبور کرد تا استراتژی بخش چندنفره خود را دوباره طراحی کنند. فورتنایت همچنین مسیر را برای بازی‌های سبک بتل‌رویال که بعدا منتشر شدند (مانند Apex Legends) هموار‌تر کرد.

فورتنایت علی‌رغم داشتن یک گرافیک انیمیشنی و کارتونی که ممکن است به مذاق بعضی از گیمر‌ها خوش نیاید، این بازی گیم پلی شگفت‌انگیزی را ارائه می‌دهد. از نقاط قوت گیم‌پلی می‌توان به وجود طیف وسیعی از اسلحه‌ها، مکانیک‌های تیراندازی جذاب و …اشاره کرد. مکانیک ساخت‌وساز (Building) یکی از نوآوری‌هایی بود که تا قبل از فورتنایت در سبک شوتر اجرا نشده بود، اما برای اولین‌بار در فورتنایت شاهد آن بودیم. اپیک‌گیمز از طریق افزایش استریم آنلاین و گنجاندن بسیاری از ویژگی‌های فرهنگ‌عام محبوبیت بازی فورتنایت را تا حد زیادی بین افراد افزایش دهد.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های فکری آیفون

بهترین بازی های آنلاین برای کامپیوتر

14- GTA V

بهترین بازی های تفنگی برای کامپیوتر

انگار همین دیروز بود که راکستار شاهکاری به نام GTA V را برای کنسول‌های نسل هفتمی PS3 و XBOX 360 و کنسول‌های نسل هشتمی PS4 و XBOX ONE عرضه کرد. البته این بازی بعدا برای PS5،‌XBOX Series X و رایانه‌های شخصی هم منتشر شد و حتی بعد از گذشت چندین سال، هنوز هم یکی از بهترین بازی های شوتر کامپیوتر 2023 است. با توجه به آمار فروش سرسام آور جی‌تی‌ای وی، به جرئت می‌توان گفت که با یکی از موفق‌ترین عناوین تاریخ صنعت گیم روبرو هستیم که بر تخت پادشاهی عناوین شوتر سوم‌شخص (از لحاظ درآمدزایی و فروش) تکیه زده‌ است.

در حالی که مکانیک تیراندازی که Rockstar برای GTA V طراحی کرده، ممکن است مطابق سلیقه خیلی از افراد نباشد (یک ویژگی هدف‌گیری خودکار (Auto Aim) که باعث می‌شود هدف‌گرفتن و تیراندازی راحت‌تر شود) سری Grand Theft Auto مرزهای سبک تیراندازی سوم‌شخص را جابجا کرده و به رشد این ژانر از جهات مختلف کمک کرده است.

Grand Theft Auto 5 با وجود داستان جذاب، مجموعه‌ سلاح‌های متنوع و آزادی‌عمل بالا برای انجام فعالیت‌های مختلف (تقریبا هر‌کاری که بخواهید!) هر گیمری را راضی می‌کند. همچنین از ویژگی‌های دیگری که در جی‌تی‌ای 5 شاهد آن بودیم، بزرگتر شدن مپ‌بازی و افزایش تنوع ماشین‌ها و وسایل نقلیه بود. همه این ویژگی‌ها دست به دست هم دادند تا Grand Theft Auto V از زمان عرضه آن در سال 2013 تا همین الان، فروش نجومی داشته باشد و در صنعت گیم حکمرانی کند.

شما در این بازی در نقش مایکل دی سانتا، ترور فیلیپس و فرانکلین کلینتون قرار می‌گیرید. هر‌کدام از این سه شخصیت، دارای مجموعه‌ای از توانایی‌های منحصر به فرد هستند که به بازی تنوع می‌بخشند و باعث بهبود گیم‌پلی می‌شوند. Grand Theft Auto که به‌عنوان یک بازی sandbox نیز طبقه‌بندی می‌شود، بطور کلی تأثیر عمده‌ای در صنعت بازی به خصوص بازی‌های سوم‌شخص داشته است.

15- Resident Evil 4

بهترین بازی های تفنگی برای کامپیوتر

در رده چهاردهم از فهرست بهترین بازی های شوتر کامپیوتر 2023 یکی از مهم‌ترین آی‌پی‌های صنعت گیم قرار دارد. از یک بازی ترسناک عالی چه انتظاری دارید؟ رزیدنت ایول 4 قطعا می‌تواند آن را برآورده کند! اگر گیمر باشید حتما اطلاع دارید که رزیدنت ایول یکی از نمادین‌ترین نام‌های تاریخ صنعت گیم است.  Resident Evil 4 را می‌توان بهترین نسخه از مجموعه Resident Evil دانست. در این بازی، لئون کندی باید به اروپا برود و دختر رییس جمهور که به دست یک فرقه عجیب‌و‌غریب اسیر شده را نجات دهد.

Resident Evil 4 برای سری رزیدنت ایول انقلابی بود. دلیل انقلابی بودن رزیدنت ایول 4 این است که این بازی، در مقایسه با نسخه‌های قبلی Resident Evil که تمرکزشان بیشتر روی عناصر سبک بقا بود، میزان اکشن و تیراندازی را افزایش داد. کپکام همچنین سیستمی را طراحی کرد که دشمنان، با توجه به اینکه گلوله به کدام قسمت آن‌ها برخورد کند، واکنش متفاوتی نشان بدهند. به عنوان مثال اگر به پای آنها شلیک کنید، تعادل خود را از دست می‌دهند و سقوط می‌کنند. این ویژگی در زمانی که رزیدنت ایول 4 عرضه شد، واقعا فوق‌العاده بود! Capcom همچنین مناطق مختلفی را به رزیدنت ایول 4 اضافه کرد که می‌توانید با محیط ارتباط برقرار کنید و به مناطق دیگر دسترسی پیدا کنید یا از دست Villager ها فرار کنید. این مکانیک‌ها با ادامه رشد ژانر ترس و بقا، روی بسیاری دیگر از بازی‌های سبک تیراندازی سوم شخص تأثیر گذاشت.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های زامبی

بهترین بازی های آنلاین اندرویدی

16- The Evil Within

بهترین بازی های تفنگی برای کامپیوتر

The Evil Within یک شوتر سوم‌شخص مطلق نیست، اما ما آن را در این لیست آورده‌ایم. علت اصلی اینکه The Evil Within را در لیست بهترین بازی های شوتر کامپیوتر 2023 قرار دادیم، هیجان و آدرنالین بسیار بالای آن است. به این علت که دوربین سوم‌شخص است و شما با اسلحه شلیک می کنید! داستان این بازی ترس-بقا (Horror-Survival) شما را در نقش کارآگاه سباستین کاستلانوس قرار می‌دهد که در حال تحقیق درباره یک قتل جمعی در یک بیمارستان روانی است. با این حال، کاستلانوس به شیطانی برخورد می‌کند که واقعیت او را منفجر می‌کند. داستان و گیم‌پلی جذاب و هیجانی، دلیل ما برای قرار دادن Evil Within در لیست بهترین بازی های شوتر کامپیوتر است.

The Evil Within که توسط Tango Gameworks توسعه داده شده و توسط Bethesda منتشر شده است، تحسین بسیار زیادی برای گیم پلی دریافت کرد، اما داستان کلی کمی پیچیده تر بود. The Evil Within در گروه Resident Evil قرار می گیرد، بنابراین اگر از طرفداران این بازی های ترسناک هستید، مطمئناً The Evil Within راضی خواهد شد.

17- Mafia

بهترین بازی های تفنگی برای کامپیوتر
بهترین بازی های تفنگی برای کامپیوتر

نسخه اول و اصلی مافیا در سال 2002 منتشر شد و گیمر‌ها را به شکلی عالی با فضای کلی این سری آشنا کرد. داستان مافیا در سال 1930 اتفاق می‌افتد. این بازی ماجرای ظهور و سقوط تامی آنجلو، یک راننده تاکسی که عضو مافیا می‌شود را روایت می‌کند. اگرچه بیشتر اوقات سری بازی‌های Mafia با Grand Theft Auto مقایسه می‌شود، اما این فرنچایز دوست‌داشتنی به خوبی توانست جایگاه خود را در این سبک تثبیت کند و در لیست بهترین بازی های شوتر کامپیوتر 2023 قرار بگیرد.

مافیا به لطف داستان جذابی که روایت می‌کند، نظر مثبت و تحسین بسیاری از گیم‌ها را دریافت کرد. همچنین شهری که داستان بازی Mafia 1 در آن روایت می‌شود، یکی از بزرگترین شهر‌هایی بود که تا آن زمان در بازی‌های ویدیویی دیده‌ایم. گیم پلی Mafia شبیه Grand Theft Auto و اکثر بازی های تیراندازی سوم شخص دیگر است و تفاوت زیادی از این جهت ندارد، اما با این وجود به عنوان یکی از بهترین بازی های سال 2002 در نظر گرفته می‌شود. اگر در سال 2002 موفق به تجربه Mafia نشده‌اید، نیازی به نگرانی نیست! خبر خوب این است که در سال 2020 نسخه ریمیک Mafia 1 برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های نسل هشتمی منتشر شد و شما می‌توانید از تجربه این بازی جذاب لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های رایگان نینتندو سوییچ

بهترین بازی های شوتر اندروید

18- Red Dead Redemption 2

بهترین بازی های شوتر سوم شخص

اگر شما هم از عاشقان ژانر وسترن و غرب‌وحشی هستید، تجربه شاهکار راکستار، یعنی Red Dead Redemption 2 برایتان اجباری است. RDR2 در سال 2018 به عنوان دنباله‌ای برای Red Dead Redemption (2010) توسط Rockstar منتشر شد. البته این بازی از نظر طرح داستان، پیش‌درآمدی برای بازی قبلی است. بازیکن در نقش یک یاغی قانون‌شکن، یعنی آرتور مورگان دوست‌داشتنی قرار می‌گیرد. هدف اصلی شما در رد دد ردمپشن 2 تکمیل ماموریت‌های داستانی اصلی است. اما یادتان نرود که این بازی توسط Rockstar ساخته‌شده و یک جهان‌باز فوق‌‌العاده است که می‌توانید ساعت‌ها در آن غرق شوید. می توانید سوار بر اسب خود در دشت‌های وسیع سواری کنید، در کنار یک دریاچه با منظره‌ای آرام‌بخش ماهی بگیرید و یا به شکار حیوانات عجیب‌و‌غریب و افسانه‌ای بپردازید.

مانند Grand Theft Auto، مکانیزم های تیراندازی Red Dead Redemption 2 ممکن است برای همه بازیکنان جذاب نباشد. اما واقع‌گرایی بسیار بالا و طراحی محیط فوق‌العاده، در کنار بسیاری دیگر از ویژگی‌های مثبت، این عنوان را به یک شاهکار ابدی و یکی از بهترین بازی های شوتر کامپیوتر 2023 تبدیل کرده است. Rockstar نشان داد صرف انرژی و زمان بسیار زیاد روی ساخت RDR2 به هیچ‌ عنوان بی‌علت نبوده.

19- Gears Of War

بهترین بازی های شوتر سوم شخص

اگر بخواهیم تنها یک سری بازی را انتخاب کنیم که بیان‌گر دوران طلایی مایکروسافت و XBOX 360 باشد، قطعا انتخابمان Gears Of War خواهد بود. Gears of War با الهام از عناصر بازی Resident Evil 4، داستان تلاش‌های مارکوس فنیکس و ائتلاف دولت‌های منظم برای نجات بشریت از تهدیدی به نام Locust را دنبال می‌کند. از زمان عرضه نسخه اصلی Gears Of War در سال 2006، در مجموع پنج عنوان اصلی و سه اسپین آف از این سری ساخته شده است. Gears of War با معرفی یک سیستم کاور‌گیری که نسبت به بازی‌های آن دوران متفاوت‌ بود، به یک عنوان انقلابی تبدیل شد.

اولین نسخه Gears Of War به شدت بر روی عنصر ترس تمرکز داشت و ‌تا حد زیادی از Resident Evil الهام گرفته بود، اما نسخه‌های بعدی بیشتر تمرکزشان را روی خلق یک اکشن استاندارد گذاشتند و اتفاقا همین تغییرات منجر به خلق یکی از بهترین بازی های شوتر کامپیوتر 2023 شد. البته این بدان معنا نیست که عناصر ترس از بازی حذف شده باشند، مبارزه با تعداد زیادی از فضایی‌های بیگانه به اندازه کافی شما را خواهند ترساند!  Gears of War بر خلاف بسیاری از بازی‌ها نوار سلامتی ندارد، در عوض، هربار که صدمه ببینید، لوگوی جمجمه خونی‌تر می‌شود. Gears of War همچنین یکی از قدرتمندترین سلاح‌ها در بین بازی‌های سبک لنسر را با مسلسل دوگانه و اره برقی خود معرفی کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های PS4

بهترین بازی های جهان

20- The Last Of Us Part 2

بهترین بازی های شوتر سوم شخص

The Last of Us در سال 2013 توسط Naughty Dog منتشر شد و به سرعت توانست جایگاه خود را در بین شاهکار‌های تاریخ صنعت گیم تثبیت کند. The Last Of Us با ارائه یک داستان به شدت احساسی در مورد جوئل (Joel) و الی (Elie) استاندارد‌های داستان‌گویی در بازی‌های ویدیویی را چند پله بالا برد و نظر مثبت درصد بسیار بالایی از گیمر‌ها را جلب کرد. اگرچه نسخه اول TLOU از نظر گیم‌پلی مشکلاتی داشت، اما در نسخه دوم، مکانیک‌های گیم‌پلی به شدت بهبود پیدا کردند تا شاهد یک شاهکار بی‌نقص‌ باشیم.

The Last of Us Part 2 شاهد بهبودهای گسترده‌ای در سیستم هدف‌گیری و تیراندازی و همچنین بخش ارتقاء شخصیت هستیم. Naughty Dog سیستم کاورگیری را اصلاح کرد و تنوع دشمنانی که الی و ابی با آنها روبرو می‌شوند را افزایش داد. بسیاری از سیستم‌های The Last of Us Part 2 در نسخه اول وجود داشتند. اما این سیستم‌ها در نسخه دوم بهبود بسیار بالایی پیدا کرده‌اند. یادتان نرود در The Last Of Us Part 2 همانند نسخه اول، مخفی کاری، استفاده از سایه‌ها و ایجاد کمترین صدا، کلید موفقیت و بقای شما است! خوشبختانه ورژن بازسازی شده (Remake) نسخه اول The Last Of Us علاوه بر PS5 برای پلتفرم Pc هم منتشر شده و یکی از بهترین بازی های شوتر کامپیوتر 2023 است.

21- Call Of Duty: Modern Warfare Remastered

بهترین بازی های شوتر اول شخص
بهترین بازی های شوتر اول شخص

بهترین کمپین Call of Duty  از دید بسیاری از گیمر‌ها، کمپین نسخه‌چهارم این سری‌ یعنی Call Of Duty Modern Warfare است. همچنین مدرن‌وارفر اولین نسخه از کالاف‌دیوتی است که بر خلاف بازی‌های قبل این سری، در فضای جنگ‌های مدرن روایت می‌شود و اتفاقا همین مسئله باعث تبدیل شدن آن به یکی از بهترین بازی های شوتر کامپیوتر 2023 شده است. بخش داستانی Call Of Duty: Modern Warfare  طراحی مراحل آن به‌شدت جذاب و سرعتی است. همین ویژگی کالاف‌دیوتی باعث شد تا تعداد بی‌شماری از بازی‌های شوتر نظامی از این سری الهام بگیرند. اما تنها تعداد کمی از آن‌ها توانستند به استاندارد‌های COD نزدیک شوند.

در داستان Cod: Modern Warfare با کاپیتان‌پرایس (Price) دوست‌داشتنی همراه می‌شویم و انواع عملیات‌های مختلف را از کشتی‌گرفته تا هوای‌ برفی و سرما تجربه می‌کنیم. یکی دیگر از نقاط مثبت کالاف‌دیوتی مدرن‌وارفر شخصیت‌های به یاد‌ماندنی آن هستند که بعد از مدتی واقعا به آن‌ها وابسته می‌شوید. به جرئت می‌توان گفت که هیچ‌کدام از نسخه‌های کالاف‌دیوتی به اندازه مدرن‌وارفر لحظات به‌ یاد‌ ماندنی ندارند. Modern Warfare اصلی که در سال 2007 منتشر شد، یک شاهکار بی‌نظیر است. خوشبختانه نسخه ریمستر شده این بازی با گرافیک و گیم‌پلی بهبود یافته، منتشر شده و می‌توانید آن را تجربه کنید. توصیه می‌کنم حتی اگر مدرن‌وارفر اصلی را تجربه‌کرده‌اید، به‌هیچ وجه COD: Modern Warfare Remastered را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های PS5

بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2024

22- Doom Eternal

بهترین بازی های شوتر سوم شخص

اگرچه در زمان عرضه، Doom Eternal به‌اندازه کافی مورد تحسین قرار نگرفت اما به جرئت می‌توان گفت که این بازی، از صاحب‌ سبک‌ترین عناوین ژانر شوتر اول شخص (FPS) و یکی از بهترین بازی های شوتر کامپیوتر 2023 است. Doom Eternal تمام ویژگی‌های مثبتی که یک شوتر اول‌شخص جذاب باید داشته‌باشد را به گیمر‌ تقدیم می‌کند. همچنین گیم‌پلی دوم اترنال یک تجربه فوق‌العاده روان است. این بازی گیمر‌ را به شکل زیبایی مجبور می‌کند دائما در حرکت و جنب‌وجوش باشد. طراحی اسلحه‌ها بی‌نظیر و دقیق است و با هر‌بار لول‌آپ شدن، تغییر را کاملا حس‌ خواهید‌کرد. به‌علاوه اینکه id Software در طراحی دشمنان و هیولا‌های Doom Eternal سنگ‌تمام گذاشته و شما در هنگام مواجه‌شدن با دشمنان، حس هیجان‌ و ترس را به شکل لذت‌بخشی تجربه می‌کنید.

Doom Eternal از نظر فنی روی تمام پلتفرم‌ها (از Xbox One نسل‌هشتمی گرفته تا نینتندو سوییچ) یک بازی کاملا بهینه است. بطور خلاصه، تفاوتی ندارد که کدام پلتفرم را انتخاب کنید، Doom Eternal یک تجربه فوق‌العاده است که می‌توان آن را به تمام گیمر‌ها پیشنهاد کرد. انتخاب می‌کنید به شما پیشنهاد می‌دهد. اگر همه بازی‌های PS5 و Xbox Series X مانند Doom Eternal بهینه بودند، احتمالاً هرگز به نسل بعدی کنسول‌ها نیاز نداشتیم!

23- Bulletstorm: Full Clip Edition

بهترین بازی های شوتر سوم شخص

فقط بازی‌های محدودی موفق‌ شده‌اند به اندازه Bulletstorm: Full Clip Edition به شکلی هوشمندانه کمدی جذابی را ارائه‌‌دهند. ‌سبک طنز و دیالوگ‌های Bulletstorm: Full Clip Edition این عنوان را به یکی از خلاقانه‌ترین (و شاید خلاقانه‌ترین!) و بهترین بازی های شوتر کامپیوتر 2023 تبدیل کرده است. اما خلاقیت در دیالوگ‌ها به‌هیچ وجه باعث‌ نشده توسعه‌دهنده بازی یعنی People Can Fly (حتی اسم استودیو سازنده هم خلاقانه است‌!) از ارائه یک گیم‌پلی جذاب غافل‌شود. به جرئت می‌توان گفت Bulletstorm یکی از پر‌جزئیات‌ترین و گسترده‌ترین سیستم‌های گیم‌پلی در سبک شوتر را ارائه‌ می‌دهد که واقعا لذت‌بخش است.

یکی از هوشمندانه‌ترین ویژگی‌های سیستم گیم‌‌پلی Bulletstorm قطعا SkillShot ها هستند. در بازی اسکیت Tony Hawk بازیکن با انجام حرکات زیبا و خلاقانه پاداش دریافت می‌کند. اما در Bulletstorm روش‌های خلاقانه‌ و جذابی برای کشتن دشمنان به نام SkillShot وجود دارند. بازیکن با انجام  اسکیل‌شات پاداش و امتیاز دریافت می‌کند و با امتیاز‌های دریافت شده می‌تواند اسلحه‌های جدید بخرد و یا اسلحه‌های موجود را ارتقا دهد. این ویژگی باعث شده تا با یکی از معتاد‌کننده‌ ترین گیم‌پلی‌های صنعت گیم روبرو باشیم! تصور کنید که به ازای کشتن دشمنان با کمک یک کاکتوس و قطع‌کردن سر آن‌ها پاداش بگیرید‌! شاید محدودیت این مقاله اجازه ندهد تا بطور کامل تمام ویژگی‌های مثبت Bulletstorm: Full Clip Edition را معرفی کنیم. اما بطور خلاصه، احتمالا تا سال‌ها هیچ بازی در سبک‌ شوتر اول‌شخص نتواند به خلاقیت، جذابیت و سبک کمدی Bulletstorm نزدیک شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های 2024

بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2023

24-Valorant

بهترین بازی های شوتر سوم شخص

در رده بیست و چهارم از بهترین بازی های شوتر کامپیوتر 2023 عنوانی ساخته‌ی رایت گیمز قرار دارد. بازی Valorant را می‌توان تلاش Riot Games برای تصاحب تاج و تخت سبک شوتر اول شخص رقابتی از کانتر استرایک دانست. با نگاهی به آمار می‌توان متوجه شد که ولورانت موفق‌ شده به یکی از بهترین بازی های شوتری آنلاین تبدیل شود. ولورانت ترکیبی از گان‌پلی Valve و قهرمانان فوق‌العاده جذاب و متنوع Overwatch است. اما در قلب ولورانت، هنوز یک FPS تاکتیکی قرار دارد.

همانطور که می‌دانید، در بازی‌های شوتر اول‌شخص تاکتیکی مانند CS: GO، تفکر استراتژیک و توانایی موقعیت‌یابی حرف‌ اول را می‌زند؛ یک لحظه غفلت کافی است تا دشمنان کار شما را با یک گلوله یک‌سره کنند. همانطور که گفته شد، یکی از ویژگی‌های مثبت ولورانت، وجود کلاس‌ها و قهرمان‌های متنوع است که هر‌کدام دارای توانایی‌های منحصر به فرد خود هستند. استفاده درست از توانایی‌های کلاس‌های مختلف، نقش بسیار کلیدی در پیروز شدن تیم شما دارد. برخی از توانایی‌ها شما را قادر می‌سازند در هوا بپرید، برخی دیگر به مواضع دشمن پینگ می‌کنند و … . اما مهم‌ترین و قدرتمند‌ترین توانایی‌های هر کلاس‌ (Ultimate Ability) هستند. با استفاده هوشمندانه از آلتیمیت، می‌توانید کل تیم حریف را در یک چشم به هم زدن نابود کنید!

از نظر بصری، ولورانت رنگارنگ‌تر از CS:GO است. این گرافیک شاید مورد پسند بعضی از گیمر‌ها نباشد، اما واقعا بی‌نقص کار شده و امضا Riot Game در همه بخش‌ها مشاهده می‌شود. بطور خلاصه، اگر به دنبال یک عنوان شوتر خوش آب و رنگ با گیم‌پلی جذاب هستید، ولورانت یکی از بهترین بازی های تفنگی برای کامپیوتر است که باید آن را در لیست‌تان قرار دهید.

25- Metro Exodus

بهترین بازی های شوتر سوم شخص
بهترین بازی های شوتر کامپیوتر 2023

Metro Exodus از آن دسته بازی‌های سبک تیراندازی اول‌ شخص است که داستان در آن نقش اساسی ایفا می‌کند. داستان و روایت، یکی از دلایل اصلی تبدیل شدن Metro Exodus به یکی از بهترین بازی های شوتر کامپیوتر 2023 است. سری Metro به علت ترکیب مخفی‌کاری و تیراندازی (در محیط‌های وحشتناک پر از جهش‌یافته‌های درنده‌ای که می‌خواهند گلوی شما را بدرند!!) معروف است. با وجود اینکه Metro Exodus از همان فرمول موفق نسخه‌های قبل استفاده می‌کند، اما سطح جدیدی از جاه‌طلبی سازندگان سری مترو را نشان می‌دهد. طراحی مراحل در Metro Exodus خیلی عالی‌ انجام شده و هر مرحله مملو از جزئیات مختلف است و شما را ترغیب می‌کند تا به گشت‌وگذار و مکان‌های مختلف بپردازید. از مسکو، با قطار در بیابان‌های روسیه حرکت می‌کنید و در شهرهای بیابانی، جنگل‌های برفی و پایگاه‌های نظامی توقف می‌کنید. هر کدام از این مکان‌ها، مملو از خطر و دشمنان مرموز هستند.

شما در Metro Exodus به تنهایی ماموریت‌ها را انجام می‌دهید و به همین دلیل اوج ترس و هیجان را تجربه خواهید کرد. خوشبختانه، شما تعداد زیادی از سلاح‌های دست‌ساز و قابل ارتقا (از تیر‌ و کمان گرفته تا هفت‌تیر) برای دفاع از خود در اختیار دارید. با بازگشت به قطار، همراهان سرسخت روسی خود را می شناسید و شخصیت‌های دوست‌داشتنی باعث می شوند که واقعاً به سرنوشت قهرمان داستان یعنی آرتیوم اهمیت دهید. اگر به دنبال اکشن خالص و سرعتی هستید، ممکن است سرعت متوسط و به اندازه Metro Exodus در ابتدا توی ذوقتان بزند. اما به شما قول می‌دهم هنگامی که این بازی را شروع کنید، دیگر نمی‌خواهید از آن دل بکنید. به شما قول می‌دهم Metro Exodus یکی از بهترین بازی های شوتر اول شخص است که به هیچ‌وجه از ذهنتان پاک نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های 2023

بهترین لپ تاپ با پردازنده Core i9

26- Wolfenestein 2: New Colossus

بهترین بازی های شوتر سوم شخص

Wolfenestein2: New Colossus ممکن است در نگاه اول یک شبیه‌ساز قتل نازی‌های آلمانی به نظر برسد. اما با تجربه این بازی متوجه خواهید شد که Wolfenestein2 از آن تصوری که داشتید خیلی هوشمندانه‌تر عمل می‌کند. استفاده از اسلحه‌های بزرگ و پر صر‌وصدای ولفنشتاین 2 و پودر کردن دشمنان، واقعا لذت خالص است. اسلحه‌ها به‌قدری جذاب هستند که گاهی اوقات دوست‌ دارید بدون دلیل شلیک کنید. توانایی استفاده دوگانه از هر دو سلاح نیز باعث می شود که New Colossus حس متفاوتی نسبت به سایر شوتر‌های قدیمی برای گیمر‌ها داشته باشد. اما تاثیر‌گذار‌ترین بخش New Colossus داستان و روایت آن است. در این نسخه از ولفنشتاین، شما بیشتر از هر زمان دیگری با قهرمان بازی (BJ Blazkowic) و سرگذشت او آشنا می‌شوید. نقطه قوت روایت Wolfenestein 2 این است که ترسی از دارک‌ شدن ندارد و این مسئله به یکی از دلایل تبدیل شدن این عنوان به یکی از بهترین بازی‌ های شوتر کامپیوتر 2023 است!

سوالات متداول

بهترین بازی‌ های شوتر اول‌ شخص برای سیستم‌های ضعیف کدامند؟

چند مورد از بهترین بازی های شوتر اول شخص که حتی در سیستم‌های ضعیف اجرا می‌شوند:

  • Team Fortress 2
  • Counter Strike 1.6
  • Paladins
  • Left 4 Dead 2
  • Half-Life 2
  • Overwatch
  • Borderlands 2
  • Warframe
  • Farcry 2
  • Halo: Combat Evolved

بهترین بازی های شوتر برای اندروید کدامند؟

چند مورد از بهترین بازی های شوتر که می‌توانید در اندروید از تجربه آن‌ها لذت ببرید:

  • Call Of Duty
  • Pubg
  • Fortnite
  • Apex Legends
  • FreeFire
  • Modern Combat
  • Dead Effect 2
  • Battle Prime
  • Hitman Sniper
  • Cover Fire

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین بازی های شوتر کامپیوتر 2023 چیست؟ اگر علاوه بر عناوین معرفی شده، بازی‌های دیگری را هم می‌شناسید، آنها را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    پس بتلفیلد چی؟؟؟؟؟؟

    پاسخ

    پارت دوم لست اف آس هنوز برا پیسی نیومده سید

    پاسخ

    یکی رو از قلم انداختید .

    IGI بازی ای جی ای دوبله فارسی رو …… حتما بازی کنید عالیه

    پاسخ

    پس هیلو کو هیلو که از کالاف و فورتنایت هم بهتره خیلی بهتر

    پاسخ