coinex
راهنمای خرید تکراتو

10 مورد از بهترین روش‌های تبلیغاتی برای رستوران‌ها

آیا تابه‌حال فکر کرده‌اید که چگونه رستوران یا فست‌فودتان می‌تواند در رقابت شدید حوزه غذایی پیشتاز شود؟! صنعت غذایی، یکی از رقابتی‌ترین حوزه‌های کاری در ایران و پیروزی در این بازار، مستلزم عملکرد خلاقانه و هوشمندانه شما صاحبان رستوران‌ها و فست‌فودها در بخش تبلیغات و بازاریابی است. شانس شما برای پیروزی بدون داشتن یک استراتژی تبلیغاتی قوی، بسیار کم می‌شود!

نگران نباشید، شما مجبور نیستید برای یافتن بهترین استراتژی‌ها و ایده های تبلیغاتی برای رستوران خودتان، زمان زیادی را صرف تفکر کنید! ما در این مقاله راه‌های آزمایش‌شده و تضمینی برای این کار را در اختیارتان می‌گذاریم؛ بنابراین تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

1.    یک سایت باکیفیت بسازید

داشتن یک سایت به تثبیت حضور شما در صنعت غذا کمک می‌کند. سایت شما به‌عنوان یک کارت ویزیت مجازی است و امکان دسترسی آسان مشتریان برای تماس و سفارش را فراهم می‌کند. نکته مهم این است که ساخت و راه‌اندازی یک وب‌سایت هیچ هزینه‌ای برای شما ندارد. بازدهی که صرفاً با بودن در فضای آنلاین به دست می‌آورید؛ بسیار بیشتر از سرمایه‌گذاری اولیه است.

2.    با تبلیغات در گوگل، راه پیشرفت هموار می‌شود

حال که سایت خود را طراحی کرده‌اید، می‌توانید از تبلیغات در گوگل برای دیده‌شدن استفاده کنید. گوگل ادز (Google Ads) یک سرویس تبلیغاتی موتور جستجوگر گوگل است که تبلیغات را در بالای صفحه نتایج جستجو قرار می‌دهد. Google Ads یک پلتفرم قدرتمند برای استراتژی بازاریابی رستوران شما است.

طبق آخرین داده‌های WordStream، رستوران‌ها و کسب‌وکارهای حوزه غذایی دارای هزینه پایین برای هر کلیک (CPC) با 1.84 دلار، نرخ کلیک نسبتاً بالا (CTR) با 60.7 درصد و نرخ تبدیل خوب 54.5 درصد هستند. 5 ایده زیر از راه‌های خوب برای بهینه‌سازی تبلیغات در گوگل برای کاهش هزینه به‌ازای کلیک هستند:

  • جستجوگران رستوران در منطقه جغرافیایی خود را هدف قرار دهید.
  • از کلمات کلیدی سودآور با جستجوی بالا استفاده کنید.
  • زمان نمایش تبلیغات رستوران را بهینه کنید.
  • برای افزایش دید خود از پسوندهای تبلیغاتی جذاب استفاده کنید.
  • یک کمپین بازاریابی خوب برای افزایش آگاهی از برند بسازید.

اگر می‌خواهید در حوزه غذایی در مدت زمانی کم، دیده و مشهور شوید؛ استفاده از روش تبلیغات گوگل ادز بهترین ایده برای تبلیغ رستوران و فست فود شماست.

10 مورد از بهترین روش‌های تبلیغاتی برای رستوران‌ها

3.    وعده‌های غذایی پک شده اقتصادی ارائه دهید

غذاهای پک شده اقتصادی، یک وعده‌غذایی کامل را با انواع آیتم‌های منو در یک پکیج ارائه می‌دهد. این وعده‌های غذایی، بهترین ایده برای تبلیغ رستوران و فست فود هستند! ازآنجایی‌که مشتریان به خرید اقلام بیشتر با قیمت کمتر وسوسه می‌شوند، ارائه وعده‌های غذایی بسته‌ای علاوه بر فروش، میانگین ارزش سفارش را نیز افزایش می‌دهد. این استراتژی، فروش محصولات مکمل را ترویج می‌کند و منجر به کسب درآمد بالاتر می‎شود.

در نهایت، راحتی خرید، ارزش بالا و قیمت‌گذاری فریبنده وعده‌های غذایی بسته‌بندی‌شده به بهبود تجربه مشتری کمک و رضایت آن‌ها را بیشتر می‌کند و به ‌طور بالقوه منجر به خریدهای مکرر و افزایش وفاداری مشتری به رستوران شما می‌شود.

4.    استفاده از کمپین‌های پیامکی

بازاریابی پیامکی، راهی مستقیم و فوری برای دستیابی به مشتریان، امکان اطلاع‌رسانی آسان به آن‌ها درباره تخفیف‌ها و پیشنهادهای خاص را به شما می‌دهد. پیام‌های تبلیغاتی نرخ بازدهی بالایی دارند، در نتیجه تعامل مشتری با شما افزایش می‌یابد و به طور بالقوه باعث فروش بیشتر می‌شود.

5.    با اینفلوئنسرها همکاری کنید

همکاری با اینفلوئنسرها یکی از بهترین ایده های تبلیغاتی برای رستوران شماست. در کنار راه‌هایی مانند تبلیغات گوگل ادز، اینفلوئنسرهای حوزه غذا نیز کمک زیادی به دیده‌شدن برند شما می‌کنند.

وقتی یک شخصیت تأثیرگذار رسانه‌های اجتماعی، به فست‌فود شما می‌آید و آن را در کانال یا صفحه مجازی‌اش نشان می‌دهد، هزاران فرد جدید با شما آشنا می‌شوند؛ کسانی که شاید هرگز قرار نبود رستوران شما را در خیابان ببینند! همچنین، تمجید یک اینفلوئنسر از رستوران شما، اعتبار و اصالت را برای برند شما به ارمغان می‌آورد.

6.    تخفیفات ویژه: کارآمدترین ایده برای تبلیغ رستوران و فست فود

با مشخص‌سازی ساعتی خاص در طول روز به‌عنوان « تخفیفات ویژه » تخفیف‌های فوق‌العاده ویژه روی تعدادی از غذاهای خود ارائه دهید! با ارائه قیمت‌های تخفیف خورده یا تبلیغات ویژه روی آیتم‌های منتخب منو، تخفیفات ویژه می‌توانند حجم فروش و درآمد شما را به‌صورت چشمگیری افزایش دهد.

تخفیفات ویژه باعث ایجاد حس هیجان و فوریت می‌شوند و مشتریان را برای بازدید در بازه‌های زمانی خاص ترغیب می‌کنند. علاوه بر این، تخفیفات ویژه فرصتی برای جذب مشتریان جدید، افزایش وفاداری مشتریان قدیمی و ایجاد فضایی پر جنب‌وجوش در رستوران فراهم می‌کند و در نهایت به موفقیت و سودآوری کلی رستوران یا فست‌فود شما منجر می‌شود.

10 مورد از بهترین روش‌های تبلیغاتی برای رستوران‌ها

7.    چالش‌های غذایی راه بیندازید!

چالش‌های غذایی یا مسابقات غذاخوردن راه بیندازید و با این کار تخصص رستورانتان را به رخ بکشید! شرکت‌کنندگان را به چالش بکشید تا غذایی را در یک بازه زمانی مشخص تمام، یا محتوای خلاقانه مرتبط با غذای رستوران شما در شبکه‌های اجتماعی پست کنند. این چالش‌ها را در رسانه‌های اجتماعی خودتان تبلیغ کنید و به برندگان جوایز خوبی بدهید. با انجام این کار، می‌توانید یک بازاریابی دهان‌به‌دهان قدرتمند با نظرات مثبت باهدف افزایش آگاهی از برند راه بیندازید.

8.    منوی قابل‌تنظیم ارائه دهید

منوهای قابل‌تنظیم به مشتریان اجازه ترکیب مواد تشکیل‌دهنده، ادویه‌ها یا تاپینگ‌های خاص را می‌دهد! این منوها دست مشتریان شما برای انتخاب‌ غذایشان بر اساس ترجیحات طعمی و نیازهای غذایی‌شان را باز می‌گذارند. امکان شخصی‌سازی وعده‌های غذایی منجر به افزایش رضایت و وفاداری مشتری می‌شود.

9.    با رویدادهای فصلی هماهنگ شوید

استفاده از رویدادها و تبلیغات فصلی یک استراتژی مؤثر برای رستوران‌ها و فست‌فودها برای افزایش تعامل و جذب مشتری است. از تعطیلات، مناسبت‌های خاص یا تم‌های فصلی برای افزایش هیجان در تبلیغات خود استفاده کنید. رستوران خود را هماهنگ با مناسبت یا رویداد پیشِ‌رو تزئین کنید، کمپین‌های رسانه‌ای راه بیندازید یا مسابقات مرتبط برگزار کنید. این اقدامات، علاوه بر کمک به تبلیغات دهان‌به‌دهان، باعث افزایش تعامل مشتری با شما نیز می‌شود.

10. منو کودک طراحی کنید!

با ایجاد یک منوی ویژه برای کودکان، مشتریان فست‌فود خود را افزایش دهید! ازآنجایی‌که گاهی اوقات وعده‌های غذایی معمولی برای بچه‌ها بسیار زیاد است؛ در منوی کودک، حجم غذای کمتر با قیمتی پایین‌تر عرضه کنید. این کار علاوه بر کاهش ضایعات، باعث خوشحالی والدین از خرید با قیمتی مقرون‌به‌صرفه می‌شود!

درنهایت متوجه بهترین ایده های تبلیغاتی برای رستوران و فست فود شده‌اید؟

بگذارید اهمیت استفاده از تبلیغات را در یک جمله خلاصه کنم: اگر نتوانید یک استراتژی تبلیغاتی خوب برای رستوران خود بیابید، به‌زودی باید به دنبال یک شغل دیگر بگردید! در ابتدا یک سایت خوب بسازید.

سپس تبلیغات، طراحی منوهای قابل‌تنظیم، گوگل ادز، همکاری با اینفلوئنسرها، راه‌اندازی چالش‌های غذایی، عرضه وعده‌های پک شده و تخفیفات ویژه از بهترین ایده های تبلیغاتی برای رستوران هستند. به نظر شما مؤثرترین ایده برای تبلیغ رستوران و فست فود کدام است؟ مشتاقانه منتظر خواندن نظرات شما در بخش دیدگاه‌ها هستیم.

 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    خیلی خوب بود ممنون

    پاسخ